Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › Toplu hareket ve bunun faydaları (olabilirmi)?????????
- Bu konu 24 yanıt içerir, 14 izleyen vardır ve en son 17 yıl 8 ay önce longcafe tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
11 Mart 2006: 15:17 #504MustsedKatılımcı
Selam Arkadaşlar,
Birkaç gündür bu siteye üyeyim ve mesajları yakından takip ediyorum. ılgi ile izlediğim konulardan biri “amerikan almaya parası yetmeyenler” başlığı. Şahsen bu işin yürümeyeceğini düşünüyorum ama Amerikan yerine 124 alınırsa olur.
Aslında konuşmak istediğim o konu değil ama yakın. Bu siteye üye 2400 civarı AMERıKANCI olduğunu görüyorum ve bunların %80 Sanayi servislerinden bıkmış, bezmiş durumda. Çoğu Servis yok diye içerlerken diğeri USTA yok diye bağrıyor. Bizim arabalarada işi yapmakdan çok yapılan işi anlamak önem taşıyor (usta için).
Şimde ben diyorumki, ıstanbul’un fazla pahalı olmayan biryerinde “AmerikanAraba.com” diye bir garaj tutulsa (4-5 arabalık) ve buraya bir tek Kalfa ayarında bir arkadaş istihdam edilse. Bu siteye üye arkadaşlar için bir arşiv derlense, ve isteyen üyenin işleri SIRA ile yapılsa. Konulara biraz daha vakıf arkadaşlar buralarda bilgilerini uygulamalı anlatabilse ve en önemlisi bir PANO oluşturulsa ki gelen giden herkes ne oluyor ne bitiyor görse/okusa!! Bu iş parça işalatına kadar gider (toplu sipariş gibi – veya birkaç beyin biraraya gelip yeni sistemler ÇRETMESı gibi) GÇZEL OLMAZMI???
Masraflarda üye olan 2400 kişinin çüzzi aidatından karşılansa olmazmı??
Antalyada 3 yıl boyunca Amerikancıları topladım ve birlikte geziler düzenlendi, yemekler yenildi. Bizde aidat yoktu ama bir organızasyon öncesi para topluyorduk. Çoğumuzun Turizimci olmasından dolayı zaman büyük sıkıntı yaratıyordu ve neyazıkki benim iş değişikliğimden dolayı bu geziler askıya alındı. Malesef garajımız yok henüz çünkü toplam sayımız 40-50 aracı geçmiyor ve en baba toplantımız 25 araba oldu.
Bence bunun üstünde ıstanbulda güzel bir birlik sağlanır ve çok faydalı olur. Bence bunu düşünebilirsin Piyu.
Saygılar,
mustsed
-
11 Mart 2006: 16:28 #8169AngelusKatılımcı
Güzel bir fikir.
-
11 Mart 2006: 16:44 #8170Mustafa YÜKSELKatılımcı
evet bende çok beğendim ve aklımdan ilk şu geçti
CJ ve istanbul seyehat 40lira sadece yol parası aidat
ya arkadaşlar burdaki kadar geleceği parlak bir iş bulun ve ben istanbula yerleşiim parası güzel olsun haftasonları garajda çalışırız.. ben burdaki malzemelerimide getiririm tork anahtarıydı sekman kelpçesiydi ceraskaldı falan
bi arkadaşla burda açmaya niyetimiz vardı bi garaj o yarışlara jeep hazırladı bi dönem kendimize ve birde yarışa araç hazırlicaktık ama onun okulu bitmedi bendede para yoktu—-
şu an aklımdan geçende ankara ve istanbulda açmak bu garajlardan ankarada 2 arabalık ist de 7 arabalık mesela….
ben kendimi toplayıp bi amerikan aliiim daha da önem kazanacak bu konular
-
11 Mart 2006: 17:04 #8171MustsedKatılımcı
Selam tempest,
ıyi düşünmüşsün ancak birey olarak açacağın bu tür bir garaj, garaj olmaktan öteye gidemez. Bir birliğe ait olursa insanların gelmesi daha kolay olur çünkü kerndi mekanına gidiyormuş gibi olur ve kendi kendini kazıklamaz. Garaj giderleri burada bir altbaşlık altında herkes için görünür ve takip edilebilir olmalı.
Aidatlarla ödenen kalfa veya çalışan ücreti haricinde oluşan parça masrafları yine kişinin kendisine ait olur.
Bu arada Acmecamaronun toplanmayı bekleyen güzel bir makinası var onuda belli saatlerde toplarsa, merak eden arkadaşlar uğrar ve en azından motor iç kısımlarının neye benzediğini öğrenir.Ancak tekrar ediyorum, bu iş bir çatı altında olmalıki bir işe yarasın ve her katılımcı bunun sorumluluğunu üstlenmeli. Kurallar kesin olmalı (Benim Doğan’ın radyatörü parçalandı şurda değiştirsek olmazmı) türünde talepler olmamalı. Workshoplar düzenlenebilir ve burda katılımcılara (üyeler) arabalar ile ilgili konusal eğitimler verilebilir (her ay bir konu).
Bu tür birliklerin örnekleri Avrupa ve Amerikada çok mevcut. Almanyadaki bir BMW ilgilileri birliği bu işi ayda bir toplanıp kiralık garajda yapıyor (kardeşim üye de). Bnece düşünülmeye değer.
Saygılar,
mustsed
-
11 Mart 2006: 17:56 #8172LowriderKatılımcı
Acmecamaro nun zaten kendisine ait bir garajı var
-
11 Mart 2006: 22:05 #8173AngelusKatılımcı
Garajla birlikte bir klupte kurulabilir.
-
12 Mart 2006: 02:30 #8174Pontiac301Katılımcı
Kimi konularda tecrübe gerekir, işte o zaman usta eğer doğru adamsa 30 yıl önce yaptığı detayı hatırlıyorsa ,değeri parayla paha biçilemez, ben şahsen arabamın ilkel detayları dışında normal işlerini kalfaya yaptırmam,millet ağlayıp sızlıyor çünkü birçok insan gidiceği yeri bilmiyor, elinin körü amerikancı usta diye kendini tanıtan tofaş servisi olan şahıs vs gib, hayatında iki kere aptal impalaya termostat koydu veya karburatör söktü diye amerikancı damgası yiyor ve gelenleride iyice bir hallediyor yani, bilgi ve arkadaşlık ve yılların verdiği dostluk ilşkisi çok önemli bence,
-
12 Mart 2006: 02:35 #8175Pontiac301Katılımcı
Ayrıca birçok kişi var bende bunlara dahilim ama acmecamaro burak gibi veya aybars gibi ve özcan abi gibi, bilgili adam iki elin parmakları kadar var, ben bilgiliyim ama garaj yapsam yürütemem yani,mekanik bilgim zayıf, ama bu tür üst düzey adamların gerek zekaları,gerekse araştırmaları 1000 lerce amerikacı diye geçinen beyine bedel;)
-
12 Mart 2006: 03:23 #8176AngelusKatılımcı
Hacılar bu – niyetler devam ederse bana arabayı sattırıp amerikan niyetine BMW 8.50 yi veya bir Mercedes SLC aldıracaksınız
Amerikan araba motor veya mekanik herkesin anlayacağı kadar basit yapılmış sadece biraz tecrübe ve bilgi gerekiyor…Bunlardan anlayan arkadaşlar aramızda çok ve gördüğüm kadarıyla herkeste elini taşın altına sokmaya hazır … Bize sadece bir kaportacı olsa bence yeter…
Birde bu oluşum altında bir KLÇP kurulması şart…. -
12 Mart 2006: 03:35 #8177MustsedKatılımcı
Arkadaşlar,
Doğru diyorsunuz ancak amerikancı demek bu arabaları tanımak demek değil, yaptığını utanmadan sorabilmek ve tamamıyla MANTIK işi. Eski amerikanlarda en büyük dertlerden biri (belkide en büyüğü) elektrik aksamı. Allah Razı olsun 1000 defa, 1989’da Ankarada Mustang’ı en iyi elektrikcilerden birine götürdüm 4’lü çalışsın diye. Arabayı geri aldığımda her frene bastığımda Korna çalmaya başladı ve o gün bugün arabama Kaportacı ve Boyacı hariç USTA? dokunmuyor. 1984 yılından buyana hep AA kullanıyorum ve 1989 dan beride herşeyimi kendim yapar oldum (bu AA için evime ufak torna bile aldım yav).
Değinmek istediğim, arabalarımız aslında çok basit ve kolay bakılabilen makinalar. Kaporta ve boya işi biraz zor gibi ancak mekanik ve elektrik işleri bu tür bir garajda yapılır bence (fazla açılmak sabırsızlık ve uyuşmazlık getirir). En fazla yapılacak iş motor toplamak ile sınırlanmalı yani 2-3 günlük işler ki başkalarınada sıra gelsin hep aynı arabalar garajda durmasın. Tabiki tüm bu işler yapılırken araç sahibi başında olacak. Amaç arabaları yaptırmak olmamalı, nasıl yapıldığına şahit olup öğrenmek olmalı. Araç sahiplerinin çoğu eminimki ellerine bir shop manual alınca işin büyük bir kısmını anlarlar (dil sorun olabilir – ama inglizce bilen birsürü arkadaş var burda).
Saygılar,
mustsed
-
12 Mart 2006: 04:05 #8178piyuAnahtar yönetici
agzınızdan bal damlıyor arkadaslar… daha once amerikancılar toplanıp bir klup kurmuslar… fakat sonrası hezimet… klasik otomobil klubu ise esasında bizi kapsaması gerekirken gelir seviyesi cok yuksek kisilerin toplandıgı bir ortam halinde… gruptakilerin cogunda amerikan olmasına ragmen bu kisiler drag yarıslarına ya da toplantılara katılmıyor… sadece yılda 1-2 yarıs organizasyonuna katılıyorlar…
site uyelerinin 2400+ olduguna bakmayın bazıları kof… sadece video indirmek icin uye olup sonra ziyaret etmeyenler de var
bende bircok plan var ama herseye yetisemiyorum… bu planda guzel ama acıklamasını yapamadıgım bir konu var… para konusuna gelince hersey tıkanıyor… or:yarıs duzenliyorum… buyuk cesaret…cok cok fazla emek harcıyorum…giriste 1-2ytl ucret yapıyoruz… gelenlerin bu tip bir organizasyon icin en az 5-10ytl odemesi lazım ki sokakta goremiyorlar… bu durumda bile 1-2 ytl odemeyip kacanlar oluyor… inanılır gibi degil… simdi sorsak katılanlar olacaktır ama para odeyin dedigimizde %90’ı yok olacaktır… (bunu okuyupta ben bu sekilde davranmıyorum diyenler konu dısıdır tabiki)
konusalım…gelistirelim…
-
13 Mart 2006: 01:35 #8179kamaruKatılımcı
Selamlar,
Ben buralarda yeniyim. Arabayı da 1-2 hafta önce aldım. Böyle bir oluşuma katılmayı düşünürüm.
Belkide hemen böyle detaylı (usta vs) başlamak yerine sadece ortak bir yer kiralanarak başlanabilir. Zaman içerisinde ihtiyaçlar, masraflar belirlenip detaylandırılabilir.
Kuralların kesin olarak belirlenmesi ve takip edilmesi fikrine kesinlikle katılıyorum. Bahsettiğim gibi sadece bir yer kiralanması gibi basit bir oluşum bile olsa; katılım, ayrılma, masrafların bölüşülmesi (ortak masraf paylaşımı veya aidat olabilir), kullanım şekli, kullanım zamanlarının belirlenmesi vs vs kuralları detaylandırılmalı.
-
13 Mart 2006: 03:03 #8180Chevy_Killer_89KatılımcıPontiac301 wrote:Kimi konularda tecrübe gerekir, işte o zaman usta eğer doğru adamsa 30 yıl önce yaptığı detayı hatırlıyorsa ,değeri parayla paha biçilemez, ben şahsen arabamın ilkel detayları dışında normal işlerini kalfaya yaptırmam,millet ağlayıp sızlıyor çünkü birçok insan gidiceği yeri bilmiyor, elinin körü amerikancı usta diye kendini tanıtan tofaş servisi olan şahıs vs gib, hayatında iki kere aptal impalaya termostat koydu veya karburatör söktü diye amerikancı damgası yiyor ve gelenleride iyice bir hallediyor yani, bilgi ve arkadaşlık ve yılların verdiği dostluk ilşkisi çok önemli bence,
Ben bizim 74 Nova nin radyatörünü ve karbüratörünü sokmustum, radyatörü geri takmıstım…
_____________________________
ROCK CHEVY -
13 Mart 2006: 13:51 #8181ata recaiKatılımcı
selam beyler ….
ben cok uzun zamndır bu fikri gerçekleştirmeye çalışıyorum..
fakat iş paraya gelince herkez kaytarıyor….,
her amerikan ayda en azından 1 kez ustaların elinden öpüyoo.. ve en kötü ihtimalle 50ytl gidiyo..
bakın küçük bir hesap yapalımm….
4- 5 arabalık bir garaj ortalama 500-750 ytl
kalfa tipinde bir eleman 350-400 ytl
bunu dışında elektrik-su 60 ytl (herkez arabasını zaten yıkatıyor .garajda yardımlasarak kendimiz yıkar ve bir kumbara yaparız oradan cıkar)
bu dışında başka bir para yok zaten…malzemelri zaten kendimiz alıyoruz..
yani aylık 1000 ytl ye ihtiyac var……….en kötü 20 üye katılsa adam başı 50ytl ye patlarrrr…..
++++++ aidat veremiyen üyeler isee normalde dışarıda işi 50 ytl yapıyorsa bizde bu fiyatın yarısına yapılsın. alınan para ise gene kumbarada toplansın .garaja lazım olan alet edevat alınsınn……
bize yaraları ne olur:ustalar bizden cokmu biliyor ?kendi işimizi kendimiz yaparız ..ustalar ise bizi kazıkladığıyla kalırr.
bir düşünün yaptırdığınız işleri sadece yeni parçayı taktırmakla sınırlı….
napıyorlarki?
her zamn arabalarımız bakımlı olur parası olmayıpta arabasını yaptıramayan arkadaşların hep beraber arabasını yaparızzz?
dolayısıyla amerikan severler arabaların masraflarından dolayı amerikanlarını satmazz….
clup vasvına geçiş olur kendimiz parça getirir veya bir parçacıyla anlaşma yapılır zamanında ve uygun temin edilir..
vs şimdi aklıma gelen bunlar geliştirmek kolay işşş -
13 Mart 2006: 14:37 #8182MustsedKatılımcı
Selam Arkadaşlar,
MustangGT ne güzel yazdı ve eğer istanbul’dan 20-30 kişi çıkmaz ise daha nediyeyim? Ancak tekrar ediyorum Kuralları baştan koymayı sakın unutmayın. Bu tür organizasyonlar genelde hep sonradan gevşediği için hezimet ile sonuçlanır.
Burada eklenmiş bir sayfa ile üyeler iş akış planını görecek ve uğradıklarında hangi arabanın sırasının olduğunu bilmeli. Bu iş tamamıyla organizasyon işi. Arabalarını yıkasınlar su parasına, Yağlarını değiştirsinler maliyetine veya ucuzdan çay içip muhabbet etsinler – Harika.
Takım Taklavat yeni cihazlar, bunlar illaki parayla alınmak zorunda değil (Bi dakka yanlış anlamayın). Promosyon denilen harika bir olay var. Mesela gidiyorsun bir Yağ distribütörüne ve diyorsunki ben sizin bayii olmak isterim ama lift yok, arkadaşlar geliyor kuruyor lifti ve bırakıyorlar yağ kutularını sende satıyorsun. Satış (üyelere – maliyetine) miktarına göre 2-3 yıl sonra lift senin. Dergiler var, AA olarak haftalık yazılar yazılır dergilere, sorun çözücü kaynak haline gelinir. Çekim, düğün, nişan ve benzeri aktivitelere araç teminatı yapılır ücret mukabilinde vs. vs. vs. Ama iş sıkı tutulmalı ve kurallar aynen uygulanmalı. ıstanbulda olsam sizlerle teker teker görüşmek isterdim.
Saygılar,
mustsed
-
13 Mart 2006: 15:49 #8183acmecamaroKatılımcı
bu zamana kadar pek karismadim ama…
fikirler gercekten cok guzel, ama bir garaji paylasmak o kadar da kolay degil…. (kesinlikle killik olsun diye yazmiyorum) 5-6 yildir bir arkadasimla paylastigim bir garajim var…. garajin duzeni olsun, sarf malzemeleri olsun…bir cok konuda anlasmak gerek…
Bir kere herkes kendi sarf malzemesini kendisi almali, ikincisi takimlar kalite kalite bazen cok ozenerek alinan bir takim yada pahali bir takim digerinin elinde kirilirsa ( bizde pahali yada zorbulunan bir takimda boyle birsey yasanmadi ama ) ne olacak…. yada insanlar takimlari nasil kullanacaklar…sorumluluk meselesi…Sonra sadece mekanik isler yok…birisi boya yapmak isterken digeri nasil on takimi yenileyecek? herkesin bir is yapma bicimi vardir, birine uyan digerine uymayinca ne olacak?… uzar da uzar liste…
Sonuc olarak soylemek istedigim teoride cok guzel olan fikir pratige gecince cuvallamayalim….
Yag firmalarinin sponsorluguna gelince, belli kotalari var bildigim kadari ile… o limiti yakalamak konusunda imzalanan bir taahhutname var ve o kadar yag kullanilmazsa alet edevati geri alip bir de tazminat isteyebilirler… iyi arastiralim….
Ben 6 yildir garajimi adim adim kurdum…. simdi akliniza “senin icin konusmak kolay tuzun kuru” gibi birsey gelmesin…ben yasadiklarimdan ve olabilecek problemleren haberdar etmeye caliyiorum sadece….
Hadi basladik yapiyoruz dediginizde de istanbulda nerede ucuz takim taklavat sarf malzemesi bulacaginizi yazarim size…
-
13 Mart 2006: 16:01 #8184ata recaiKatılımcı
tabiki deneyimlerini ve başına gelenleri bizimle paylaşman cok güzellll…
-
13 Mart 2006: 21:50 #8185serok1907Katılımcı
selamlar
benm henüz bi amerikanım yok malesef ama sırf gelip orda oturup bişiler öğrenmek için bu olaya dahil olmak isterim(aidat vs..).. -
15 Mart 2006: 02:06 #8186firrebirdKatılımcı
serok1907’nin hissiyatına ben de tamamen katılıyorum.. şu anda bende de yok amerikan ama ben de garaja gelip hem bişiler öğrenmek hem de masraflara ortak olmak isterim.. eee birlikten güç doğar demişler arkadaşlar 😉
bu işe girişmeden önce ne tip zorluklarla karşılaşağımızı bilirsek ona göre de hazırlıklı olabiliriz.. bu anlamda acmecamaro’nun tecrübeleri çok önem taşıyo bence.. babam çok uzun yıllar boyunca atölye sahibi olduğu için böyle takım taklavat problemleri çok yaşanır, bilirim
bence belli bi “organizasyon” içinde “beraberce” hareket edilirse bunun başarılmaması işten bile diill..
-
31 Mart 2006: 07:16 #8187DeSerTKatılımcı
Ben böyle bir oluşumun içinde sonuna kadar seve seve yer alırım. ısteyene çıraklık yapar arabasının altınada yatarım. Maksat birşeyler öğrenmek. Böyle bir garaj kurulmasa bile her ay workshop düzenlenebilir. Tecrübeli arkadaşlar tecrübelerini bizlere aktarır. Hemde mangal yakar eğlenceli bir gün geçiririz. Maddi olarakta çok kolay altından kalkılabilir. Ayrıca garajında tamirat yapan üyeler bunu yaparken video ya alıp site yöneticisine yollarlarsa bunlar başlıklar altında öğretici dersler olarak sitenin video bölümüne konulabilir. Zaten azınlığız, bu yüzden paylaşım ve birlik olma konusunda limitleri zorlamalıyız diye düşünüyorum..
-
1 Nisan 2006: 02:23 #8188piyuAnahtar yönetici
konusulanlar enfes ama amerikan camiası cok degisiktir… bunu hep soylerim… tanıdıgım kisilerde aynı gorusleri paylasır…
bir yandan hic kısmadan tonla para verip birsey yaparken diger yandan inanılmaz para tutar en kucuk birseye bile dahil olmaz…
bu tip islerde 2 secenek var… 1.si herseyi 1 kisinin planlayıp gucu yettigi kadar yapması (suanda olan) 2.si herkesin elini tasın altına sokması ve farklı konuda yardımda bulunması…
bu konuyla ilgili biraz daha farklı planlarım var… ornek vermek gerekir ise herkesin uzman oldugu ya da meslegi ya da tanıdıklarından gelen farklı konularda bilgilieri var…ve farklı kisilerin farklı maddi gucleri var…
mesela biri garaja (ornektir) ailesinin isi olan elektrik malzemelerini bedava ya da indirimli saglar, diger yandan farklı bir kisi bilgisayarda yapılması gereken isleri yapar, baska biri benim bunlara zamanım yok der maddi katkısını surdurur…baska biri benim maddi gucumde yetmez der fakat baska bir konuda destek verir…filan falan…
suana kadar gittigi sekli ile benim herseyi dusunup yapmam ve cok az kisiden kısıtlı yardım almamın da bazı gerekceleri var… nerede cokluk orada .okluk lafı bosa soylenmemis…bu iste bir birlik olacaksa (daha once soylenenlerin coguna katılıyorum) kurallar, sınırlar, gorevler cok iyi belirlenmeli… karmasaya veya tartısmaya fırsat verilmemeli…
acık konusmak gerekirse bunu gene yapabilecek kisi ben gibi gozukuyorum… zaten oyle de olmam gerek… oncelikle 2006 yılı drag yarısı takvimi ve sponsorluk olaylarını planladıktan sonra birseyler planlıyorum…
-
3 Nisan 2006: 03:35 #8189firrebirdKatılımcı
Valla ben kendi adıma, sabırsızlıkla bekliyorum
Umarım bu planların su yüzüne çıkması daha da önemlisi gerçekleşmesi çok uzun zaman almaz..ılginç ama ya, amerikan camiası neden böle değişik acaba?? Gerçi herkesin fikrine ve yaklaşımına saygı duymak gerekir; farklı sebeblerden dolayı toplu bi organizasyona dahil olmayı tercih etmiyor olabilirler..
Yeni fikirler, yeni projeler vs vs iyidir yaa, severim ben
Ruhlarımız amatör, iş yapma stilimiz profesyonelce olmalı di mi ama?? -
3 Mart 2007: 10:45 #8190longcafeKatılımcı
fikirler cok guzel 1 sene once yazilmis mesajlar bir gelisme yasandimi acaba?
-
4 Mart 2007: 04:26 #8191piyuAnahtar yönetici
yok maalesef… en ufak bir gelisme yok…
piyango’dan para cıkıpta isi gucu bırakırsam tek amacım bu olur… ancak o zaman yapabilirim sanırım…. 😉
-
5 Mart 2007: 09:29 #8192longcafeKatılımcı
ya eger bir topluluk en azindan birkac kisi tarafindan yapilacaksa neden piyangoyu bekliyelimki ben biraz yeniyim bu sitede onumuzdeki hafta formula 400 umu aliorm ins. eger fikrimi sorarsaniz bence mantigi agir basan bi konu ise girmek icin biraz cesarete ihtiyac war herseyin olumsuz tarafindan bakilmamali.tamam pembe gozluklede bakmak yanlis ama gerekli olan tam ortasi.herseyde oldugu gibi herseye olmaz die bakmak da kotu super olur hic sorun cikmaz die bakmakta, bence hersey de tam ortasi orta ayar.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.