Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › burda olmak cok guzel
- Bu konu 12 yanıt içerir, 4 izleyen vardır ve en son 15 yıl 3 ay önce
Cihan İyigun tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
26 Temmuz 2009: 08:31 #1254
Cihan İyigunKatılımcımerhaba aranıza yeni katıldım yasım 22 istda oturuom aynı zamanda ogrencıyım (otomtıv bolumuB) )sımdıye kadar bır cok forum sıtesınde takıldım genelde honda siteleri fln ama artık onların zamanı gectı benım ıcın artık abartılı modıfıye yerıne klass dıkkat ceken ve gercek bır araba ıstıyorumç bu kısa tanıtmadan sonra neden burda oldugumu acıklıyım…
yaklasık 10 yıla yakındır arabalar ustundeyım hayatımı verdigim bu makınalar bır gun aklımı sıyırmama neden olcak aynı zamanda babam oto kıralama ısınde oldugundan sag olsun arabalardan kopamıyorum.Bende bu amerıkan sevgısı 15 yaslarından ıtıbaren basladı 18ıme geldıgımde araba toplamak hakkında az bılgım ve tecrubesızlıgım benı daha beklemem gerektıgını soyledı. Artık normal arabalardan bıktım yenı orj farklılık yaratan bsy arıorum aynı zamanda yanında bırazcıkta performans olsa fena olmaz maddi imkanlarımda suan sport bir araca yetmedigi için amerıkan secenegı bende daha cok belırgınlestı gonul ısterki herkezın azında olan amerıkan dendımı soylenen 69 camaro SS yada 67 mustang fastback almak ama suan sartlar buna ızın vermiyor benım aklımda 3 model var.73′ pontıac firebird balta burun
74′ camaro SS (ki on tarafını beyenmıorum)
72′-73′ ford mustang mach 1*İstedigim arac tıpını anlamısınız bunun gibi onerebılcegınız varmı. Yakıtı sorun degıl sonucta taksıcılık yapmıcam gun ıcınde kullandıgım 1.4 civic var :laugh: ee bir V8 istiyorum bırakta yaksın ama yinede merak edıorum km 1 TL gecermi :woohoo: (lpg kesinlikle dusunmuorum)
*yukardaki bu araclardan hangısının parca sorunu en az olur sıkıntı cekmekmek ıcın ve fıyat olarak daha uygun olur
*sahibindende cok gezdım cogu sıfır motor demıs A.B.D motor getirmek swap yapmak bu kadar basit mi kargo vs bir motor orn fıyatını verirseniz fikir sahibi olmus olurum
* ayrıcı cahilligime verin amerikanlar baska bir dunya cok sey ogrenmem lazım 350 motor 350 sansuman nedemk oluor 400 motor denınce arasındaki fark nebenım gozumu korkutan mekanık cunku curuklerı az olan bir amerikanın gerisini burdaki ustalar yaparım ( elektrik doseme vs) DİYE DUSUNUORUM SİZCE ???
İlk giris için bu kadar yeterli okudugunuz ve zaman ayırdıgınız ıcın tesekkur ederım:) ben bu işi ustadlarından ogrenmek ıcın burdayım vede ogrencegımden eminim
-
26 Temmuz 2009: 09:55 #16767
AngelusKatılımcıHoşgeldin,
Amerikan arabalarını özellikle Chevrolet grubunun yedek parçaları tahmin edemeyecegin kadar çoktur vede ucuzdur. Bu sebeple bence birinci tercihinin Camaro olması her açıdan daha avantajlı olmanı saglayacaktır.Alacagın araçta motor veya mekanigi dert etme. Aracın hatlarının düzgün olması ve çürük olmaması ayrıca boyasının düzgün olmasını 1. tercih olarak belirle. Mekanik,motor amerikanlarda kaportaya göre daha az maliyetli ve kolay işler. Motor konusuna gelince iyi bir 0 motor amerikadan 3.000 usd civarında bir maliyetle geliyor çıkmalar ise kondisyonuna göre fiyatları değişiyor. Eğer pontiac düşünüyorsan elimizde güzel bir formula 400 var kaporta boyadan yeni çıktı istanbulda isen görüşebiliriz.
-
26 Temmuz 2009: 22:09 #16766
rikoKatılımcıHoşgeldin
Mustang konusunda 70 ten yukarı pek tavsiye etmem, 70 ten sonra kasalar büyük ve ağır, motorlar da detune olmuştur. Gerçi tüm amerikanlarda beygir güçleri açısından bu geçerlidir ama Mach 1 ler 70 ten sonra bence biraz saçmalamıştır
GM seçenekleri parça, fiyat v.s. açısından başlangıç için daha uygun olabilir.Amerikan arabalarının motor hacmi, diğer avrupa otomobilleri gibi santimetre küp ( cc ) olarak değil,cubic inch ( cu.in )olarak verilir. (bazen cıd olarak ta geçer)
Bir cu.in yaklaşık 16.40 cc ye denk gelir. Yani örneğin 350 motorlu bir Amerikan 350 x 16.40 = 5740 cc falandır.
-
26 Temmuz 2009: 23:28 #16765
Cihan İyigunKatılımcıoncelkle hosbulduk ;
İnanın burda yazdıgınız her kelımeyı defalarca okuyup bu amerıkanları anlamak ıcın ugras verıyorum, benım ıcın cok onemlı bır konu anladıgım kadarıyla camaro bıraz daha pıyasa yapmıs parca bulmak kolaylamıs ama ıste ben cok begenmıorum on farları fln ıcını zevk
pekii 73′ firebird trans am ıcın nedıorsunuzz birde motor fiyatı bana cok cok cok ucuz geldi okdugumda yanlıs mı fln dedım cunku ben civic type-r motorunu getırtmek ıstemıstım bana 10000usd dediler. bu motorun gumrukten gırmıs garaja kadar gelmıs fıyatı dımı. Mustangleride ufaktan eler gibi oldum mach1 ler fıyat olarak uygundu ondan takılmıstım. ayrıca matematık hesabıda ılgıncmıs 400cu bu durumda baya bır cc yapıor bunuda anlamıs olduksuan aklıma gelen bir soruda sizce V6 mı V8 mı neden petrol krızınden sonra yasa cıktı dıye bılıorum bu yuzden hacımler ufaldı pekı teknoljı gelısıp aynı gucler V 6 dan alındımı
kusura bakmayın basınızı sısırıorumm ama aklıma geldıkce buraya yazıcam once bılgı bırıkım sonra bır amerıkan almak lazım
-
27 Temmuz 2009: 11:44 #16764
AnonimZiyaretçiAramıza hoşgeldin.
Sormaktan çekinme, sıcak rehaveti herkese bulastıgından sitede hareket cok azalmıstı…biraz toparlanmak lazım.
v6 mı v8 mi? Amerikan alacaksan sormaman gereken bir soru… tabiki v8 ve hatta hacmi de ne kadar buyukse o kadar iyi…
almayı istedigin yıllarda v6 secenegin yok ya da cok kısıtlı modelde var fakat bunların ülkemizde olması cok zor, buraya genelde amacına uygun güclü ve yüksek hacimli motorlar gelmistir… 6 silindir Camaro cok azdır…
nasıl benzinden korkmuyorum diyorsun, v6 v8 diye de düsünme sakın… en az 350ci olsun :woohoo:
-
27 Temmuz 2009: 21:05 #16768
AngelusKatılımcıHonda parçaları amerikadada oldukça pahalı herhalde çok fazla tutulduğu için
(bendede var honda)
O sebeple baz almayın.. Bizde nasıl şahin dogan brodway parçaları hesaplı, amerikan arabalarıda o hesap. -
27 Temmuz 2009: 21:20 #16774
Cihan İyigunKatılımcıAngelus yazan:
Quote:Honda parçaları amerikadada oldukça pahalı herhalde çok fazla tutulduğu için (bendede var honda)
O sebeple baz almayın.. Bizde nasıl şahin dogan brodway parçaları hesaplı, amerikan arabalarıda o hesap.işte son gunlerde amerıkanlar hakkında duydugum en guzel haber :laugh:
ayrıca V8 oluor demekki ya benzınden korkmuorum derken tr yasayan herkez cekınırde bu ıs zevk ısı ondan dusunmuorum ama ne kadar yaktıgını dusunmeden de edemıorum bu konuda tecrubesı olanlar benle paylasabılır mı :side:
-
27 Temmuz 2009: 21:42 #16769
AngelusKatılımcıv8 bir araba 13-30 lt arası yakar bu 5700 cc , enjeksiyonlumu diilmi ve konfigürasyonlarla alakalıdır… Benim 84 Karbüratörlü camaroyu baz alırsak V8 5700 cc motor ile Edirneye otobanda 60 krş yakarken 2008 Passat 1.6 ile 40 krş yaktım…
-
30 Temmuz 2009: 04:52 #16775
Mustafa YÜKSELKatılımcıhoşgeldin
umarım istediğin arabaya kavuşursun, yakıtı dert etme kullanman karlbüratör boğazıydı hacim di manuel di derken yakıtta iyi tasarruflar yapabilirsin, ailemizde çok tecrübeli insanlar var. yardımda destekte sıkıntı yaşamazsın
-
30 Temmuz 2009: 20:38 #16776
Cihan İyigunKatılımcıbugun dolapdere sanayide mavi balta burun transam gordum klima ıcın gelmıstı tam aradıgım araba ustayla eskıden dıyalogum wardı bende bır aracın motoru ıcın ınmıstım yanına ugradım bılgı almak ıcın ıkı sey sordum soracagıma pısman oldum
neysekii sizler varsınız aklıma bsy takıldıgında soracagım destek alıcagımm ben karar verdim tam marka ve model yazarsam pontiac firebird trasn am 400 formula balta burun 73-76 arası ıstıyorum suan bır kac adet war ama fıyatları yuksek geldı yanı belkı normaldır ama benım butcem ıcın yuksek cok guzel bır arac ya hayallerımın aracı oldu:) sizce bu aracın parcaları camaro gıbı rahat bulunur mu -
30 Temmuz 2009: 23:11 #16770
rikoKatılımcıBildiğim kadarıyla orjinal balta burun 73 ten sonra yok, ama sonradan montaj olabiliyor.
Bir de Pontiac Firebird Trans am 400 formula tabiri ortaya karışık gibi olmuş
Formula ve Trans Am, Pontiac firebird’ün değişik iki versiyonudur, yani Pontiac Firebird Trans Am ve Pontiac Firebird Formula.Trans Am ve Formula modelleri görsel olarak birbirinden farklıdır.
Çrneğin Trans Am da ön çamurlukların yanlarında ve kaputun ortasında hava girişi vardır, çamurluk altlarında paçalık dediğimiz çıkıntılar vardır,arka bagajda spoiler vardır, ön kaputun üzerinde ve arka tavan direklerinde screaming chicken ( çığlık atan tavuk )
denen ateş kuşu decali vardır.Formula da ise bunlar yoktur, en belirgin görsel farklılık ön kaputtaki burundan ön cama doğru sağlı sollu uzanan iki hava girişidir. Bu kaput tipi zaten Formula kaput olarak geçer.
Parça konusunda sıkıntı yaşanacağını sanmıyorum, Pontiac ve camaro konusunda benden çok daha bilgili arkadaşlar var sitede, umarım topiğe rast gelirlerde daha iyi aydınlatırlar seni .
-
31 Temmuz 2009: 11:41 #16771
Cihan İyigunKatılımcıoncelıkle zaman ayırdıgınız ıcın teskkur ederım cahıllıgım ıcınde ozur dılerım sahıbıden bakıordum tam bılgı sahıbı olamamıstım ama dedıgnız farkları gormusum o zaman pontıac firebird trans am ıstıyorum o pacalıklar kaput arka kanat ve adını yenı ogrendıgım cıglık atan tavuk
cok yakısıor hele bırde rengı dıkkat cekıcı olursa ..size bir soru daha sormak ıstyıorm suan sahıbınden de 25000TL fıyatlı 76 model balta burun var sizin dediginize gore sonradan yapılma peki sizcu bu sorun yaratırmı ılerde
-
31 Temmuz 2009: 22:07 #16772
rikoKatılımcıBildiğim kadarıyla bu arabaların değişik modellerinin burunları birbirlerine uyumlu, kolaylıkla monte edilebiliyor ve bir problem olmuyor.
Dediğin gibi ben de Trans Am ın detaylarını daha çok beyenirim ama Formula nın da ön kaputu çok hoşuma gider. Galiba en iyisi bir Trans Am alıp Formula kaputu koymak
( bunu yapanı görmüştüm )
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.