Arabam maks gücünü 4000d/d ‘de üretiyor redline’ı ise 5500d/d ➡
Şimdi Hızlı kalkış yaparken vitesi 4000d/d ‘de değiştirince mi yoksa 5500d/d ‘de değiştirincemi daha çabuk hızlanırım? Bu konuda fikri olan varmı :
Kimileri 5500’de değiştir yeni vites daha yüksek devirde başlayacağından daha güçlü ilerlersin diyor kimileride 4000’de değiştir en verimlisi olur diyorlar. Doğrusu nedir :
gtagucu benim sana tavsiyem 4000 d makul olan devir.arabayı durmadan redline a sokarsan motor ömrü kısalır.. ayrıca redline yaptırcaksanda 2. vitesde yaptır. daha rahat hızlanırsın… ben öyle yapıyordum yani.. ama tabi benim eski arabam farklı senin araban farklı.. aslında en mantıklısı arabanı dinamometreye sokup öyle denemen…sonucta arabayı olduğu yerde sarmadan kaldırırsan gerisi gelir…
max. tork ve bu max. torkun hangi devirden itibaren asagı dustugunu biliyorsan kolay… mesela max. tork 2000devirden 3800devire kadar veriyorsa senin vitesi degistirdiginde 2000’in altına dusmeyecek bir vites degisikligi yapman lazım…yani 3000devirde degistirdiginde 2100’e filan dusuyorsa dogru vitestir… 3800’de degistirirsen de 3000e filan duser… bence redline’a cok yaklasma… en ufak bir hata’da motor’a zarar veririsin… ör: drag yarıslarına katıldıgımda yanımdaki arabanın sesinden motor sesini duyamadım ve neredeyse gec vites atıyordum…
yani max. tork’u aldıgın en alt devire dusmeden atılacak vites dogrudur… sonra hangi viteste hangi devir dogru denemen lazım… bu arada hızlı mesafe katetme ile hızlı hızlanma (karısmadı sanırım) biraz farklı… mesela aynı saniyede 0-400 kateden drag arabalarının o anki hızları farklı olabiliyor… bu durumda senin mesafe katetme ve hızlanma denemeleri yapman lazım…
Yazar
Yazılar
2 yanıt dizini görüntüleniyor
Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.