Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › Anahtarı takınca 3 bip
- Bu konu 13 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 11 ay önce
gtagucu tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
24 Aralık 2005: 05:16 #426
gtagucuKatılımcıBenim arabamda dahil olmak üzere gördüğüm bütün Amerikan arabalarında böyle bir özellik var anahtarı takınca 3 kere bip sesi çıkıyor nedir bunun meali bilen varmı? Anahtarı taktın haberin olsun canavarı uyandırıyon gibi birşey mi?
-
24 Aralık 2005: 15:28 #6974
LowriderKatılımcıbişeyleri hatırlatmak içindir hani parmağa ip bağlanması gibi
teypi çalıştır, camı aç, gözlüğü tak gibi
) -
24 Aralık 2005: 21:39 #6975
XLR-VKatılımcıSanirim bir cesit mecburiyet olmali mesela son jenerasyon butun USA uretimi otomobillerde bagaj kapagi icerden acilmak zorunda .Sanirim bu da onun gibi bir sey .
-
24 Aralık 2005: 21:50 #6976
acmecamaroKatılımcıanahtar ve kontak hareketinde beyne elektrik verdigini, abs, vs ekipmanlarla ilgili start up check gerceklestiriyor.
-
25 Aralık 2005: 01:05 #6977
Pontiac301Katılımcıelektronik çöplüğünün bir simgesi olmalı,benim novadada yle sesler vardı,, kemeri takmayınca, kontak anahtarı üzerinde ama kapı açıkken filan zırr diye sil çalıyodu,hepsini söktüm attım, yaşasın ilkel adam…
-
25 Aralık 2005: 04:58 #6978
acmecamaroKatılımcıo senin elektronik coplugun arabadaki tum sistemleri calistiriyor. Avansi rotari senin ayarlayabileceginden 10 kat daha hassas ayarliyor… ayrica sen allah korusun o guzeller guzeli arabanla bir yere toslarsan direk dikis nakisa gidiyorsun…o elektronik copluk ise air bagleri actigindan bize birsey olmuyor
dahasi bilgisayara bagladiginda tum seceresini goruyorsun hangi tarihte ne yapilmis arabaya…Klasik otomobilleri ben de senin kadar seviyorum ama elektronik copluk dedigin seyler anlayana cok ise yarayan isler, mesela turbo uygulamalarinda en zor cozulen sey management isleri…carburatorlude zor isler yeni nesil elektronik makinede daha kolay….
Uzun lafin kisasi biraz arastirirsan o cercopun bircok ise yaradigini goreceksin…
-
25 Aralık 2005: 05:24 #6979
Pontiac301Katılımcıyok abi aman uzak dursun,hele bu türkiyede, hele bu servis yedekparça olaylarında,aman allah vermesin,ben elektrikli cama bile karşıyım,bu bozuk yollarda öyle lanet şeylerden dolayı arabalar arıza yapabiliyorki,arkadaşımın 96 camarosunda giderken güm çat çut diye araba gaz verip gaz kesmeye başladı ve yolda kaldık,aptal bir sensör yüzündenmi ne yolda kalmışız, benim aklım o tür garipliklere ermiyor,mekanik gibisi yok,işlevsel ve makinaya bağlamadan çözüme gidelebilir,
-
25 Aralık 2005: 05:29 #6980
acmecamaroKatılımcımakine 179$, hatta makinesiz de kodlari alabiliyorsun…radyodan
-
25 Aralık 2005: 05:34 #6981
Pontiac301Katılımcıgökşenlerde bizden 100 dolar bismillah ücreti almıştılar şaşırmıştım,sen gene uğraşan insandın bu tür kıvır zıvırları biliyorsun,ben tipik uğraşmayan tüketiciyim,benim gibiler gidip serviste dolarları bayılmak zorunda,o yüzden aptal iptidai ama klimalı novaya biniyorum:)
-
25 Aralık 2005: 05:41 #6982
acmecamaroKatılımcıoff fena opmusler
iki makine baglamada zaten makine bedavaya geliyor… ilk once amazon comdan kitabimi alcan arabanin…sonra ufaktan ellemye basliyacaksin -
25 Aralık 2005: 05:45 #6983
Pontiac301Katılımcıyooo asla,önümüzdeki hafta anneme 93-94 cherokee vey grand cherokee veya tahoe bakıcam, vergileri aynı,eğer alırsam direk sana gelirim:) sen çözersin arızayı
) kitabıda alsak ben anlamam abicim, -
25 Aralık 2005: 05:58 #6984
gtagucuKatılımcıacmecamaro wrote:makine 179$, hatta makinesiz de kodlari alabiliyorsun…radyodanBen Internet’ten 5$’a adld kablosu aldım. Arabanın bilgisayarını direk notebook’uma bağlıyorum. Her tür arıza kodu, ateşleme değerlerini, arabamın hangi sensörü hangi değerler alıyor vs. görüyorum icabında sürdükçe toplanan bilgileri 3 boyutlu grafik olarak görüyorum.
Yok ben 5$ veremicek kadarda cimriyim dersen bir ataç alıp bilgisayar portunun ilk 2 pin’ine sokuyorsun arabanın arıza kodu ışığı verilen arıza kodu kadar yanıp sönüyor ona göre ne sorunu var anlayabiliyorsun.
Benim arabanın sensörleri,ecusu falanda bayağı ucuz. Mesela komple ecu 150$, sensörler ortalama 15-20$
Bazı sensörleri 50.000 km.’de bir temizleyip (icabında değiştirip) bakımını yapınca elektronik ateşleme olayı karbüratöre göre son derece sağlam ve güvenilir bir sistem.
-
25 Aralık 2005: 06:20 #6985
acmecamaroKatılımcınereden aldin kabloyu ebaydenmi? yoksa bir magazadanmi?
adaptor bir kutusu da varmi? obd 1 mi 2 mi?
benim bildigim sistemde rs232 portundan giris yapiyorsun…bir de converter bir kutu var… -
25 Aralık 2005: 07:13 #6986
gtagucuKatılımcıKablo obd1 Internet’te mağazadan aldım (adresini bulamadım ama buy obd1 cable falan diye aratınca bolca çıkıyor, hatta şemaları falanda var icabında burada bir elektrikçiye veripte yaptırtabilirsin basit bişey)
Adaptör kutusu vs. yok bir tarafı rs232 diğer tarafı obd1. Direk takıyorum sonra tuning programlarıyla arabayı okuyorum.
Obd2 ve 3 olanlar bayağı şanslı onlar için direk tuning el bilgisayarları var. Her tür değeri arabanın bilgisayarına canlı olarak arabanın başında girebiliyorsunuz. Obd1 olanların çip yazar alıp çip yazması gerekiyor.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.