Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yürüyen aksam ve Şanzıman (Transmission & Driveline) › Tork konverteri
- Bu konu 5 yanıt içerir, 3 izleyen vardır ve en son 17 yıl 10 ay önce
overland tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
5 Ocak 2007: 02:54 #831
overlandKatılımcıSelamlar;
Tork konverterinin verimli çalışıp çalışmadığını nasıl anlarız? -
5 Ocak 2007: 13:22 #11931
Mustafa YÜKSELKatılımcışanzumanında problem yoksa araç giderken vites değiştirmeleri ve gaza verdiği tepkimelerden anlayabilirsin araba gitmekten çok yığılmaya çalışır ama bu zımbırtının daha hiç arıza yaptığına şahit olmadım :S
-
6 Ocak 2007: 01:56 #11932
overlandKatılımcıYanıtladığın için teşekkürler TemPest arkadaşım,benim aracımda gaza bastığımda yığılma filan yok atlama yapıyor tabi ve akabinde gaza fazla abanmazsan 1500 1750 devir arası patır patır vites yükseltiyor bu alet ama hemen öncesinde yani araç kendi halinde giderken gaza bastığında araç devirini dikkate değer bir yükseliş yaptıktan sonra (sanki boşluk doldurur toparlanır gibi) hızlanmaya geçiyor.Tabi bu bahsettiğim bir saniye içinde olan şeyler.Yok bu normaldir böyle çalışır diyorsan,başkada bir sorun yok zaten.Daha önce kullandığım otomatikler de böyle bir şey yoktu ama onlarda AA değildi gerçi, bilmiyorum farkı bu mu?Detaylı bir bilgilendirme için araç özelliklerini yazıyorum.1995 G.Cherokee 5.2 v8 AWD .180.000 km.Benim taktığım konu konverterin içinde debriyaj balatasına benziyen parçanın aşınmış olup olamayacağı.Belirli bir km’den sonra değişmesi gerek diye bir şey duymadım o yüzden bir sorayım dedim.
-
8 Ocak 2007: 01:52 #11933
Mustafa YÜKSELKatılımcıbenim kullandıüım amerikan hariç bütün otomatikler (honda civic, peugeot 307, corsa 1.2 ) geç tepki veriyor. ara hızlanmalarda tepki süresinin geçikmesi normal çünkü motor devirlenmeye çalışırken şanzuman önce vites artırmaya(çok kısa bir davranışta olsa yapar) sonra düşürmeye çalışacaktır. Ve vites değiştirirken bunun hızlı olduğunu yani uygun devirde değiştirdiğini düşünüyosan yada hissediyosan bence sıkıntı yok . birde konverterin içinde değişde o balata şanzumanın içinde ve birdn fazla sanırım.
bildiğim kadar cevaplamaya çalıştım
-
8 Ocak 2007: 02:29 #11934
transamumutKatılımcışanzuman yağına bak eğer şanzuman yağında çapaklar küçük küçük metal parçaları varsa.sağına soluna bak geri dönüşümü olmayan bi çöp kutusuna at derim şimdi diyeceksinki neden demektede haklısın çünkü içinde kanatçıkların aşınması demek türbinin tam dolduramaması demek türbin tamiri olur ama randuman verirmi orası şüpheli.Ama dediğim gibi şanzumanın yağına bak.
-
11 Ocak 2007: 01:09 #11935
overlandKatılımcıYanıtlar için teşekkürler.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.