Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › VIN ve Trim Tag (VIN, Trim Tag & Drivetrain Decoding) › Çekiş kodlarının açıklaması
- Bu konu 6 yanıt içerir, 3 izleyen vardır ve en son 17 yıl 10 ay önce
Mustafa YÜKSEL tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
27 Aralık 2006: 04:57 #814
deltaKatılımcıSlmlar herkese…4*4 Araçtaki 2HI-2 LOW-4WD-..GıBı çekiş terim kodlarının tam açıklaması ve hangi şartlarda kullanılacağı hakkında bilgi verirseniz sevinirim…tşk..
-
27 Aralık 2006: 05:24 #11831
XLR-VKatılımcı4WD 4 wheel drive demektir yani 4 tekerden de cekistir.
2HI ve 2 LOW bunlar arazi takviyesidir . Buradaki 2 ,2 takviye veya 2. vites secili ve arazi vitesi HI konumundadir . HI arazi sartlarinda ilk kullanilabilecek konumdur ama sartlar zorlasir ve arac cekmemeye baslarsa camur, cok dik inisler/cikis gibi o durumda LOW kullanilmasi gerekir . Cunku mesela camurda tekerlek hizli donerse arac daha cok patinaj cekmeye baslar ve bu durumda yoldan kurtulmak zorlasir iste onun icin LOW gerekli yani agir devirde takviye ile araci zor durumdan kurtulmasi mumkun.
Yalniz arazi vitesi kullanmak motoru ve sanzimani asiri derece zorladigi icin ,her araziye cikincada kullanmamayi tavsiye ederim . -
27 Aralık 2006: 23:22 #11832
deltaKatılımcıTEŞEKKÇRLER..peki “TOW HALL” KAVRAMIDA ÇEKıŞLE ıLGıLı Bı TERıMMıDıR…Vitesteki butona basıldığında devreye giriyor..yoksa vitesle ilgili bi hadisemi..
-
28 Aralık 2006: 00:34 #11833
XLR-VKatılımcıO da bir cesit takviye demek mesela aracinda agir bir yuk cekeceksin diyelim,trailer gibi o zaman onu kullanirsin .Normal sartlarda kullanmaya gerek yok ama eger arazi vitesi yoksa o dugme arazide kullanilabilir ama yine de normalde buna gerek yok
-
29 Aralık 2006: 01:20 #11834
deltaKatılımcıSlmlar araçtaki terimleri tam olarak yazıyorum…AUTO 4WD-2HI-4HI-4LOW….XLR-V cevapta yazdığın gibi low ve hı konumlarını anladım…arazi durumuna göre 4 çeker konumları… Normalde araç 2 Hı konumunda kullanılıyor..(bu konumda çeker ne taraf oluyor)….auto 4wd yi hangi konumda kullanmak gerekir..Buzlu havada kullanmak doğru tercihmidir..
TOW/HAUL ON seçimide ağır yükte kullanılabilir..diğer bi deyişle buçuklu kavramda denilebilirmi…takviye açısından…Cvpların için teşekkürler XLR-V… -
29 Aralık 2006: 04:07 #11835
XLR-VKatılımcıArac anladigim kadariyla devamli 4 ceker degil yani bu durumda normalde arac 2 ceker ise arkadan itislidir ancak eger arac eski teknoloji ise ki bu durumda normalde 4 cekere kendin gecersin eger gerekli gorursen yani yol ve zemin sartlari biraz kaygansa o zaman dugme ile 4wd konumu secilir.Ama yeni teknoloji araclarda daimi 4X4 olmasa bile yani 2X2 bile olsa sistem eger yolda bir kusur veya zeminde kayganlik hissettigi an otomatik olarak 4×4 konumuna gecer . 2HI ise arac normalde arakadan itis olur ama bazi araclarda anlamadigim sekilde arac eger 2X2 ise onden cekislide olabiliyor ama bunlar genelde sehir ici kullanilmak uzere yapilmis olan station wagon gibi olan araclar .
Bazi araclar AWD dir yani daimi 4X4 konumundadir ve bunlarda bir dugmeye basarak sistemi 2 ye dusurmek mumkun degil .
Auto 4wd ki anladigim kadar o arac daimi 4×4 degil ve sistem kendiliginden devreye girebiliyor ki bunu kuru zeminde kullanmak gereksiz ama buzlu,yagmurlu yollarda kullanmakta fayda var derim .
TOW HAUL takviye demek mesela benim eski aracta arazi vitesi yoktu keza ayri bir takviye ama vitesin uzerindeki dugmeye basinca takviye olarak ta kullanilabiliyordu. -
1 Ocak 2007: 15:30 #11836
Mustafa YÜKSELKatılımcıArac eskiyse international. jeep vsvs blazer gibi bu araclarda yolda kalinmadikca 4 ceker kullanmak yada zemin kaygan degilken kullanmak sakincalidir cunku 4 teker de birbirine direk baglidir buyuzden kasisten falan gecerken vuruntu yapar buda aks kesmeye kadar gidebilir. ben daha hic yasamadim ama ihtimal var:D (ontekerin erken donmek istemesi ve arkanin izin vermemesi)
2hi = 2 ceker seri (arkadan)
2low = 2 ceker takviye (arkadan)
4hi = 4 ceker seri
4low = 4 ceker takviyeyenileri bilmiyorum o yuzden yorum yapmicam
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.