Ana Sayfa Forumlar Teknik Yeni Başlayanlar Volvo 444 – 1950

20 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #1012
      OnurUnver
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar amerikan sayılmasa bile bir arkadaşŸımın arabasını almak üzereyim. LJok sonra ve çok cüzi bir ücret ödeyeceğim arabaya sizlerinde bakmanızı ve yorum yapmanızı istiyorum.

      Fikirlerim
      I. 1950 model bir arabayı mümkün olduğunca orjinal toplamak
      II. Tam anlamıyla bir hotrod a çevirmek.
      III. Hiç başŸlamadan bırakmak.

      Sorularım
      I. Fikirlerimden hansını gerçekleşŸtirebilirim ve hangisi daha güzel olur.
      II. Acaba yapabılırmıyım ?

      fikirlerinizi bekliyorum…

    • #14868
      OnurUnver
      Katılımcı

      Bu da diğer bir resmi

    • #14869
      OnurUnver
      Katılımcı

      Birde buna göz atarmısınız…

      Bir Ford ile Volvonun benzer görüntüsü, acaba volvoya bu fordun önüne benzer bir görüntü kazandırabilrmiyim

    • #14870
      Angelus
      Katılımcı

      Volvo gibi bir arabada sanırım oldukça masraflı olur bu yapacağın proje benim tavsiyem daha kolay ve basit olması için bir Amerikanda yapsan daha iyi olur gibi.

    • #14871
      OnurUnver
      Katılımcı

      Masraf kısmı sanırım “I” nolu altarnatifte geçerli gibi, yani orjinal toplamak istersem parça bulmakta çok zorlanabilirim gibi geliyor, fakat hotrod altanatifinde ise sanırım volvo veya x marka olusu bana birşŸey kaybettirmeyecek, tamamen uyarlama, uyum ve zevk işŸi olacaktır.
      Yanılıyormuyum, başŸla fikirlerde olsa biraz yön alsak

    • #14872
      OnurUnver
      Katılımcı

      Birde bu arabalar WV laplumbağalara çok benziyor, birçok aksamı bunlardan alabilirz gibi.

    • #14873
      riko
      Katılımcı

      Uzun zaman ve hatırı sayılır bir bütce ayırabilirsen iyi bir proje olabilir, ben olsam, zorda olsa orj. toplamaya çalışŸırdım. Ama arabada gerçekten çok işŸ var.
      ( VW nin bu arabaya donör olabileceğini sanmıyorum )

    • #14874
      zimazima
      Katılımcı
      OnurUnver wrote:
      Fikirlerim
      I. 1950 model bir arabayı mümkün olduğunca orjinal toplamak
      II. Tam anlamıyla bir hotrod a çevirmek.
      III. Hiç başŸlamadan bırakmak.

      Sorularım
      I. Fikirlerimden hansını gerçekleşŸtirebilirim ve hangisi daha güzel olur.
      II. Acaba yapabılırmıyım ?

      fikirlerinizi bekliyorum…

      1-eğer bu arabayı mümkün olduğunca orjinaline sadık kalarak toplamak istiyorsan sana yaklaşŸık iki yıl ve 40-50.000 Ǣ‚¬ (iyimser bi rakam aslında volvo’nun parça fiyatları aşŸırı pahalıdır) gider. %100 orjinal olması çok zor.

      2-bu arabadan hotrod yapmak : bence kumar.çok komik bişŸeyde olabilir.projeyi çok iyi yapmak lazım.

      3-ben bu araba ile hiç uğraşŸmazdım.zevk ve para meselesi.aa ben bu arabayı seviyorum ve param var diyosan ayrı mesele.

    • #14875
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      hoby amaçlı çok iyi bir uğraşŸ olabilir ve eminim insana çok fazla şŸey öğretir.

      bence orjinal toplamaya çalışŸ bulamadığın aksamlara çok para harcama ve başŸka şŸeylerden uydur

    • #14876
      zimazima
      Katılımcı

      evet kesinlikle doğru.tecrübe=insanın yediği kazıklardan ve yaptığı hatalardan bişŸeyler öğrenmesi

    • #14877
      zimazima
      Katılımcı

      zamanın iyi arabasıymışŸ.içinde telefon bile var.ama hotrod için uygun bi araba diil yaw.

    • #14878
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı
      zimazima wrote:
      zamanın iyi arabasıymışŸ.içinde telefon bile var.ama hotrod için uygun bi araba diil yaw.

      bende kule gergisine dikkat etmişŸtim 😈 harbi arabaymışŸ dedim sonra arkadanda eski yarışŸ arabalarına benzettim

    • #14879
      riko
      Katılımcı

      Orjinal topla diyoruz ama, orjinal parçalarıda bulunmaz şŸimdi bunun.
      Amerikan arabaları gibi popüler bir araba olsa, Tr. de bulamasan Amerika’dan getirtirsin, ama bunun parçaları belki ısveç’te bile yoktur yav.
      Muhsin bey filminde Şener Şen bu Volvo dan kullanıyordu yanlışŸ hatırlamıyorsam.

    • #14880
      zimazima
      Katılımcı

      pek benzer bişŸey değildi, kapıları ters açılıyodu onun hatta nette ilanı vardı 4 kaada satıyolardı filmdeki arabayı

    • #14881
      piyu
      Anahtar yönetici

      bu araca trafikte halen kayıtlı mı?
      vergileri odenmis mi?
      sen ne sekilde ustune gecireceksin?
      muayene yaptırmadan nasıl kullanabilecegini dusunuyorsun?

      tum bunları bosveriyorum… 2-3 yıl sonra katlanmıs vergi borcunu nasıl cozeceksin?

      diger konularda yorumlarım…

      bence 2 seçenek sözkonusu

      1. kesin girme
      2. tecrübe edineceğim olmadıgı yerde atarım

      dikkat ettim camları yok ya da kırık ama 50’li yıl oldugundan fazla bombeli cam yok, urettirilebilir

      hotrod yapmanın ilk mantıgı duzgun kaporta boyası olmayan arabaya guclu motor koyup gazlamaktır…

      senin bunu yapman mumkun degil… bu aracın hp max 30-40’tır… ustune iyi gidecek birsey koyarsan gidemeyecektir…

      o zaman fantazi projesi diyelim… oturup pası temizledin, macun cektin vs… icindeki bolumlere deri doseme yapmaya calıstın… sıkısınca ustaya danıstın diyelim ama gene de para cekecektir…

      sonucta basarılı bile olsan cok karizmatik bir arac degil…

      bence bu denemeyi gercekten bir amerikanda yap… parca bulabilirsin, uyumlu parca bulabilirsin, sonucta karizma bir araba’n olabilir, harcadıgının karsılıgını alırsın…

    • #14882
      55ford
      Katılımcı

    • #14883
      zimazima
      Katılımcı

      sanırım 55ford sana yap şŸu arabayı diyor

    • #14884
      OnurUnver
      Katılımcı

      Bana da ole geldı aman allaaahım bu ne?

    • #14885
      OnurUnver
      Katılımcı

      Piyu; arabanın hala trafiğe kayıtlı, vergi borcu 300 – 400 cıvarı bır borcu var onu odeyerek arabayı alıcam.

      muayenesini ise gitmeden benım muameleciye yaptırabilirim sanıyorum.

      Sole kaporta da 0 pas, yalıtımlar yapılmıs, butun hatlar ortaya cıkmıs, mevcut motoru ılk basta koruyup ısler hale getırmek, dosemelerı fln komple yenılemek istiyorum.

      Korkum sasenınde paslanmışŸ olması abartı ıs cıkarması, ve yuruyen aksam olur gıbı gelıyor bana.

    • #14886
      piyu
      Anahtar yönetici

      “remote muayene” olayını fazla aleni konusmayalım… hallediyorsan sorun yok…

      ben halen ugrasıp didineceksin ve sonuc seni tatmin etmeyecek diye dusunuyorum… isvec’te bunu yapmanın bir amacı olabilir… bu mantıkla anadol üzerinde ugrasmak daha mantıklı…

      ama amerikan diye ısrar etmemizdeki konu sıkıstıgında parca bulabilmen, arabayı yurutecek zaruri parcaları kolayca bulabilmen…

      ama senin sadece o kadar para odeyerek alabilecegin bir araba da bir fırsat gibi duruyor… bence sen odeyecegin 300-400 sonrasında kafanda bir aylık ve toplam butce belirlemen ve bu butceye gore hareket etmen gerekir… mesela ayda 200ytl ve toplamda bu yıl 3000 ytl harcarım… hemen temizlige baslar pasını alırsın… sonra bazı parcalarda macun ve boya denemeleri yaparsın… diger parcaları soker takarsın…

      gene baska baska konular aklıma geldi…aktarayım… arabayı sokmek ve toplamak zor bir surec… ben denedigimde karıslıklık oldugunu gordum… bu konuda bilgi aktarabilirim…

      oncelikle video kamera ya da dij. fot. mak. kesin kullanman gerekiyor… bunlara bircok not eklemen gerekiyor…

      mesela direksiyonu cıkarıyorsun…bircok vida, somun ve parca cıkacaktır… bunları tek tek not etmen (ben stretch filme sarmıstım) ayrı bolumlerde tutman gerekiyor…ama onemli olan parcanın neye ait oldugunu detaylı yazman… mesela ben sag ust parcaya ait vida demisim ama toplarken sag ust neresi karısıyor… bu yuzden bol foto ve bol detay… sonra surekli parca arttırırsın…

      camlar konusunda bir abimizden destek alabiliriz diye dusunuyorum… ama zaten o surece bayag zamanın var…

      bu arada yukarıda butce dedigim bedeli cope atmıs gibi sayabilecekmisin???

    • #14887
      zimazima
      Katılımcı

      sen admin-im-istrator’umu dinle boşŸver.amerikan al onunla uğraşŸ.

20 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version