Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar Camaro veya transam hangisini tercih etmeliyim?

20 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #715
      krasiva
      Katılımcı

      Selam arkadaşŸlar aranıza yeni katıldım.Artık bir amerikan arabaya binme zamanı geldiğini düşŸündüm ve 2000 model 520 bmw mi sattım.şŸimdi 1993-1995 arası bir camaro veya transam almak istiyorum.bana fikir verirseniz sevinirim.hem parça olarak bulmakta fazla zorlanmayacağım hemde ağırlık olarak yani daha sportif olan hangisidir.Yakıtı sormuyorum benim 520 şŸehir içinde 16 litre yakıyordu ve 150 beygir bana göre amerikan arabaları orantı kurulursa daha az yakıyor ve güçlü motor ayrıca prestijinide söylemiyorum.Piyasada çok farklı fiyatlar dolaşŸıyor alacağım araç aşŸağı yukarı ne fiyatlar arasında olmalı yardım ederseniz sevinirim.Cevaplarınızı bekliyorum.

    • #11008
      Memo
      Katılımcı

      Ben herzaman firebird/transam leri daha çok beyenirim dışŸ görünüşŸ açısından. Bu arada Camaro aldım 1977 temiz olarak onu buldum çok ta mutluyum.

      Bence kendine bir shortlist hazırlasan nette arabaların linkleri varsa buraya yazsan daha yardımcı olabilirler. ıkisininde değişŸik modelleri pontiac bulmakta zorlanabilirsin sonucta daha az var. Benimde gündelik arabam BMW bu arada ben çok memnunum.

      ıyi şŸanslar ve iyi avlar.

    • #11009
      XLR-V
      Katılımcı

      Oncelikle hosgeldin !
      AA lar hakkindaki gorusun dolayisiyle hem tesekkur hem tebrik etmek isterim. Evet yakit konusunda bana gore de -ki rakamlar ortada- AA lar iddia edildigi kadar cok yakiyor diyemeyiz birkac model haricinde .Yakit isteyenler gitsinler dizel alsinlar ona lafim yok !
      Simdi gelelim konuya ben aslinda Trans Am lari daha cok seviyorum camarolardan ama camaro daha cok olan bir arac oldugundan parca problemi yasamazsin .(Trans Am da da yasamazsin aslinda ).Hatta bu ikisi GM oldugu icin bazi parcalar ayni bile olabilir .PArca fiyatlari BMW den cok daha ucuzdur ve bu araclarin bakim maliyetleri de .
      PErformans olarak ise Ram Air olan bir Trans Am saniyorum Z28 Camaro dan daha hizli ama emin degilim bu araclarin sahipleri daha iyi bilirler .
      Kisaca, her ne alirsan al memnun kalacagindan eminim yalniz su var bazi araclar cok kurcalanmis olabiliyor onun icin lutfen ezbere alma . Fiyat konusunda yorum yapmam dogru olmaz ama yinede $20.000 seviyesini gecmemesi gerekir

    • #11010
      krasiva
      Katılımcı

      cevaplarınız için teşŸekkür ederim.BMW den bende memnundum ama sol şŸeritte uyduruk bir gti yol isteyince karizma sıfır.Daha güçlü motorlu BMW ler var diyeceksin ama o kadar güçlü alacağıma ameriken alırım BMW herkeste var ama amerikan kullanmak her yiğidin harcı değil diye düşŸünüyorum.Birde diğer arkadaşŸımın dediği gibi benzinden korkuyorlar ben makine mühendisiyim gemi makinaları dizel motorlar ufaldıkça motorun hacmi olarak sorun çıkarma riski çok artıyor.Ayrıca ülkemizdeki mazot kalitesinide düşŸünürsek pek avantajlı değil.1.3 dizel motor yapıyorlar bizim firmada vardı 25000 kmde 3500 ytl verdik ana yakıt beslemeyi değişŸtirdiler nerde kaldı dizelin ekonomikliği.bende dizel marka vermiyim jeep almışŸtım 2001 model.Almaz olaydım iki ay sonra ana enjektör onların tabiri elektronik kontrolü değişŸti yakıt pompa elemanları değişŸti inanın benzinlisini alsam o harcadığım para benzine giderdi ama kafa kafaya gelirdi kamyon gibide gezmezdim.Kısacası ekonomi yapalım derken çok iyi hesap yapmak lazım aslında ama bana göre değil amerikanım olsun benzinde feda olsun hakkını veriyor …

    • #11011
      XLR-V
      Katılımcı

      Verdigin bilgiler icin tesekkurler .Ben de dizel motorlu arabalar ile ilgili bir arastirma yapiyordum .Yakit kalitesi ile ilgili gorustugum bir kac kisi seninde dedigin gibi ,motorin kalitesi cok dusuk dizel arac alinmaz derken, bazilarida artik o gecmiste kaldi Eurodizel sayesinde hic bir problem olmaz diyorlar . Tam bir karisiklik var yani .
      Bunun disinda , benim gozlemledigim bir sey var dizel motorlu bir araba gaza yuklenince veya vites ufaltinca , egzozdan siyah duman atiyor .BMW 530D, Mercedes E270 CDI,Audi A4 TDI da dahil yani en yeni teknolijili dizel motorlar .
      Bunuda sordum , yakit pompasindan mazotu cig atiyor dediler ama acikcasi bu aciklamayi pek begenmedim .Bunun normal bir sey oldugunu dusunuyorum simdi cok extrem bir sey olacak ama Audi’nin R10 dizel motorlu yaris arabasinda en ufak bir siyah duman yok ama .Kaldi ki bu arac motor sporlarinda tarih yazdi .
      Gemi motorlarindan konusurken Volva Penta’ya kimse rakip olamaz herhalde .Hacim kuculunce problem cikarma riskini daha once bir kaptanla da konustum .Ama yanlis hatirlamiyorsam esas motorun zorlanma yuzunden cikarma ariza cikarma ihtimali oldugundan bahsetmisti. Zaten, denizdeki surtunme ,karadan cok daha fazla oldugu icin makinenin daha fazla zorlanmasi da normal

    • #11012
      krasiva
      Katılımcı

      Aslında yeni nesil motor dedikleri çok ta fazla değişŸik değil.Sadece bazı motor üniteleri beyinle yönetiliyor bazı karışŸımlar daha ölçülü motora veriliyor.Siyah dumana gelince ilk kalma anında motora çok fazla yük bindiğinden ve mazottaki kükürt oranı fazla olduğundan azda gaza fazla yüklenince egzostan siyah duman atılıyor.Ama ben bu yeni ve lüks araçlara yakışŸtıramıyorum görüntü olarak.Ayrıca belli devirlerden sonra turbo devreye girdiğinden motor bir süre turbosuz yani atmosferik havayla çalışŸıyor.Bu nedenle motor istenilen hızı veya ivmeyi diyelim yakalamk için fazla yakıt yakmak zorunda kalıyor buda egzostan ilk kalkışŸ ve yavaşŸ ara hızlanmalarda fazla egzos gazı atmasına neden oluyor.Gemilerdede ilk hızlanmada yani kalkışŸta siyah duman atar ama sonra siyah duman atmayı keser vapurlardan görebilirsiniz.Euro dizel demişŸ arkadaşŸın biri nereden biliyormuşŸ aldığı mazotun saf euro dizel olduğunu hiç test ettirmişŸmi çoğu euro dizele normal mazot katılıyor.

    • #11013
      XLR-V
      Katılımcı

      Aciklamalar icin sagol .Belki de konustugum kisiler ya reklamlara cok fazla inaniyorlar yada oyle inanmak istiyorlar .Tabii hic test ettiniz mi mazotun euro dizel oldugunun 100% garantisi var mi diye sormadim ama sanmiyorum ki test etsinler .Kaldi ki yogurtcu yogurdum eksi demeyecegine gore, mazot satan bir yerde bende en yuksek setanli mazot var diyecektir .Cunku kendi sattigi urunu kotuleyen bir saticiya daha rastlamadim ki bu biraz ters bir sey zaten

    • #11014
      krasiva
      Katılımcı

      En iyisi benzinli alıp başŸın ağrımayacak yağına suyuna baktınmı kolay kolay sorun çıkarmaz.Birde dediğim modeller arası camaro veya transam satan bildiğiniz temiz aracı olan varsa bildirirseniz sevinirim.BaşŸka arabada var takas isteyenede olabilir.Aklıma geldi 1993 1995 civarı arabalar genelde orjinal kilometre oluyor değilmi yani çok ekonomik motor olmadığı için fazla yol yapmamışŸlar yazılan kilometreler 70000 80000 100000 bu aralar normalmidir?

    • #11015
      auyilmaz
      Katılımcı

      Merhaba,

      TransAm-Camaro arasinda tercih yapilacaksa burada bircok faktor devreye girer, parcalarini kolay bulacaksiniz yada zor bulursunuz demeyecegim, sizin butcenize kalmis bir olay… Butce ne kadar iyiyse o kadar kolay…

      Gorunus olarak TransAm daha cekici gelecektir, fakat sayisal olarak Camaro’larin (adet olarak) bir ustunlugu var. TransAm fiyatlari yukariya ucmusken, Camaro fiyatlari biraz daha alinabilir seviyelerde oluyor. Performans olarak ikisinde de aradiginizi bulursunuz. Ikisini de modifiye ederek istediginiz verimi yakalayabilirisniz.

      Basim agrir mi derseniz, iste burada durup biraz dusunmeniz gerekiyor. Bu otomobillleri sahiplerinin hanim evladi gibi kullandigini zannetmiyorum, mutlaka kurcalanmistir, canina okunmustur, kazasini yapmistir. Artik iyisini bulmak sizin sansiniza kalmis…

      Piyasa da satilik olan bircok otomobil var, gozunuze kestirdiklerinizi gidin yakindan inceleyin, inceletin, hatta almaya niyetlendiyseniz mutlaka kullanin… Durdugu yerden direkt almayin… Yapacaginiz biraz yol size bircok ipucu verecektir. Sesleri dinleyin, gidisine bakin, vs vs…

      TransAm alirsaniz ve iyi durumdaysa kucuk bakimlarla yolunuza devam edersiniz. Camaro alirsaniz aynisi yine gecerli, fakat derseniz ki Camaro cok sade duruyor, ben biraz daha satafatli istiyorum. Body-Kit yaparak TransAm’dan daha cekici hale getirebilirsiniz…

      Su gucludur, bu gucludur diyemem… Cunku ne yaparsaniz bu makinelerden onu alirsiniz. Ve kilometreleri orijinaldir…

      Bol sans…

    • #11016
      piyu
      Anahtar yönetici

      yeni model amerikan’lar genelde asırı yol yapmaz, sahte km olayı filanda olacagını zannetmiyorum…

      93-97 camaro’ların farları içeri gömük ve 2şŸer adet karedir. Transam’larda ise açılıp-kapanan farlar vardır. Transam’ların ramair kitleri enfes olur… birde ws6 performans paketi varsa sanırım full oluyor

    • #11017
      krasiva
      Katılımcı

      Birde bilgisi olan arkadaşŸ varsa hp olarak nedir güçleri transam ve camaro o yıllar arasındaki modellerde?

    • #11018
      krasiva
      Katılımcı

      Ben vergi kanununa baktım da bir çok amerikanın kasko değeri yüzde beşŸi geçiyor.Kanunda yazan eğer kasko değeri yüzde beşŸi geçerse bir alt katagoriden vergisini ödersiniz diye eğer öyle oluyorsa daha yeni model almak isterim.Bilgisi olan varsa paylaşŸsın lütfen.Bu ıŞLEMı YAPAN VARMI VEDE NASIL YAPILIYOR.

    • #11019
      XLR-V
      Katılımcı

      O konu daha once sitede konusuldu.Ama soyle oluyor hatirladigim kadariyla, A tipi bir acenteye gidip arabanin bilgilerinden degerini buluyorsun ve formu doldurup ve dilekce yazip , vergi dairesine gidiliyor . PAra oraya yatiriliyor yalniz bankaya degil bu islemde .Ve her sefer bunu tekrarlaman gerekecek .

    • #11020
      piyu
      Anahtar yönetici
      krasiva wrote:
      Birde bilgisi olan arkadaşŸ varsa hp olarak nedir güçleri transam ve camaro o yıllar arasındaki modellerde?

      1995 yılı
      Transam 275hp
      Camaro 275hp (ayrıca Camaro’da 3.4lt 160hp var transamda yok muhtemelen)

      Genelde bu 2 modelde de cok yakın hp olur, transam bazen 10-20hp yuksek olur.

    • #11021
      Memo
      Katılımcı

      Benim gündelik BMW amerikanımdan hızlı heeemde cooook hızlı

      Ben amerikanı keyif için aldım ayrıca modifiye ve customize etmek BMW lere göre çok daha opsyonlu kolay ve ucuz. Bmw de bi chip + hava filtresi + egzantirik yapsanız o paraya USA dan motor gerekiyor…

      Neyse dizeller konusunda bizim ailede Mercedes E270CDI ve Kia sorento var. Aldığımız günden beri iki aracada sadece BP den eurodiesel aldık. Ancak buna rağmen Mercedesin 50,000 km civarlarında katalizatörü tıkandı. Halen grantide olsuğu için bir masraf açmadı ancak garanti olmasak 3,500 ytl gibi bir masraf olucaktı.LJölde kum yeni nesil araçlarda sensör bir sürü sensör değişŸti.
      Her iki araçtada yukarda bahsedilen siyah duman problemi var ancak Kia da sanırım gücü daha az ve daha ağır olduğu için daha yoğun.
      Benim kişŸisel görüşŸüm dizel garantiden çıktımı kurtulmak gerek.

    • #11022
      XLR-V
      Katılımcı
      Memo wrote:
      Benim gündelik BMW amerikanımdan hızlı heeemde cooook hızlı

      Ben amerikanı keyif için aldım ayrıca modifiye ve customize etmek BMW lere göre çok daha opsyonlu kolay ve ucuz. Bmw de bi chip + hava filtresi + egzantirik yapsanız o paraya USA dan motor gerekiyor…

      Neyse dizeller konusunda bizim ailede Mercedes E270CDI ve Kia sorento var. Aldığımız günden beri iki aracada sadece BP den eurodiesel aldık. Ancak buna rağmen Mercedesin 50,000 km civarlarında katalizatörü tıkandı. Halen grantide olsuğu için bir masraf açmadı ancak garanti olmasak 3,500 ytl gibi bir masraf olucaktı.LJölde kum yeni nesil araçlarda sensör bir sürü sensör değişŸti.
      Her iki araçtada yukarda bahsedilen siyah duman problemi var ancak Kia da sanırım gücü daha az ve daha ağır olduğu için daha yoğun.
      Benim kişŸisel görüşŸüm dizel garantiden çıktımı kurtulmak gerek.

      Aciklamalar icin sagol Memo ,
      Benim ogrenmek istedigim , Mercedes E270CDI daki katalitik konvertor tikanmasi tamamen arac dizel oldugu icin mi ? Yani butun dizeller Mercedes ve digerleri 50,000 civari su koyverir yoksa bu tamamen yakitin kalitesi ile dogru orantili mi ? Yani sen Avrupa’nin diger ulkelerinden dizel yakit alsan bu km de problem cikarir mi ?
      Cunku bende BP den aliyorum ve bu gune kadar hic problem yasamadim .Bir arkadasimin babasi da E220 CDI ve E200 Kompressor arasinda kararsiz kaldi .

    • #11023
      Memo
      Katılımcı

      Walaa bize adamlar TR deki yakıtlardan malesef her 10 arabanın 5 inde başŸımıza geliyor dedi. genelde 100,000 yaklaşŸırken olurmuşŸ ama. Walla Fransada yaşŸarken hiç dizelim olmadı ama oralarda tüketici hakları daha bilinçli bir şŸekilde savunulduğu için Mercedes gibi üst sınıf bir otomobilin her 50-100 binde katalizatör tıkandı diye servise gitmesini affetmezler. Biz arabayı has otomotive götürüyoruz adamlar yakıttan dedi, ama abi kusura bama mersonun bu modeli böle dandik demezdi heralde. TR de millet dieseldeki kalitesizliği bildiği için hemen suçlu hazır.
      Walaa bizim 270 performans açısından 200 Komptan daha ii ve daha ekonomik (garantide olduğu sürece). O ve Mercedes Türk çıkışŸlı olarak alıcaklarsa ben dizeli tavsiye ederim. Yok eğer gray market ve ya ikinci el garanti kapsamı dışŸında diesel araba almak için tr de daha erken sanki.. Her ne kadar euro diesel vs deselerde, ben almanyada yada fransada gaza bastığında siyah duman atan diesel görmedim. Ayrıca fransada satılan her 5 arabadan nerdeyse 3ü dizel. Sorun olsa bu kadar satılmaz.

    • #11024
      XLR-V
      Katılımcı

      Mercedes kalitesindeki bir markaya dandik model uretmek dusunulemez bile .Yazdiklarini aynen ileticem bakalim son karar onlarin . Hatta bende sehir ici kullanmak icin dusuyordum bile ama sanirim simdilik bunu rafa kaldirsam daha iyi olur . Yada her sene arabayi km durumu ne olursa olsun degistirme garantisiyle (ki boylece garantiden cikmamis olur) dizel dusunulebilir belki de .Yoksa tamir masrafiyle hic ekonomik sayilmaz garanti disinda .

    • #11025
      the.jackal
      Katılımcı

      konu biraz saptı ama dizelin masraflı olduğuna katılmıyorum… bizdede 95 mod volvo fh12 var(yani tır ) aldığımızda 500.000 küsür kilometreydi ve kapağı bile daha hiç açılmamışŸtı 700.000 küsür kmde sadece enjektörler temizlendi ve yola devam şŸimdi 850.000 gelmek üzere hala tık yok zaten volvo motorlarına 1.5 milyon gider diyolar ama siyah duman biraz fazlalaşŸmaya başŸladı enjektörlerin değişŸmesi gerekiyormuşŸ onunda orj.i 1800Ǣ‚¬+kdv imişŸ biraz koyacak ama yaptığı km ye göre çok normal bence

    • #11026
      krasiva
      Katılımcı

      yalnız dediğimiz dizel arabalar yeni nesil ve tabiri caizse sosyetik motorlar senin dediğin tabiki kolay kolay arıza yapmaz birde volvo yani.kıyaslama yapılması yanlışŸ o farklı bence.

    • #11027
      sschevyss
      Katılımcı

      http://www.camaro.com/wordpress/

      benim her zaman chevrolet e sempatim vardır neden acaba bi tıklayıverin

20 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version