Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › Amerikan arabaya lpg ?
- Bu konu 12 yanıt içerir, 4 izleyen vardır ve en son 15 yıl 8 ay önce
illetyus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
22 Şubat 2009: 18:09 #1208
Fýrat GüngörKatılımcıArkadaşlar tecrübelerinize güvenerek sormak istiyorum.Amerikan araca yeni çıkan lpg sistemlerinden(sıralı sistem)taktırıldıktan sonra,aracı benzinli kullanırken performans düşüşü olurmu?Lpg motoru nasıl etkiler?amerikan ına lpg taktıran forumda bir arkadaş veya tanıdığınız var mı?Varsa memnunmudur?Şu var şimdi şehir içinde arabanın atik olması gereklidir benzinli kullanılabilir fakat şehir dışında uzun yolda buna gerek yoktur lpg ye geçilerek daha az yakması ve benzin performansının sağlanması mumkunmudur? bu sayede hem az yakmış olucaz hemde amerikan keyfinden feragat etmiş olmicaz.Yeni çıkan sıralı gaz sistemlerinin performansının benzinle aynı olduğu söyleniyor hatta chevrolet lacetti lpg yi fabrika çıkışı opsiyonu olarak sunuyor buna hyundayi fiat toyota honda gibi markalar da dahil.yaklaşık 8 sene önce bizim tofaş/fiat tempra mız vardı eski lpg taktırmıştı babam ve araba yokuşlarda bayılıyodu sıralı sistemin benzinden farkı kalmadığını anlatıyorlar ve biz 350 cui motora sıralı lpg taktırırsak yokuşlarda bayılma gibi bir sorunu olurmu kullanan bilen bir arkadaş varmıdır?Benzin litre fiyatı 2.92-3.00tl arası lpg ise 1.85 tl ve Chevrolet Lacetti(1600cc 109hp s4) şehir dışında 100km de 7lt benzin 9.1 lt lpg yakıyor
-
22 Şubat 2009: 19:31 #16440
Fýrat GüngörKatılımcıburada da atiker in sitesinde 3,4,6 ve 8 silindirli araçlar için lpg sistemi ürünleri bulunuyor http://www.atiker.com.tr/urunler.asp
http://www.atiker.com.tr/bizdenhaber.asp?ID=26 burada da sıralı lpg sisteminin motora avantajları anlatılıyor sizce ne kadar doğrudur?yapılabilirmi? -
22 Şubat 2009: 20:00 #16441
AngelusKatılımcıLPG maalesef motoru mahvediyor, ispatlandı. Günlük kullandıgım aracıma taktırdım 80.000 km gittikten sonra motor kendini koyverdi kapak degiştirmek zorunda kaldık.. Ama hesaba vurunca kar ediyorsun. 80.000 km de 9.600 ytl tasarruf ettim benzine göre 2.000 ytl sıralı sisteme vermiştim. 1.600 ytl de motora verdik.. 6.000 ytl kardayız . Tabii bu rakamlar amerikanda katlanır.
-
23 Şubat 2009: 18:12 #16445
Fýrat GüngörKatılımcıpeki gazın motora zarar vermemesi için uygulanması gereken bişey varmıdır çünkü artık firmalar
arabalarını fabrika çıkışı lpg yapıyolar ve zararı olduğunu bile bile mi yapıyolar?
benim tek arabam olucak 74 camaro(Allah izin verirse)
alınınca ve onunla uzun yola da gidicem benzin daha pahalı gaz daha ucuz haliyle cebimiz yanmasın yani -
23 Şubat 2009: 20:31 #16442
AngelusKatılımcıBenzin için yapılmış bir araca maalesef gaz olmuyor. Fabrikasyon gaz çıkışlı araçlarda motorda kullanılan parçaların ısıya mukavemeti daha yüksek , o sebeple yıllarca problemsiz kullanılabiliyorlar.
-
24 Şubat 2009: 10:06 #16447
Fýrat GüngörKatılımcıPEKı bizde aracın ilgili bolümlerinde güçlendirme yapamazmıyız mesela patlama yanma odasındaki pistonları daha güçlü hale getirip(forged piston haricinde) daha dayanıklı valfler ve bujiler kullanıp bu sorunu halledemezmiyiz bunu bir dökümcüye sormak lazım tıpkı bakırı kalayla güçlendirdikleri gibi silindirleri de güçlendiremezmiyiz uzun yolda çok büyük tasarruf sağlar bu gaz bana çünkü arabamı hayatımın her bölümünde her zaman kullanıcam tek arabam olucak 25 30 tl gibi bir masrafa da otomatik valf yağlama sistemi taktırıp valfleri kuru ve yağsız çalışma derdinden kurtarabiliriz bence ve bu sorunun ustesinden gelebiliriz bu genç 350 ciye bu yolu açabiliriz
-
24 Şubat 2009: 11:03 #16449
AngelusKatılımcıBu kadar ugraşacagına git bence enjeksiyonlu bir 3. nesil (Bakınız keltoş burak arabası) veya 4. nesil 6 silindir bir araba al.
Karblı bir 350 de zaten gücün %40 ını kaybedersin ne kadar ugrasırsan ugrasda lpg de 45-50 krş dan aşagı yakmaz. 7-8 milyar motora harcayacagına gezmek için 7-8 milyarlık bir araba al daha çok mutlu olursun.
-
24 Şubat 2009: 15:53 #16451
Fýrat GüngörKatılımcıişte ben de bunu duymaktan korkuyodum
-
7 Mart 2009: 13:56 #16450
illetyusKatılımcıLpg denen ufuruk gazi, tum motorlari bir cok sebepten dolayi kotu etkiler…
Ve kulanilacak sistemin ne oldugu da bu kotu etkileri hic bir zaman ortadan kaldiramaz.Ama en kotu etkisi nedir diye sorarsaniz hemen soyliim, Racon a Ters… 👿
-
7 Mart 2009: 22:51 #16443
sschevyssKatılımcıaktif bir lpg kullanıcı olarak bende bişeyler söyleyeyim:D
benim ihtiyarda 230cui motor var;
baya bi güçten düşüyor, çok fazla vuruntu yapıyor o yüzden yüksek ralanti ayarlıyorsun, tahmin edebileceğinden çok fazla kurum yapıyor, ve sübap çatırtısı başlıyor bir süre sonra,
zaten normalden 1000 devir kadar daha fazla gaz vermeden kaldıramıyorsun, sonra ani atılmıyo araba, ağladığını duyuyorum arabanın:blush:kısaca ben pişmanım,
sen sen ol o makineye kıyma boşver lpg delikanlıyı(AA’yı) bozuyor, kış çıkışında bakımlarından sonra lpg yi depoya kaldırıyorum inşallah,illettyus’un dediği gibi "racona ters" :laugh:
-
8 Mart 2009: 23:25 #16491
illetyusKatılımcıBakiniz dogru yolu bulmus Amerikanciya Ornek 1 : sschevyss
-
9 Mart 2009: 08:06 #16444
sschevyssKatılımcıteşekkür ederim :silly:
-
9 Mart 2009: 21:34 #16495
illetyusKatılımcısschevyss yazan:
Quote:teşekkür ederim :silly:Nnnedemek, Recca Ederim…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.