9 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #203
      daywalker
      Katılımcı

      Sitede yeniyim, öncelikle herkese merhabalar.Kendimi bildim bileli otomobiller meraklı biriyim (burdaki herkes gibi) özelliklede camaro hep ilgimi çekmişŸtir. Bu ara bir miktar elime para geçti en sonunda ve bir şŸeyler almak istiyorum.ǖzellikle 93 – 97 arası camarolar fiyatları ile cazip geliyorlar.Gerçi uzmanları her ne kadar bu model araçlarda ilk camaroların ruhu olmadığŸını söylesede ben gerek dizayn ve gerekse sert imajları ile bu araçları çok beğŸeniyorum.Ama bu konuda bilgili arkadaşŸlara bir kaç sorum var. DuyduğŸum kadarı ile ileride de kolay satılabilmesi adına araçta
      *Z-28 olması
      *Deri koltuk
      *Targa
      *Otomatik vites
      gibi kriterlerin olması gerekiyormuşŸ.
      Ama ben belkide yanlışŸ olarak normal araçlarla karşŸılaşŸtırarak düz vitesli olmasını tercih ediyorum.Bu yanlışŸ mı. Deri koltuk önemli mi bu kadar 1000 USD civarına en kaliteli malzeme ile kaplanamazmı.Profesyonelce.
      Z-28 e sözüm yok ama 3400 ler tercih edilmemelimi gerçekten.Targa evet yani gerçekten özellikle yazın hoşŸ bir ayrıntı.
      Bu noktada bir de şŸunu sormak istiyorum araç alırken istanbulda bilgisinden yararlanılabilecekustalar kimlerdir.(ustalar kısmında bir kişŸi dışŸında kimseyi göremedim,yanılmıyorsam)

      Ve camaro fiyatları ne civar olmalıdır.Yani 25 K USD olanda var 11K USD olanda.ıki araç arasında da bu kadar fark yok gibi duruyor.

      Neyse şŸimdilik çok uzatmayayım, yardımlarınızı bekliyorum

    • #3764
      gtagucu
      Katılımcı

      ǖncelikle ileride satılabilme olayını düşŸünerek alıyorsan hiç girme derim çünkü Amerikan arabaları öyle kolay kolay aldığŸın fiyata satılabilen araçlar değŸillerdir.

      Deri koltuk pek mühim değŸil orjinalinden daha kaliteli deri koltuk kaplayan yerler var makul fiyatlara.

      Targa tavan değŸil T-top olacak 4. nesil camarolarda hiç targa tavan olmadı (targa tavan= tek parça, gövde renginde tavan) aslında güzel bir özellik olarak gözüküyor ama çok kullanışŸlı bir olay değŸil ; kışŸın açamıyorsun hava soğŸuk, yazın gündüz açamıyorsun güneşŸ var anca gece açabiliyorsun onuda arabanı bir yere parkedeceğŸin zaman tekrardan yerine takmaya uğŸraşŸmak falan genelde çıkardığŸına pek değŸmiyor.

      Amerikan arabalarında düz vites + bir özelliktir çünkü AA’ların çoğŸunluğŸu otomatik vites olduğŸundan düz vites az bulunur ve otomatik vitese göre çok daha performanslıdır.

      3400 motorlar V6 oluyor. 4. nesil f-body’lerde kullanılan v6’lar eskisi kadar güçsüz değŸil ama genede eşŸek motorlardır aldığŸına değŸmesi için v8 olan 5700 motorlu araçları tavsiye ederim.

      Hangi yakada oturuyorsun ona göre usta tavsiyesi yapalım.

      Bu araçların fiyat olarak genel olarak piyasası yoktur. Bu yüzden aynı aracı 30k$ ‘da satan var 15k$ ‘da. Alıcı oldun mu kolay satılamayan araçlar oldukları için sahibi satıcıysa genelde pazarlıkla büyük oranlar indirtebilirsin. Internet’teki 2. el sitelerindeki ve Galerilerdeki aşŸırı yüksek fiyatlar seni yanıltmasın o fiyatlar genelde bir keriz bulursam satarım modundaki satıcı olmayan kişŸiler tarafından konulan fiyatlardır.

    • #3765
      piyu
      Anahtar yönetici

      Satıcı tok ise ve galeriye yuksek fiyattan bırakmıs ise evet galeri pahalıdır yoksa galeri gelen fiyatın ustune kar koyar… 10.000usd a bırakılmıs camaro’ya piyasası 20.000usd demez 12.000usd der gonderir 2000usd cebe atar… hem piyasa yukseldikce satıslar azalacagından galeriler fiyat yukselsin istemez…

      camaro’nun 93-97 arası kasası hem en yeni kasaya en yakın olan hemde fiyat olarak 98’lerden cok ucuz olan kasalardır… deri dosemeyi sonradan yaptırmayı ben tavsiye etmem…orjinali kullanılmıs bile olsa bence degerlidir… bu kasa’nın fiyatları suanda cok cazip 15.000usd’ye filan alabiliyorsun ama bence de 350ci 5700cc al… duz vites tercih etme… gtagucu haklı olmasına ragmen herkes otomatik vitesi tercih ediyor…

      tam ne istedigine karar verene kadar acele edip ilk gordugunu alma… sonra pisman olabilirsin… ama fırsatta olabilir… kısa surede bilgi topla, ne istedigine karar ver… parana gore tercih yap… vs…vs….

    • #3766
      daywalker
      Katılımcı

      Bu kadar kısa sürede yanıtladığŸınız için çok teşŸekkürler.

      Bir kaç yanlışŸ kelime kullanmışŸım ama aynı şŸeylerden bahsediyoruz neyse cahilliğŸimize verin.

      *Servis konusunda, Anadolu yakasındayım ama karşŸıda olsa problem olmaz.

      *Düz vitesle ilgili çekincem, bir otomobil dergisinde stringray corvette sahibi bir aile ile röpörtaj okumuşŸtum.Orada çok problem çıkarrtığŸı ve kullanılmasına olanak vermediğŸi için otomatiğŸi çevirdikleri ve ancak bu sayede sorunsuz kullandıkları yazıyordu.Aklıma takılmışŸ acaba düz viteslerde problem yaşŸanırmı.Ki ben tüm otomobiller konusunda bildiğŸim kadarı ile otomotik vites bakımı daha zor ve kullanıcısı tarafından özenilmemişŸ bir arabada ikinci elde çok fazla problem yaşŸatabilecek bir nokta olarak biliyorum.

      *T-top konusunda bende aslında gtagucu gibi düşŸünüyorum ama, sonuçta bu tip arabalar tamamen zevk için kullanılan araçlar olduğŸundan büyük çogunluk tüm olası aksesuarları istiyor anlaşŸılan

      *EğŸer bu tip bir otomobil alabilirsem, büyük bir kaza veya çok akstra bir durum olmazsa satmam diye düşŸünüyorum.Bu durumda camaro dışŸı farklı bir tercih önerirmisiniz.trans-am lar gibi.Amerikadaki bir arkadaşŸım kesinlikle Trans-am ları almam gerektiğŸini söylüyor da.

      tekrar teşŸekkürler

    • #3767
      piyu
      Anahtar yönetici

      tr’de transam’lar daha degerli…daha cok talep goruyor, bence tipi daha guzel olmasında ddolayı boyle…

      duz vites’te otomatik vites’te sorun cıkarmaz, otomatik vites’i cart diye geri vitese takmadılarsa(bolca) yagını koymadılarsa tabiki sorun cıkartır ama zaten camaro’ya koyulmus bir sanzıman oldugundan guce ve zor sartlara dayanıklıdır…

      corvette ile yazıdıgını konu soyle olabilir… duz vites olan araclar birde guclu ise kullanmak yorucu olabilir ve olacaktır da… otomatik vitesle kıyaslanamaz…

      bence yeni jen. camaro alacaksan herkesin dedigi gibi 350ci(5700cc) otomatik, kazasız, mumkunse az km’de ve hatta mumkunse sahibini bildigini tercih et…

      ustaların bilgi seviyesi tartısma goturur, bazı soylediklerinin fizik kuralları ile bile bagdasmadıgını da goreceksin 😆

    • #3768
      gtagucu
      Katılımcı

      Eski Amerikan arabalarında kullanılan düz vitesler otomatiklere göre daha az tork kaldırabiliyordu bu yüzden güçlü motor takılınca veya hafif modifiyeler yapılınca kolayca dağŸılabiliyorlardı. 93 sonrası f-body’lerde t56 model çok sağŸlam her tür yıpranmaya dayanıklı bir düz vites şŸanzıman kullanılmaktadır (ki bu şŸanzımanlar hala 2005 model araçlarda kullanılırlar).

      Pontiac’lar Chevrolet’lere göre bir boy daha lüks araçlardır bu yüzden transam’larda donanım olarak camarolara göre daha kaliteli araçlardır (motor ve bilimum yürüyen aksam aynıdır sadece transam’larda bir kaç ekstra süspansiyon eklentisi vardır), şŸöyle bir örnek verebilirim mesela opel vectra ile saab 9-3 ‘ler motor yürüyen aksam vs. olarak tamamiyle aynı araçlardır sadece saab daha lüks marka olduğŸundan iç donanımı daha zengindir daha lükstür, aynı olay pontiac-chevrolet’te söz konusu.

      Şahsen Camaro yerine Transam tavsiye ederim.

      Ek olaraktan T-top’ın şŸöyle bir artısı var tavan transparan olduğŸundan arabanın içinde daha ferah ortamda hissediyorsun kendini ayrıca trafik ışŸıklarının dibinde durup ışŸık durumunu tavana bakarak izleyebiliyorsun )

    • #3769
      piyu
      Anahtar yönetici

      Ozgur muhabbet güzel ama yarışŸa henüz kaydolmadın… o t-top’tan seyirciler bakarak gecmek istemiyormusun…. 😈

      hadi son günü bekleme…

    • #3770
      gtagucu
      Katılımcı

      Şu sıralar arabamı yaptırıyorum, yeni parçalar aldım bir kısmı geldi taktıracam, bir kısmı gelecek arabamı yaptırınca büyük ihtimalle katılıcam henüz girişŸ parasını ayarlayamadım ay sonuna doğŸru vipspeed’ten parçalarımı almaya gideceğŸim ya o zaman kaydolurum yada yarışŸ günü kayıt olurum.

    • #3771
      piyu
      Anahtar yönetici

      3.yarışŸta (2005’in 2.yarışŸı) giristen 4-2 hafta oncesinde kaydolanlardan 30m – son hafta kaydolanlardan 40m ve son gun katılanlardan 60m katılım ucreti alıcam…

      yoksa plan program yapılmıyor…

      bu yarısta sadece pazar gunu kayıt olmak yok… enson ctesi gunu kayıt olabilirsin… ctesi aksamı plan yapabilmem icin pazar gunu kayıt olmayacak maalesef…

    • #3772
      emrekaan
      Katılımcı

      “Targa tavan değŸil T-top olacak 4. nesil camarolarda hiç targa tavan olmadı (targa tavan= tek parça, gövde renginde tavan) aslında güzel bir özellik olarak gözüküyor ama çok kullanışŸlı bir olay değŸil ; kışŸın açamıyorsun hava soğŸuk, yazın gündüz açamıyorsun güneşŸ var anca gece açabiliyorsun onuda arabanı bir yere parkedeceğŸin zaman tekrardan yerine takmaya uğŸraşŸmak falan genelde çıkardığŸına pek değŸmiyor.” demişŸsin gta. ama t-top tavanı da gündüz açsan güneşŸ girecek. targa bence daha spor duruyor. sadece bildiğŸim kadar açıp kapaması zor.

      a-birde düz vites daha fazla güç verir. bence hiç düşŸünmeden düz vites al. ve camarodan hiç vazgeçme… (5.7 v8 motor almanı dilerim.)
      emre

9 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version