Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › merhaba
- Bu konu 23 yanıt içerir, 4 izleyen vardır ve en son 11 yıl 11 ay önce Serhat tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
15 Ekim 2012: 00:07 #1392SerhatKatılımcı
siteye yeni üye oldum ve bi merhaba demek istedim. henüz bi amerikanım yok ama 69 camaro ss veya rs (aralarındaki farkı pek bilmiyorum) hayalim var.
birde soru: amerikada restore edip veya halihazırda restore edilmiş bir araç getirmek mi yoksa türkiyedeki galerilerden düzgün bir araç almak mı?
-
15 Ekim 2012: 00:10 #17134SerhatKatılımcı
sanırım konuyu yanlış yere açmışım. yönetici arkadaşlar doğru yere taşırsa sevinirim, kirletmeyelim
-
25 Ekim 2012: 08:28 #17142DoğuhanKatılımcı
Bu ithal araç meselesi bu aralar yine değişik boyutlara doğru gidiyor ama Türkiye’deki galerilerin çoğunun ’69 Camaro sattığı fiyata yaklaşık iki tane ithal edebilirsin. Yalnız çevren çok önemli ve yazdığın kadar kolay olmayacaktır.
Ayrıca dikkat ediyorsan kimse restore edilmemiş araç ithal etmiyor. O arabayı burada toplamak da dert.
-
26 Ekim 2012: 12:31 #17143SerhatKatılımcı
hayalimde 69 model camaro ss var. konuyada çok hakim değilim. yeni yeni başlıyo bendeki amerikan sevgisi. bu yüzden iyice araştırıp içime sinsin istiyorum. acelemde yok zaten.
galerilerde genelde camaro rs var. ss ile rs arasındaki fark nedir? ve amerikadan ithal etmeye kalktığımda prosüdür nedir?
saygılar
-
10 Kasım 2012: 22:17 #17135ErmanKatılımcı
RS appearance package.. pakete dahil bi sürü şey var örnek: gizlenmiş ön farlar
SS ve Z/28 performance package
-
10 Kasım 2012: 22:21 #17149SerhatKatılımcı
teşekkürler, peki merak ettiğim bir diğer konu;
eski amerikan arabalarında, üreticiler sadece görsellik ve büyük motorlara mı odaklanmıştır? güvenlik adına bir şeyler yapılmış mıdır? -
10 Kasım 2012: 22:31 #17136ErmanKatılımcı
özellikle james dean öldükten sonra emniyet kemeri takma adeti gelmiş.. 70 ler chevelle vb amerikanlar çok takla atınca ona önlemler alınmış.. 60lar 70lerde diz kapağı kontak anahtarı nedeniyle tahrip oluyormuş.. ona çözüm bulunmuş.. torpido gözü kapağı da metal olduğundan ön koltukta oturan çocuğun boğazını kesiyormuş.. ön cam teknolojisi de sürücü ve yolcuyu parçalanıp kesmesin diye değişmiş..
ön kaput 50lerde ön cam tarafından açılırken.. 60ların sonlarından sanırım şimdiye kadar ön tampon tarafından açılıyor.. ön camdan kaput içeri girip sürücüye zarar vermesin diye.. -
11 Kasım 2012: 19:39 #17150SerhatKatılımcı
70lerden önce pek bişey yapmamışlar anladığım kadarıyla. izlediğim bi videodada 73 74 yılından sonra getirilen özel kanunlarla bi takım düzenlemeler yapılmış araçlarda
-
12 Kasım 2012: 09:41 #17137ErmanKatılımcı
ben de tv de bir belgesel izlemiştim… ondan aklımda kalanları yazdım…
-
12 Kasım 2012: 14:25 #17151SerhatKatılımcı
işin doğrusu ileride almak istediğim amerikan arabasında, bmw, mercedes, vw gibi güven hissini vermesini istiyorum ama ilk izlenimlerime göre camaro bunun için tercih edilmez gibi
-
13 Kasım 2012: 09:07 #17138ErmanKatılımcı
arabadan ne bekliyoruz?
arabaların hangi sınıfta yer aldıkları önemli… bir civic le bir corolla kıyaslanabilir… ama civic le yaris kıyaslanmamalı.. her şey fark eder… hem kendi güzel olsun; hem sesi güzel olsun ama içeriye ses almasın; hem hızlı gitsin; güvenli olsun; az yaksın olmuyor…
amerikanların özellikleri belli… bir camaronun fiyatı amerikada 30 bin dolarken; vergilerle Türkiye de 110 bin liraya çıkıyor… buradan anlaşılan; aslında maliyeti çok yüksek aletler değil… amerikanın hem hızlı, hem kaliteli, viraj kabiliyeti yüksek olması istendiğinde italyan süper araba fiyatına gelir… o zaman ferrari bakmak lazım… -
14 Kasım 2012: 07:18 #17152Mustafa YÜKSELKatılımcı
biraz geriden geldim, öncelikle selamlar,
eski amerikan arabalarında güvenlik arabanın sağlamlığıyla alakalı sayılıyormuş biraz (bunlar aklımdakilerin derlenmesidir, çıkarılan kıssadan hisselerdir, bazı tecrübeler, okunan vs,) ışıklarda durup kalkarken insanlar birbirlerine çarpıyorlarmış. avrupa markalarının amerika versiyonlarında genelde hep bu sebepten tampon babaları veya amortisörlü tampon bulunur ( baba lar mercedes te, amortisör bmw de var)
araba yüzünden ölümler arttıkça haliyle kanunlar çıkmış, neden ölünüyorsa ona mani olunmuş, ozaman araç içinde sıkışmaktan değil araç içinde sağa sola çarpmaktan ölünüyormuş.
şu an hemen hemen her iyi araçta çarpınca büzüşen kaborta kullanılıyorki çarpmanın etkisini en aza indirmek için araba katlansın enerjiyi sönümlesin.gelelim eski arabalara, neye göre sağlam neye göre değil?
erman baya detay vermiş gerçi ama olsun ben de bi kabadan gideyim. 60 yıllardayız ve bir impalamız var gittik bir impalaya çaprptık burnumuz direksiyonda kırıldı, aslında bunun sebebi arabanın hasar almamasıdır araba eziş büzüş olsaydı burun kırılmazdı.peki ben o impalayla gidip bi honda civic e çarparsam ne olur? civic benim arabamıda yavaşça durdurur ve en az hasarla ben kurtulurum 15 li yaşlarımda buna benzer bir olay yaşadık 1967 biscayne ımız vardı önümüze fırlayan bir arabaya sol yanından çarptık, aracın sol yanında sadece arka stop lambası sağlam kaldı yanlışi hatırlamıyorsam, ve o kurtarıcıyla sanayiye giderken biz çamurluğun sivri kısmının biraz içeri göçmesi sebebi yokumuza devam ettik. yaralı vs yoktu
benzer bir olay da ben 16 17 yaşlarındayken arabayı ben kullanırken oldu, 1,5m yükseklikteki bir tepeden tren yoluna uçtum, araba burun üstü çakıldıktan sonra arka taraf raylara düştü, sadece arka plakalık yerinden koptu.bu kazada da benim dizlerimin bağının çözülmesinden başka birşey olmadı
bunlar kötü örnekler ama belki benim hayatımı kurtardılar
bunun için 60 lı yılların amerikanları benim için en güvenli arabalardır
-
14 Kasım 2012: 15:04 #17154SerhatKatılımcı
benim bunları sormamdaki maksat şu; ben bi camaro aldığım zaman bunu günlük kullanabilirmiyim yoksa sadece haftasonları aracın limitlerini bilerek dolaşırmıyım.
günün belli bi kısmını geçiriceğim arabanın güvenliği önemlidir herkes için. dediğim şeyde zaten “günlük kullanım için tercih edilmez” idi.
vediğiniz cevaplarla olay kafamda daha net hale geldi şimdi.anladığım kadarıyla aslında bu araçların kaportaları sağlam fakat esnek olmadığı için araç içindekileri savuruyo.
TemPest ve erman teşekkürler verdiğiniz bilgiler için
-
15 Kasım 2012: 09:17 #17155Mustafa YÜKSELKatılımcı
günlük tabiki kullanırsın,bir honda crx im vardı geçen ay sattım, camaro ile karşılaştırırsak can güvenliği crx te hiç yoktur
rica ederim yardımcı olabildiysem ne mutlu
-
15 Kasım 2012: 12:33 #17139DoğuhanKatılımcı
Hep aynı örneği veriyorum ama çok hoş Benim ihtiyar ile dizel V8 makinalı Mercedes O 303’e giydirmiş bulundum. Otobüsün arka kaputu, tamponları, stopları, eksoz kazanı içeri girdi. Manifoltu da kılpayı kurtuldu. Benim ihtiyardaki tek hasar arka çamurluk biraz eğildi, çekiçle düzelttik.
-
15 Kasım 2012: 17:15 #17156SerhatKatılımcı
camaro’ya güven diyosunuz yani
-
16 Kasım 2012: 23:48 #17157DoğuhanKatılımcı
Bulursan güven.
-
17 Kasım 2012: 00:03 #17158SerhatKatılımcı
acelem yok zaten şuanda alıcak maddi gücümde yok ama 2 yıl içinde almayı hedefliyorum. sorularıma cevap veren herkese teşekkür ederim
-
18 Kasım 2012: 09:42 #17140ErmanKatılımcı
biz teşekkür ederiz; forumları yeniden hareketlendirdin…
-
18 Kasım 2012: 09:54 #17159SerhatKatılımcı
iyi oldu ama
-
4 Aralık 2012: 06:04 #17160Mustafa YÜKSELKatılımcı
umarım tez zamanda alırsın
-
4 Aralık 2012: 10:00 #17171SerhatKatılımcı
inşallah ama en az 1.5 yılı var gibi. e sonra en az 6 ayda doğru arabayı bulmak sürer. var yani baya
-
5 Aralık 2012: 21:26 #17141ErmanKatılımcı
inan ben o an için yeterli param yokken bile, merak ya, hangi araba temiz araştırıyordum… araba başında sahipleriyle muhabbet, ne zaman satmayı düşünüyorsun; veya satılan varsa, alan kaça aldı… galeriye düşen varsa kaçtan girdi… öyle öyle hesaplar… derken bir bakmışsın… bir gün arabanı bulmuşsun…
-
5 Aralık 2012: 22:35 #17174SerhatKatılımcı
aynen dediğin gibi olucaktır diye tahmin ediyorum. önümüzdeki 2 yıl içinde yapmak istediğim çok şey var. belki de önümdeki 5 yıl hayatımın en hareketli yılları olucak. bu sırada araba konusunda sabırsızlanmaya fırsat bulamam zaten :laugh: kullanmayı istediğim çok araba var. bunlarda öyle çok çok özel araçlar değil çünkü pahalı arabalardan pek hazetmiyorum sıralamaya önem vermeden bi liste yaparsam:
-e34, e38 kasa bmw
-golf mk1, mk3 gti; golf mk4 r32
-2012 camaro zl1, 69 camaro ss
-67 impala tek kapı
-69 dodge chargerşimdilik aklıma gelenler bunlar. nasip olursa bu arabaların keyfini çıkarmak istiyorum
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.