Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yürüyen aksam ve Şanzıman (Transmission & Driveline) › Vitese takınca duran motor
- Bu konu 15 yanıt içerir, 6 izleyen vardır ve en son 18 yıl 11 ay önce
acmecamaro tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
29 Kasım 2005: 23:01 #410
gtagucuKatılımcıMerhaba arkadaşlar ;
Dün arabamı motor kulaklarını değiştirmek ve şanzıman soğutucusu ekletmek için servise bıraktım. Bugün gittim arabayı orada denettirdim herşey tamamdı düzgün çalışıyordu falan tam serviste işimi bitirdim arabayı alıp çıkacam araba marş almadı. 1-2 kere denedikten sonra çalıştı fakat bu seferde arabayı vitese takınca motor durmaya başladı. Bir kaç kere denedik sonra bir ara düzgün çalıştı vitese takınca durmadı. Servisin etrafında ustayla 1 tur arttık sonra servise dönünce tekrar denedik aynı olay oldu vitese takınca motor duruyor, bayağı deneme yaptık ama bir türlü düzgün çalışmadı. Arabayı mecburen orada bıraktım yarın tekrar bakacaklar sorunu onlarda bulamadı 😥
Daha önce hiç böyle olmamıştı, hep düzgün çalışıyordu nedense şimdi arıza yaptı.
Acaba sorunum ne olabilir, fikri olan varmı?
Not : Arabamın bütün bakımları tam (bütün filtreler,bujiler vs. yakın zamanda değişti)
Teşekkürler
-
30 Kasım 2005: 08:09 #6786
illetyusKatılımcıGercekten ilginc…… 😯
Sanirim araba otomatik sanziman,
Peki vitese takmadan once calismasi normalmi…? -
30 Kasım 2005: 12:22 #6787
gtagucuKatılımcıEvet otomatik şanzıman. Vitese takmadan önce düzgün çalışıyor, yabancı forumlarda araştırdım avans ayarı çok rotarlıysa ondan yapıyor olabilir demişlerdi. Motor kulaklarını değiştirdikten sonra motor çok sarsıntısız çalışmaya başladı acaba avans ayarı falan bozulmuş olabilir mi?
-
30 Kasım 2005: 23:35 #6788
illetyusKatılımcıBir ihtimal ama olabilir…..
Bence sansiman sogutucusu monte ederken, bir yanlislik yaptilar gibi geliyor…..
Otomatik vitesten anlamam ama onlarin yag basinc sistemi ve rolanti ayarlari ile bir iliskisi var diye biliyorum.Hatta buna benzer bir durumu iki uc yil once bir arkadasimin aracindada gormustum ama tam olarak sebep nedir bilmiyorum…..
Burak, Dogan nerdesiniz…Siz otomatik kullaniyorsunuz…
Burak komsum, sen detaylarin adamisin su konuya bi el at hele…. 😉 -
30 Kasım 2005: 23:43 #6789
gtagucuKatılımcıYok şanzıman soğutucusundan değil ona giden boruyu çıkarıp direk eskisi gibi yaptık, sadece ana radyatöre bağladık değişen birşey olmadı.
Sorun motorun ölmesindenmiş. Usta bujileri kontrol etti bayağı yağ emmişler bujileri temizledi motoru çalıştırdık öyle eve geldim bir dahada çalıştıramadım. Diğer sitedeki foruma daha ayrıntılı yazdım oradan okuyabilirsin.
-
30 Kasım 2005: 23:46 #6790
illetyusKatılımcıHimmm….
O zaman is degisti ! 🙄
-
1 Aralık 2005: 03:50 #6791
piyuAnahtar yöneticivalla herzaman derim…amerikanın sorunsuzsa cok karıstırmaya gelmez
hemen bi yoklar…bu da bir örnegi olmus…
bende %90 distributor/karburator ayarlarındandır diyorum. farklı ayarlarda kısa kısa deneyince anlasılır zaten… sen benim transam marsa basınca hemen alıytor diyordun bu da gittiyse gene aynı sebepten, vitese alınca da (normalde benim camaro 600 devirde viteste 500devirde calısıyordu) altdevir de calısabilmesi lazım…
(daha cok bilen arkadaslar vardır kesin)
-
1 Aralık 2005: 05:19 #6792
gtagucuKatılımcıMarşa basınca alıyor gene (Ateşlemede bir sorun yok) ama motor tutmuyor 100-200 devire çıkıp duruyor ne kadar gaza bassamda devir yükselip motor çalışmıyor.
Benim motor zaten gidiciydi kısmet bugüneymiş.
-
1 Aralık 2005: 07:17 #6793
illetyusKatılımcıGitmez gitmez merak etme……
Amerikan motoru cort diye olmez oyle hemen… 😆
Musait bir ortam ve zamanda aslanlar gibi toplanip kukremeye baslar yine……..
Ustelik kisa girdik, yaza kadar cok vaktin var daha 😆 -
2 Aralık 2005: 01:26 #6794
AngelusKatılımcısanada ömer usta yolu gözüküyor…..geçmiş olsun..
-
2 Aralık 2005: 02:14 #6795
1967mustangfastbackKatılımcıdaha isabetli bir atış yapam sen vıtese takarken dogal olarak ayagın frendedır ve frene bastıgın ıcınde motordan fren kompresör çeker buyuk ıhtımalle ondan stop edıyor bır zamanlar benımde basıma gelmıstı buyuk ıhtımal aynı olaydan kaynaklanıyor
-
2 Aralık 2005: 17:29 #6796
AngelusKatılımcıSenin aynı olay 7-8 sene önce otomatik ford taunusta başıma gelmiş distribitor’ü değiştirmiştik düzelmişti araba
-
5 Aralık 2005: 04:27 #6797
acmecamaroKatılımcıvacum kacagina isaret edebilir…
-
5 Aralık 2005: 05:20 #6798
gtagucuKatılımcıVakum kaçağı eskidende vardı bu kadar aşırı bir durum olmuyordu. Acaba motor kulaklarını değiştirirken varolan vakum kaçağını büyütmüş olabilirler mi?
Motorum bayağı kötü çalışıyordu bujilerde falan aşırı benzin birikmesi vakum kaçağından olabilir mi?
-
6 Aralık 2005: 02:19 #6799
piyuAnahtar yöneticiozgur sen vakum kacagı oldugunu bile bile kullanıyorsan hata yapıyorsun… benim bildigim vakum bircok seyi ayarlıyor, rolantisinden motor devrine… kacak varsa rolantide sapıtır, arabanın calısması da???
yanlısmıyım?
-
6 Aralık 2005: 03:46 #6800
acmecamaroKatılımcıcarburatorlu olsa calisirken elinle carburatoru kapat baska yerden tisss diye ses gelir nerden kactigini duyarsin… ama seninkini bilmiyorum… bir de vacum portlarindan birine vacum olcer bagla ve kac hg olduguna bak…
Motor kulagini nasil degistirdiklerini bilmedigimden birsey diyemem, yani olmiyacak birseyi carptirilar catlar veya darbe ile arasi acilir farketmezsin…ornek yani… motor kulagi sadece motoru kaldirip kulaklari degistirip yerine geri takiyorsun…ama kaldirirken neler yasandi? ona bakmak gerek…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.