Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar merhaba

23 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1392
      Serhat
      Katılımcı

      siteye yeni üye oldum ve bi merhaba demek istedim. henüz bi amerikanım yok ama 69 camaro ss veya rs (aralarındaki farkı pek bilmiyorum) hayalim var.

      birde soru: amerikada restore edip veya halihazırda restore edilmiş bir araç getirmek mi yoksa türkiyedeki galerilerden düzgün bir araç almak mı?

    • #17134
      Serhat
      Katılımcı

      sanırım konuyu yanlış yere açmışım. yönetici arkadaşlar doğru yere taşırsa sevinirim, kirletmeyelim

    • #17142
      Doğuhan
      Katılımcı

      Bu ithal araç meselesi bu aralar yine değişik boyutlara doğru gidiyor ama Türkiye’deki galerilerin çoğunun ’69 Camaro sattığı fiyata yaklaşık iki tane ithal edebilirsin. Yalnız çevren çok önemli ve yazdığın kadar kolay olmayacaktır.

      Ayrıca dikkat ediyorsan kimse restore edilmemiş araç ithal etmiyor. O arabayı burada toplamak da dert.

    • #17143
      Serhat
      Katılımcı

      hayalimde 69 model camaro ss var. konuyada çok hakim değilim. yeni yeni başlıyo bendeki amerikan sevgisi. bu yüzden iyice araştırıp içime sinsin istiyorum. acelemde yok zaten.

      galerilerde genelde camaro rs var. ss ile rs arasındaki fark nedir? ve amerikadan ithal etmeye kalktığımda prosüdür nedir?

      saygılar

    • #17135
      Erman
      Katılımcı

      RS appearance package.. pakete dahil bi sürü şey var örnek: gizlenmiş ön farlar

      SS ve Z/28 performance package

    • #17149
      Serhat
      Katılımcı

      teşekkürler, peki merak ettiğim bir diğer konu;
      eski amerikan arabalarında, üreticiler sadece görsellik ve büyük motorlara mı odaklanmıştır? güvenlik adına bir şeyler yapılmış mıdır?

    • #17136
      Erman
      Katılımcı

      özellikle james dean öldükten sonra emniyet kemeri takma adeti gelmiş.. 70 ler chevelle vb amerikanlar çok takla atınca ona önlemler alınmış.. 60lar 70lerde diz kapağı kontak anahtarı nedeniyle tahrip oluyormuş.. ona çözüm bulunmuş.. torpido gözü kapağı da metal olduğundan ön koltukta oturan çocuğun boğazını kesiyormuş.. ön cam teknolojisi de sürücü ve yolcuyu parçalanıp kesmesin diye değişmiş..
      ön kaput 50lerde ön cam tarafından açılırken.. 60ların sonlarından sanırım şimdiye kadar ön tampon tarafından açılıyor.. ön camdan kaput içeri girip sürücüye zarar vermesin diye..

    • #17150
      Serhat
      Katılımcı

      70lerden önce pek bişey yapmamışlar anladığım kadarıyla. izlediğim bi videodada 73 74 yılından sonra getirilen özel kanunlarla bi takım düzenlemeler yapılmış araçlarda

    • #17137
      Erman
      Katılımcı

      ben de tv de bir belgesel izlemiştim… ondan aklımda kalanları yazdım…

    • #17151
      Serhat
      Katılımcı

      işin doğrusu ileride almak istediğim amerikan arabasında, bmw, mercedes, vw gibi güven hissini vermesini istiyorum ama ilk izlenimlerime göre camaro bunun için tercih edilmez gibi

    • #17138
      Erman
      Katılımcı

      arabadan ne bekliyoruz?
      arabaların hangi sınıfta yer aldıkları önemli… bir civic le bir corolla kıyaslanabilir… ama civic le yaris kıyaslanmamalı.. her şey fark eder… hem kendi güzel olsun; hem sesi güzel olsun ama içeriye ses almasın; hem hızlı gitsin; güvenli olsun; az yaksın olmuyor…
      amerikanların özellikleri belli… bir camaronun fiyatı amerikada 30 bin dolarken; vergilerle Türkiye de 110 bin liraya çıkıyor… buradan anlaşılan; aslında maliyeti çok yüksek aletler değil… amerikanın hem hızlı, hem kaliteli, viraj kabiliyeti yüksek olması istendiğinde italyan süper araba fiyatına gelir… o zaman ferrari bakmak lazım…

    • #17152
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      biraz geriden geldim, öncelikle selamlar,

      eski amerikan arabalarında güvenlik arabanın sağlamlığıyla alakalı sayılıyormuş biraz (bunlar aklımdakilerin derlenmesidir, çıkarılan kıssadan hisselerdir, bazı tecrübeler, okunan vs,) ışıklarda durup kalkarken insanlar birbirlerine çarpıyorlarmış. avrupa markalarının amerika versiyonlarında genelde hep bu sebepten tampon babaları veya amortisörlü tampon bulunur ( baba lar mercedes te, amortisör bmw de var)

      araba yüzünden ölümler arttıkça haliyle kanunlar çıkmış, neden ölünüyorsa ona mani olunmuş, ozaman araç içinde sıkışmaktan değil araç içinde sağa sola çarpmaktan ölünüyormuş.
      şu an hemen hemen her iyi araçta çarpınca büzüşen kaborta kullanılıyorki çarpmanın etkisini en aza indirmek için araba katlansın enerjiyi sönümlesin.

      gelelim eski arabalara, neye göre sağlam neye göre değil?
      erman baya detay vermiş gerçi ama olsun ben de bi kabadan gideyim. 60 yıllardayız ve bir impalamız var gittik bir impalaya çaprptık burnumuz direksiyonda kırıldı, aslında bunun sebebi arabanın hasar almamasıdır araba eziş büzüş olsaydı burun kırılmazdı.

      peki ben o impalayla gidip bi honda civic e çarparsam ne olur? civic benim arabamıda yavaşça durdurur ve en az hasarla ben kurtulurum 15 li yaşlarımda buna benzer bir olay yaşadık 1967 biscayne ımız vardı önümüze fırlayan bir arabaya sol yanından çarptık, aracın sol yanında sadece arka stop lambası sağlam kaldı yanlışi hatırlamıyorsam, ve o kurtarıcıyla sanayiye giderken biz çamurluğun sivri kısmının biraz içeri göçmesi sebebi yokumuza devam ettik. yaralı vs yoktu

      benzer bir olay da ben 16 17 yaşlarındayken arabayı ben kullanırken oldu, 1,5m yükseklikteki bir tepeden tren yoluna uçtum, araba burun üstü çakıldıktan sonra arka taraf raylara düştü, sadece arka plakalık yerinden koptu.bu kazada da benim dizlerimin bağının çözülmesinden başka birşey olmadı

      bunlar kötü örnekler ama belki benim hayatımı kurtardılar

      bunun için 60 lı yılların amerikanları benim için en güvenli arabalardır

    • #17154
      Serhat
      Katılımcı

      benim bunları sormamdaki maksat şu; ben bi camaro aldığım zaman bunu günlük kullanabilirmiyim yoksa sadece haftasonları aracın limitlerini bilerek dolaşırmıyım.
      günün belli bi kısmını geçiriceğim arabanın güvenliği önemlidir herkes için. dediğim şeyde zaten “günlük kullanım için tercih edilmez” idi.
      vediğiniz cevaplarla olay kafamda daha net hale geldi şimdi.

      anladığım kadarıyla aslında bu araçların kaportaları sağlam fakat esnek olmadığı için araç içindekileri savuruyo.

      TemPest ve erman teşekkürler verdiğiniz bilgiler için

    • #17155
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      günlük tabiki kullanırsın,bir honda crx im vardı geçen ay sattım, camaro ile karşılaştırırsak can güvenliği crx te hiç yoktur

      rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu

    • #17139
      Doğuhan
      Katılımcı

      Hep aynı örneği veriyorum ama çok hoş Benim ihtiyar ile dizel V8 makinalı Mercedes O 303’e giydirmiş bulundum. Otobüsün arka kaputu, tamponları, stopları, eksoz kazanı içeri girdi. Manifoltu da kılpayı kurtuldu. Benim ihtiyardaki tek hasar arka çamurluk biraz eğildi, çekiçle düzelttik.

    • #17156
      Serhat
      Katılımcı

      camaro’ya güven diyosunuz yani

    • #17157
      Doğuhan
      Katılımcı

      Bulursan güven.

    • #17158
      Serhat
      Katılımcı

      acelem yok zaten şuanda alıcak maddi gücümde yok ama 2 yıl içinde almayı hedefliyorum. sorularıma cevap veren herkese teşekkür ederim

    • #17140
      Erman
      Katılımcı

      biz teşekkür ederiz; forumları yeniden hareketlendirdin…

    • #17159
      Serhat
      Katılımcı

      iyi oldu ama

    • #17160
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      umarım tez zamanda alırsın

    • #17171
      Serhat
      Katılımcı

      inşallah ama en az 1.5 yılı var gibi. e sonra en az 6 ayda doğru arabayı bulmak sürer. var yani baya

    • #17141
      Erman
      Katılımcı

      inan ben o an için yeterli param yokken bile, merak ya, hangi araba temiz araştırıyordum… araba başında sahipleriyle muhabbet, ne zaman satmayı düşünüyorsun; veya satılan varsa, alan kaça aldı… galeriye düşen varsa kaçtan girdi… öyle öyle hesaplar… derken bir bakmışsın… bir gün arabanı bulmuşsun…

    • #17174
      Serhat
      Katılımcı

      aynen dediğin gibi olucaktır diye tahmin ediyorum. önümüzdeki 2 yıl içinde yapmak istediğim çok şey var. belki de önümdeki 5 yıl hayatımın en hareketli yılları olucak. bu sırada araba konusunda sabırsızlanmaya fırsat bulamam zaten :laugh: kullanmayı istediğim çok araba var. bunlarda öyle çok çok özel araçlar değil çünkü pahalı arabalardan pek hazetmiyorum sıralamaya önem vermeden bi liste yaparsam:

      -e34, e38 kasa bmw
      -golf mk1, mk3 gti; golf mk4 r32
      -2012 camaro zl1, 69 camaro ss
      -67 impala tek kapı
      -69 dodge charger

      şimdilik aklıma gelenler bunlar. nasip olursa bu arabaların keyfini çıkarmak istiyorum

23 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version