Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › 1962 ford f100 hakkynda
- Bu konu 4 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 16 yıl 1 ay önce Mustafa YÜKSEL tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
25 Eylül 2008: 00:17 #1145SERHAT KAYTANKatılımcı
Selam tüm amerıcancılar benimde 62 (ford f100) yeni bir oğlum oldu… şimdi onunla ilgileceğim ama çok fazla bilgi sahibi olmadığım için sizlerin tecrübesine dayanarak bilgilerinize ihtiyacım var.
1- şanzıman 3 ileri (kara şanzıman) bunu değiştirmem gerek ama bir usta ford transit şanzımanı bir başka usta mercedes (230) öneriyo sizin öneriniz nedir.
2- üstünde 6 silindir motor var kimi onu yaptır kimi v8 al diyo naapiym bişeyler önerin lütfen.
başka ne yazarsanız çok sevinirim
teşekkürler :laugh: -
25 Eylül 2008: 12:12 #16019AngelusKatılımcı
Mercedes veya transit şanzımanı bence olmaz belki motor ile birlikte takılırsa olabilir.. Yani dizel mercedes bir motoru şanzımanla beraber üzerine atabilirsin ama ne kadar uyar veya uymaz bilemiyorum. Aracı ne için kullanacaksınız bu arada?
-
25 Eylül 2008: 15:36 #1602066coupeKatılımcı
selamlar
6 yı 8 yapmak cok malıyetlı olur fren-defransıyel-ön takım degıstırmek lazım. bence 6 yı yaptır bin
sanzıman ıcınde bende kendı orjınalınden sasma derım -
25 Eylül 2008: 15:41 #16023powerotoKatılımcı
kara şanzımanı beğenmiyorsan ya da arızası varsa senkromençli şanzıman tavsiye ederim. motor için ise bence 6 da devam et. bu arada aracınız hayırlı olsun.
-
28 Eylül 2008: 12:33 #16024Mustafa YÜKSELKatılımcı
6 ile 8 i değiştirip hiç fren differansiyel ön takım değiştiren görmedim buna babam ve arkadaşlarıda dahil :S zaten kampanadır onun frenleri her motor seçeneğinde aynıdır ben değiştiricem dersen disk yaparsın(üretildiği tarihte yoktu disk) şasi ve ön takım da tüm modellerde aynıdır 6 8 farketmez.
üzerindeki altı iyi durumdaysa taşlanmadıysa sekman atıp kurtarılıyosa 6 ve lpg atıp binilir ekonomik olur, yksa çıkma bi 283 atarsan (fındık v8 olarak bilinir) yakıtta çok farketmez ama alacağın zevk artar, birde onun üzerinde koldan vites 3 ileri normal şanzuman olması lazım hatırladığım kadarıyla kara düzen değil.
motoru değiştirmek istersen şanzumanıyla birlikte al tak hiç sıkıntı çıkmaz. benzinli araba differansiyeline benzinli motor+şanzuman(motorun kendi şanzumanı olması daima daha verimli olur) uyum sağlar,vites sayın nekadar çok olursa okadar ekonomik ve seri olur,
dizel arabaya benzinli motor şanzuman atarsan differansiyel uyumsuzluk yaratır motorun güçlüyse kalkarken çok sıkıntı yaşarsın. dizelin 3000 devir döndüğünü benzinlinin 4500 döndüğünü düşünürsen dizel arabaya atılan benzinli motor arabayı 1.5 kat zorlar yada araba motoru genelde şanzumanın son vitesi motoru doğrudan şaft a aktarır buda motor şanzuman ikilisini neye atarsan gider demek
aramıza hoşgeldin.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.