Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar LASTıK YAKMA

27 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #806
      marety34
      Katılımcı

      slmlar,kucuk 8 ,350 sanzımanlı bir caprice in lastik yakması için neler yapabilirim?bunun arabam ıcın zararı olurmu?malıyetı ne civarlarda olur?bilgilerinizi paylaşŸırsanız sevinirim,saygılar

    • #11748
      Memo
      Katılımcı

      Maliyetin arka kampana ve lastiklerin çabuk eskimesi abartısan sanzumanda da sorun yaşŸamaya başŸlarsın tadında bıraktığın sürece zewkli.

      Otomatik diye düşŸünüyorum araban aynı anda fren ve gaza asılıyorsun…

      Düz vites biraz daha pratik istiyor parmak ucu ile frene basıcan topukla gaza o sırda sol ayak ile debriyajı ayarlıycan.

      Bol dumanlı günler dilerim

    • #11749
      sschevyss
      Katılımcı

      ben bunu daa farklı bir şŸekilde denedim

      arkaya giden fren hortumunu fren merkezinden sök, tam oraa göre bir çivi ile körle daha sonra yerine sık istediğin kadar aban frene arka tekerlekler fernlemiyor ozaman asıl istediğin kadar ama tabi hararete dikkat etmek lazım yüksek devirde uzun süre çalışŸacağı için göstergelerden ayırma gözünü beklenmedik bi ses gelmeye başŸlarsa motor dan, hemen kes tabi gazı

      ama her şŸekilde sırf zarar
      http://images.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.musclecarcalendar.com/442Burnout_small.jpg&imgrefurl=http://www.musclecarcalendar.com/burn_out_alley.htm&h=75&w=100&sz=3&hl=tr&start=121&tbnid=lVCJf8j3ohB1yM:&tbnh=62&tbnw=82&prev=/images%3Fq%3Dburnout%2Bss%26start%3D120%26ndsp%3D20%26svnum%3D10%26hl%3Dtr%26lr%3D%26sa%3DN

    • #11750
      marety34
      Katılımcı

      evet araba 8 otomatık.ama 305 lik motor.bu yeterlı olabılırmı??

    • #11751
      CcRider
      Katılımcı

      yeter hacı yeter senle yerleri ıslatrz sabunlu suyla migrosun arkasında her türlü yakarz(okan)

    • #11752
      marety34
      Katılımcı

      (slm okan!bizde sitedeki abilerimizden tüyo kapmaya calısıoz.)lastikle,kampanalar umrumda degil.motorumuda fazla uzmem.ama su beyaz dumanı cıkarmam lazım az da olsa..milli olmalıyım bu yolda,
      otomatık vıteste yakabılırmıyım ama sabun ve su kullanmadan!!

    • #11753
      CcRider
      Katılımcı
      marety34 wrote:
      (slm okan!bizde sitedeki abilerimizden tüyo kapmaya calısıoz.)lastikle,kampanalar umrumda degil.motorumuda fazla uzmem.ama su beyaz dumanı cıkarmam lazım az da olsa..milli olmalıyım bu yolda,
      otomatık vıteste yakabılırmıyım ama sabun ve su kullanmadan!!

      hade bakalım deneriz bi gün sabunla

    • #11754
      ebrar36
      Katılımcı

      bi takım lastik 800 ytl.
      yapmayın arkadaşŸlar.

    • #11755
      XLR-V
      Katılımcı

      Michael Schumacher’den :
      “Aslinda lastikleri yakmayi sevmiyorum cunku otomobile zarar verdigini dusunuyorum”
      Ama burn out yapmak istiyorsan da yap yinede

    • #11756
      marety34
      Katılımcı

      işŸte bende nasıl yapabilirim diye soruyordum.bi takım lastik 800ytl ve daha uzerıdır doğru.ama yakacagın lastığı sıfır almana gerek yok bence.zaten sadece 2 lastık gidio

    • #11757
      XLR-V
      Katılımcı

      El frenini cek,vitesi N ye getir, deviri kirmiziya kadar cikart sonra el frenini birak vitesi D ye getir ve firla .Yada D ye getirmeden o sekilde devam et . Lastik haricinde baska seyler de yanabilir ona gore
      Disclaimer:
      Bu kisimda anlatilanlardan,araclarda meydana gelebilecek hasarlardan hic bir sekilde mesuliyet kabul edilmez .Cunku hic bir sekilde bu tur burn out tavsiye edilmez.Burn out yapmak isteyenler bunu kendi iradeleriyle yaptiklarini kabul ederler.

    • #11758
      marety34
      Katılımcı

      bi dakka dedıgın gıbı bısey denedımde, el frenı olayını anlamadım.capricein direksyonu nun sol alt kosesınde uzerıne ayakla bastığın bi fren var.bildiğim kadarıyla ayak frenı denılıyor. senın dedıgın nedır? araba 80 model caprice classic

    • #11759
      XLR-V
      Katılımcı

      Evet , AA dan bahsediyorsak aslinda park freni demek daha dogru olur el freni demektense.Bence ayak freni demek te yanlis onun yerine park freni demek dogru olur.
      O zaman release yazan kolu cekince fren serbest kalir

    • #11760
      sschevyss
      Katılımcı

      çıkma lastik aldım bridgestone 4 tanesi 100ytl:D

      bence önce çıkmacıya bi bakın ondan sonra deneyin

    • #11761
      marety34
      Katılımcı

      yahu muhabbet nerelere geldı.bı turlu bılgı alamıyorum!

    • #11762
      piyu
      Anahtar yönetici
      marety34 wrote:
      evet araba 8 otomatık.ama 305 lik motor.bu yeterlı olabılırmı??

      yeter tabi…

      denemekten cekinme diyecegim ama burnout arabayı yorar… dikkat et…

    • #11763
      marety34
      Katılımcı

      hocam sen nerdesın ya.beklıyorum senı 2cıft laf edıver dıye!!neyse ben dayanamadım aa ile cıktım yollara.
      sımdı sorcagım su: frene basıyorum,vıtesı L1e getırıyorum,yuklenıyorum.bi hızlı basıyorum,bi yavas.amane yapsam olmuyor.hatta bosta gaz verıyorum gaza basılı tutarken Dye alıyorum bu da pek etkılı olmuyor(bu haraket sanzımana zarar verırmı?),bı ıkı patınaj yapıp kesılıyor.bi turlu lastık donmuyor!

      fakat yere 5litre su bırazda sılıkon cıla falan fılan atınca,işŸte ozaman hemen baslıo yakmaya
      bunu daha yarım saat once denedım dısarda…

    • #11764
      CcRider
      Katılımcı

      hacı formul bu 5 litre su silikon cila çatr çatır yakıyo yanlız bi dahaki sefere arkada durup videoya çekmm söyliym

    • #11765
      piyu
      Anahtar yönetici
      marety34 wrote:
      hocam sen nerdesın ya.beklıyorum senı 2cıft laf edıver dıye!!neyse ben dayanamadım aa ile cıktım yollara.
      sımdı sorcagım su: frene basıyorum,vıtesı L1e getırıyorum,yuklenıyorum.bi hızlı basıyorum,bi yavas.amane yapsam olmuyor.hatta bosta gaz verıyorum gaza basılı tutarken Dye alıyorum bu da pek etkılı olmuyor(bu haraket sanzımana zarar verırmı?),bı ıkı patınaj yapıp kesılıyor.bi turlu lastık donmuyor!

      fakat yere 5litre su bırazda sılıkon cıla falan fılan atınca,işŸte ozaman hemen baslıo yakmaya
      bunu daha yarım saat once denedım dısarda…

      bosta gaza asılıp sonra D’ye alma…

      D’ye al… sol ayak ile frene asıl, araba tam dursun… sonra sag ayakla gaza bas… normal sartlarda bakımlı bir araba burnout yapar… ama arabanın durumunu bilemiyorum… motor+sanzıman+diferansiyel tamamsa sorun olmamalı…

      burnout yaptıgın yerde onemli tabi… asfalt olmalı, baska yerde yapma, lastikler parcalanır…

      deneye deneye tam yerini bulursun… acele etme… arabayı asırı zorlama… belkide arabanda bir sorun vardır, gereksiz masraf acma…

      araba yol alırken sol ayakla frene basarken dikkat et 😉 camdan cıkmayasın…

    • #11766
      marety34
      Katılımcı

      pıyu sagol.bide bu caprice lerde kılıtlı dıferansıyel var.ama ben bunun kaclık oldugunu bılmıorum.bi amca vardı kılıtlı dıf. varken arka lastıkler kıtlenır bu yuzden de lastık falan yakamazsın demıstı bana.ama denedım yaktım.sence sonuc ne olabılır??

    • #11767
      NOMAD
      Katılımcı

      Sağlıklı çalışŸan bir motor ve şŸanzımana sahipseniz burnout yapmamanız için hiçbir neden yok. Küçük dediğiniz 305 cuinc motor yaklaşŸık 5 lt dir ve hiçte küçük değildir.

      Motorunuzun ısınmışŸ oldugundan emin olun soguk motora aşŸırı yüklenmek iyi değildir.

      Aracınızın park frenini boşŸaltın.

      Sol ayagınızla frene basın. Ancak pedal uzerinde güç gösterisi yapmayın pedala tatlı sekilde dokunun ki arka balatalarınız fazla sıkmasın.

      Vitesi L1 vs en alt konuma getirin.

      Sağ ayağınızla gaz pedalını iteklemeye baslayın. Aracınızın kondusyonuna göre tekerlekler oldugu yerde donmeye başŸlayacaktır. Oldugunuz yerde bunu başŸaramıyorsanız fren pedalı uzerindeki baskıyı dikkatlice azaltırken gaz pedalına daha fazla basın, aracınız tekerlekleri hareketlenmeye basladıgında gaz ve fren miktarını arttırıp burnout a başŸlayabilirsiniz.

      Eğer bu asamada zorluk yaşŸıyorsanız, Birde bunu deneyin.
      Arkanızın boşŸ oldugundan emin olun:

      Sol ayakla frene basıp , vitesi R ye takarak gaza allah ne verdiyse asılın.
      Bu asamada tekerleklerin oldugu yerde donmemesi mumkun değildir. Aracın en yuksek orana sahip vitesi geri vitestir, ayrıca bu hareket sırasında agırlık dagılımı aracın onune dogru yonlenir ve aracın arkası yukselerek lastiklerin yerle olan surtunmesi azalır.

      Eğer bu şŸekildede lastiklerinizi yakamıyorsanız, sırasıyla aracın yakıt besleme sistemi( karburator yada enjeksiyon), ateşŸleme sistemi, bujiler ini kontrol edin. LJok güçlü bir motorda dahi düzensiz besleme ateşŸleme benzer sorunlara sebep olabilir. Daha kötüsü motorunuz bitik olabilir.

      Bir diger problemde aktarmada şŸanzımanda olabilir.ǖncelikle düz bir zeminde , motorunuz çalısır durumda ve vites P de iken şŸanzıman yağınızı kontrol edin eksikse tamamlayın, hatta koklayın yanık yağ kokusu kolayca anlaşŸılır. Tork konvertorunun doldurmaması , vites taslarının yada bantın kaçırması bir başŸka sebep olabilir ve uzman yardımı gerektirir.

      Kilitli diferansiyel bir tekerlek boşŸa dönme eğilimi gösterdiğinde diğer tekerleğinde dönmesini sağlar. Yukarıda bahsettiğim motor ve aktarma problemleri olmadığı taktirde kilitli diff ile de 2 tekerleginizi birlikte cayır cayır yakabilirsiniz. Kilit burnout a engel değildir.

      ıyi eğlenceler.

    • #11768
      overland
      Katılımcı
      NOMAD wrote:
      Sağlıklı çalışŸan bir motor ve şŸanzımana sahipseniz burnout yapmamanız için hiçbir neden yok. Küçük dediğiniz 305 cuinc motor yaklaşŸık 5 lt dir ve hiçte küçük değildir.

      Motorunuzun ısınmışŸ oldugundan emin olun soguk motora aşŸırı yüklenmek iyi değildir.

      Aracınızın park frenini boşŸaltın.

      Sol ayagınızla frene basın. Ancak pedal uzerinde güç gösterisi yapmayın pedala tatlı sekilde dokunun ki arka balatalarınız fazla sıkmasın.

      Vitesi L1 vs en alt konuma getirin.

      Sağ ayağınızla gaz pedalını iteklemeye baslayın. Aracınızın kondusyonuna göre tekerlekler oldugu yerde donmeye başŸlayacaktır. Oldugunuz yerde bunu başŸaramıyorsanız fren pedalı uzerindeki baskıyı dikkatlice azaltırken gaz pedalına daha fazla basın, aracınız tekerlekleri hareketlenmeye basladıgında gaz ve fren miktarını arttırıp burnout a başŸlayabilirsiniz.

      Eğer bu asamada zorluk yaşŸıyorsanız, Birde bunu deneyin.
      Arkanızın boşŸ oldugundan emin olun:

      Sol ayakla frene basıp , vitesi R ye takarak gaza allah ne verdiyse asılın.
      Bu asamada tekerleklerin oldugu yerde donmemesi mumkun değildir. Aracın en yuksek orana sahip vitesi geri vitestir, ayrıca bu hareket sırasında agırlık dagılımı aracın onune dogru yonlenir ve aracın arkası yukselerek lastiklerin yerle olan surtunmesi azalır.

      Eğer bu şŸekildede lastiklerinizi yakamıyorsanız, sırasıyla aracın yakıt besleme sistemi( karburator yada enjeksiyon), ateşŸleme sistemi, bujiler ini kontrol edin. LJok güçlü bir motorda dahi düzensiz besleme ateşŸleme benzer sorunlara sebep olabilir. Daha kötüsü motorunuz bitik olabilir.

      Bir diger problemde aktarmada şŸanzımanda olabilir.ǖncelikle düz bir zeminde , motorunuz çalısır durumda ve vites P de iken şŸanzıman yağınızı kontrol edin eksikse tamamlayın, hatta koklayın yanık yağ kokusu kolayca anlaşŸılır. Tork konvertorunun doldurmaması , vites taslarının yada bantın kaçırması bir başŸka sebep olabilir ve uzman yardımı gerektirir.

      Kilitli diferansiyel bir tekerlek boşŸa dönme eğilimi gösterdiğinde diğer tekerleğinde dönmesini sağlar. Yukarıda bahsettiğim motor ve aktarma problemleri olmadığı taktirde kilitli diff ile de 2 tekerleginizi birlikte cayır cayır yakabilirsiniz. Kilit burnout a engel değildir.

      ıyi eğlenceler.

      Hocam kutlarım,tam anlamıyla döktürmüşŸsün ,neredeyse ben bile deneyeceğim (lastiklerim yeni olmasa idi yani) 😉

    • #11769
      sschevyss
      Katılımcı

      ya ben ilk denememde yaptım bunu niye yapaıyonuz yaw

      gözümün önünde 91 şŸahinle yaptı arkadaşŸım

    • #11770
      marety34
      Katılımcı

      NOMAD döktürdugun için sagol:) aslında geri vites aklıma gelmişŸti yuksek devrınden dolayı ama denemeye cesaret edemedım.bi ara bunu da denerım, sımdılık motora fazla yuklenmıyım..

    • #11771
      CcRider
      Katılımcı
      marety34 wrote:
      NOMAD döktürdugun için sagol:) aslında geri vites aklıma gelmişŸti yuksek devrınden dolayı ama denemeye cesaret edemedım.bi ara bunu da denerım, sımdılık motora fazla yuklenmıyım..

      bencede yakında motor kucakta ewe döncen

    • #11772
      NOMAD
      Katılımcı

      Burada karburator arızalı ve kapışŸ pompasındaki problemden dolayı saglıklı çalışŸmıyor (Motorun devirlenmesine dikkat!) ; Buji ve karburatör değişŸiminden sonraki videolarıda bir ara upload eder gonderirim.

      ıleride böyle;

      http://www.youtube.com/watch?v=ONnDf2p-TmA

      geri geri boyle oluyor;

    • #11773
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      benimde bi amerikanım olsun bende edenicem

    • #11774
      sschevyss
      Katılımcı

      süper

27 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version