Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Süspansiyon ve Fren (Suspension, Brake & Wheel) › Ceramic Brake Pads
- Bu konu 15 yanıt içerir, 8 izleyen vardır ve en son 18 yıl 7 ay önce
ebrar36 tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
25 Mart 2006: 06:04 #519
XLR-VKatılımcıUye oldugum bir forumda bir arkadas , seramik fren balatalari ile ilgili bir kac sey sormus ….Arabasinin eski balatalarini, seramik fren balatasi ile degistirmeyi dusunuyor ve gelen cevaplar benim icin cok surpriz oldu …
Cunku orada analatilanlara gore ceramic brake pads . yuksek sicakliklarda benim dusundugumun aksine yeteri kadar saglam degilmis en azindan arabanin OEM brake ve diger parcalari , aftermarket ceramic lerden cok daha uzun omurlu ve daha dayanili oldugunu soylediler.Ama yinede daha aftermarket isteyenler icin , semi-ceramic olanlarin kullanilmasini tavsiye ediyorlar …
Simdi benim anlamadigim niye aftermarket ceramic ler , OEM den daha az dayanili ozellike yuksek hararetler de .Cunku yuksek hararet te warped denen carpilmalara neden oluyor yani ceramic olan sey daha dayanikli degil midir ? -
25 Mart 2006: 06:21 #8509
Pontiac301KatılımcıBende şimdi kalakaldım,headerslarda ceramic olanları öneriyorlar ama bunları ilk defa duyuyorum,ama hakikaten fren pad leri konusunda,oem tek geçerim,genel bakımda bende kapriste yan sanayi balataları atıp oem koydum,inan durması değişti ayıcığın,galiba fabrikanın önerdiği parçayı koymak en önemli detaylardan bir tanesi;)
-
25 Mart 2006: 06:26 #8510
XLR-VKatılımcıBenim icinde en basta OEM gelir ama simdi biliyorsun super sports arabalarda seramik pad kullaniliyor ve bunun balata omru ve disk omrunun cok daha uzun oldugunu duydum .
Buradan yola cikarak, seramiklerin de hic olmazsa OEM kalitesini yakalamasini bekliyordum ben bir keresinde Brembo buldum ama fiyati inanilmaz yuksekti ama memnun kalmadiktan sonra gerisi hikaye
Evet daima OEM e yapisacagiz en iyisi icin ama Delco da belki seramik falan uretir yakinlarda -
25 Mart 2006: 06:32 #8511
Pontiac301Katılımcıaslında evet bende öyle duydum,ama sonuçta oem biraz pahalı oluyor ama sonuçta gayet güzel iş görüyor,tabiki daha iyi firmalar var, willwood veya brembo ama açıkçası onlardanda gidip fren balatası vs almam yani,rakamlar uçuk seviyede,delco belki üretmesine üretir ama satabilirmi acaba oda var;)
-
25 Mart 2006: 06:37 #8512
XLR-VKatılımcıSoyle bir pazarlama taktigi olabilir GM ve Delco Ceramic PAd icin…
Cadillac icin konusursak, bizimkinin V Serileri var (CTS-v,STS-v,XLR-V) simdi bu ceramic ler V lerde kullanilabilir standart olarak ve diger normal versiyonlarda da opsiyonel olarak sunulabilir ama once gelistime calismalari falan olacak.
GM’in diger sport arbalarda da Corvette gibi Delco Ceramic PAd kullanilabilir bekleyim gorelim nasil olacak -
25 Mart 2006: 20:05 #8513
firrebirdKatılımcıAbi ben de şaşırdım bu işe.. OEM hakkında çok detaylı bilgim yok ama seramik diskler bu işin top’ı değil midir?? Sonuçta dediğiniz gibi super sports car’larda dahi kullanılan bi teknoloji.. Daha ötesi formula 1’de bile kullanılan bi teknoloji.. ılginç valla, sonuçta sitede yazılanlar da ne kadar doğru acaba, o da tartışılır
-
25 Mart 2006: 20:15 #8514
gtagucuKatılımcıBildiğim kadarıyla seramik olanlar daha geç ve zor ısındığı için abanarak kullanımda normallere göre çok daha iyi bir performans veriyor, fakat seramik olanların ömrü normallere daha az mesela normal balata 20bin gidiyorsa seramikler 10bin gidiyor.
-
26 Mart 2006: 02:21 #8515
firrebirdKatılımcıSanırım dediğin doğru, hafızam biras yavaş geliyo
, okumuştum böyle bir bilgi hatırlıyorum..Formula 1’de orta halli bir takım, bir set seramik fren setini yarım sezona yakın bir zaman kullanabiliyor.Bu frenler bu arabaları 300km/h’den 4-5 sn’de 120 km/h’e düşürecek kadar profesyonellikte yapılıyor. Bu arabaların yarış sezonun ortalarına kadar yaptığı km’de olsa olsa 3000-3500 km olsun:
bir pistin ortalama uzunluğu: 5,5 km
bir yarışta atılan ortalama tur sayısı: 70 tur
sezon ortası demek de 8-9 yarış civarı.. 5,5x70x8= 3080 kmEh bir Formula 1 arabası, bir takım seramik fren setini 3500 km’yi doldurmadan atıyosa normal bi araba da 10000 km’yi rahat devirir sanırım.
Acaba seramikler kullanım süresi zarfında OEM’den daha kötü bi performans sergiliyor mudur ki??
-
26 Mart 2006: 03:33 #8516
MustsedKatılımcıSelam Beyler,
Hepinizin bildiği gibi bu fren sisteminde arabanın durmasını sağlayan 2 parça önemli; Balata ve onun sıkıştırdığı Rotor (disk, Ayna). Fizik kuralları burdada geçerli ve iki elemandan biri erimesi gerekiyor. Bizim ve diğer normal ölümlü insanların arabalarında kullanılan DÇKÇM disklere daha yumuşak (OEM) balata kullanmanız gerekiyor. ıki sert birbirine çarpınca fren kötü oluyor ve aşırı ısınıp GLAZE yapıyor – yani araba durmuyor. En iyisi OEM olayına katılamayacağım, amerikada satılan ucuz yan sanayi PAD’ler daha iyi olabiliyorlarmış (Napa, Autozone, Jeg’s).
Gelelim diğer olasılığa Yani High Performans fren aynaları ve balatalar. F1 rortorları Uzay teknolojisiyle (Kevlar compoısite, Carbon composite gibi) üretiliyor ve her yarış sonunda BALATA değil ROTOR değişiyor. Her 3-4 yarış sonrasında Stress Crack sebebiyle balatalar (seramik komposit) değişiyor (bilgi 2003 Ferrari F1 technic bulletinden alınmıştır). Nascar ve benzeri yarış arabalarında durum aynı (kurallar müsade ettikce).
Eğer standart arabanızda düz OEM disk kullanıyorrsanız – OEM balata en iyisi. Eğer disklerde delik veya yarık standart olarak mevcutsa (ki bunlar yumuşak Pad fren uygulanırken çabuk aşınacağı için) – biraz daha sert (semi metallic) balata kullanırsın verim için. Bu böylece devam eder.
Fred Puhn tarafından yazılan “Brake Handbook” kitabını herkese tavsiye ederim.
Saygılar,
mustsed
-
26 Mart 2006: 04:41 #8517
piyuAnahtar yöneticibenim bildigimde su sekilde… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan tekrarlanan sert frenlerde seramik daha performanslı… yani normal balatalarla siz surekli 100-0 filan gibi deneme yaparsanız balatalar ısındıktan sonra performans surekli kotulesecektir… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan fren performansı mumkun oldugunca denk olacaktır…
sanırım avantajı burada…(arkadaslar yanlıssa duzeltin)
-
26 Mart 2006: 04:51 #8518
AngelusKatılımcıpiyu wrote:benim bildigimde su sekilde… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan tekrarlanan sert frenlerde seramik daha performanslı… yani normal balatalarla siz surekli 100-0 filan gibi deneme yaparsanız balatalar ısındıktan sonra performans surekli kotulesecektir… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan fren performansı mumkun oldugunca denk olacaktır…sanırım avantajı burada…(arkadaslar yanlıssa duzeltin)
Seramik olayı otomotivde biraz tartışmaya açıkmış. Seramikçiler hareketli parçalarda fazla güvenmeyin diyorlar. Headers konusunda ise 1-2 müşterim var bozüyük te seramik üzerine headersları veya istediğiniz parçaları seramik tozu kaplı halde. 3.000 derecede fırınlıyorlarmış. ışin kötü tarafı alttan alacağınız headerslara sert bir darbede bunlar mike tysondan yumruk yemiş bir boksörün dişleri gibi dökülüyormuş…
-
26 Mart 2006: 05:13 #8519
piyuAnahtar yöneticiki o darbeyi almak allahın emri
)) (malum bolca kasis var yollarımızda) -
26 Mart 2006: 05:55 #8520
gtagucuKatılımcıpiyu wrote:ki o darbeyi almak allahın emri )) (malum bolca kasis var yollarımızda)Kısa headers olursa bir sorun olmaz ki uzun headers’lar da eğer araç standart yükseklikteyse sorun olmuyor (Bununla iligili bir fotoğraf görmüştüm, arabanın uzun headers’lardan daha alçakta kısımları vardı).
-
26 Mart 2006: 06:03 #8521
AngelusKatılımcıgtagucu wrote:piyu wrote:ki o darbeyi almak allahın emri )) (malum bolca kasis var yollarımızda)Kısa headers olursa bir sorun olmaz ki uzun headers’lar da eğer araç standart yükseklikteyse sorun olmuyor (Bununla iligili bir fotoğraf görmüştüm, arabanın uzun headers’lardan daha alçakta kısımları vardı).
Bazı arkadaşlarda kısa headersların bir işe yaramadığından bahsediyorlar. 2 ucu b…lu değnek.. Alsan bi türlü almasan bi türlü
-
26 Mart 2006: 06:23 #8522
gtagucuKatılımcıHer durumda her tür headers düz manifold’lardan daha verimli olacaktır. Headman’in Tork-step headers’ları var kısa headers’lar fakat uzun headers civarında güç verebiliyorlarmış (fiyatıda ona göre pahalı 200$ civarı), bunun dışında 130$ civarına headman’in uzun ve kısa headers’ları var.
-
28 Nisan 2006: 16:38 #8523
ebrar36Katılımcıbence fren sesi az olan oem yani genuine part kullanmak gerekir.iyi bir uyum yakalanmış olur.özellikle ventulasyonlu ön disklerde fren sesi çok rahatsız edici olabiliyor.neticede araç ağırlıkları yüksek ve çoğu otomatik şanzıman olunca frenaj önem kazanıyor.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.