Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › 1965 mustang buldum
- Bu konu 49 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 16 yıl 5 ay önce
Lowrider tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
27 Mayıs 2008: 21:21 #1087
ibrahimKatılımcıHerkese ıyi Akşamlar. Çncelikle böle bir site kuran arkadaşlara çok teşekkür ederim. Hakikaten Amerikancıları buluşturuyor. Sormak istediğim küçüklüğümden beri 65 69 model mustanglara hastalığım var. Dodge challenger ve Chevrolet camaroda olabilir diye düşünüyodum fakat kararımı verdim. Benim aracım Mustang olmalı. Hazır yapılı olanını almak zor çunku çok para istiyolar. bende hasarlılarına bakmaya başladım ve 5 bin ytl ye 1965 mustang buldum. Ben o aracı alırsam toplamamda yardımcı olurmusunuz? Çzellikle motoronun orjinal olmasını istiyorum. Cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ediyorum.
-
27 Mayıs 2008: 21:29 #15369
ibrahimKatılımcıArkadaşlar yokmu bilgisi olan ?
-
27 Mayıs 2008: 21:50 #15370
rikoKatılımcıSelam, hoşgeldiniz.
5 bin ytl ye amerikan bulunabilir ama bir 65 Mustang için fazla ucuz bir rakam, buda arabanın durumu hakkında kötü ip uçları veriyor.
Alırken bu kadar ucuz olan bir arabayı toplayabilmek için çok fazla para, zaman, bilgi, sabır, iyi ustalar ve şansa ihtiyacın olacaktır, hevesini kırmak istemem ama almadan enine boyuna sana neye malolacağını iyice araştır, ve çıkan hesabın yaklaşık iki katına razıysan ( genelde öyle olur) o zaman işe giriş.Sanırım amacın arabayı yürür hale getirip binmek değil, hakkını vererek restore etmek. Eğer araba iyi bir restorasyonu hak edecek durumdaysa ve başarabilirsen harika olur,hem bir efsaneye sahip olursun,hemde çok iyi bir yatırım yapmış olursun.
Orjinal motor hatırladığım kadarıyla 64/5 Mustanglarda 171 cu.in 6 silindir ve 260 cu.in V.8 idi.
65 te ise 200 cu.in düz 6 silindir, veya 289 cu in V.8 olmalı diye hatırlıyorum
Kolay gelsin. -
27 Mayıs 2008: 22:32 #15393
ibrahimKatılımcıKardeşim sana çok teşekkür ederim. Bana biraz daha yardımcı olursan çok sevinirim. Ben biraz daha detaya ineyim. Çncelikle Bu mustangin asaleti motoro ve sesi beni bitiriyo. Seninde dediğin gibi muaayyer bi araba yapıp binmek değil amacım. Canavar gibi olsun istiyorum. Gücüyle hızlanmasıyla. Tabi bu iş 1 ayda olucak iş değil yaklaşık 2 senede bu işi bitirmeyi planlıyorum. Bulduğum aracın motoru yok sadece kasa yani herşey sıfırdan yapmam bulmam gerekiyor yaklaşık maliyeti ne kadar oldu benim 2 sene içersinde ayırmayı planladığım 40 bin ytl civarı. Çncelikle aracın iç kısmı önemli değil kasa düzgün ve sağlam olsun. Ve orjinal motoru olsun diğerleri ertelenebilr diye düşünüyorum. Görüşlerini bekliyorum
-
27 Mayıs 2008: 22:41 #15371
AnonimZiyaretçimustang2626 aramıza hoşgeldin.
5.000YTL’ye buldugun Mustang üzerinde kaporta-boya-motor-yurur-amblem-aksesuar olmadigina eminim.
Bundan yaklaşık 7 yıl önce bundan daha kacırılmayacak bir fırsat yakalamıstım. 1.000usd’ye 64 1/2 mustang cabrio vardı. Almak üzere iken sadece aksesuar ve amblem, ıvır zıvırın bile cok fazla tuttuğunu, cabrio tentesi, kaporta boya derken ipin ucunun rahatca kacabilecegini ogrendim ve bu ise girmedim…
sonra cok kezler pisman olsam ve keske desemde sonumun iyi olmayacagı kesindi…
Amerikanın ne olacagı konusunda kararlı olman cok dogru fakat ilk amerikanın herzaman chevrolet olması konusunda hep yorumlar iletiriz. Parca temini, fiyatı vs derken arabandan sogumadan kullanabilirsin. Mustang’lere bayılırım, evde maketimde var, sogutmakta istemem ama kolay is degil…
kenarda dursun yavas yavas para harcayıp 2-3 yıllık bir proje dersen daha mantıklı olabilir bence…
dusunduklerini yazarsan biraz daha acabiliriz konuyu…
-
27 Mayıs 2008: 22:53 #15394
ibrahimKatılımcıÇncelikle beni yavaş yavaş aydınlattığınız için çok teşekkür ederim. ılk etapta önce Chevrolet demişsiniz sanırım camoroyu tavsiye ediceksiniz ama Chevroleye hiç ilgim yok belki önce işe onunla başlamam daha doğru ama o aracı alırsam hiç uğraşasım gelmez. Gerçekten Mustanglara aşığım. Amacım 1 ayda araba olsun bitsin değil. 1 sene 2 sene yeterki olucağını bileyim. Ve bu aracı normal bi şekilde binip gezmek için değil. Araç hakikaten hakkını verecek Hızlanmasıyla son süratiyle, sesiyle. Ben diyorimki Gidip hazırına o kadar para vermek yerine. Kasası sağlam bi araç alayım. Kaportası boyası derken, Motorunu şanzımanını ayarlıyayım. daha sonrada diğer bütün aksesuarları yavaş yavaş toplıyayım. Bulabilsem keşke 69 olsun istiyorum ama malesef 2 sene içerisinde bu araç için düşündüğüm miktar 40 45 bin ytl civarı. Sanırım konuyu açmış oldum.
-
27 Mayıs 2008: 23:19 #15372
rikoKatılımcıEn azından arabanın kasası düzgün ve kabul edilebilir ölçüde pas çürüme varsa, uzun soluklu bir proje olarak düşünüyorsan,aracı koyabileceğin bir yer yeterli zaman ve para varsa, en önemlisi aşk varsa olur tabi
Zaten aceleye getirilecek bir iş değil, mümkün olduğu kadar daha önce böyle bir restorasyon yapmış kişilerle bilgi alışverişi yap,onların iyi kötü tecrübelerinden yararlanırsın, en azından deneme yanılma yöntemiyle yaşanmış kötü tecrübeleri aza indirirsin.
Kaporta ve boya işinde ucuza kaçma, çok iyi araştır ve kesenin ağzını açıp işin hakkını verebilecek ustalara hakkını ver, üç kuruş ucuz işçilik çok pahalıya patlar, heves meveste bırakmaz insanda ( başıma geldi daha önce)
Mesela bu siteye üye Tolga isimli bir arkadaş var, 65 i var onunda, ana sayfada görürsün zaten, bu topiği görürse bizden daha faydalı olur sana.
Bu arada bende 69 a kafayı takmış durumdayım, grande veya mach 1
(tercihan mach 1) -
28 Mayıs 2008: 18:42 #15373
AngelusKatılımcıBuldugunuz araç Beşiktaş yıldız otoparkında bir süre yatan kırmızı mustang mi? Eger aracı almayı düşünüyorsanız işi bilenlerle aracı degerlendirmeniz şart. ıstanbulda merkezde iseniz aracı degerlendirmenizde yardımcı olabilirim veya yardımcı olacak arkadaşlara yönlendirebilirim.
-
28 Mayıs 2008: 23:15 #15374
AnonimZiyaretçimustang2626 yazan:
Quote:Çncelikle beni yavaş yavaş aydınlattığınız için çok teşekkür ederim. ılk etapta önce Chevrolet demişsiniz sanırım camoroyu tavsiye ediceksiniz ama Chevroleye hiç ilgim yok belki önce işe onunla başlamam daha doğru ama o aracı alırsam hiç uğraşasım gelmez. Gerçekten Mustanglara aşığım. Amacım 1 ayda araba olsun bitsin değil. 1 sene 2 sene yeterki olucağını bileyim. Ve bu aracı normal bi şekilde binip gezmek için değil. Araç hakikaten hakkını verecek Hızlanmasıyla son süratiyle, sesiyle. Ben diyorimki Gidip hazırına o kadar para vermek yerine. Kasası sağlam bi araç alayım. Kaportası boyası derken, Motorunu şanzımanını ayarlıyayım. daha sonrada diğer bütün aksesuarları yavaş yavaş toplıyayım. Bulabilsem keşke 69 olsun istiyorum ama malesef 2 sene içerisinde bu araç için düşündüğüm miktar 40 45 bin ytl civarı. Sanırım konuyu açmış oldum.mustang2626 40-45.000 ytl 35.000 usd civarı eder, ben chevrolet derken kısıtlı butce ile mustang’i toplayamassın bari chevrolet secte hayal kırıklıgı olmasın diye dusunuyordum…
eger mustang konusunda is bu kadar ciddi ise sorun yok, butce de guzel… yapılmasında hic sorun yok… ben bu durumda biraz daha duzgun birsey aramanı oneririm… (biraz aradım ama internette duzgun bisi bulamadım
) -
29 Mayıs 2008: 14:37 #15375
skyceKatılımcıSelamlar…
Mustang2626, şu ana kadar sana söylenenlerin amacı vereceğin kararda sana yardımcı olmak içindir..Yaşanan tecrübeler üzerine söylenenlerdir..
Bende zamanında bana söylenenleri aynen aktarıyorum sana..
Elbette araba restorasyonu ile ilgili tecrüben nedir bilmiyoruz, hatta almak istediğin mustang’in resimlerini ve de ne durumda olduğunu da bilmiyoruz..
Ama herkes gibi benimde söyleyeceğim araba restore etmenin bırak acemileri, bu işlerin içerisinde olan kişiler tarafından bile oldukça yıpratıcı olduğu…
Sanayi çilesi çekeceksin…Bu ne demektir bilmiyorum, biliyormusun ama insanda kalıcı hasar bırakır, ne akli ne fiziki dengene tekrar kavuşamayabilirsin…
Bu işe ayırmayı düşündüğün para süper bir rakam.. Ama sanayide sadece para geçmez.. Ustalara iş yaptırmak başka bir meziyettir.. Paranla rezil olmak derler ona.. Bir süre sonra ustayı gördüğünde (çok sevsende farketmez!) öcü görmüşe dönersin…
Yani şunu söylemek istiyorum sana, bu parayla ya şimdi ya da 2,3 yıl biriktirerek istediğin gibi restore edilmiş bir mustang sahibi de olabilirsin..
Hemde bu kadar acı, stres çekmeden…Haa bu söylediklerim yine işin kötü tarafları…
Ben genelde olasılıkların en olumsuzundan başlarım işe..Ki sonra başıma gelirse üzerinde düşünmüş olurum zamanında..Bir de tam tersini düşünebilirsin…
Birşeyi kendinin başarma zevki hayatta hiçbir şeye benzemez..
Herbir ayrıntısına kadar elini sürdüğün bir araba yapmak inanılmaz bir duygudur..
Hele hele arabayı orginal haline getirmekse amacın o zaman iş daha heyecan kazanır..
Hayatında daha önemli bir ikinci iş kalmaz o dönemde..
Hele hele en sonunda başarmışsan o zaman kendini aşmış insan ilan edersin…Hadi bakalım 2 tane uç nokta sana, seç beğen…
Kolay gelsin.. -
29 Mayıs 2008: 16:58 #15395
ibrahimKatılımcıÇncelikle hepinize teker teker teşekkür ediyorum. Bu kadar insanın benimle ilgilenmesi gerçekten beni çok duygulandırdı. Konuyu dahada açmak istiyorum. Ben Eskişehirde ikamet ediyorum. Yaşım 18 Ehliyetimi bugün aldım. Yeni ordan geliyorum. 7 yaşımdan beri araba tepesindeyim bu iş bende hastalık haline geldi. Çzellikle Mustang dememin sebebi. Bu yeni ince sesli küçücük motorlu araçlardan çok fazla sıkılmam. Babamın işi nedeniyle binmediğim görmediğim araba kalmadı. Şu anda bile 407, 307, Focus, Connect ve Doblo sahibiyken ılla Mustang diyorum. 1 kaç tane sorum olucak. Mustangtan hiç anlamıyorum. Ama arabaya aşığım. Bu araçta orjinal motor nedir? Ven W8 Cobra diye biliyorum ama Bu araç konusunda beni aydınlatırsanız minnettar kalıcam. Bide 67 Shelby daha çok hoşuma gitti. 65 67 69 arasındaki farklar nelerdir. Bu işten hiç korkmuyorum. Yeterki o Mustang a binebileyim. Yeterki 1 Efsane daha geri dönsün. Adli, Fizikimi illa bişey bozacaksa Mustang yüzünden bozulsun. Zaten Bozan çok. Şimdi anladığım kadarıylla Bana iskeleti lazım sağlam bir Kasa öyle değilmi? Bide bunun Motoru kaç paradır orjinal bir W8 daha sonra diğerlerini konuşuruz diye düşündüm. Şimdiden cevaplarınız için Teşekkür ederim.
-
29 Mayıs 2008: 17:01 #15396
ibrahimKatılımcıYa bide ben nette düzgün bir araç bulamadım. Varda çok para diyorlar. Umarım arabayı bulmak beni uğraştırmaz.
http://www.sahibinden.com/1965_ford_mustang_hurda_belgeliWQQaXQQ7668039WQQpXQQdisplayitem
Bu araç adam olurmu ?
-
29 Mayıs 2008: 19:07 #15377
AngelusKatılımcıUnut sen bunu.. hiç görmemiş gibi hayatına devam et.
-
29 Mayıs 2008: 20:16 #15397
rikoKatılımcımustang2626 yazan:
Quote:Bu araçta orjinal motor nedir? Ven W8 Cobra diye biliyorum ama Bu araç konusunda beni aydınlatırsanız minnettar kalıcam. Bide 67 Shelby daha çok hoşuma gitti.Dostum daha önceki mesajımdada yazmıştım, 64 1/2 lerde 171 cu.in 6 silindir ve 260 cu.in V8 Falcon motoru kullanılmış, 65 te ise 200 cu.in 6 silindir ve 289 cu.in V8 motor kullanılmış.
Cobra dediğin motor 428 cu.in dir ve ilk kez 69 Mach 1 de 428 cobrajet olarak kullanılmıştır.
Mach 1 de standart motor 351 cu.in 2 barell karbüratörlü 250 hp V8 dir, opsiyonel olarakta 428 cu.in 4 barell karbüratörlü ve 335 hp gücünde cobrajet ram air V8 kullanılmıştır. (umarım yanlış bilgiler vermiyorumdur, öyle ise arkadaşlar düzeltir zaten)67 shelby’i falan unut derim ben, o bir hayal kahramanı :cheer:
-
29 Mayıs 2008: 21:44 #15398
skyceKatılımcıHakan’ın bu yorumlarda beni öldürüyo zuhahahaaaa
-
29 Mayıs 2008: 21:50 #15378
AnonimZiyaretçiangelus, skyce, riko size de dejavu oluyormu???
-
29 Mayıs 2008: 21:57 #15376
AnonimZiyaretçimustang2626,
hurdaya cıkarılmıs bir aracla ne yapmayı planlıyorsun? onun sadece kupası kullanılır ama gordugum kadarı ile kupası da guzel degil…
biri hurdaya cıkarmıs, yazık etmis o olmus…
buldum dedigin mustang’de ait bilgi verirsen yorum yapalım…
cok kotu durumda bulup restorasyon yapmayı dusunme, yapamazsın, yapabilirsen bile yapılabilecegi rakamın 3-4 katına cıkartırsın… restorasyın, modifiye gibi isler birtur tecrube ister… sırası planlaması cok onemlidir… sonucta ne elde etmek istedigin cok onemlidir… biraz teknik bilmek, mekanik bilmek onemlidir, cok ise yarar… usta sana sunu yaparım dediginde ya biraz anlayıp yorum yaparsın, ya da gozun kapalı guvenecegin bir ustaya bırakırsın…
butcem dedigin paraya gore baktıgın araba cok kotu… bakman gereken ozelligi olan ve orta seviyede restorayona ihtiyacı olan bir araba olmalıdır… mesela kaporta boya, aksesuar vs ihtiyacı olan ya da motoru gucsuz ve eski olup kupası duzgun bir mustang olabilir…ama sen herseyi kotu bulursan isin altından emin ol kalkamassın…
birde bu sekilde arama yap derim…
-
29 Mayıs 2008: 22:48 #15399
skyceKatılımcıolmazmı hehehe
-
29 Mayıs 2008: 22:53 #15400
rikoKatılımcıPiyu yazan:
Quote:angelus, skyce, riko size de dejavu oluyormu???Yes sir
-
29 Mayıs 2008: 23:38 #15401
ibrahimKatılımcıYa arkadaşlar,, ılk başlarda herşey çok güzel iyiydi. Fakat arkadaşla, sen görmemiş gibi davran hayatına devam et falan yazmaya başlamışlar. Güzel abilerim hepinizden yaşça küçüğüm belki hepinizden tecrübesizim. Araba yapmaktan motorunu indirip bindirmekten anlamam. Ama ıyi sürerim. Bütçe önemli değil, gönül koyduk bikere rüyalarıma giriyo artık anlatabiliyomuyum? Bu arabaya eninde sonunda binecem. Ama lütfen beni ezmeyin. Soruyorum size böle olurmu şöyle olurmu diye dalga geçercesine cevaplar veriyosunuz. Bu iş nasıl olur. Bi araç daha buldum Araç düzgün 21 bin dolar istiyor sahibi almayı düşünüyorum. Amacım klasik bir Mustang sahibi olup binmek değil. Gücünü hissetmek, Sesini duymak istiyorum. Bu aracı yaptıktan sonra ezemiyeceğim araç olmamalı. Olurmu olmazmı ? Net cevaplar verin Lütfen… Bütçe, Usta sorun değil. Sadece Efsane geri dönermi dönmezmi???
http://www.sahibinden.com/1965_model_289_v8_motor_mustangWQQaXQQ4897529WQQpXQQdisplayitem
Bulduğum araç burda buyrun bakın bekliyorum yorumlarınızı.
-
29 Mayıs 2008: 23:38 #15402
ibrahimKatılımcıYa arkadaşlar,, ılk başlarda herşey çok güzel iyiydi. Fakat arkadaşla, sen görmemiş gibi davran hayatına devam et falan yazmaya başlamışlar. Güzel abilerim hepinizden yaşça küçüğüm belki hepinizden tecrübesizim. Araba yapmaktan motorunu indirip bindirmekten anlamam. Ama ıyi sürerim. Bütçe önemli değil, gönül koyduk bikere rüyalarıma giriyo artık anlatabiliyomuyum? Bu arabaya eninde sonunda binecem. Ama lütfen beni ezmeyin. Soruyorum size böle olurmu şöyle olurmu diye dalga geçercesine cevaplar veriyosunuz. Bu iş nasıl olur. Bi araç daha buldum Araç düzgün 21 bin dolar istiyor sahibi almayı düşünüyorum. Amacım klasik bir Mustang sahibi olup binmek değil. Gücünü hissetmek, Sesini duymak istiyorum. Bu aracı yaptıktan sonra ezemiyeceğim araç olmamalı. Olurmu olmazmı ? Net cevaplar verin Lütfen… Bütçe, Usta sorun değil. Sadece Efsane geri dönermi dönmezmi???
-
29 Mayıs 2008: 23:47 #15379
rikoKatılımcıDostum, angelus sana o link verdiğin ilandaki araba için görmemiş gibi davran demiştir, bence haklıda, çünkü o arabadan efsane geri dönmez, çok şey gider ama geri dönmesi zor.
Ama madem bütçe, usta, zaman önemli değil diyorsun, gönülde koydun madem, efsane bi şekilde illaki döner merak etme. Yeterki aceleci davranıp yanlış bir başlangıç yapma, Amerikan aşkı kabusa dönmesin
-
29 Mayıs 2008: 23:49 #15405
ibrahimKatılımcıHarbiden teşekkür ederim. Gerçekten rahatlatıcı oldu. Verdiğim linkteki araca baktınmı?
-
29 Mayıs 2008: 23:50 #15403
-
29 Mayıs 2008: 23:50 #15404
-
30 Mayıs 2008: 00:07 #15380
rikoKatılımcıŞimdi baktım, bence hurdaya göre çok daha mantıklı, çünkü hurdayı alıp bu arabanın fiyatı kadar parayı ona harcayıp bu hale getirmeye çalışmaktansa, üzerine bir sürü koşturma, sinir harbi, bir sürü zaman harcamaktansa, ben olsam parayı buna veririm, direk biner giderim, ama yinede almadan önce anlayan birinin iyi not vermesi gerek tabiki, resimden gördüğümüz kadarıyla konuşuyoruz.
(ıki araba arasındaki tercih açısından fikrimi söylüyorum, başka alternatiflerde aranabilir tabi)Yalnız cobra olayını anlamadım, bu araba cobra olarak geçmez.
-
30 Mayıs 2008: 00:10 #15406
ibrahimKatılımcıŞu arabayı alıp yapıp bi binebilsem başka bişey istemiyorum wallahi billahi bam başka bişey bu ya.
-
30 Mayıs 2008: 00:16 #15407
skyceKatılımcıVayyy be Riko, olsa keşke…
Tam destek, hep destek… -
31 Mayıs 2008: 12:15 #15381
AngelusKatılımcıBizim garajda güzel bi Mustang vardı Amerikadan işal . Arkadaş satıyordu istersen bir konuşup sana haber vereyim
-
31 Mayıs 2008: 12:41 #15382
AngelusKatılımcı -
31 Mayıs 2008: 15:27 #15408
ibrahimKatılımcıÇok sevinirim hocam araçlar ilgili daha detaylı bilgiler verirsen daha bi sevinicem.
-
31 Mayıs 2008: 16:37 #15383
Tümer ARCANKatılımcıGüzel kardeşim. Arkadaşımız sana görmemiş gibi devam et derken, dalga geçmemiş..Doğruyu sölemiş. Belki sana öle gelmiş olabilir ama eğer o arabayla(arabalığı kalmamış) uğraşsaydın sanan neden böle sölendiğini anlardın.Biz burada yardım almak ve yardım etmek için toplanıyoruz. Sana al yaparsın desek hayatının kötülüğü olurdu.. Ha illa ki kendin uğraşmak istiyosan. restorasyon isteyen daha diri adam olmaya müsait yürür durumdaki bi arabaya bak derim.. 40.000 ayıracağına buna 30.000 o araca ayır. daha iyi bi mustang e sahip olursun.
-
31 Mayıs 2008: 22:43 #15384
AnonimZiyaretçiHakan, cok guzel duruyor maasallah….
-
31 Mayıs 2008: 22:46 #15368
AnonimZiyaretçimustang2626,
verdigin adresteki amerikan guzel ama cobra olayı kafa karıstırıyor… cobra denilen shelby cobra’dır…sanırım o da 67-68-69 oluyor…
-
1 Haziran 2008: 21:10 #15409
AngelusKatılımcımustang2626 yazan:
Quote:Çok sevinirim hocam araçlar ilgili daha detaylı bilgiler verirsen daha bi sevinicem.Araç bildigim kadarı ile 64.5 veya 65 o konuda bir kafa karışıklıgı var. 2004 yılında Amerikadan işal oldugunu söylediler. Sahibi ile kontaga geçebilirsem daha detaylı bilgi verebilirim. Kendisine hala ulaşamadık ona göre gelip bakar karar verirsin.
-
2 Haziran 2008: 02:48 #15385
Tümer ARCANKatılımcıBen de bişi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?
-
2 Haziran 2008: 07:34 #15410
AngelusKatılımcıamerikandelisi yazan:
Quote:Ben de bişi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?Bende merak ettim baktım.
http://www.svs.com/zim/mustang/64faq.html
bunlarmış.
-
2 Haziran 2008: 23:16 #15411
rikoKatılımcıamerikandelisi yazan:
Quote:Ben de bişi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?1. sayfada da yazmıştım gerçi, sadece motorla ilgili şunları biliyorum.
64.5 ta 6 silindir olarak 170 cu.in, V8 olarakta 260 cu.in motor kullanılmış.(289 ise opsiyonel olarak kullanılmış)65 te, 6 silindir olarak 200 cu in, V8 olarakta 289 cu.in kullanılmış, 260 sadece 64.5 larda var.
-
3 Haziran 2008: 08:09 #15386
LowriderKatılımcıÇncelikle hurda belgeli araçları ne yaparsan yap tekrar trafiğe sokamazsın. eğer ilanda hurda belgeli diyorsa sadece yedek parça olarak düşünecek o arabayı. toplama kısmını unut, tabi eğer evine dekor yapmak istemiyorsan.
daha sonra da abartı modifiyeler yapamayacaksan. sokakta gazlamak için bir araba yapmak istiyorsan. sıfırdan toplama olayına hiç girmiceksin. ona girdin mi elindeki butun o 35000doları harcarsın sonra orta halli bi araban olur. yaşın daha genç 18 demişsin. şimdi çok heycanlısındır devamlıo yanlış kararler verirsin . sanayideki bi ustaya abi benim 35000 dolarım var mükemmel bi mustang istiyorum dedin mi bi senede o 35000 doalrını yerler araban halen soyulmuş vaziyette orda durur .
senin istediğin güzel motorlu hızlı giden bir mustang anladığım kadarı ile. yapısı gereği mustangler çok fazla gazlamaya musait araçlar değildir. bunun için A-body tabir edilen chevroletlerden yapasn daha iyiydi bence ama neyse. madem mustang seviyorsun önemli olan hangi arabayı kullanırken zevk aldığındır zaten.
baktığın ilanlardaki araçların %90 ı ile youtube da izlediğin araçların sesini hızını yakalayamayazsın. bunu aklından cıkarma. hızlı gitmek ve ses cıkarmak için 351 cui motor ve üstüne bakıcaksın. 289 lar 302 ile boşuna kürek çekersin. Yapılmış güzel örnekleri var aslında ama nereye kadar. 300hp den sonra 301 yapmak için 5000dolar daha para harcarsın.
bir aracın hızlı olması için gerekli şeyler motor şanzıman ve differansiyelidir. bunları orjinal bırakırsan 0-100ü 9-15 saniye arası bi aracın olur. o yüzden sen kaporta tamiri istemeyen boyası düzgün içi temiz bi mustang alıcaksın. 15000-20000 dolar arasına. 2000ytl ye falan tekrar boyatırsın bide pasta cila atarsın mis gibi olur o araba .
daha sonra bütçene göre bu tip bir motor alıcaksın. en alttaki yada ortadaki motor sokak için çok uygun.
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=WRL%2D102075&autoview=sku
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=FMS%2DM%2D6007D392RT&autoview=sku
http://store.summitracing.com/partdetail.asp?part=MLL%2DBP3472CTC&autoview=sku
ford şanzımanlar hakkında bilgim yok ama bu motora uygun birde kısa oranlı 4 ileri 5 ileri şanzıman koyucaksın. sonrada kilitli diferansiyel alıp 3.50 4.11
arası son dişli koyucaksın. 2000-3000$ şanzıman 7000$ motor 2500 falanda diğer kısımlar tutar differansiyel için ve fren için.
13000$ a 0-100ü 5 saniyenin altında bir aracın olur. bu fiyatlar tabi amerika için, onu 1.8 ile çarp türkiye fiyatı için.birde senin etrafında şimdi arabam 500 beygir 600 beygir diye dolanan admlar çoktur. onların gazına gelme . 500 beygir diyipde dynoda 200 beygir bile çıkmayan çok adam gördük.bunlara sanayi beygiri denir. motorun 1 beygiri onların 3.14 beygirine denktir
yere 250-300hp veriyorsan senin araban güçlüdür. sokak için yeterlidir. bunu da aklından çıkarma. -
3 Haziran 2008: 08:14 #15422
LowriderKatılımcıtabi bunlar sadece drag için. birde viraja giren bir araç halien getirmek istiyosan bi okadar daha harcıycaksın. Focus kullanır gibi bu araçla viraja girersen karşı şeritten devam edersin yola.
-
3 Haziran 2008: 09:02 #15387
skyceKatılımcıeee, her öneri iyi güzel de, 18 yaşındasın, altında mustang, 300hp ve üzeri de oldu…Sokaklara da çıktı bi güzel…Gürleye gürleye de yollardasın artık…
Aklına kim mukayyet olacak acaba bu arkadaşımızın, sorarım size?
Bu kısım bizi ilgilendirmez mi yoksa?
-
3 Haziran 2008: 09:06 #15423
LowriderKatılımcıO kısım bu yaşa kadar gelen aile terbiyesiyle ve yetiştirilmeyle oluşmuştur inşallah.
ama 18 yaşındayken tüm erkekler kendisini Colin mcrae zanneder. (yaşımız ortaya cıktı böylece ) ne yaparsan yap bir iki sene bu şekilde gidiyor ya sıkılıp büyümeye başlıyorsun yada bir iki kaza atlatıp akıllanıyorsun. malesef başka türlü olmuyor. -
3 Haziran 2008: 14:45 #15388
skyceKatılımcıValla keşke bahsettiğin kadar şanslı olsa herkes bu yaşlarda da, 18 yaşında kendini hiç böyle bir güce sahipken düşünebiliyor musun?
Colin Mcrea dedin de,(yaşımız çıksın boşveeer;) ) yani yarışmadığın pist kalmasın, dünya şampiyonu ol, ölümle burun buruna bir meslek seç…
Git arka bahçene helikopterle düş, öl…
Ne denir şimdi buna… -
3 Haziran 2008: 19:56 #15424
rikoKatılımcıskyce yazan:
Quote:Valla keşke bahsettiğin kadar şanslı olsa herkes bu yaşlarda da, 18 yaşında kendini hiç böyle bir güce sahipken düşünebiliyor musun?
Colin Mcrea dedin de,(yaşımız çıksın boşveeer;) ) yani yarışmadığın pist kalmasın, dünya şampiyonu ol, ölümle burun buruna bir meslek seç…
Git arka bahçene helikopterle düş, öl…
Ne denir şimdi buna…Skyce sorma yaa, rahmetli Renç Koçibey’de böyle talihsiz bir olayda öldü ya
Adam ne zor koşullarda, ne imkansızlıklarla motor sporlarına varını yoğunu, hayatını koydu, yıllarca ne badireler atlattı, sonra gitti hazırladığı bir arabayı denerken Mahmut Şevket paşa köyü yolunda gece yarısı viraj çıkışına park etmiş bir kamyonun altına girdi ve öldü.
Benim için tam bir ekoldü, her yaptığını her söylediğini sürekli takip ederdim.
Birgün bir röportajını okumuştum, "hayatımda unutamadığım iki etap vardır, Antalya Alara etabı ve Bolu Seben etabı, o yüzden kızlarımın birinin adını Alara, diğerininkini Seben koydum" demişti.O gün ileride evlenirsem ve kızım olursa adını Alara koyucam diye karar almıştım, ve Alara isimli bir kızım var :cheer:
Allah tekrar rahmet eylesin, topiği amacından saptırdık biraz ama, Paşayı da anmış olduk
-
3 Haziran 2008: 20:15 #15389
skyceKatılımcıEvet Riko, çok iyi hatırlıyorum bu olayı da..
Dediğin gibi tam bir ekoldü Renç Koçibey’de..
Yanlış hatırlamıyorsam Alara daha sonraları babasının anısına yarışmıştı değil mi?
Çok anlamlı birşey yapmışsın sende, Alara’ya iyi bak:)Mustang2626 kusurumuza bakma, elimde olmadan konu dışına çıktım bende…
Hep Lowrider’ın yüzünden olduB) -
3 Haziran 2008: 20:21 #15425
LowriderKatılımcıYönetici olarak yapmam gerekeni yaptım sadece
(mevkimi kullanarak paçayı kurtardım) -
4 Haziran 2008: 11:09 #15390
AnonimZiyaretçiözgür, sanayi beygiri’ni pi sayısı ile eşitlemen süperdi
ama bu oran ustaya göre değişir, mesela motor ustasında sanayi beygiri 2,4 iken egsozcuda 4,6’ya çıkabilir :laugh:
-
4 Haziran 2008: 17:41 #15391
hakan özkanKatılımcıselam kardeşim ben ankaradan hakan. şaşmaz oto sanayide american oto servisimiz vardır. her konuda yardımcı olabiliriz. 0312 2782460 0555 5250964
-
9 Haziran 2008: 17:34 #15392
ibrahimKatılımcıHerkese çok teşekkür ederim. Tam anlamıyla aydınlandım. Gerçekten okurken zevk aldım. Tekrar teşekkürler.
-
10 Haziran 2008: 02:47 #15412
Tümer ARCANKatılımcıAngelus yazan:
Quote:amerikandelisi yazan:Quote:Ben de bişi sorcem… 64.5 ile 65 arasında ne fark var acaba?Bende merak ettim baktım.
http://www.svs.com/zim/mustang/64faq.html
bunlarmış.
Hmm yeni bi_iler daha örenmi_ olduk..
Te_ekkür ederim rico ve angelous;)
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.