Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › Yakıt sarfiyatı
- Bu konu 84 yanıt içerir, 22 izleyen vardır ve en son 17 yıl 11 ay önce
sschevyss tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
20 Mart 2006: 18:19 #515
ann71Katılımcımerhaba arkadaşlar. 5.7 v8 camaro 4. gen ve 96 model 5.7 tahoe için yakıt sarfiyatları değerleri ne kadardır. sizden otoban/şehir içi ve gazladığınız zamanki değerleri rica ediorum. test werilerinden çok tecrübelerinizi iletirseninz sevinirim. sevgiler
hacim yoksa saygı yoktur.
-
20 Mart 2006: 18:30 #8325
XLR-VKatılımcıTahoe icin soyle soyleyebilirim ….Sehir icin 19lt/100 km tuketir cunku benim 03 Escalade yaklasik 20lt/100km tuketiyor sehir ici.
Sehirlerarasi ise 13lt/100 km tuketimi var ortalama 16-18 lt/100 gorunuyor ekranda .
Bu rakam yuksek gelebilir ama aslinda degil cunku benzer SUV lar daha az guclu olmalarina ragmen daha fazla yuksek tuketim degerleri vermekte . Kaldi ki Tahoe’nin verdigi kullanim zevkini veremiyorlar bana gore tabii biraz da subjektif konusuyorum ama yanlis da sayilmaz -
20 Mart 2006: 18:35 #8326
ann71Katılımcıkesinlikle katılıyorum zevk konusuna…
-
20 Mart 2006: 21:44 #8327
Pontiac301Katılımcıkamaro şehiriçi 13 , uzun yol 10
normal insan tipi kullanımda, -
20 Mart 2006: 21:50 #8328
AngelusKatılımcıPontiac301 wrote:kamaro şehiriçi 13 , uzun yol 10 normal insan tipi kullanımda,Nedir üstad bu camaronun özellikleri? Kafayı yiyorum bu rakamları duyunca 22 lt altına düşemedim.
-
20 Mart 2006: 22:56 #8329
ann71Katılımcıehe camaro için 16 fln duymuştum da 13 ü ilk defa duyuyorum. 1.6lar bile 12 litre yakıo yaw
v6 dan bahsedio olabilirmisiniz acaba? -
21 Mart 2006: 02:37 #8330
piyuAnahtar yöneticibenim camaro 77model 305ci(5000cc) V8 2bogaz karburatoru ile 100km’de 13-14lt ve daha sonra 4bogaz karburator gelince 100km’de 15-16lt idi…
normal kullanım sözkonusu kesinlikle…
Hakan senin aracta bir sorun vardır kesin 22 cok degil asırı… bizim transam’da ilk baska oyle idi sana detayları vermistim daha sonra normal 15-16lt’ye dustu… bi bakım lazım ona…
-
21 Mart 2006: 02:43 #8331
AngelusKatılımcıpiyu wrote:benim camaro 77model 305ci(5000cc) V8 2bogaz karburatoru ile 100km’de 13-14lt ve daha sonra 4bogaz karburator gelince 100km’de 15-16lt idi…normal kullanım sözkonusu kesinlikle…
Hakan senin aracta bir sorun vardır kesin 22 cok degil asırı… bizim transam’da ilk baska oyle idi sana detayları vermistim daha sonra normal 15-16lt’ye dustu… bi bakım lazım ona…
Bakım dışında güzel bir rochester lazım
-
21 Mart 2006: 02:47 #8332
piyuAnahtar yöneticibizdeki güzeldi… ömer’e geri vermistik… kullandı sanırım…
sendeki edelbrock ise suanda kullandıgımız da edelbrock ve iyi ayarlandı mı dusuyor…. yeri biliyorsun daha once mehmet 2-3 kez yazmıstı… istersen maillesiriz sonra…
-
21 Mart 2006: 02:52 #8333
AngelusKatılımcıpiyu wrote:bizdeki güzeldi… ömer’e geri vermistik… kullandı sanırım…sendeki edelbrock ise suanda kullandıgımız da edelbrock ve iyi ayarlandı mı dusuyor…. yeri biliyorsun daha once mehmet 2-3 kez yazmıstı… istersen maillesiriz sonra…
ok iyi olur banada bir siber bunak arkadaşın rochester sözü vardı … Ne kadara yaptılar bu ayarı rochesteri nie geri verdin peki?
-
21 Mart 2006: 12:24 #8334
Pontiac301Katılımcıbenim bahsettiğğim normal 280 Hp lik LT1 makinalı overdrive lockup 700 lü fabrikasyon Z28 olanın tüketim değeri, boşu boşuna benzin yakmayın,her hangi bir yerde bakım yaptırmayın,gidin ahmet memeikoğluna 50 milyon verin rahatlayın;) en son aldığım araç olan 91 Caprice Classic LTZ 305cid 170 Hp roller makina,şehir içinde 20 uzunda 13 yakan bir arabaydı,memikoğluna gittik,delco kitabını açtı ve doğru bujiyi,doğru hava filtresini,doğru buji kablosunu ve doğru benzin filtresini koydu,avans ayarını halletti distirbütör yenilendi, ve şuan şehiriçi klima kapalı 11 uzun yolda 9 litre yakıyorum,arabam 1840 kilo;) kıçındada kilit yok, sadece Lock up lı Th 700 var
-
21 Mart 2006: 16:23 #8335
AngelusKatılımcıPontiac301 wrote:benim bahsettiğğim normal 280 Hp lik LT1 makinalı overdrive lockup 700 lü fabrikasyon Z28 olanın tüketim değeri, boşu boşuna benzin yakmayın,her hangi bir yerde bakım yaptırmayın,gidin ahmet memeikoğluna 50 milyon verin rahatlayın;) en son aldığım araç olan 91 Caprice Classic LTZ 305cid 170 Hp roller makina,şehir içinde 20 uzunda 13 yakan bir arabaydı,memikoğluna gittik,delco kitabını açtı ve doğru bujiyi,doğru hava filtresini,doğru buji kablosunu ve doğru benzin filtresini koydu,avans ayarını halletti distirbütör yenilendi, ve şuan şehiriçi klima kapalı 11 uzun yolda 9 litre yakıyorum,arabam 1840 kilo;) kıçındada kilit yok, sadece Lock up lı Th 700 varPerformansı etkiliyormu peki? Bu ayarlardan sonra herhangi bir şey olumlu yada olumsuz bir durum hissettinmi?
-
21 Mart 2006: 16:35 #8336
Pontiac301Katılımcıtabiki arabam ciddi derecede hızlandı,ve boğulmuyor artık,üzaerinden çıkan birçok parça pis veya hatalıydı,bütün saçmalıklarını düzelttik,yağ filtresine kadar delco koyunca mal kendi normal değerlerinde yakmaya başladı
tabiki profesörün katkısı inanılmaz o başka, -
21 Mart 2006: 17:04 #8337
illetyusKatılımcıSelam Angelus bey azizim….
En son konustugumuzda sende bu sorun vardi sanirim hala devam ediyor.
Pontiac 301′ in soyledikleri dogru gercekten !Su raki balik muhabbetinden sonra gaza geldim, arabaya bi daldim…..Sana bahsettigim Weiand emme degisti Edelbrock Performer takildi. Acilmisken siboplari temizleyip contalari yeniledim, benzin pompasi ve benzin filitresi, yag filitresi degisti (Delco). Dogru buji tipi kullanildi. Kablolarimi zaten sen gormustun (8.8 Accel) ve son olarak daha onceden mevcut olan elektronik atesleme ile birlesince…..Hele hele birde aceleye getirmeden sakin kafaya karburatoru temizleyip duzgun bir ayar cekince sanki bir anda arabanin uzerine sifir motor konmus gibi oldu !!
Benim cok sarfiyat sorunum daha oncede olmadi makinam hep bakimliydi ama bu islemlerden once sehir ici 14-15 yakiyordum simdi tam olarak hesaplamadim ama neredeyse depo bitmiyor gibi bisey…!!Tum yukarida saydigim tipte parcalar ve ayarlar yakiti gercekten olmasi gerektigi kadar harciyor ve gereksiz uflentiler, kacaklar olmayinca arabadan istedigin seyi alincaya kadar habire gaz pedalina yuklenmene gerek kalmiyor….
Taviye ederim…
-
21 Mart 2006: 17:22 #8338
XLR-VKatılımcıAnladigim kadar daima OEM parcalari kullanmak gerekiyor arabadan optimum verim almak istiyorsak
-
21 Mart 2006: 18:11 #8339
AnonimZiyaretçiBurda yakıt tüketimide bahsedilen arabalar 73 üzeriler.Tabiki az harcalar.
-
21 Mart 2006: 18:56 #8340
AngelusKatılımcıBende bujiler kısa sürede kavruluyor egzosdan benzin kokusu geliyor
basınca düşük devirlerde araba boğuluyor egzostdan beyaz duman çıkıyor… Bazı ustalar bendeki edelbrock 1405 karbüratörün 350 motora fazla geldigini söylüyorlar… En son 1 depoyla 250 km gittim soguktandır dedim … Gitcez bakalım şu profesöre.. -
21 Mart 2006: 20:17 #8341
Pontiac301KatılımcıMakinan 350 ise 500 cfm edelbrock yerleştir,bir tane rpm intake koy,tabi bundan önce makina dairesinin içi ne durumda oda önemli,alt taraf iyi değilse yukarıya ne parça koyarsan koy hikaye,senin araban ciddi şekilde dumanlıyordu,askin jeep teyken satılıktı bakmış çalıştırmıştım,bence bir makinayı açıp normal bir kontrol edip gerekli şeyleri yenileyip,üzerinde makinanın senesini öğrenip,o seneye ait buji,buji kablosu,yağ filitresi,hava filitresi benzin filitresi vs gibi kodları bulup, sonrasında üzerine 500 edelbrock kombinasyonunu iteleyip,normal bir egzantrikle insan tipi yakabilirsin ve benzini acıtmaz,sen şuan camaroya değil suburbana biniyorsun bir anlamda;)
-
21 Mart 2006: 21:16 #8342
AngelusKatılımcıPontiac301 wrote:Makinan 350 ise 500 cfm edelbrock yerleştir,bir tane rpm intake koy,tabi bundan önce makina dairesinin içi ne durumda oda önemli,alt taraf iyi değilse yukarıya ne parça koyarsan koy hikaye,senin araban ciddi şekilde dumanlıyordu,askin jeep teyken satılıktı bakmış çalıştırmıştım,bence bir makinayı açıp normal bir kontrol edip gerekli şeyleri yenileyip,üzerinde makinanın senesini öğrenip,o seneye ait buji,buji kablosu,yağ filitresi,hava filitresi benzin filitresi vs gibi kodları bulup, sonrasında üzerine 500 edelbrock kombinasyonunu iteleyip,normal bir egzantrikle insan tipi yakabilirsin ve benzini acıtmaz,sen şuan camaroya değil suburbana biniyorsun bir anlamda;)Motor yeni 2001 de gelmiş abd. den makinanın içindeki contaları gerekli şeyleri bu yaz değiştirip bakım yaparken usta motor çok temiz fakat karb. büyük geliyor demişti… sanırım modifikasyonu biraz abartıp araca iyice abanmışlar
Motor konusunda kimisi 85 sonrası 350 diyor .. aracın motor seri nosunda ise Version 3 diyor…… Tipi tam bir muamma yani…Herneyse senin şu adama bir gideceğim eğer gene olmazsa artık rochestera döneceğiz.
-
21 Mart 2006: 22:50 #8343
AYBARSKatılımcıPiyasada satıcıların yüzde 90 ı araba satılsın diye yalan söyleyen insanlar.Makina gelmişse amerikadan faturası olması lazım.Geldiğini varsayalım bir v8 makinaya bilmeyen birinin altına verilirse kırılması veya yıpranması çok kolaydır.Ben bu güne kadar makinasına kötü diyen ve arabasını satan birini hiç görmedim.
Amerikan arabasında bizim hep göz ardı ettiğimiz parça genelde karbüratördür.Ucuz olsun diyede genelde edelbrock veya carter marka karbüratörleri seçiyoruz.Tabi bu bir yere kadar sorunumuzu çözüyor.Ama dediğim gibi bir yere kadar.
Makina eğer standart ise en iyi alabileceğiniz sonuç standart parçalar ile oluyor.Bunun başka bir alternatifi yok.Bir rochester karbüratörün sıfırı 600 veya 700 dolar civarına geliyor bildiğim kadarı ile.Bu sayede en fazla gücü alıp en az yakıtı yakıyorsunuz.Ekonomiklik motorun sadece optimum çalıştığı noktada olurki buda standart ekipmanla gerçekleştirebilirsiniz.
Goodwrench makinada amerikalılar besleme sistemine göre alabileceğiniz max.hb 265 olarak belirtmişler.Ben 263 hp olarak aldım.buda düzgün durumda olan 1974 model z28 camaronun karbüratörü ile oldu.Edelbrock un hala kataloğunda yazdığı max economi olarak belirtiği 600 cfm lik karbütratör bana 30 hp kaybettirip acayip bir yakıt tüketimine ulaşmamı sağlamıştı.
Aybars -
21 Mart 2006: 23:49 #8344
AngelusKatılımcıAracın Tr, ye girdikten sonraki (85 yılı) tüm kayıtları bende .. Motorunda faturası var. Montaj yapan yerin teknik raporu falan duruyor.Eski sahipleri ilede görüştüm.. Sagolsun dogan aracı alırken baya bir tüyo vermişti.Zaten burası olmassa almazdım (daha önce dilim baya bir yandı amerikanlar konusunda. Arabadan memnunum.Oldukça uzun yolda yaptım.Sadece yakıt tüketimi konusu burada yazılanlarla örtüşmeyince kasıyor biraz.. Oda sanırım karb. den kaynaklanıyor.
Alabildiğim en iyi değer şehirçi 22 lt/100 şehirdışı 19lt/100
-
22 Mart 2006: 02:09 #8345
piyuAnahtar yöneticihakan biz rochester koyunca sanki benzin hortumunu sıkmısız gibi az harcıyordu ama kayınbirader bana edelbrock ile daha iyi gidiyordu onu takalım dedi diye degistirdik… rochester’ın arka buyuk bogazları tam gazda acılırken kapak aniden acıldıgından asırı benzin gidiyor ve duzgun gaz yemiyordu… yani acayip ekonomikti ama tam gitmiyordu… sonra ahmet usta’ya gittik (mehmet soyledikten sonra) edelbrock’u ayarladı hem eskisinden ekonomik hem de iyi gidiyor… usta’da en takdir ettigim sey kitabı acıp kodlarından bakıp ne yapması gerektigini anlamaya calısıyor… yapmadan once bizim distributorun cok kotu oldugunu gordu… ben yapmıyım once siz distributor alın dedi… neyse bizde alıp taktık sonra ayarları filan yaptı…. eskisinde kesin iyi ama ben halen camaro’mdaki tadı alamıyorum… kickdown’larda istedigim netlik yok… bazen asılıyorsun gidiyor yani sanzıman tam istedigim gibi degil…
senin karburatoru ayarlatman ve genel bakım yapman bile tuketimi azaltmalı…
-
22 Mart 2006: 02:39 #8346
Pontiac301KatılımcıBenim transam de rochester vardı,iki yıl boyunca 60.000 km yol yaptım uzun yol ve şehiriçi,65 milden sonra tam gaz oturduğunda araba kelebekleri açtığındaki zevk inanılmazdi,ama hiç boğulmuyordu fakat fena yakıyordu,ama mesela sabit 65 mil giderken,istanbuldan depoyu doldurup köye geldiğimde 110 km menzilde sabit 13 litre alıyordu, ama şehirde 500 cfm edelbrocktan daha çok verim aldım,ama edelbrockta yukarda rochesterin verdiği zevki vermeyip pırpırlıyordu,non emission holley koyayım dedim,gündelikte canımı yakmasın diye koymayıp toptan arabayı sattım:)
-
22 Mart 2006: 04:15 #8347
piyuAnahtar yöneticibizim rochester’da sorun vardı… arka bogazları direk acıyordu… normalde kıvamlı acılması gerekiyor… seninki duzgundur ondan cok keyiflidir
-
22 Mart 2006: 16:32 #8348
illetyusKatılımcıDaha once acilan konularda da sozu edildigi gibi ve bilgisine guvenilebilecek kisilerinde hem fikir oldugu bir konu ; eger karburator Edelbrock ve makina 305 – 350 arasi ise standart sehir ici kullanimlarda kullanilacak en yuksek deger 550 Cfm….. Bunun uzerinde olan degerler bu tip kullanimlar icin gercekten gereksiz oluyor.
Ve bir tavsiye daha : karburatorun temizligi sirasinda eger gerekiyorsa ! tamir takimi degisimi konusunda cekimser davranmamak…..! Tabii iyi bir marka ile.
Bu arada emme manifoldu’ nun tipi, yapisi, yeniligi yada kucukde olsa muhtemel hatalari….
Elektrik donanimindaki zayiflik (akuden baslayarak….)
Belki cok detay bir nokta olacak ama Jant tipi, jantin agirligi yada hafifligi, lastik olculeri, hatta hatta lastigin desen yapisi bile bir cok seyde fark yaratiyor. -
22 Mart 2006: 22:57 #8349
MustsedKatılımcıSelam beyler,
Yakıtından şikayet ettiğin karbüratörün meme noları kaç (primer+sekonder) 350 makinada 290cfm’den tutun – 750cfm’ye kadar (Hatta enjeksiyon sistemlerinde doğrudan 1000 cfm TB takıyorlar) takan var ama memelerle oynamazsan araç ya fazla hava alır yada az (sekonder kelebekleri açtığında). Bu rölantiyi (çok) etkilemez ama hava akışını değiştirince bozar. Tamamıyla aynı makinalarda, takas sorun yaratmazken – modifiyeli makinelerde genel motor karakterine uymaz ise sorun çıkartır. Amerikalılar o yüzden “Jet” assortment alıp, zırt pırt arabalarının memelerini değiştirip optimize ediyorlar.
mustsed
-
23 Mart 2006: 02:43 #8350
piyuAnahtar yöneticikesin. buda aklıma geldi…bizim karburator bakımdayken usta memelerde sorun olabilir…deneriz…olmadı kit olarak getirtirsiniz degistirip ayarlarız demisti… bakım sonrası idare eder dedik kaldı…
-
23 Mart 2006: 02:59 #8351
Pontiac301Katılımcıbenim pontiacta ve kamyonetde memeler büyük çıktı bu yüzden mal doğru işemiyormuş,doğru kiti gittim aldım,çat diye içine iteledi ahmet abi,mal kendine geldi,zil gibi şuan maşallah,
-
24 Mart 2006: 16:24 #8352
1967mustangfastbackKatılımcıarkadaşlar siz bu ince memede bakmayın(pontiac301) bu adam ford ka ya bıle tüp takmaya çalışan bır tiptir gelelim camaro yakısına bende 1994 lt1 camaroZ28 var aşağı yukarı 1 seneyi geçti yağ fıltresi ve yağını hava filtresi platinum buji ve üzeerindeki hava yakıt ve emisyon sensörlerini yeniledim ve enjektörlerini bu işte erbab olan bostancı sanayisinin girişindeki enjektörcüde temizlettim ve onay aldım cok düzgün dedi bütün bunlara ragmen ortalama şehir içinde 18 litre civarında ve biraz har gür yaparsan 20 litre civarında yakıyor istanbul trafiğimde öle 13 litreymiş 14 litreymiş diyen adam yalan söler yada trafiğe girmezler uzun yola daha çıkmadım bu arabayla ama sanırım oda 12 yada 13 litre civarında yakar az binin öz binin 3 yada 4 litre farkın hesabını yapmayın
yada mehmet gibi amerikan dahil bütün arabalara tüp takmaya çalışın bu adam 71 venturasına bile tüp takmıştır önerim bunu taksim meydanında asalım ibreti alem olsun:) bu arada konuştuğum butun yeni kasa camaro kullananlar 19 yada 20 lıtre yakıyor diyorlar ki benim arabam 54000 milde
ilk sahibinden aldık hemen hemen %95 arabanın üzerindeki parçalar fabrikasyon inanmayın bu mehmede arabalarını hep satar o yüzden az yakıyormuş imajı verir biz ona çakal amerikancı deriz yakında mehmet beni vurur bütün kirli çamaşırlarını ortaya döktüm oh rahatladım yahu:) -
24 Mart 2006: 19:23 #8353
AngelusKatılımcıHa haa haaa koptum ..
-
24 Mart 2006: 23:40 #8354
Pontiac301Katılımcıtabi tabi takarım, ama benim venturamda tüp filan yok kapristede yok,novada aldığımda vardı, kamyonette zaten yok, sen kendi kamarona bak orjinal ama bir ara kilometrede bir milyon yakıyordu,gitmediğin yer kalmadı,bak ender abide 97 le şehir içi 13 *14 yakıyor uzunda ankaraya giderken 10, valla ati bey gelin test edelim yahu:) benim kapris hazır durumda,radyatörler ve sensörlerde bu hafta yenilendi, zaten bana inanmayanlar http://www.fueleconomy.gov dan değerlere bakabilirler, ayrıca ford ka ya tabiki tüpte takarım,neden benzine para veriyimki değmez yani,köyün içinde bakkala inip gelmek için araç yani, reno12 ts var şuan ama eskidi artık satıcam,ayrıca amma gıcıksın yani,harbiden beni tanmasan kızarım yani kanka,bide mesajını okuyanlarda harbiden yalan söylediğimi sanar aşkolsun yani,
-
25 Mart 2006: 00:46 #8355
AnonimZiyaretçiahahah işte ati abim benim be haahah
-
25 Mart 2006: 02:06 #8356
Pontiac301Katılımcıben şimdi corvette alıcam 92-96 arası Lt1 makinalı düz vites arıyorum bir kaç haber geldi,durunbakalım o ne yakıcak, her sokaktan çıkarken hart hurt diye gazlayın sonrada arabalar çok yakıo diyin,
ben kağı gibi kullanırım o yüzdende benzinceye hergün değil 3 günde bir giderim;) hehe -
25 Mart 2006: 03:43 #8357
ozzKatılımcıhiştt buarada 3″ü birarada hatta 4″ü birarada ilanlarına koptum mehmet!!
bravo sahibinden.com”da fenomensin sen!! 😆 😆 😆 -
25 Mart 2006: 04:29 #8358
Pontiac301Katılımcınapiyim olm,ayrı ayrı koydum,sahibinden.com yetkilisi telefonla beni aradı ve siz gakericisiniz bu yüzden ilanlarınızı yayından kaldırdık dedi,ortalığı yıktım araç ruhsatlarını yollarım filan dedim,herifler zar zor ikna oldular,ama sonradan bütün ruhsatların fotokopilerini yolladım,adam arayıp özür diledi,yalnız toplu ilan işe yaradı, 300 M den ve diğer novadan o satede kurtuldum;) bakalım şimdi kapris ve venturadanda kurtulmam lazım, collecter edition LT4 corvette veya ZR 1 bakıyorum,diğer tenekeleri satsamda satmasamda alıcam,
-
25 Mart 2006: 14:27 #8359
1967mustangfastbackKatılımcıaaaa sen bana demedınmı venturaya tup taktık abı sımdıde arabayı topluyacaz dıye sahtekar memo
capris az yakar elbette amerıkada taksi misali kullanılan araba cok yakacak hali yok heralde bız spor amerıkanlardan bahsedıyoruz sende al bır camaro ozaman bakarız yada lt1 corvette e bız aldıgımızda camaro 5 senedır garajda duruyordu bakım ıstıyordu baktık su an limitlerinde yakıyor allaha sukur nazar degmesın maşallah tık yok:) venturanın fıyatı 3000$ düşünce haber ver ben belki alırım:) -
25 Mart 2006: 14:58 #8360
1967mustangfastbackKatılımcıhttp://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do?action=mpgData&vehicleID=12569&browser=true
http://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do?action=mpgData&vehicleID=10690&browser=true
bakın arkadaslar camaronun benzın tuketımı mehmedın ıdda ettıgı gıbı 13 yada 14 lıtre ben pek goremedım bılmem benım gormedıgım şeylerı gorebılıyormu:) memo sana söz hakkı doğdu gel savun kendini:)
ahanda buda caprisin datası 93 modelınkı var o sayfada
http://www.fueleconomy.gov/mpg/MPG.do?action=mpgData&vehicleID=10111&browser=true
-
25 Mart 2006: 17:36 #8361
Pontiac301Katılımcımil hesabını yap bakalım ne çıkıyor ortaya,bu işide gürcan abi çok iyi bilir o yardımcı olur,bu sitedekiler, litre değildir arkadaşlar,1 galonla kaç mil gittiğidir, 1 galon 3.83 litre, 1 mil 1.64 km dir, gerisini siz hesaplayın
-
25 Mart 2006: 17:42 #8362
Pontiac301Katılımcıkaprisin 85 den 96 ya bütün dataları var,
bu arada venturada en ufak bir tüp izine rastlarsan ben arabayı 4000 dolara vericem aha herkes şahittir;) kuzenin kandırmacasıydı o,bir ara ona satıp geri almıştım;) -
26 Mart 2006: 00:17 #8363
ozzKatılımcızaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuştu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile
-
26 Mart 2006: 00:38 #8364
AngelusKatılımcıNe istiyorsun caprice e?
-
26 Mart 2006: 01:11 #8365
Pontiac301Katılımcıciddi para harcadım,sensörlerine kadar her zımbırtısı sıfır,elimi tutana düz 15 dolara vereceğim,araba hakiki 84.000 de, ve ankara arabasıdır,bu yüzden diridir,detayları ve 4 hafta içinde yapılanları ayrıntılı şekilde konuşuruz, amerikanci@hotmail.com veya 0 533 730 30 12 den bana ulaşabilirsin;)
-
26 Mart 2006: 01:58 #8366
Pontiac301KatılımcıNapiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,
ozz wrote:zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuştu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bile -
26 Mart 2006: 02:56 #8367
AngelusKatılımcıPontiac301 wrote:Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,ozz wrote:zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuştu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bileHelalinden 10k ytl vereyim.. Bugün bir garaja gittim 120 tane araba var 40-45 tanesi amerikan. Araçların hepsi kapalı garaj arabası amerikanlar 0-15.000 mil arasında.. bakımları periyodik olarak yapılıyormuş ve sahibi herkesin tanıdığı birisi tüm araçlarında ilk sahibi . 3 tane cadillac var 0,4-5 tane ford taunus 2.0 full daha 0 km’de ….ışin garip tarafı amerikadan direk işal dodge charger ve challengerlar var . 60-70 arası impalalar var. koltuklarına kumaşla örtmüşler. ve hepsi arabaların brandalı.. Her hafta bakımları özel olarak yapılıyormuş. Bu kişinin bir garajı daha varmış oradada 100 ün üzerinde arabası varmış…
-
26 Mart 2006: 03:12 #8368
Pontiac301KatılımcıDoprudur böyle önemli abiler arada sırada çıkabiliyor,hakikaten böyle garajları çok severim ve fotoraflarına bile bayılırım, ama teklifin için teşekkür ederim o paraya çok düzgün 86 vs alabilirsin ama yumurta maalesef yok
-
26 Mart 2006: 03:20 #8369
AngelusKatılımcıPontiac301 wrote:Doprudur böyle önemli abiler arada sırada çıkabiliyor,hakikaten böyle garajları çok severim ve fotoraflarına bile bayılırım, ama teklifin için teşekkür ederim o paraya çok düzgün 86 vs alabilirsin ama yumurta maalesef yokışin garip tarafı ne biliyormusun arabaların sahibi abi değil abla… 10 k ytl ye 98 Tahoe var hemde doktordan.
-
26 Mart 2006: 03:23 #8370
Pontiac301Katılımcıhadi canım şaka yapıosun olamaz, bazen çok detay ablalar çıkabiliyor,mesela stingraydeki mach 1 mustang var düz vites,oda bir ablanın;) doktordan tahoe 10 dolara varsa ben korkarım şahsen,bazı şeylerinde çok ucuzundan şüphelenilir,ama servise göstermek lazım belkide ciddi problemsiz bir araba olabilir,tahoe değil ama suburban olsaydı düşünürdüm;)
-
26 Mart 2006: 03:27 #8371
AngelusKatılımcıYok yaw ciddiyim. piyasada acaip amerikanlar var 3-30 paraya 96 cherooke varmis 9.000$ a çok temiz olduğu söyleniyor.
Bu arada ablada v12 Jaguar e ve BMW 8.50 gibi arabalarda var. Araçlara bakarken senin arabanın caprice hoodlu polis versiyonu geldi. içinden 2 tane CIA kılıklı herif çıktı Rahip getirmişler kiliseden. Acaip bi arabaydı oda.
-
26 Mart 2006: 03:28 #8372
XLR-VKatılımcıUSA fiyatindan bile az , benim imza kisminda ne yaziyor ?
Ucuzdur vardir bir illeti….. Ama eger arac orjinalse,kazasiz ve az yol yapmissa gercekten cok ucuz -
26 Mart 2006: 03:36 #8373
Pontiac301Katılımcıolabilir tabiki ama cherokee den uzak dur,bizde 94 5.2 vardı,güzel değil,en azından ben beğenmiyorum,blazer alırım gene Gm den şaşmam,onların küçük kasa 4.0 litre leri gayet güzel, tahoe için yorum yapamıyorum,ben çok severim,rakam komik ötesi,
ama şuda var, vergi faktörü, 96 nın vergisi 3.5 milyar civarı indirimiyle,benim kaprisin vergi yıllık 220 milyon:) gene her türlü aradaki fark çıkıyor hehe:) -
26 Mart 2006: 03:57 #8374
XLR-VKatılımcıO konuda haklisin GM den sasmam bende ama aslinda GMC en ustunleri arada pek bir gfark olmasa da . Bir de bir aralar Oldsmobile Bravada vardi oda Blazer’in lux versiyonu
-
26 Mart 2006: 16:41 #8375
illetyusKatılımcıArkadaslar su yakit sarfiyati konusu hic bitmez….aslinda bitmeyip devamli gundemde kalmasida bir acidan faydali !
Gecen yil kendi arabamla yaptigim bi yolculukta tam olarak katettigim yol ve harcadigim yakit miktarini yaziyorum….
Yanlis hatirlamiyorsam daha onceleri yaklasik degerler ile yazmistim ama su anda eski notlarimin arasinda buldugum tam rakamlari veriyorum, umarim yardimci olur.Araba : 1975 Camaro
Motor : 5.7 Lt. V8
Yakit sistemi : Edelbrock 550 Cfm. 4 Barrel
Lastik olcusu : 215-70R14 ( Standart fabrika olcusu )
Yolculukta Surat Limiti : 90 – 130 Km. arasi ( 55 – 80 mil arasi )
Depo Miktari : 79.485 Lt. ( 21 Gallon ABD )
Harcanan Miktar : 57 Lt. ( 15.05 Gallon ABD )
Katedilen Yol : 408 Km. ( 253.57 Mil. )
1 Mil. = 1.609 Km.
1 Gallon = 3.785 Lt.Yolculuga basladigim noktada bir benzinlige girip depoda biraktigim cok az miktardaki benzini, arabayi oldugu yerde calistirarak bitirdim.
Full depo benzin doldurdugumda deponun aldigi ve tabancanin otomatik kapattigi andaki miktar 79.485 Lt. (21 Gallon).
Benzinlikten cikmadan once mil sayacindaki mevcut rakami not edip yola koyuldum.
Katettigim mesafe inisi ile, cikisi ile, rahat surat yapilabilen ve yavas gidilen yerleri ile Istanbul’ daki girdigim benzinciye kadar tami tamina 408 Km.’ dir (253.57 Mil.)
Tekrar benzin aldigimda, Pompadaki sayac net olarak 57 Lt. (15.05 Gallon) geldiginde tabanca yine otomatik olarak kapatti.Simdi bu rakamlar ile ile hesapladigimizda :
408 Km.’ lik mesafede, 57 Lt. benzin harcadiysam,
1 Km.’ de, 0.139 Lt. sarfetmisim
Bu durumda da, 100 Km.’ de 13.9 Lt.’ ye tekabul ediyor……80 Lt.’ lik bir depo ile ortalamasi 110 Km. surat ile 575.5 Km. yol yapilabiliyor…..
Bu rakamlari soylede yazalim :
21 Gallon yakitla = 68-70 Mph. surat ortalamasi ile = 357.7 Mil yol yapilabiliyor.
Bu sonucun +/- toleranslarini hesaba katarsak, net olarak 550 Km. yol yapmaniz mumkun.
Tam Hesapla :
408 Km. / 57 Lt. = 0.139 Lt.
0.139 Lt. x 100 Km. = 13.9 Lt.
80 Lt. / 0.139 Lt = 575.53 Km.
+/- Net 550 Km.Ancak buraya kadar yazdigim degerler uzun yol icin gecerli olanlardir.
Gunluk kullanimlarda, yine ayni Camaro ile sehir icinde ve bir depo (80 Lt.) ile bugune kadar 550 Km.’ den daha az yol yapmadim.
Gerci ne sekilde hesaplanirsa hesaplansin hic bir zaman sehir ici sarfiyati her depoda ayni sonucu vermez ama…..Ortalama bir hesapla :
80 Lt. / 550 Km. = 0.145 Lt.
0.145 Lt. x 100 Km. = 14.5 Lt.Bu sonuclara ulasmanin kisaca yollari ise, herseyden once fabrika verilerine gore parcalar ve ayarlar kullanmaktir.
Nacizhane tavsiyem, ilk once elektrik sisteminizden baslayip bujilerinizin tipine kadar birbirine uyumlu donanim kullanmanizdir. Ilgisiz gibi gorunen devirdaim sisteminizde olabilecek bir randimansizlik, yurur mekanikteki herhangi bir ayarsizlik hatta jantlarinizin tipi
ve agirligi bile yakit sarfiyatinizda kucuklu buyuklu farklar yaratabiliyor.Otomobil ureticilerinde her ne tip araba uretirlerse uretsinler temel mantik, uretilen otomobilin kendi sinifinda minimum konfigurasyonla mumkun olan en iyi performansi almak ve azami yakit tasarrufudurÇ¢â¬Â¦!
Bu sekilde tasarimlar ve urunler yapilmazsa Ç¢â¬şsatamazlarÇ¢â¬ÂÇ¢â¬Â¦..Tabiki Amerikanlarda upgrade secenekleri cok genis ve ilk bakista her turlu sey birbirine uyum sagliyor. Ve gercekte de neyi neyle degistirirseniz Ç¢â¬şcalismamÇ¢â¬Â demiyor.
Ancak, bu degisiklikler ve birbirlerinin degerlerine, kapasitelerine denk dusmeyen donanim,
her sekilde yakit sarfiyatina etki ediyor.Ornek olarak, Camaro larda kullanilabilecek lastik, taban olcusu genisledikce kullanim amacina bagli olarak daha guzel ve cekici gelebiliyor. Ama bu durumda fabrika verileri miktarinda yakit sarfiyati beklemek ne kadar dogru olur dusunmek lazim !
Yine kullanim amacina bagli olarak yakit sisteminin kapasitif degerini artirmak yada azaltmak
mumkun ve gercekten istenilen sonuc elde edilebiliyor ama bunu yaparken yine ilk kabul edilmesi gereken nokta sarfiyat degerlerinin degisecegidir.75 Camaro yaninda yeni nesil bir otomobile de sahip olsamda, isin dogrusu bunlara cok kafa yorup ilgilenmiyorum, ince detaylarini cok fazla bilmedigim halde dikkat ettigim ve bircok kisinin gozunden kacan bir nokta varki ! yeni teknoloji ve maximum ekonomi adi altinda uretilen otomobiller, bilinci bir hesap yapildigi takdirde 70Ç¢â¬â¢ li yillarin otomobillerine gore hicte ekonomik degiller !!
-
27 Mart 2006: 17:32 #8376
ann71Katılımcıistatistik bilimine saygımız sonsuz. walla hayran kaldım… tebrik ediorm paylaşım için sağolun
-
27 Mart 2006: 19:28 #8377
XLR-VKatılımcıBurada liginc olan bence, tuketim degerlerinin sehir ici ve uzun yol kullaniminda pek bir farklilik gostermemesi .
Yani sehirlerarasi 13.9 iken sehir icin 14.5 ve fark sadece 0.6 litre .Oysa gunumuzdeki modern arabalarin cogunda sehir ici ve sehir disi kullanim degerleri ve tuketim arasinda en az 5 litrelik farklar orataya cikabiliyor .
Simdi bu noktadan da yola cikarak . bende ayni goruse katiliyorum yani modern otomobillerin daha ekonomik oldugu gercegi her zaman dogrulanmiyor ama onemli olan dogru aracla kiyas yapmak.
Siz gidipte, 1,2 litrelik bir arabayla 5,7 V8 bir motorun sehir icinde ayni oranda tuketmesini beklememelisiniz .(Bu soz Amerikan Arabasi cok yakan diyenlere! )
Amerikan Arabalarinin V8 olanlari,diger markalarin V8 lerinden cok daha ekonomiktir (Mercedes,BMW V8 motorlua arabalarin kiyaslamasi ).Hatta V8 motor, ekonomik oldugu dusunulen Alman V6 lardan bile daha az yakar inanmayanlar denesinler (Bu forumu okuyan, Amerikan cok yakar,Almanlar ekonimiktir diyenler okuyun bir daha dusunun ) -
28 Mart 2006: 02:23 #8378
Mustafa YÜKSELKatılımcıben iş yerinin twingo suna şehir dışı 15 lt şehir içi 18 lt yaktırıyodum yaklaşık olarak zaten 2 kişiden fazla binince arabaya gaza asılmak gerekiyodu
125hp2006 transit daha az yakıyodu twindodan heme 800kilo yükle nihahahaha
yeni nesil pek embesil
-
29 Mart 2006: 03:02 #8379
ann71KatılımcıTWıNGOYA 18 LıTRE YAKTIRMANIZ ıÇıN GAZ PEDALINA Bı TAŞ KOYUP 1 VıTESTE OLDUKÇA ZAMAN DOLAŞMANIZ GEREKıO TEBRıKLER
YANLIZ ARABA 5 VıTESLı HATIRLATIRIM -
30 Mart 2006: 06:32 #8380
illetyusKatılımcıIki farkli otomobilde sarfiyat kiyaslamasi yapmak icin her seyden once o otomobillerin
ayni klasmanda ve mumkun olan en yakin degerlere sahip olmasi gerekir….
Ki, aradaki farkin bir anlami olsun.Herseyden once, uzun menzil dayanikliligi ve performansina sahip bir otomobille sehir ici
kullanimina yonelik bir otomobili kiyaslamak yada sportif amacla tasarlanmis olanla bir
digerini kiyaslamak ne kadar dogru.Sanirim buyuk bir tuketici kesiminin dustugu en buyuk yanlislardan biri hacimler ve
olculer konusunda elindekinden 2 yada 3 misli daha buyuk olan bir otomobille elindekini
kiyaslamak…..Ornek olarak yine bana ait olan bir diger otomobil :
Arac : Opel Astra
Motor Hacmi : 1598 cc.
Yakit sistemi : Enjeksiyon
Silindir Sayisi : 4
Beygir Gücü (BG)/(d/d) : 100/6000
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d) : 150/3200
Yakıt tüketimi : 10.1 Lt. (Sehir ici ) (Gercekte daha fazla)
Yakıt tüketimi : 6.0 Lt. (Sehir disi ) (Gercekte daha fazla)
Ağırlık : 1085 Kg.
Lastik Olcusu : 195 / 60 R 15 (Fabrika standarti)Bir Camaro’ nun hemen hemen 3/1 degerlerine ve olculerine sahip olan bu araci, yakit
sarfiyati acisinda kiyasladigimizda yaptigimiz sey sadece elma ile armutu toplamak olur….Kaldiki, cogunlukla sehir ici kullanimina yonelik tasarlanmis bu otomobilin sehir ici
sarfiyat miktarina dikkat ettigimizde, kendisinden 3 misli daha buyuk olan bir otomobile
oranla hicte az yakmadigi gorulur.Ureticilerin ve saticilarin tanitimlar sirasinda, “Sehir disi yakit tuketimi 6.0 Lt.’ dir” dedikleri zaman ;
“60 Lt.’ lik bir depo ile tam 1000 Km. gidebilirim oylemi ?” diyen olmamis demekki simdiye kadar. 😈Sehir ici sarfiyatinda ise sadece fabrika verilerine inanip kagit uzerinde bile hesap yapilsa,
Sehir icinde 14.5 Lt. Yakan Camarodan
10.1 Lt. ile 4.4 Lt. daha az sarfediyor
ama bu dort bucuk litrelik fark bile
%24′ e denk gelip yinede komik bir durum ortaya cikariyor. (Gercekte bu fark cok daha buyuktur).Bir onceki yazdigim mesajdaki test’ in aynisini, ayni guzergah uzerinde Astra ile de yaptim.
Sonuc : Sarfiyatta fark, 18 Lt. cikti !!
408 Km. / 39 Lt. = 0.098 Lt.
0.098 Lt. x 100 Km. = 9.8 Lt.
60 Lt. / 0.098 Lt = 580 Km.Bu test sonucunda aradaki cikan fark’ a dikkat ettigimiz zaman,
Camaronun depo (80Lt.) hacmi ile Astranin depo (60Lt.) hacmi arasindaki fark kadar bir
rakam oldugunu goruruz. (18-20 Lt.)
Ve bu fark, Camaronun ayni yol ve sartlardaki sarfiyatinin sadece % 31′ ine denk gelir.Kisaca ;
Motor hacminde 3,5 misli,
Silindir sayisinda 2 misli,
Silindir capinda yaklasik 2 misli,
Tonajda 1 misli
Lastik olcusu her tekerlekte 3 cm. daha genis (toplamda 12 cm.) daha fazla,
Yakit sisteminde enjeksiyona gore daha eski bir teknolojiye sahip olan otomobil, simdikilerden sadece % 31 daha fazla sarfettigi icin, “cok yakiyor” diyebilirmiyiz.Bir baska deyisle, yukaridaki % 350 – % 200 ve % 100 gibi farklarin oldugu bir durumda
% 31 ve % 24 luk yakit farklari ne derece ekonomi yapmaktir…?Acaba eski Amerikanlara gore, simdiki caydanliklar gercekten azmi yakiyor…??
Mercedes ve Bmw marka otomobile sahip olanlar kizmasinlar ama, ozellikle bu iki markanin
yakit sarfiyati konusunda dusunduklerimi soylemek bile istemiyorum.
Bence bu iki markanin tasariminda, kullanim amaci ile motor yapisi arasinda bir uyumsuzluk var….(bu sadece sahsi fikrimdir). -
30 Mart 2006: 07:25 #8381
DeSerTKatılımcıAngelus wrote:Pontiac301 wrote:Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,ozz wrote:zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuştu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bileHelalinden 10k ytl vereyim.. Bugün bir garaja gittim 120 tane araba var 40-45 tanesi amerikan. Araçların hepsi kapalı garaj arabası amerikanlar 0-15.000 mil arasında.. bakımları periyodik olarak yapılıyormuş ve sahibi herkesin tanıdığı birisi tüm araçlarında ilk sahibi . 3 tane cadillac var 0,4-5 tane ford taunus 2.0 full daha 0 km’de ….ışin garip tarafı amerikadan direk işal dodge charger ve challengerlar var . 60-70 arası impalalar var. koltuklarına kumaşla örtmüşler. ve hepsi arabaların brandalı.. Her hafta bakımları özel olarak yapılıyormuş. Bu kişinin bir garajı daha varmış oradada 100 ün üzerinde arabası varmış…
Nerede bu garaj? Adres alabilirmiyim..
-
31 Mart 2006: 02:47 #8382
piyuAnahtar yöneticimaalesef… ben sordum ama bilgi gizli oldugundan kimseye verilmeyecektir… Angelus söz vermiş… ısrar etmedim doğal olarak…
-
31 Mart 2006: 03:05 #8383
AngelusKatılımcıisim veremiyorum bende görmek için torununa 6-7 aydır sürekli ısrar ediyordum… fotograf çekmeme ve kendilerinden bahsetmeme şartıyla arabaları gördüm. 0 km doğan ve taunuslar bile bana çok farklı,güzel geldiğine göre düşünün amerikanlar nasıl gelmiştir…
-
31 Mart 2006: 06:50 #8384
DeSerTKatılımcıOK anlıyorum tabi …Fakat böyle bir garajım olsaydı bunu gizlemek yerine kendim gibi bu işe gönlünü vermiş kişilerle paylaşmayı tercih ederdim..
-
5 Nisan 2006: 12:27 #8385
acmecamaroKatılımcıPontiac301 wrote:olabilir tabiki ama cherokee den uzak dur,bizde 94 5.2 vardı,güzel değil,en azından ben beğenmiyorum,blazer alırım gene Gm den şaşmam,onların küçük kasa 4.0 litre leri gayet güzel, tahoe için yorum yapamıyorum,ben çok severim,rakam komik ötesi, ama şuda var, vergi faktörü, 96 nın vergisi 3.5 milyar civarı indirimiyle,benim kaprisin vergi yıllık 220 milyon:) gene her türlü aradaki fark çıkıyor hehe:)Grand Cherooke de seni begenmiyormus zaten
tahoe kac para GC kac para olm? bir de parca fiyatlarina bak bakiim….200 milyona sifir tampon aldim gecenlerde hemde rafta duruyordu tahoe ya arkadan carpsinlar bak ne oluyor o zaman tahoe seni pek bi sever… -
7 Nisan 2006: 23:17 #8386
firrebirdKatılımcıAlla allaaa, daha neler duycaz bakalım 😯 ılginç bi durum valla, şaşkınlardayım…
Angelus üstat, bu şahsına münhasır abimizin garajında ferrari falan da var mı yoksa?? Yanlış anlaşılmasın, geyik olsun diye sormuyorum.. Geçenlerde çok yakın bi arkadaşımla muhabbet ederken buna benzer bi bahis geçmişti sanırım, ordan bi çağrışım yaptı şimdi
: :Angelus wrote:Pontiac301 wrote:Napiyim olm,araba o kadar problemsizki içim daraldı ya,gayet güzel mırıl mırıl bir araba, aldık yapıcaz diye,klasiğin tadınıda sonuna kadar veriyor,ama ben bu sefer 3 projem var,birincisi corvette, sonrada yaz için 95-8 suburban istiyorum uzun yolda rahat, birde aybarsın malıbusundan alıcam ve bu sezonu kapatıcaz, ventura ve kaprisi satiyimde rahatlıyayım garajda yer yok,ozz wrote:zaten capris taksi olmanın yanında US”de en cok kullanılan
devlet arabası dolayısıyla bence her kriterde en average arabalardan biri.. ben dedim mehmete mavi beyaz NYPD arabası yapalım diye, ama tutturmuştu o sırada Bowtie yapcam diye, zaten yapmadan sıkıldl, satılığa çıkardı bileHelalinden 10k ytl vereyim.. Bugün bir garaja gittim 120 tane araba var 40-45 tanesi amerikan. Araçların hepsi kapalı garaj arabası amerikanlar 0-15.000 mil arasında.. bakımları periyodik olarak yapılıyormuş ve sahibi herkesin tanıdığı birisi tüm araçlarında ilk sahibi . 3 tane cadillac var 0,4-5 tane ford taunus 2.0 full daha 0 km’de ….ışin garip tarafı amerikadan direk işal dodge charger ve challengerlar var . 60-70 arası impalalar var. koltuklarına kumaşla örtmüşler. ve hepsi arabaların brandalı.. Her hafta bakımları özel olarak yapılıyormuş. Bu kişinin bir garajı daha varmış oradada 100 ün üzerinde arabası varmış…
-
29 Mayıs 2006: 14:44 #8387
berkozlerKatılımcısıkıyonmu yoksa…garaj maraj diye:)))))))))))
-
29 Mayıs 2006: 15:01 #8388
AnonimZiyaretçiArkadaşlar Ikitelli sanayii sitesinde bir araba müzesi var bir iş adamına ait pek kimse tarafından bilinmiyor. Biz arkadaşla gezdik gördük gerçekten süper arabalar var. Cadillac, Charger, Chalenger, Corvette, Thunderbird,Transam,Camaro ve eski model 100, 150 kadar araç var bunların 50-60 tanesi American daha başka klasik arabalarda var Citroen, Audi vs. Hatta ilk arabalardan bile örnekler var. Oradanmı bahsediyorsunuz bilemiyorum. Ama gerçekten görülmeye değer.
-
20 Ağustos 2006: 18:22 #8389
cessieKatılımcıbendede 96 tahoe var şehir içi 100 km de 25 lit uzun yolda 20 lit yakıyor
-
21 Ağustos 2006: 20:48 #8390
AngelusKatılımcıAldinmi sonunda doğuştaki Tahoe yu?
-
31 Ağustos 2006: 14:16 #8391
ExcellenceKatılımcı76 model 250cui düz 8 Nova 100kmde yaklaşık ne tüketmelidir?
-
31 Ağustos 2006: 16:07 #8392
Pontiac301Katılımcı16 litre,
-
31 Ağustos 2006: 19:33 #8393
ExcellenceKatılımcıteşekkürler, sandığım kadar yüksek değilmiş
20lt civarı düşünmüştüm, benim 1,5L carb. Excel bile 10lt civarı yakıyor ki ağırlığı toplam 940 kg. -
31 Ağustos 2006: 20:14 #8394
Pontiac301Katılımcıbenim 305 cid V8 TBI yumurta kasa caprice 12 litre yakıyor klimalı kullanımda,1840 kilo, 700 şanzımanlı,3.23 kilitli difransiyelli,
-
31 Ağustos 2006: 20:26 #8395
ExcellenceKatılımcıbizim ’01 Vectra klimalı kullanımda yaklaşık o kadar yakıyor, 1,8L enjeksiyonlu
1250kg..
GM’in oturup ciddi ciddi düşünmesi lazım bizim ürettiğimiz 5L motor ile 1,8L motor nasıl aynı miktarı tüketir diye -
31 Ağustos 2006: 20:34 #8396
Pontiac301KatılımcıValla doğrudur,sonuç itibariyle,eğer iyi araştırılırsa bu tarz başarılı tüketime sahip kombinasyonlar mevcut
-
31 Ağustos 2006: 22:47 #8397
ExcellenceKatılımcıyoksa Ahmet Memikoğlu mucizesi midir bu değerler
-
31 Ağustos 2006: 22:58 #8398
Pontiac301Katılımcıyoo normal kitap değeri, ahmet ağabi sadece olması gereker doğru bakımı yapar, ateşleme üzerine en önemli adamdır
-
1 Eylül 2006: 02:15 #8399
ExcellenceKatılımcıpeki atölyesi nerededir?
-
29 Ekim 2006: 22:10 #8400
v8ciyizKatılımcımemikoğlu kim nerde kendisi bu kadar kayserili amerikan ayarına herkesin ihtiyacı var
OEM parçaları nedir, ( xlr-v) -
29 Ekim 2006: 22:15 #8401
v8ciyizKatılımcıarkadaşlar bende otomatik, 350motor, 400 kapak pontıac grand lemans var bunun ne yakması lazım?
-
29 Ekim 2006: 23:00 #8402
XLR-VKatılımcıOEM orjinal ekipman yani fabrikanin aracta kullandigi ve kullanilmasini tavsiye ettigi parcalarin genel adI.(aftermarket ise yan sanayii dir )
Yani AC Delco buji ,AC Delco Fren balatasi OEM dir GM icin konusuyorum -
30 Ekim 2006: 02:19 #8403
piyuAnahtar yöneticiv8ciyiz wrote:memikoğlu kim nerde kendisi bu kadar kayserili amerikan ayarına herkesin ihtiyacı var
OEM parçaları nedir, ( xlr-v)istanbul’da hasanpaşa’da bosch servisi diye geçiyor…
-
28 Kasım 2006: 23:03 #8404
önerKatılımcıselam arkadaşlar 1984 Chevrolet Suburban nekadar yakmalıdır. 2. el ilanını gördüğüm bir saburbanı alamayı düşünüyorum ama doğruyu söylemek gerekirse eğer alırsam o benim ilk amerikanım olacak o yüzden pek bir bilgi sahibi deilim
-
29 Kasım 2006: 13:56 #8405
72camaroKatılımcı22-35 lt arası manasız birşey yakabilirsin.
-
29 Kasım 2006: 23:02 #8406
önerKatılımcıtüp takıcaz mecbur desene off tüplü AA olmaz ama türkiye şartları aq
-
10 Aralık 2006: 04:40 #8407
overlandKatılımcı1995 grand cherokee 5.2 4WD’nin tüketim değerlerini bilen var mı?Forumda bulamadım,www.fueleconomy.com’dan baktım ancak bana ist. trafiğinden tecrübeli bilgiler lazım.Aracı yeni aldım,daha tam ölçüm yapamadım ama yakında uzun yola çıkacağım ,bakalım sonuç ne çıkıcak.Duruma göre Ahmet ustaya gidebiliriz belkide:).Yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
-
12 Aralık 2006: 04:58 #8408
sschevyssKatılımcıtüp iyi oluyoda 4/3 ten daha az bırakmıacan ozaman fena olmuyo
depo yarı geldimi cıvıtmaya başlıyo çekiş düşüyo
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.