Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yürüyen aksam ve Şanzıman (Transmission & Driveline) › Son dişli
- Bu konu 13 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 18 yıl 5 ay önce NOMAD tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
27 Mayıs 2005: 08:38 #253LowriderKatılımcı
arkadaşlar bu oranlardan hangisi daha iyidir bende suan 2.73var ve değiştirmek istiyorum 3.08 mi? 3.42 mi ? bulununca da differansiyel kilitliye çevrilecektir.
son sürat önemli değil önemli olan hızlanma,
yakıt sarfiyatı nekadar artar ?
son sürat nekadar düşer ?
hızlanma ne kadar fark eder ?
bu konularda bilgi verirseninz sevinirim.
-
27 Mayıs 2005: 09:58 #4671illetyusKatılımcı
2.56 ve 2.73 oranlari cogunlukla 4 kapi ve sedan modellerde, standart kullanima uygun otolarda bulunur. Uzun yolda son suratin yok gibi bir sey neredeyse. Yani 3 yada 4. vites devirlerinde uzayip gider. Vites araliklarin oldukca uzundur. Ozellikle uzun yolda cok rahatlar ve yakit sarfiyatin hissedilir sekilde duser ama sehir icinde ozellikle kalkis anindaki alt devirlerde baygin kalir……3.08 den itibaren 3.42 ve 3.73 e kadar akselerasyonun daha iyi olur. Sehir icinde manevra ve hizli ataklar yapman gerektigi zamanlarda isine cok yarar. Alt devirlerde biraz daha iyidir ama orani kisalttikca son suratin duser. Uzun yol ortaminda cok kisa oran pek iyi olmuyor maalesef…..Bu arada ister sehir ici ister uzun yol kullanimi olsun, aracin motor-sanziman ve agirlik kombinasyonuna gore defransiel orani secmek en mantiklisi !! uygun en dusuk ve uygun en yuksek oranlarin disinda defransiel kullandigin zaman ozellikle baski balata ve sanziman sisteminde rahatsizlik yaratir. Benzin sarfiyati ise uygun olmayan oranlarda defransiel kullanildigi zaman artis gosterir. Ornek vermem gerekirse : 350 motor bulunan bir 75 model Camaro da kullanabilecegin oranlar 2.73 ile 3.42 arasidir. bunlarin disina ciktigin zaman arac yurumem demiyor ama hem genel sistemde rahatsizlik hemde yakit sarfiyatinda anormallikler olusur. Son suratinin ne kadar dusecegi ve sarfiyatin ne artacagi/dusecegi ise “tonaj,motor,sanziman,defransiel” dortlusunun kombinasyonuna bagli…..! Kilitli sistemde aracin hareket karekteri biraz degisir…Eger kilit sistemin saglikli ise olmasi gerektigi gibi calisiyorsa, kalkislar cift teker cekisi ile zemine asildigi icin kullanan kisiye sanki arabanin agirligi yariya dusmusde yerinden daha rahat kalkiyormus hissi verir. Ancak, kilit mekanizmasi icinde bulunan baski plate leri ve asil isi bitiren “s” yay saglamsa…! Bunlarin yipranmis olmasi, yada bozuk olmasi durumunda kilit defransielden yapmasi gereken isi bekleme…!!!
-
30 Nisan 2006: 23:52 #4672AngelusKatılımcı
Arabadaki son dişlinin ne olduğu değişip değişmediği nasıl anlaşılır peki?
-
1 Mayıs 2006: 00:00 #4673acmecamaroKatılımcı
3.42
-
1 Mayıs 2006: 00:09 #4674AngelusKatılımcı
3.42 standart bir değermi?? 3.08 atsam nasıl olur veya 2.73?? Tavsiye edermisiniz birde summit katologda ölçüler var hangisi kullanılabilir??
-
1 Mayıs 2006: 00:12 #4675kamaruKatılımcıilletyus wrote:Eger kilit sistemin saglikli ise olmasi gerektigi gibi calisiyorsa, kalkislar cift teker cekisi ile zemine asildigi icin kullanan kisiye sanki arabanin agirligi yariya dusmusde yerinden daha rahat kalkiyormus hissi verir. Ancak, kilit mekanizmasi icinde bulunan baski plate leri ve asil isi bitiren “s” yay saglamsa…! Bunlarin yipranmis olmasi, yada bozuk olmasi durumunda kilit defransielden yapmasi gereken isi bekleme…!!!
kilidin sağlıklı çalıştığı nasıl anlaşılır?
-
1 Mayıs 2006: 00:30 #4676piyuAnahtar yöneticiAngelus wrote:3.42 standart bir değermi?? 3.08 atsam nasıl olur veya 2.73?? Tavsiye edermisiniz birde summit katologda ölçüler var hangisi kullanılabilir??
yaptıgın ve dusundugun konfigurasyona gore degisiri amaca gore degisir…
sen gazlarım dersen yuksek degerli, yok sehirici-sehirdışı herturlu kullanırım dersen benim bildigim 3,08 ve daha az olması gerekir… ne kadar kucuk o kadar uzun… ne kadar yuksek o kadar kısa…
-
1 Mayıs 2006: 00:32 #4677piyuAnahtar yöneticikamaru wrote:illetyus wrote:Eger kilit sistemin saglikli ise olmasi gerektigi gibi calisiyorsa, kalkislar cift teker cekisi ile zemine asildigi icin kullanan kisiye sanki arabanin agirligi yariya dusmusde yerinden daha rahat kalkiyormus hissi verir. Ancak, kilit mekanizmasi icinde bulunan baski plate leri ve asil isi bitiren “s” yay saglamsa…! Bunlarin yipranmis olmasi, yada bozuk olmasi durumunda kilit defransielden yapmasi gereken isi bekleme…!!!
kilidin sağlıklı çalıştığı nasıl anlaşılır?
durup (otomatikse) Drive’a alınır… ayak frenden cekilir ve dibine kadar gaza asılınır… 100m sonra durulup araba Park’a alınır… 100m geri yurunup patinaj izlerine bakarsın… eger 2 lastikte patinaj yapıyorsa %99 kilit calısıyordur
-
1 Mayıs 2006: 00:34 #4678AngelusKatılımcıpiyu wrote:Angelus wrote:3.42 standart bir değermi?? 3.08 atsam nasıl olur veya 2.73?? Tavsiye edermisiniz birde summit katologda ölçüler var hangisi kullanılabilir??
yaptıgın ve dusundugun konfigurasyona gore degisiri amaca gore degisir…
sen gazlarım dersen yuksek degerli, yok sehirici-sehirdışı herturlu kullanırım dersen benim bildigim 3,08 ve daha az olması gerekir… ne kadar kucuk o kadar uzun… ne kadar yuksek o kadar kısa…
ıyiide hocam uzun ne kısa ne hesaplamalara baktım 3.08 kullanırsam son hız yüksek benzin tüketimiz az oluyor mesela???
-
1 Mayıs 2006: 01:14 #4679acmecamaroKatılımcı
ayna disli oranini mahrutiye boluyorsun, 3.08 de kalkisa yavas…uzun yolda top speedin daha fazla olur
3.42 uzun yolda da caddede de is yapar…
-
2 Mayıs 2006: 01:17 #4680piyuAnahtar yöneticiAngelus wrote:piyu wrote:Angelus wrote:3.42 standart bir değermi?? 3.08 atsam nasıl olur veya 2.73?? Tavsiye edermisiniz birde summit katologda ölçüler var hangisi kullanılabilir??
yaptıgın ve dusundugun konfigurasyona gore degisiri amaca gore degisir…
sen gazlarım dersen yuksek degerli, yok sehirici-sehirdışı herturlu kullanırım dersen benim bildigim 3,08 ve daha az olması gerekir… ne kadar kucuk o kadar uzun… ne kadar yuksek o kadar kısa…
ıyiide hocam uzun ne kısa ne hesaplamalara baktım 3.08 kullanırsam son hız yüksek benzin tüketimiz az oluyor mesela???
yüksek, alcak=dif oranı mesela 3,08 3,42 , 4,10
kısa, uzun=kısa kalkıs amaclı, cabuk hızlanıp biten… uzun ise viteslerin uzun uzun oldugu hızlanma daha yavas ama top speed’de yuksek filan gibi…benim teknik bilgi cok iyi degildir ama camaro’da 3,08 ya da bir dusugu olan 2,73 gibi bisi vardı sanırım 130mil kadran vardı…ben sanırım 115mil gibi bisi yaptım hemde daha bol bol giderdi… simdi benim dif daha yuksek olsa top speed daha dusuk olacaktı… ama hızlanmam artacaktı…
-
29 Haziran 2006: 22:34 #4681AngelusKatılımcıacmecamaro wrote:3.42
3.73 çıktı…
-
30 Haziran 2006: 01:17 #4682piyuAnahtar yönetici
3.73 kısa olmalı ama orjinalde 700r4 oldugundan overdrive’da rahat giderdi ama 350’de surekli kasılıyor gibi olmalı… bizim transam’da aynı…
kullanıyorum acayip cabuk devirleniyor… muhtemelen aynıdır?
-
30 Haziran 2006: 03:57 #4683NOMADKatılımcıAngelus wrote:Arabadaki son dişlinin ne olduğu değişip değişmediği nasıl anlaşılır peki?
Diferansiyelin kovanının sagında yada solunda aksların içinden geçtigi kovanda aracın onune dogru basılı bir takım rakamlar ve harfler vardır bunları okuyarak fabrika çıkışı verileri elde edebilirsin.
Aracın ilk sahibi değilsen diferansiyelin içini gorup ayna mahrutiyi saymadan emin olamazsın .
aracın arkasını 2 arka tekerlekte havada kalacak sekilde krikoyla kaldırıp tekerleklerden birini cevirdiginde digeride aynı yone donuyorsa kilit vardır, ters yone donuyorsa kilit yoktur.
Gazlayarak test etmek daha keyiflidir
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.