Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › LASTıK YAKMA
- Bu konu 27 yanıt içerir, 10 izleyen vardır ve en son 17 yıl 11 ay önce
sschevyss tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
14 Aralık 2006: 20:05 #806
marety34Katılımcıslmlar,kucuk 8 ,350 sanzımanlı bir caprice in lastik yakması için neler yapabilirim?bunun arabam ıcın zararı olurmu?malıyetı ne civarlarda olur?bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim,saygılar
-
14 Aralık 2006: 20:32 #11748
MemoKatılımcıMaliyetin arka kampana ve lastiklerin çabuk eskimesi abartısan sanzumanda da sorun yaşamaya başlarsın tadında bıraktığın sürece zewkli.
Otomatik diye düşünüyorum araban aynı anda fren ve gaza asılıyorsun…
Düz vites biraz daha pratik istiyor parmak ucu ile frene basıcan topukla gaza o sırda sol ayak ile debriyajı ayarlıycan.
Bol dumanlı günler dilerim
-
15 Aralık 2006: 03:45 #11749
sschevyssKatılımcıben bunu daa farklı bir şekilde denedim
arkaya giden fren hortumunu fren merkezinden sök, tam oraa göre bir çivi ile körle daha sonra yerine sık istediğin kadar aban frene arka tekerlekler fernlemiyor ozaman asıl istediğin kadar ama tabi hararete dikkat etmek lazım yüksek devirde uzun süre çalışacağı için göstergelerden ayırma gözünü beklenmedik bi ses gelmeye başlarsa motor dan, hemen kes tabi gazı
-
16 Aralık 2006: 03:17 #11750
marety34Katılımcıevet araba 8 otomatık.ama 305 lik motor.bu yeterlı olabılırmı??
-
16 Aralık 2006: 03:54 #11751
CcRiderKatılımcıyeter hacı yeter senle yerleri ıslatrz sabunlu suyla migrosun arkasında her türlü yakarz(okan)
-
16 Aralık 2006: 04:19 #11752
marety34Katılımcı(slm okan!bizde sitedeki abilerimizden tüyo kapmaya calısıoz.)lastikle,kampanalar umrumda degil.motorumuda fazla uzmem.ama su beyaz dumanı cıkarmam lazım az da olsa..milli olmalıyım bu yolda,
otomatık vıteste yakabılırmıyım ama sabun ve su kullanmadan!!
-
16 Aralık 2006: 04:25 #11753
CcRiderKatılımcımarety34 wrote:(slm okan!bizde sitedeki abilerimizden tüyo kapmaya calısıoz.)lastikle,kampanalar umrumda degil.motorumuda fazla uzmem.ama su beyaz dumanı cıkarmam lazım az da olsa..milli olmalıyım bu yolda,
otomatık vıteste yakabılırmıyım ama sabun ve su kullanmadan!!
hade bakalım deneriz bi gün sabunla
-
16 Aralık 2006: 15:36 #11754
ebrar36Katılımcıbi takım lastik 800 ytl.
yapmayın arkadaşlar. -
16 Aralık 2006: 16:16 #11755
XLR-VKatılımcıMichael Schumacher’den :
“Aslinda lastikleri yakmayi sevmiyorum cunku otomobile zarar verdigini dusunuyorum”
Ama burn out yapmak istiyorsan da yap yinede -
16 Aralık 2006: 16:54 #11756
marety34Katılımcıişte bende nasıl yapabilirim diye soruyordum.bi takım lastik 800ytl ve daha uzerıdır doğru.ama yakacagın lastığı sıfır almana gerek yok bence.zaten sadece 2 lastık gidio
-
16 Aralık 2006: 17:01 #11757
XLR-VKatılımcıEl frenini cek,vitesi N ye getir, deviri kirmiziya kadar cikart sonra el frenini birak vitesi D ye getir ve firla .Yada D ye getirmeden o sekilde devam et . Lastik haricinde baska seyler de yanabilir ona gore
Disclaimer:
Bu kisimda anlatilanlardan,araclarda meydana gelebilecek hasarlardan hic bir sekilde mesuliyet kabul edilmez .Cunku hic bir sekilde bu tur burn out tavsiye edilmez.Burn out yapmak isteyenler bunu kendi iradeleriyle yaptiklarini kabul ederler. -
16 Aralık 2006: 17:28 #11758
marety34Katılımcıbi dakka dedıgın gıbı bısey denedımde, el frenı olayını anlamadım.capricein direksyonu nun sol alt kosesınde uzerıne ayakla bastığın bi fren var.bildiğim kadarıyla ayak frenı denılıyor. senın dedıgın nedır? araba 80 model caprice classic
-
16 Aralık 2006: 20:13 #11759
XLR-VKatılımcıEvet , AA dan bahsediyorsak aslinda park freni demek daha dogru olur el freni demektense.Bence ayak freni demek te yanlis onun yerine park freni demek dogru olur.
O zaman release yazan kolu cekince fren serbest kalir -
17 Aralık 2006: 07:32 #11760
sschevyssKatılımcıçıkma lastik aldım bridgestone 4 tanesi 100ytl:D
bence önce çıkmacıya bi bakın ondan sonra deneyin
-
18 Aralık 2006: 02:30 #11761
marety34Katılımcıyahu muhabbet nerelere geldı.bı turlu bılgı alamıyorum!
-
18 Aralık 2006: 03:09 #11762
piyuAnahtar yöneticimarety34 wrote:evet araba 8 otomatık.ama 305 lik motor.bu yeterlı olabılırmı??yeter tabi…
denemekten cekinme diyecegim ama burnout arabayı yorar… dikkat et…
-
18 Aralık 2006: 05:29 #11763
marety34Katılımcıhocam sen nerdesın ya.beklıyorum senı 2cıft laf edıver dıye!!neyse ben dayanamadım aa ile cıktım yollara.
sımdı sorcagım su: frene basıyorum,vıtesı L1e getırıyorum,yuklenıyorum.bi hızlı basıyorum,bi yavas.amane yapsam olmuyor.hatta bosta gaz verıyorum gaza basılı tutarken Dye alıyorum bu da pek etkılı olmuyor(bu haraket sanzımana zarar verırmı?),bı ıkı patınaj yapıp kesılıyor.bi turlu lastık donmuyor!fakat yere 5litre su bırazda sılıkon cıla falan fılan atınca,işte ozaman hemen baslıo yakmaya
bunu daha yarım saat once denedım dısarda… -
18 Aralık 2006: 05:39 #11764
CcRiderKatılımcıhacı formul bu 5 litre su silikon cila çatr çatır yakıyo yanlız bi dahaki sefere arkada durup videoya çekmm söyliym
-
19 Aralık 2006: 04:24 #11765
piyuAnahtar yöneticimarety34 wrote:hocam sen nerdesın ya.beklıyorum senı 2cıft laf edıver dıye!!neyse ben dayanamadım aa ile cıktım yollara.
sımdı sorcagım su: frene basıyorum,vıtesı L1e getırıyorum,yuklenıyorum.bi hızlı basıyorum,bi yavas.amane yapsam olmuyor.hatta bosta gaz verıyorum gaza basılı tutarken Dye alıyorum bu da pek etkılı olmuyor(bu haraket sanzımana zarar verırmı?),bı ıkı patınaj yapıp kesılıyor.bi turlu lastık donmuyor!fakat yere 5litre su bırazda sılıkon cıla falan fılan atınca,işte ozaman hemen baslıo yakmaya
bunu daha yarım saat once denedım dısarda…bosta gaza asılıp sonra D’ye alma…
D’ye al… sol ayak ile frene asıl, araba tam dursun… sonra sag ayakla gaza bas… normal sartlarda bakımlı bir araba burnout yapar… ama arabanın durumunu bilemiyorum… motor+sanzıman+diferansiyel tamamsa sorun olmamalı…
burnout yaptıgın yerde onemli tabi… asfalt olmalı, baska yerde yapma, lastikler parcalanır…
deneye deneye tam yerini bulursun… acele etme… arabayı asırı zorlama… belkide arabanda bir sorun vardır, gereksiz masraf acma…
araba yol alırken sol ayakla frene basarken dikkat et 😉 camdan cıkmayasın…
-
20 Aralık 2006: 02:27 #11766
marety34Katılımcıpıyu sagol.bide bu caprice lerde kılıtlı dıferansıyel var.ama ben bunun kaclık oldugunu bılmıorum.bi amca vardı kılıtlı dıf. varken arka lastıkler kıtlenır bu yuzden de lastık falan yakamazsın demıstı bana.ama denedım yaktım.sence sonuc ne olabılır??
-
20 Aralık 2006: 05:43 #11767
NOMADKatılımcıSağlıklı çalışan bir motor ve şanzımana sahipseniz burnout yapmamanız için hiçbir neden yok. Küçük dediğiniz 305 cuinc motor yaklaşık 5 lt dir ve hiçte küçük değildir.
Motorunuzun ısınmış oldugundan emin olun soguk motora aşırı yüklenmek iyi değildir.
Aracınızın park frenini boşaltın.
Sol ayagınızla frene basın. Ancak pedal uzerinde güç gösterisi yapmayın pedala tatlı sekilde dokunun ki arka balatalarınız fazla sıkmasın.
Vitesi L1 vs en alt konuma getirin.
Sağ ayağınızla gaz pedalını iteklemeye baslayın. Aracınızın kondusyonuna göre tekerlekler oldugu yerde donmeye başlayacaktır. Oldugunuz yerde bunu başaramıyorsanız fren pedalı uzerindeki baskıyı dikkatlice azaltırken gaz pedalına daha fazla basın, aracınız tekerlekleri hareketlenmeye basladıgında gaz ve fren miktarını arttırıp burnout a başlayabilirsiniz.
Eğer bu asamada zorluk yaşıyorsanız, Birde bunu deneyin.
Arkanızın boş oldugundan emin olun:Sol ayakla frene basıp , vitesi R ye takarak gaza allah ne verdiyse asılın.
Bu asamada tekerleklerin oldugu yerde donmemesi mumkun değildir. Aracın en yuksek orana sahip vitesi geri vitestir, ayrıca bu hareket sırasında agırlık dagılımı aracın onune dogru yonlenir ve aracın arkası yukselerek lastiklerin yerle olan surtunmesi azalır.Eğer bu şekildede lastiklerinizi yakamıyorsanız, sırasıyla aracın yakıt besleme sistemi( karburator yada enjeksiyon), ateşleme sistemi, bujiler ini kontrol edin. Çok güçlü bir motorda dahi düzensiz besleme ateşleme benzer sorunlara sebep olabilir. Daha kötüsü motorunuz bitik olabilir.
Bir diger problemde aktarmada şanzımanda olabilir.Çncelikle düz bir zeminde , motorunuz çalısır durumda ve vites P de iken şanzıman yağınızı kontrol edin eksikse tamamlayın, hatta koklayın yanık yağ kokusu kolayca anlaşılır. Tork konvertorunun doldurmaması , vites taslarının yada bantın kaçırması bir başka sebep olabilir ve uzman yardımı gerektirir.
Kilitli diferansiyel bir tekerlek boşa dönme eğilimi gösterdiğinde diğer tekerleğinde dönmesini sağlar. Yukarıda bahsettiğim motor ve aktarma problemleri olmadığı taktirde kilitli diff ile de 2 tekerleginizi birlikte cayır cayır yakabilirsiniz. Kilit burnout a engel değildir.
ıyi eğlenceler.
-
21 Aralık 2006: 01:27 #11768
overlandKatılımcıNOMAD wrote:Sağlıklı çalışan bir motor ve şanzımana sahipseniz burnout yapmamanız için hiçbir neden yok. Küçük dediğiniz 305 cuinc motor yaklaşık 5 lt dir ve hiçte küçük değildir.Motorunuzun ısınmış oldugundan emin olun soguk motora aşırı yüklenmek iyi değildir.
Aracınızın park frenini boşaltın.
Sol ayagınızla frene basın. Ancak pedal uzerinde güç gösterisi yapmayın pedala tatlı sekilde dokunun ki arka balatalarınız fazla sıkmasın.
Vitesi L1 vs en alt konuma getirin.
Sağ ayağınızla gaz pedalını iteklemeye baslayın. Aracınızın kondusyonuna göre tekerlekler oldugu yerde donmeye başlayacaktır. Oldugunuz yerde bunu başaramıyorsanız fren pedalı uzerindeki baskıyı dikkatlice azaltırken gaz pedalına daha fazla basın, aracınız tekerlekleri hareketlenmeye basladıgında gaz ve fren miktarını arttırıp burnout a başlayabilirsiniz.
Eğer bu asamada zorluk yaşıyorsanız, Birde bunu deneyin.
Arkanızın boş oldugundan emin olun:Sol ayakla frene basıp , vitesi R ye takarak gaza allah ne verdiyse asılın.
Bu asamada tekerleklerin oldugu yerde donmemesi mumkun değildir. Aracın en yuksek orana sahip vitesi geri vitestir, ayrıca bu hareket sırasında agırlık dagılımı aracın onune dogru yonlenir ve aracın arkası yukselerek lastiklerin yerle olan surtunmesi azalır.Eğer bu şekildede lastiklerinizi yakamıyorsanız, sırasıyla aracın yakıt besleme sistemi( karburator yada enjeksiyon), ateşleme sistemi, bujiler ini kontrol edin. Çok güçlü bir motorda dahi düzensiz besleme ateşleme benzer sorunlara sebep olabilir. Daha kötüsü motorunuz bitik olabilir.
Bir diger problemde aktarmada şanzımanda olabilir.Çncelikle düz bir zeminde , motorunuz çalısır durumda ve vites P de iken şanzıman yağınızı kontrol edin eksikse tamamlayın, hatta koklayın yanık yağ kokusu kolayca anlaşılır. Tork konvertorunun doldurmaması , vites taslarının yada bantın kaçırması bir başka sebep olabilir ve uzman yardımı gerektirir.
Kilitli diferansiyel bir tekerlek boşa dönme eğilimi gösterdiğinde diğer tekerleğinde dönmesini sağlar. Yukarıda bahsettiğim motor ve aktarma problemleri olmadığı taktirde kilitli diff ile de 2 tekerleginizi birlikte cayır cayır yakabilirsiniz. Kilit burnout a engel değildir.
ıyi eğlenceler.
Hocam kutlarım,tam anlamıyla döktürmüşsün
,neredeyse ben bile deneyeceğim (lastiklerim yeni olmasa idi yani) 😉 -
21 Aralık 2006: 03:13 #11769
sschevyssKatılımcıya ben ilk denememde yaptım bunu niye yapaıyonuz yaw
gözümün önünde 91 şahinle yaptı arkadaşım
-
21 Aralık 2006: 04:16 #11770
marety34KatılımcıNOMAD döktürdugun için sagol:) aslında geri vites aklıma gelmişti yuksek devrınden dolayı ama denemeye cesaret edemedım.bi ara bunu da denerım, sımdılık motora fazla yuklenmıyım..
-
21 Aralık 2006: 04:38 #11771
CcRiderKatılımcımarety34 wrote:NOMAD döktürdugun için sagol:) aslında geri vites aklıma gelmişti yuksek devrınden dolayı ama denemeye cesaret edemedım.bi ara bunu da denerım, sımdılık motora fazla yuklenmıyım..bencede yakında motor kucakta ewe döncen
-
22 Aralık 2006: 04:46 #11772
NOMADKatılımcıBurada karburator arızalı ve kapış pompasındaki problemden dolayı saglıklı çalışmıyor (Motorun devirlenmesine dikkat!) ; Buji ve karburatör değişiminden sonraki videolarıda bir ara upload eder gonderirim.
ıleride böyle;
http://www.youtube.com/watch?v=ONnDf2p-TmA
geri geri boyle oluyor;
-
22 Aralık 2006: 12:21 #11773
Mustafa YÜKSELKatılımcıbenimde bi amerikanım olsun bende edenicem
-
23 Aralık 2006: 20:03 #11774
sschevyssKatılımcısüper
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.