Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar Toplu hareket ve bunun faydaları (olabilirmi)?????????

24 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #504
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam ArkadaşŸlar,

      Birkaç gündür bu siteye üyeyim ve mesajları yakından takip ediyorum. ılgi ile izlediğim konulardan biri “amerikan almaya parası yetmeyenler” başŸlığı. Şahsen bu işŸin yürümeyeceğini düşŸünüyorum ama Amerikan yerine 124 alınırsa olur.

      Aslında konuşŸmak istediğim o konu değil ama yakın. Bu siteye üye 2400 civarı AMERıKANCI olduğunu görüyorum ve bunların %80 Sanayi servislerinden bıkmışŸ, bezmişŸ durumda. LJoğu Servis yok diye içerlerken diğeri USTA yok diye bağrıyor. Bizim arabalarada işŸi yapmakdan çok yapılan işŸi anlamak önem taşŸıyor (usta için).

      Şimde ben diyorumki, ıstanbul’un fazla pahalı olmayan biryerinde “AmerikanAraba.com” diye bir garaj tutulsa (4-5 arabalık) ve buraya bir tek Kalfa ayarında bir arkadaşŸ istihdam edilse. Bu siteye üye arkadaşŸlar için bir arşŸiv derlense, ve isteyen üyenin işŸleri SIRA ile yapılsa. Konulara biraz daha vakıf arkadaşŸlar buralarda bilgilerini uygulamalı anlatabilse ve en önemlisi bir PANO oluşŸturulsa ki gelen giden herkes ne oluyor ne bitiyor görse/okusa!! Bu işŸ parça işŸalatına kadar gider (toplu siparişŸ gibi – veya birkaç beyin biraraya gelip yeni sistemler ǜRETMESı gibi) GǜZEL OLMAZMI???

      Masraflarda üye olan 2400 kişŸinin çüzzi aidatından karşŸılansa olmazmı??

      Antalyada 3 yıl boyunca Amerikancıları topladım ve birlikte geziler düzenlendi, yemekler yenildi. Bizde aidat yoktu ama bir organızasyon öncesi para topluyorduk. LJoğumuzun Turizimci olmasından dolayı zaman büyük sıkıntı yaratıyordu ve neyazıkki benim işŸ değişŸikliğimden dolayı bu geziler askıya alındı. Malesef garajımız yok henüz çünkü toplam sayımız 40-50 aracı geçmiyor ve en baba toplantımız 25 araba oldu.

      Bence bunun üstünde ıstanbulda güzel bir birlik sağlanır ve çok faydalı olur. Bence bunu düşŸünebilirsin Piyu.

      Saygılar,

      mustsed

    • #8169
      Angelus
      Katılımcı

      Güzel bir fikir.

    • #8170
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      evet bende çok beğendim ve aklımdan ilk şŸu geçti

      CJ ve istanbul seyehat 40lira sadece yol parası aidat :(

      ya arkadaşŸlar burdaki kadar geleceği parlak bir işŸ bulun ve ben istanbula yerleşŸiim parası güzel olsun haftasonları garajda çalışŸırız.. ben burdaki malzemelerimide getiririm tork anahtarıydı sekman kelpçesiydi ceraskaldı falan

      bi arkadaşŸla burda açmaya niyetimiz vardı bi garaj o yarışŸlara jeep hazırladı bi dönem kendimize ve birde yarışŸa araç hazırlicaktık ama onun okulu bitmedi bendede para yoktu—-

      şŸu an aklımdan geçende ankara ve istanbulda açmak bu garajlardan ankarada 2 arabalık ist de 7 arabalık mesela….

      ben kendimi toplayıp bi amerikan aliiim daha da önem kazanacak bu konular

    • #8171
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam tempest,

      ıyi düşŸünmüşŸsün ancak birey olarak açacağın bu tür bir garaj, garaj olmaktan öteye gidemez. Bir birliğe ait olursa insanların gelmesi daha kolay olur çünkü kerndi mekanına gidiyormuşŸ gibi olur ve kendi kendini kazıklamaz. Garaj giderleri burada bir altbaşŸlık altında herkes için görünür ve takip edilebilir olmalı.

      Aidatlarla ödenen kalfa veya çalışŸan ücreti haricinde oluşŸan parça masrafları yine kişŸinin kendisine ait olur.
      Bu arada Acmecamaronun toplanmayı bekleyen güzel bir makinası var onuda belli saatlerde toplarsa, merak eden arkadaşŸlar uğrar ve en azından motor iç kısımlarının neye benzediğini öğrenir.

      Ancak tekrar ediyorum, bu işŸ bir çatı altında olmalıki bir işŸe yarasın ve her katılımcı bunun sorumluluğunu üstlenmeli. Kurallar kesin olmalı (Benim Doğan’ın radyatörü parçalandı şŸurda değişŸtirsek olmazmı) türünde talepler olmamalı. Workshoplar düzenlenebilir ve burda katılımcılara (üyeler) arabalar ile ilgili konusal eğitimler verilebilir (her ay bir konu).

      Bu tür birliklerin örnekleri Avrupa ve Amerikada çok mevcut. Almanyadaki bir BMW ilgilileri birliği bu işŸi ayda bir toplanıp kiralık garajda yapıyor (kardeşŸim üye de). Bnece düşŸünülmeye değer.

      Saygılar,

      mustsed

    • #8172
      Lowrider
      Katılımcı

      Acmecamaro nun zaten kendisine ait bir garajı var :)

    • #8173
      Angelus
      Katılımcı

      Garajla birlikte bir klupte kurulabilir.

    • #8174
      Pontiac301
      Katılımcı

      Kimi konularda tecrübe gerekir, işŸte o zaman usta eğer doğru adamsa 30 yıl önce yaptığı detayı hatırlıyorsa ,değeri parayla paha biçilemez, ben şŸahsen arabamın ilkel detayları dışŸında normal işŸlerini kalfaya yaptırmam,millet ağlayıp sızlıyor çünkü birçok insan gidiceği yeri bilmiyor, elinin körü amerikancı usta diye kendini tanıtan tofaşŸ servisi olan şŸahıs vs gib, hayatında iki kere aptal impalaya termostat koydu veya karburatör söktü diye amerikancı damgası yiyor ve gelenleride iyice bir hallediyor yani, bilgi ve arkadaşŸlık ve yılların verdiği dostluk ilşŸkisi çok önemli bence, :)

    • #8175
      Pontiac301
      Katılımcı

      Ayrıca birçok kişŸi var bende bunlara dahilim ama acmecamaro burak gibi veya aybars gibi ve özcan abi gibi, bilgili adam iki elin parmakları kadar var, ben bilgiliyim ama garaj yapsam yürütemem yani,mekanik bilgim zayıf, ama bu tür üst düzey adamların gerek zekaları,gerekse araşŸtırmaları 1000 lerce amerikacı diye geçinen beyine bedel;)

    • #8176
      Angelus
      Katılımcı

      Hacılar bu – niyetler devam ederse bana arabayı sattırıp amerikan niyetine BMW 8.50 yi veya bir Mercedes SLC aldıracaksınız :)

      Amerikan araba motor veya mekanik herkesin anlayacağı kadar basit yapılmışŸ sadece biraz tecrübe ve bilgi gerekiyor…Bunlardan anlayan arkadaşŸlar aramızda çok ve gördüğüm kadarıyla herkeste elini taşŸın altına sokmaya hazır … Bize sadece bir kaportacı olsa bence yeter…
      Birde bu oluşŸum altında bir KLǜP kurulması şŸart….

    • #8177
      Mustsed
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar,

      Doğru diyorsunuz ancak amerikancı demek bu arabaları tanımak demek değil, yaptığını utanmadan sorabilmek ve tamamıyla MANTIK işŸi. Eski amerikanlarda en büyük dertlerden biri (belkide en büyüğü) elektrik aksamı. Allah Razı olsun 1000 defa, 1989’da Ankarada Mustang’ı en iyi elektrikcilerden birine götürdüm 4’lü çalışŸsın diye. Arabayı geri aldığımda her frene bastığımda Korna çalmaya başŸladı ve o gün bugün arabama Kaportacı ve Boyacı hariç USTA? dokunmuyor. 1984 yılından buyana hep AA kullanıyorum ve 1989 dan beride herşŸeyimi kendim yapar oldum (bu AA için evime ufak torna bile aldım yav).

      Değinmek istediğim, arabalarımız aslında çok basit ve kolay bakılabilen makinalar. Kaporta ve boya işŸi biraz zor gibi ancak mekanik ve elektrik işŸleri bu tür bir garajda yapılır bence (fazla açılmak sabırsızlık ve uyuşŸmazlık getirir). En fazla yapılacak işŸ motor toplamak ile sınırlanmalı yani 2-3 günlük işŸler ki başŸkalarınada sıra gelsin hep aynı arabalar garajda durmasın. Tabiki tüm bu işŸler yapılırken araç sahibi başŸında olacak. Amaç arabaları yaptırmak olmamalı, nasıl yapıldığına şŸahit olup öğrenmek olmalı. Araç sahiplerinin çoğu eminimki ellerine bir shop manual alınca işŸin büyük bir kısmını anlarlar (dil sorun olabilir – ama inglizce bilen birsürü arkadaşŸ var burda).

      Saygılar,

      mustsed

    • #8178
      piyu
      Anahtar yönetici

      agzınızdan bal damlıyor arkadaslar… daha once amerikancılar toplanıp bir klup kurmuslar… fakat sonrası hezimet… klasik otomobil klubu ise esasında bizi kapsaması gerekirken gelir seviyesi cok yuksek kisilerin toplandıgı bir ortam halinde… gruptakilerin cogunda amerikan olmasına ragmen bu kisiler drag yarıslarına ya da toplantılara katılmıyor… sadece yılda 1-2 yarıs organizasyonuna katılıyorlar…

      site uyelerinin 2400+ olduguna bakmayın bazıları kof… sadece video indirmek icin uye olup sonra ziyaret etmeyenler de var :)

      bende bircok plan var ama herseye yetisemiyorum… bu planda guzel ama acıklamasını yapamadıgım bir konu var… para konusuna gelince hersey tıkanıyor… or:yarıs duzenliyorum… buyuk cesaret…cok cok fazla emek harcıyorum…giriste 1-2ytl ucret yapıyoruz… gelenlerin bu tip bir organizasyon icin en az 5-10ytl odemesi lazım ki sokakta goremiyorlar… bu durumda bile 1-2 ytl odemeyip kacanlar oluyor… inanılır gibi degil… simdi sorsak katılanlar olacaktır ama para odeyin dedigimizde %90’ı yok olacaktır… (bunu okuyupta ben bu sekilde davranmıyorum diyenler konu dısıdır tabiki)

      konusalım…gelistirelim…

    • #8179
      kamaru
      Katılımcı

      Selamlar,

      Ben buralarda yeniyim. Arabayı da 1-2 hafta önce aldım. Böyle bir oluşŸuma katılmayı düşŸünürüm.

      Belkide hemen böyle detaylı (usta vs) başŸlamak yerine sadece ortak bir yer kiralanarak başŸlanabilir. Zaman içerisinde ihtiyaçlar, masraflar belirlenip detaylandırılabilir.

      Kuralların kesin olarak belirlenmesi ve takip edilmesi fikrine kesinlikle katılıyorum. Bahsettiğim gibi sadece bir yer kiralanması gibi basit bir oluşŸum bile olsa; katılım, ayrılma, masrafların bölüşŸülmesi (ortak masraf paylaşŸımı veya aidat olabilir), kullanım şŸekli, kullanım zamanlarının belirlenmesi vs vs kuralları detaylandırılmalı.

    • #8180
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı
      Pontiac301 wrote:
      Kimi konularda tecrübe gerekir, işŸte o zaman usta eğer doğru adamsa 30 yıl önce yaptığı detayı hatırlıyorsa ,değeri parayla paha biçilemez, ben şŸahsen arabamın ilkel detayları dışŸında normal işŸlerini kalfaya yaptırmam,millet ağlayıp sızlıyor çünkü birçok insan gidiceği yeri bilmiyor, elinin körü amerikancı usta diye kendini tanıtan tofaşŸ servisi olan şŸahıs vs gib, hayatında iki kere aptal impalaya termostat koydu veya karburatör söktü diye amerikancı damgası yiyor ve gelenleride iyice bir hallediyor yani, bilgi ve arkadaşŸlık ve yılların verdiği dostluk ilşŸkisi çok önemli bence, :)

      Ben bizim 74 Nova nin radyatörünü ve karbüratörünü sokmustum, radyatörü geri takmıstım… :) :P
      _____________________________
      ROCK CHEVY

    • #8181
      ata recai
      Katılımcı

      selam beyler ….
      ben cok uzun zamndır bu fikri gerçekleşŸtirmeye çalışŸıyorum..
      fakat işŸ paraya gelince herkez kaytarıyor….,
      her amerikan ayda en azından 1 kez ustaların elinden öpüyoo.. ve en kötü ihtimalle 50ytl gidiyo..
      bakın küçük bir hesap yapalımm….
      4- 5 arabalık bir garaj ortalama 500-750 ytl
      kalfa tipinde bir eleman 350-400 ytl
      bunu dışŸında elektrik-su 60 ytl (herkez arabasını zaten yıkatıyor .garajda yardımlasarak kendimiz yıkar ve bir kumbara yaparız oradan cıkar)
      bu dışŸında başŸka bir para yok zaten…malzemelri zaten kendimiz alıyoruz..
      yani aylık 1000 ytl ye ihtiyac var……….en kötü 20 üye katılsa adam başŸı 50ytl ye patlarrrr…..
      ++++++ aidat veremiyen üyeler isee normalde dışŸarıda işŸi 50 ytl yapıyorsa bizde bu fiyatın yarısına yapılsın. alınan para ise gene kumbarada toplansın .garaja lazım olan alet edevat alınsınn……
      bize yaraları ne olur:ustalar bizden cokmu biliyor ?kendi işŸimizi kendimiz yaparız ..ustalar ise bizi kazıkladığıyla kalırr.
      bir düşŸünün yaptırdığınız işŸleri sadece yeni parçayı taktırmakla sınırlı….
      napıyorlarki?
      her zamn arabalarımız bakımlı olur parası olmayıpta arabasını yaptıramayan arkadaşŸların hep beraber arabasını yaparızzz?
      dolayısıyla amerikan severler arabaların masraflarından dolayı amerikanlarını satmazz….
      clup vasvına geçişŸ olur kendimiz parça getirir veya bir parçacıyla anlaşŸma yapılır zamanında ve uygun temin edilir..
      vs şŸimdi aklıma gelen bunlar gelişŸtirmek kolay işŸşŸşŸ

    • #8182
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam ArkadaşŸlar,

      MustangGT ne güzel yazdı ve eğer istanbul’dan 20-30 kişŸi çıkmaz ise daha nediyeyim? Ancak tekrar ediyorum Kuralları başŸtan koymayı sakın unutmayın. Bu tür organizasyonlar genelde hep sonradan gevşŸediği için hezimet ile sonuçlanır.

      Burada eklenmişŸ bir sayfa ile üyeler işŸ akışŸ planını görecek ve uğradıklarında hangi arabanın sırasının olduğunu bilmeli. Bu işŸ tamamıyla organizasyon işŸi. Arabalarını yıkasınlar su parasına, Yağlarını değişŸtirsinler maliyetine veya ucuzdan çay içip muhabbet etsinler – Harika.

      Takım Taklavat yeni cihazlar, bunlar illaki parayla alınmak zorunda değil (Bi dakka yanlışŸ anlamayın). Promosyon denilen harika bir olay var. Mesela gidiyorsun bir Yağ distribütörüne ve diyorsunki ben sizin bayii olmak isterim ama lift yok, arkadaşŸlar geliyor kuruyor lifti ve bırakıyorlar yağ kutularını sende satıyorsun. SatışŸ (üyelere – maliyetine) miktarına göre 2-3 yıl sonra lift senin. Dergiler var, AA olarak haftalık yazılar yazılır dergilere, sorun çözücü kaynak haline gelinir. LJekim, düğün, nişŸan ve benzeri aktivitelere araç teminatı yapılır ücret mukabilinde vs. vs. vs. Ama işŸ sıkı tutulmalı ve kurallar aynen uygulanmalı. ıstanbulda olsam sizlerle teker teker görüşŸmek isterdim.

      Saygılar,

      mustsed

    • #8183
      acmecamaro
      Katılımcı

      bu zamana kadar pek karismadim ama…

      fikirler gercekten cok guzel, ama bir garaji paylasmak o kadar da kolay degil…. (kesinlikle killik olsun diye yazmiyorum) 5-6 yildir bir arkadasimla paylastigim bir garajim var…. garajin duzeni olsun, sarf malzemeleri olsun…bir cok konuda anlasmak gerek…
      Bir kere herkes kendi sarf malzemesini kendisi almali, ikincisi takimlar kalite kalite bazen cok ozenerek alinan bir takim yada pahali bir takim digerinin elinde kirilirsa ( bizde pahali yada zorbulunan bir takimda boyle birsey yasanmadi ama ) ne olacak…. yada insanlar takimlari nasil kullanacaklar…sorumluluk meselesi…

      Sonra sadece mekanik isler yok…birisi boya yapmak isterken digeri nasil on takimi yenileyecek? herkesin bir is yapma bicimi vardir, birine uyan digerine uymayinca ne olacak?… uzar da uzar liste…

      Sonuc olarak soylemek istedigim teoride cok guzel olan fikir pratige gecince cuvallamayalim….

      Yag firmalarinin sponsorluguna gelince, belli kotalari var bildigim kadari ile… o limiti yakalamak konusunda imzalanan bir taahhutname var ve o kadar yag kullanilmazsa alet edevati geri alip bir de tazminat isteyebilirler… iyi arastiralim….

      Ben 6 yildir garajimi adim adim kurdum…. simdi akliniza “senin icin konusmak kolay tuzun kuru” gibi birsey gelmesin…ben yasadiklarimdan ve olabilecek problemleren haberdar etmeye caliyiorum sadece….

      Hadi basladik yapiyoruz dediginizde de istanbulda nerede ucuz takim taklavat sarf malzemesi bulacaginizi yazarim size…

    • #8184
      ata recai
      Katılımcı

      tabiki deneyimlerini ve başŸına gelenleri bizimle paylaşŸman cok güzellll…

    • #8185
      serok1907
      Katılımcı

      selamlar
      benm henüz bi amerikanım yok malesef ama sırf gelip orda oturup bişŸiler öğrenmek için bu olaya dahil olmak isterim(aidat vs..)..

    • #8186
      firrebird
      Katılımcı

      serok1907’nin hissiyatına ben de tamamen katılıyorum.. şŸu anda bende de yok amerikan ama ben de garaja gelip hem bişŸiler öğrenmek hem de masraflara ortak olmak isterim.. eee birlikten güç doğar demişŸler arkadaşŸlar 😉

      bu işŸe girişŸmeden önce ne tip zorluklarla karşŸılaşŸağımızı bilirsek ona göre de hazırlıklı olabiliriz.. bu anlamda acmecamaro’nun tecrübeleri çok önem taşŸıyo bence.. babam çok uzun yıllar boyunca atölye sahibi olduğu için böyle takım taklavat problemleri çok yaşŸanır, bilirim :)

      bence belli bi “organizasyon” içinde “beraberce” hareket edilirse bunun başŸarılmaması işŸten bile diill..

    • #8187
      DeSerT
      Katılımcı

      Ben böyle bir oluşŸumun içinde sonuna kadar seve seve yer alırım. ısteyene çıraklık yapar arabasının altınada yatarım. Maksat birşŸeyler öğrenmek. Böyle bir garaj kurulmasa bile her ay workshop düzenlenebilir. Tecrübeli arkadaşŸlar tecrübelerini bizlere aktarır. Hemde mangal yakar eğlenceli bir gün geçiririz. Maddi olarakta çok kolay altından kalkılabilir. Ayrıca garajında tamirat yapan üyeler bunu yaparken video ya alıp site yöneticisine yollarlarsa bunlar başŸlıklar altında öğretici dersler olarak sitenin video bölümüne konulabilir. Zaten azınlığız, bu yüzden paylaşŸım ve birlik olma konusunda limitleri zorlamalıyız diye düşŸünüyorum..

    • #8188
      piyu
      Anahtar yönetici

      konusulanlar enfes ama amerikan camiası cok degisiktir… bunu hep soylerim… tanıdıgım kisilerde aynı gorusleri paylasır…

      bir yandan hic kısmadan tonla para verip birsey yaparken diger yandan inanılmaz para tutar en kucuk birseye bile dahil olmaz…

      bu tip islerde 2 secenek var… 1.si herseyi 1 kisinin planlayıp gucu yettigi kadar yapması (suanda olan) 2.si herkesin elini tasın altına sokması ve farklı konuda yardımda bulunması…

      bu konuyla ilgili biraz daha farklı planlarım var… ornek vermek gerekir ise herkesin uzman oldugu ya da meslegi ya da tanıdıklarından gelen farklı konularda bilgilieri var…ve farklı kisilerin farklı maddi gucleri var…

      mesela biri garaja (ornektir) ailesinin isi olan elektrik malzemelerini bedava ya da indirimli saglar, diger yandan farklı bir kisi bilgisayarda yapılması gereken isleri yapar, baska biri benim bunlara zamanım yok der maddi katkısını surdurur…baska biri benim maddi gucumde yetmez der fakat baska bir konuda destek verir…filan falan…

      suana kadar gittigi sekli ile benim herseyi dusunup yapmam ve cok az kisiden kısıtlı yardım almamın da bazı gerekceleri var… nerede cokluk orada .okluk lafı bosa soylenmemis…bu iste bir birlik olacaksa (daha once soylenenlerin coguna katılıyorum) kurallar, sınırlar, gorevler cok iyi belirlenmeli… karmasaya veya tartısmaya fırsat verilmemeli…

      acık konusmak gerekirse bunu gene yapabilecek kisi ben gibi gozukuyorum… zaten oyle de olmam gerek… oncelikle 2006 yılı drag yarısı takvimi ve sponsorluk olaylarını planladıktan sonra birseyler planlıyorum…

    • #8189
      firrebird
      Katılımcı

      Valla ben kendi adıma, sabırsızlıkla bekliyorum :)
      Umarım bu planların su yüzüne çıkması daha da önemlisi gerçekleşŸmesi çok uzun zaman almaz..

      ılginç ama ya, amerikan camiası neden böle değişŸik acaba?? Gerçi herkesin fikrine ve yaklaşŸımına saygı duymak gerekir; farklı sebeblerden dolayı toplu bi organizasyona dahil olmayı tercih etmiyor olabilirler..

      Yeni fikirler, yeni projeler vs vs iyidir yaa, severim ben ;)
      Ruhlarımız amatör, işŸ yapma stilimiz profesyonelce olmalı di mi ama?? :)

    • #8190
      longcafe
      Katılımcı

      fikirler cok guzel 1 sene once yazilmis mesajlar bir gelisme yasandimi acaba?

    • #8191
      piyu
      Anahtar yönetici

      yok maalesef… en ufak bir gelisme yok… :(

      piyango’dan para cıkıpta isi gucu bırakırsam tek amacım bu olur… ancak o zaman yapabilirim sanırım…. 😉

    • #8192
      longcafe
      Katılımcı

      ya eger bir topluluk en azindan birkac kisi tarafindan yapilacaksa neden piyangoyu bekliyelimki ben biraz yeniyim bu sitede onumuzdeki hafta formula 400 umu aliorm ins. eger fikrimi sorarsaniz bence mantigi agir basan bi konu ise girmek icin biraz cesarete ihtiyac war herseyin olumsuz tarafindan bakilmamali.tamam pembe gozluklede bakmak yanlis ama gerekli olan tam ortasi.herseyde oldugu gibi herseye olmaz die bakmak da kotu super olur hic sorun cikmaz die bakmakta, bence hersey de tam ortasi orta ayar.

24 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.