Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar Merabalar

18 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1197
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      Merabalar bende aranıza yeni katıldım.Adım Fırat.Küçüklüğümden beri amerikan araba hastalığımın bulunduğunu söylemek isterim.Şu an öss ye hazırlanıyorum ve 3 ay sonra Allah izin verirse sınavı kazanıp babamla anlaşŸtığımız gibi bana 1974 yada 1976 chevrolet camaro alacak 2.el 3500cc ve 300hp olması ayrıca otomatik vites olması tercihlerim arasında bulunuyor.Merak ettiğim konu şŸudur,böyle bir arabayı aldıktan sonra komple motor yenilemesi,yürüyen aksamı yenilemesi,metal yorgunluklarının giderilmesi birkaç eklenti yapılmasının(K&N kutu içi filtre,yeni edelbrock karburatör,motordan bağımsız elektrikli radyatör fanı,yeni fren sistemi,kaputun 1968 camaro z28 deki gibi yükseltilip arkasının açık olmasının haricinde ön tarafına da ufak bir hava girişŸi yapılması)tecrübelerinize dayanarak tahminen ne kadara mal olabileceğini söyleyebilirseniz sevinirim.ayrıca yukarıda belirttiğim araba orijinal halinde 100km de kaç litre benzin yakmaktadır ben 10-12lt arası diye duydum birde sizlere danışŸayım dedim.
      ilginiz için şŸimdiden teşŸekkürler tüm foruma iyi günler dilerim.

    • #16323
      Angelus
      Katılımcı

      Selam,

      ilk önce 3500 cc degil 350 cui yani 5700 ccdir. 100km de 20-30 lt arası benzin yakar diger teknik konularda ise arabayı belirle bildigimiz bir araba ise teknik destekde bulunuruz.

      Kolay gelsin.

    • #16327
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      yok abi cubic inch degil,cc.arac bugun satilmis da 3500cm3 221kw,296hp fln ediyo 3500cc nin üstü araba almam zaten cok yakıyo dediğin gibi 213 cui ediyor bu motor 1976 model.bildiğim kadarıyla 1967-1971serisi 454cui ye kadar motor var ama 72 petrol krizinden sonra motor hacimleriyle beygirleri düşŸürüldü;72-79 arası 4500-3500cc motorlar varken 79 krizinden sonra japon arabaları da amerikan pazarına girince 2500cc ye düşŸürüldü standart motor ama bilgi yanlışŸım vardır düzeltirseiz çok sevinirim:D

    • #16328
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      http://www.sahibinden.com/camaro_79_modelWQQaXQQ11783830WQQpXQQdisplayitem söylediğim araba satılmışŸ fakat bu da onun bir benzeri

    • #16329
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      hakaten 350 cu yazıyo bunda peki bunların 3500cc olanları yokmu 72-76 arası 100km de 15lt yakması tercihimdir

    • #16324
      Angelus
      Katılımcı

      ıstanbulda isen baban ile beraber gelin garajımızda 4-5 araba mevcut görerek ve inceliyerek daha iyi konuyu anlarsınız.. (arabalar satılık degil)

    • #16325
      riko
      Katılımcı

      ffg hoşŸgeldin. 3500 cc yaklaşŸık 213 cu.in falan gelir, o da 72-76 yılları için 6 silindir demek ama bildiğim kadarıyla o yıllarda GM motor gamında 6 silindir de olsa böyle bir versiyon yok.(belki de vardır, 6 silindirler konusunda idiialaşŸmam) Ama sağlıklı bir 350 cu.in de 100 km de 15 litre yakar

      Dediğin gibi 71 den sonra emisyon hacimlerinin düşŸürülmesiyle ve petrol krizi vs. dolayısıyla, ilk başŸta hacimler pek düşŸmese de yüksek kübikli büyük bloklar yarı yarıya beygir kaybettiler, bunun yanı sıra amerikanların kasaları da büyüyüp hantallaşŸtı, yani amerikan oto endüstrisi 71 den sonra garip bir saçmalama dönemine girdi, performansı bırakıp lükse yöneldiler. Ama 74-76 2. gen Camaro lar bu çöküşŸ döneminde üretilselerde spor ve estetik kasa yapısı vs. sebebiyle her zaman tercih edilen arabalardır ve bence en ideal makineleri de 350 cu in dir.
      350 cu.in küçük ve büyük blok ara sınırıdır ve yakıt performans orantısı iyi, gayet verimli ve modifikasyona çok açık makinalardır, yani bence bırak 3500 ü falan, oldumu 350 olsun
      Zaten Amerikan dedinmi bence illaki v 8 olmalıdır

    • #16352
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      yani riko bende sıralı 6 dansa v8 i tercih ederim peki bu 5700cc lik 350cui şŸehir dışŸında ne kadar yakar bir
      bilgin var mı yani hatta bir sitede gaza basılmadığı takdirde 4silindirin devre dışŸı kalıp diğer 4ünün
      çalışŸtığını duydum bu da yakıt tüketimini neredeyse yarı yarıya azaltabilecek bir etken

    • #16326
      Anonim
      Ziyaretçi

      ffg maalesef bu dedigin teknoloji o yıllarda yoktu, yanlıs bilmiyorsam henuz tasarım asamasında W12 gibi vw motorlarında filan olacak (ya da bugatti miydi acaba?) normal giderken 6silindir gibi ama performans gerektiğinde W12

      öncelikle sunu ogrenmen gerekiyor amerikan arabaları ile ilgili 2 grup vardır. 1 tanesi merak eder ve dogurusunu ogrenir, ki bence bu sitedeki cogu kisi bu sekilde dusunuyor, 2. grup ise uydurma bilgileri üretip bilgiliymis gibi davranan (komik durumdur)

      öğrenme gayretinden dolayı sende bizden oluyorsun.



      motorun bir calısma prensibi var dolayısı ile silindirlerin bazının calısmaması mumkun degil, daha dogrusu calısmazsa zaten sorun var demektir.

      senin duydugun rochester karburatorlerdeki benzin akıs yolları ile ilgilidir. bu karburatorde onde 2 ufak ve arkasında 2 büyük (hatta digerine gore kocaman) hava gecisleri vardır. Gaza hafif basarak kullandıgın durumda ki ekonomik kullanım bu sekilde olabilir, ondeki kucuk kapaklar gaza bastıkca acılıyor ve iceri hava girerken benzin karısımı hazırlıyor. Eğer sen gaza cok basarsan ondeki ufaklar acılıyor ve baglı oldugu arka kapaklarda acılıyor ve biranda motora cok fazla hava-benzin karısımı giriyor.

      bu karburatorun en avantajlı yanıda budur zaten sakin kullandıgında ekonomi, gaza bastıgında performans verir ama bu ilandaki fotoda karburatorun rochester olmadıgını, edelbrock’un karburatoru oldugunu gorebiliyoruz.

      ayrıca halk arasında yukarıda anlattıgım ise 2.karburatorun devreye girmesi, turbonun acılması gibi sallama acıklamalarda yapılabilir, hatta bunu iddia edenlerde olur (hemen o mekanı terket )

      350ci sağlıklı bir motor modifiye edilmedi ise 200-250hp arası ise arabanda bakımlı ise 14-18lt arası harcar fakat trafige girersen bu rakam artar, uzun yolda 80-90km hızlarda bu rakam duser…

    • #16363
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      piyu çok teşŸekkür ederim beni bilgilendirdiğin için bu arada rochester karburatörünü de öğrenmişŸ oldum:)
      peki şŸunu da soriyim bu morotları chevrolet ürettiğine göre neden bazılarının bloğu holley bazıları
      edelbrock,bu karburatörde de geçerli tabiki onlarda da holley dediğin gibi rochester veya edelbrock var neden
      farklı firmalar?

    • #16365
      Anonim
      Ziyaretçi

      esasında ufak bir kelime hatası yaptım. Rochester markası Quadrajet ise karburatorun tipi.

      Edelbrock ve Holley’de markalar.

      Durum değişŸik esasında zamanında tüm chevrolet’lerde quadrajet kullanıldı diye birsey yok bazılarında (ki bunlar daha performanslı olanlar) holley karburator kullanıldı.

      Eger bir amerikan arabası alıyor ve bunun motorunu yeni getiriyor ya da yeniliyorsan karburatoru buyuk oranda degistiriyorsun, bunun sebebi karburatorun zaman icerisinde yıpranması. Karburatoru olusturan parcaların arası acıldıgında ya da icindeki parcalarda eskime oldugunda tuketim artıyor ve performans dusuyor. Sokup tamir kiti ile yenilemek ise kolay is degil ve maliyetli. Bunun yerine yeni tasarım olan edelbrocklardan alıp koyuyorsun az sorunlu ve performanslı oluyor.

      tabi karburator almakta ince plan yapılması gereken ve onemli bir konu, motorun kapasitesi ve ihtiyacı kadar alınmalı, buna uygun verim alınmalıdır. Eski konuların icerisinde yazılmıs cok guzel notlar bulabilirsin.

    • #16369
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      anladım.peki sen bana 350cui motora nasıl bir karburatör önerirsin bu rochester quadrajet
      benim aklıma çok yattı gaza az yüklenince az yakıyor ama basınca da performansını veriyor aynı şŸeyin
      edelbrock yada holley karburatörlerinde de olup olmadığını biliyosan bna nasıl birşŸey tavsiye edebilirsin
      aradığım tam olarak yukarıda belirttiğim gibi az basınca az yakıcak ama fazla basınca da performansını vericek

    • #16371
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      rochester ın sitesine baktım A,B,C ve D olmak üzere 4 çeşŸit karburatör var ingilizcem iyi ama özellik
      ne gerekir ne gerekmez bilmiyorum ve almak istediğimiz zaman bu siteden alabilirmiyiz getirtebilen
      arkadaşŸlarımız varmı?

    • #16372
      Lowrider
      Katılımcı

      selamlar aramıza hoşŸgeldiniz,
      edelbrock karburaötrler sadece kendi kombinasyonları ile güzel çalışŸan garip karburatörlerdir. performans istiyorsan holley güzel bir karburatör istiyorsan sağlık rochester q-jet kullanırsın. bunların haricinde daha markalar var ama gerek yok. senin aklındaki 300hplik bir motor için en güzel karb. rochesterdır.

      74 yılından sonra ekonomik ve petrol krizi yüzünden araçların performansları düşŸer gmin performanslı yüksek beygirli motorları 73 senesinde biter .
      74 de en iyi motor 245 hp verir. 75den sonrakiler 150-180 hp arası güç üretirler.

      2000-3000tl harcıyarak o motoru 300-350hplere cıkartırsın sorun olmaz ama yakıtın standart motorun 17 18 litre yakarken 25litrelere gelicektir.

      performans ve ekonomi için ls1 motorlu yeni camarolara bakabilirsin 300-350hp arasıdır ve 1998-2002 arası camarolar ve firebirdlerde 1997-2004 Chevrolet Corvette C5de kullanılmışŸtır.

      eğer çok paranız varsa ls7 getirip takabilirsiniz. ls7 corvette z06nın motorudur 505 hp üretir ve şŸehir içi 12.31litre yakar diye iddia ediyor gm.

    • #16379
      Lowrider
      Katılımcı

      aracı almadan önce ilk bakıcağın yer şŸase ve motor numaraları ruhsattaki ile aynımı onu kontrol et. daha sonra vergi borcu yada haciz varmı ona bak. bunlar temizse ondan sonra araca alıcı gözüyle bakmanı tavsiye ederim.

    • #16380
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      çok teşŸekkürler lowrider bu uyarını dikkate alıcam ben 74 model 350cui camaro ve rochester q-jet
      karburatör düşŸünüyorum ama karburatörün derecesini bilmiyorum şŸu an tam olarak kaçlık karburatör
      ortalamadır?yani hem ekonomik hemde performanslı olsun isterim 2sinin tam ortasında

    • #16381
      Lowrider
      Katılımcı

      önce arabayı al karburatör bulunur problem değil.
      aldığın aracın karburatör cfm inden daha önemli sorunları olabilir. ön onları düzeltmek gerekir zaten.
      şŸimdilik kafanı doldurma edelbrockla quadrojet
      sınava bol bol çalışŸ.

      ben 74 leri 75-76ya göre daha cok seviyorum.
      3 sene 74 camaro kullandım zaten

    • #16383
      Fýrat Güngör
      Katılımcı

      peki benim bi 74 camaro da dikkat etmem gereken şŸeyleri ve senin hoşŸuna giden şŸeyleri yazabilirmisin bana

    • #16385
      Lowrider
      Katılımcı

      aralarındaki farklar az makyaj farklılıklarıdır zaten fotograflara bakarsan görebilirsin.
      74 un duruşŸunu daha çok seviyorum.

18 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version