Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Yeni Başlayanlar › Volvo 444 – 1950
- Bu konu 20 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 17 yıl 4 ay önce zimazima tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
25 Temmuz 2007: 17:45 #1012OnurUnverKatılımcı
Arkadaşlar amerikan sayılmasa bile bir arkadaşımın arabasını almak üzereyim. Çok sonra ve çok cüzi bir ücret ödeyeceğim arabaya sizlerinde bakmanızı ve yorum yapmanızı istiyorum.
Fikirlerim
I. 1950 model bir arabayı mümkün olduğunca orjinal toplamak
II. Tam anlamıyla bir hotrod a çevirmek.
III. Hiç başlamadan bırakmak.Sorularım
I. Fikirlerimden hansını gerçekleştirebilirim ve hangisi daha güzel olur.
II. Acaba yapabılırmıyım ?fikirlerinizi bekliyorum…
-
25 Temmuz 2007: 17:46 #14868OnurUnverKatılımcı
Bu da diğer bir resmi
-
25 Temmuz 2007: 17:48 #14869OnurUnverKatılımcı
Birde buna göz atarmısınız…
Bir Ford ile Volvonun benzer görüntüsü, acaba volvoya bu fordun önüne benzer bir görüntü kazandırabilrmiyim
-
25 Temmuz 2007: 18:11 #14870AngelusKatılımcı
Volvo gibi bir arabada sanırım oldukça masraflı olur bu yapacağın proje benim tavsiyem daha kolay ve basit olması için bir Amerikanda yapsan daha iyi olur gibi.
-
25 Temmuz 2007: 18:17 #14871OnurUnverKatılımcı
Masraf kısmı sanırım “I” nolu altarnatifte geçerli gibi, yani orjinal toplamak istersem parça bulmakta çok zorlanabilirim gibi geliyor, fakat hotrod altanatifinde ise sanırım volvo veya x marka olusu bana birşey kaybettirmeyecek, tamamen uyarlama, uyum ve zevk işi olacaktır.
Yanılıyormuyum, başla fikirlerde olsa biraz yön alsak -
25 Temmuz 2007: 18:18 #14872OnurUnverKatılımcı
Birde bu arabalar WV laplumbağalara çok benziyor, birçok aksamı bunlardan alabilirz gibi.
-
26 Temmuz 2007: 00:46 #14873rikoKatılımcı
Uzun zaman ve hatırı sayılır bir bütce ayırabilirsen iyi bir proje olabilir, ben olsam, zorda olsa orj. toplamaya çalışırdım. Ama arabada gerçekten çok iş var.
( VW nin bu arabaya donör olabileceğini sanmıyorum ) -
26 Temmuz 2007: 06:12 #14874zimazimaKatılımcıOnurUnver wrote:Fikirlerim
I. 1950 model bir arabayı mümkün olduğunca orjinal toplamak
II. Tam anlamıyla bir hotrod a çevirmek.
III. Hiç başlamadan bırakmak.Sorularım
I. Fikirlerimden hansını gerçekleştirebilirim ve hangisi daha güzel olur.
II. Acaba yapabılırmıyım ?fikirlerinizi bekliyorum…
1-eğer bu arabayı mümkün olduğunca orjinaline sadık kalarak toplamak istiyorsan sana yaklaşık iki yıl ve 40-50.000 Ǣ⬠(iyimser bi rakam aslında volvo’nun parça fiyatları aşırı pahalıdır) gider. %100 orjinal olması çok zor.
2-bu arabadan hotrod yapmak : bence kumar.çok komik bişeyde olabilir.projeyi çok iyi yapmak lazım.
3-ben bu araba ile hiç uğraşmazdım.zevk ve para meselesi.aa ben bu arabayı seviyorum ve param var diyosan ayrı mesele.
-
26 Temmuz 2007: 10:15 #14875Mustafa YÜKSELKatılımcı
hoby amaçlı çok iyi bir uğraş olabilir ve eminim insana çok fazla şey öğretir.
bence orjinal toplamaya çalış bulamadığın aksamlara çok para harcama ve başka şeylerden uydur
-
26 Temmuz 2007: 18:33 #14876zimazimaKatılımcı
evet kesinlikle doğru.tecrübe=insanın yediği kazıklardan ve yaptığı hatalardan bişeyler öğrenmesi
-
26 Temmuz 2007: 18:55 #14877zimazimaKatılımcı
zamanın iyi arabasıymış.içinde telefon bile var.ama hotrod için uygun bi araba diil yaw.
-
26 Temmuz 2007: 23:51 #14878Mustafa YÜKSELKatılımcızimazima wrote:zamanın iyi arabasıymış.içinde telefon bile var.ama hotrod için uygun bi araba diil yaw.
bende kule gergisine dikkat etmiştim 😈 harbi arabaymış dedim sonra arkadanda eski yarış arabalarına benzettim
-
27 Temmuz 2007: 00:02 #14879rikoKatılımcı
Orjinal topla diyoruz ama, orjinal parçalarıda bulunmaz şimdi bunun.
Amerikan arabaları gibi popüler bir araba olsa, Tr. de bulamasan Amerika’dan getirtirsin, ama bunun parçaları belki ısveç’te bile yoktur yav.
Muhsin bey filminde Şener Şen bu Volvo dan kullanıyordu yanlış hatırlamıyorsam. -
27 Temmuz 2007: 00:12 #14880zimazimaKatılımcı
pek benzer bişey değildi, kapıları ters açılıyodu onun hatta nette ilanı vardı 4 kaada satıyolardı filmdeki arabayı
-
27 Temmuz 2007: 00:15 #14881piyuAnahtar yönetici
bu araca trafikte halen kayıtlı mı?
vergileri odenmis mi?
sen ne sekilde ustune gecireceksin?
muayene yaptırmadan nasıl kullanabilecegini dusunuyorsun?tum bunları bosveriyorum… 2-3 yıl sonra katlanmıs vergi borcunu nasıl cozeceksin?
diger konularda yorumlarım…
bence 2 seçenek sözkonusu
1. kesin girme
2. tecrübe edineceğim olmadıgı yerde atarımdikkat ettim camları yok ya da kırık ama 50’li yıl oldugundan fazla bombeli cam yok, urettirilebilir
hotrod yapmanın ilk mantıgı duzgun kaporta boyası olmayan arabaya guclu motor koyup gazlamaktır…
senin bunu yapman mumkun degil… bu aracın hp max 30-40’tır… ustune iyi gidecek birsey koyarsan gidemeyecektir…
o zaman fantazi projesi diyelim… oturup pası temizledin, macun cektin vs… icindeki bolumlere deri doseme yapmaya calıstın… sıkısınca ustaya danıstın diyelim ama gene de para cekecektir…
sonucta basarılı bile olsan cok karizmatik bir arac degil…
bence bu denemeyi gercekten bir amerikanda yap… parca bulabilirsin, uyumlu parca bulabilirsin, sonucta karizma bir araba’n olabilir, harcadıgının karsılıgını alırsın…
-
27 Temmuz 2007: 00:44 #1488255fordKatılımcı
-
27 Temmuz 2007: 00:57 #14883zimazimaKatılımcı
sanırım 55ford sana yap şu arabayı diyor
-
27 Temmuz 2007: 12:08 #14884OnurUnverKatılımcı
Bana da ole geldı aman allaaahım bu ne?
-
27 Temmuz 2007: 12:17 #14885OnurUnverKatılımcı
Piyu; arabanın hala trafiğe kayıtlı, vergi borcu 300 – 400 cıvarı bır borcu var onu odeyerek arabayı alıcam.
muayenesini ise gitmeden benım muameleciye yaptırabilirim sanıyorum.
Sole kaporta da 0 pas, yalıtımlar yapılmıs, butun hatlar ortaya cıkmıs, mevcut motoru ılk basta koruyup ısler hale getırmek, dosemelerı fln komple yenılemek istiyorum.
Korkum sasenınde paslanmış olması abartı ıs cıkarması, ve yuruyen aksam olur gıbı gelıyor bana.
-
27 Temmuz 2007: 13:47 #14886piyuAnahtar yönetici
“remote muayene” olayını fazla aleni konusmayalım… hallediyorsan sorun yok…
ben halen ugrasıp didineceksin ve sonuc seni tatmin etmeyecek diye dusunuyorum… isvec’te bunu yapmanın bir amacı olabilir… bu mantıkla anadol üzerinde ugrasmak daha mantıklı…
ama amerikan diye ısrar etmemizdeki konu sıkıstıgında parca bulabilmen, arabayı yurutecek zaruri parcaları kolayca bulabilmen…
ama senin sadece o kadar para odeyerek alabilecegin bir araba da bir fırsat gibi duruyor… bence sen odeyecegin 300-400 sonrasında kafanda bir aylık ve toplam butce belirlemen ve bu butceye gore hareket etmen gerekir… mesela ayda 200ytl ve toplamda bu yıl 3000 ytl harcarım… hemen temizlige baslar pasını alırsın… sonra bazı parcalarda macun ve boya denemeleri yaparsın… diger parcaları soker takarsın…
gene baska baska konular aklıma geldi…aktarayım… arabayı sokmek ve toplamak zor bir surec… ben denedigimde karıslıklık oldugunu gordum… bu konuda bilgi aktarabilirim…
oncelikle video kamera ya da dij. fot. mak. kesin kullanman gerekiyor… bunlara bircok not eklemen gerekiyor…
mesela direksiyonu cıkarıyorsun…bircok vida, somun ve parca cıkacaktır… bunları tek tek not etmen (ben stretch filme sarmıstım) ayrı bolumlerde tutman gerekiyor…ama onemli olan parcanın neye ait oldugunu detaylı yazman… mesela ben sag ust parcaya ait vida demisim ama toplarken sag ust neresi karısıyor… bu yuzden bol foto ve bol detay… sonra surekli parca arttırırsın…
camlar konusunda bir abimizden destek alabiliriz diye dusunuyorum… ama zaten o surece bayag zamanın var…
bu arada yukarıda butce dedigim bedeli cope atmıs gibi sayabilecekmisin???
-
28 Temmuz 2007: 02:18 #14887zimazimaKatılımcı
sen admin-im-istrator’umu dinle boşver.amerikan al onunla uğraş.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.