15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #519
      XLR-V
      Katılımcı

      Uye oldugum bir forumda bir arkadas , seramik fren balatalari ile ilgili bir kac sey sormus ….Arabasinin eski balatalarini, seramik fren balatasi ile degistirmeyi dusunuyor ve gelen cevaplar benim icin cok surpriz oldu …
      Cunku orada analatilanlara gore ceramic brake pads . yuksek sicakliklarda benim dusundugumun aksine yeteri kadar saglam degilmis en azindan arabanin OEM brake ve diger parcalari , aftermarket ceramic lerden cok daha uzun omurlu ve daha dayanili oldugunu soylediler.Ama yinede daha aftermarket isteyenler icin , semi-ceramic olanlarin kullanilmasini tavsiye ediyorlar …
      Simdi benim anlamadigim niye aftermarket ceramic ler , OEM den daha az dayanili ozellike yuksek hararetler de .Cunku yuksek hararet te warped denen carpilmalara neden oluyor yani ceramic olan sey daha dayanikli degil midir ?

    • #8509
      Pontiac301
      Katılımcı

      Bende şŸimdi kalakaldım,headerslarda ceramic olanları öneriyorlar ama bunları ilk defa duyuyorum,ama hakikaten fren pad leri konusunda,oem tek geçerim,genel bakımda bende kapriste yan sanayi balataları atıp oem koydum,inan durması değişŸti ayıcığın,galiba fabrikanın önerdiği parçayı koymak en önemli detaylardan bir tanesi;)

    • #8510
      XLR-V
      Katılımcı

      Benim icinde en basta OEM gelir ama simdi biliyorsun super sports arabalarda seramik pad kullaniliyor ve bunun balata omru ve disk omrunun cok daha uzun oldugunu duydum .
      Buradan yola cikarak, seramiklerin de hic olmazsa OEM kalitesini yakalamasini bekliyordum ben bir keresinde Brembo buldum ama fiyati inanilmaz yuksekti ama memnun kalmadiktan sonra gerisi hikaye
      Evet daima OEM e yapisacagiz en iyisi icin ama Delco da belki seramik falan uretir yakinlarda

    • #8511
      Pontiac301
      Katılımcı

      aslında evet bende öyle duydum,ama sonuçta oem biraz pahalı oluyor ama sonuçta gayet güzel işŸ görüyor,tabiki daha iyi firmalar var, willwood veya brembo ama açıkçası onlardanda gidip fren balatası vs almam yani,rakamlar uçuk seviyede,delco belki üretmesine üretir ama satabilirmi acaba oda var;)

    • #8512
      XLR-V
      Katılımcı

      Soyle bir pazarlama taktigi olabilir GM ve Delco Ceramic PAd icin…
      Cadillac icin konusursak, bizimkinin V Serileri var (CTS-v,STS-v,XLR-V) simdi bu ceramic ler V lerde kullanilabilir standart olarak ve diger normal versiyonlarda da opsiyonel olarak sunulabilir ama once gelistime calismalari falan olacak.
      GM’in diger sport arbalarda da Corvette gibi Delco Ceramic PAd kullanilabilir bekleyim gorelim nasil olacak :D

    • #8513
      firrebird
      Katılımcı

      Abi ben de şŸaşŸırdım bu işŸe.. OEM hakkında çok detaylı bilgim yok ama seramik diskler bu işŸin top’ı değil midir?? Sonuçta dediğiniz gibi super sports car’larda dahi kullanılan bi teknoloji.. Daha ötesi formula 1’de bile kullanılan bi teknoloji.. ılginç valla, sonuçta sitede yazılanlar da ne kadar doğru acaba, o da tartışŸılır

    • #8514
      gtagucu
      Katılımcı

      Bildiğim kadarıyla seramik olanlar daha geç ve zor ısındığı için abanarak kullanımda normallere göre çok daha iyi bir performans veriyor, fakat seramik olanların ömrü normallere daha az mesela normal balata 20bin gidiyorsa seramikler 10bin gidiyor.

    • #8515
      firrebird
      Katılımcı

      Sanırım dediğin doğru, hafızam biras yavaşŸ geliyo :), okumuşŸtum böyle bir bilgi hatırlıyorum..

      Formula 1’de orta halli bir takım, bir set seramik fren setini yarım sezona yakın bir zaman kullanabiliyor.Bu frenler bu arabaları 300km/h’den 4-5 sn’de 120 km/h’e düşŸürecek kadar profesyonellikte yapılıyor. Bu arabaların yarışŸ sezonun ortalarına kadar yaptığı km’de olsa olsa 3000-3500 km olsun:

      bir pistin ortalama uzunluğu: 5,5 km
      bir yarışŸta atılan ortalama tur sayısı: 70 tur
      sezon ortası demek de 8-9 yarışŸ civarı.. 5,5x70x8= 3080 km

      Eh bir Formula 1 arabası, bir takım seramik fren setini 3500 km’yi doldurmadan atıyosa normal bi araba da 10000 km’yi rahat devirir sanırım.

      Acaba seramikler kullanım süresi zarfında OEM’den daha kötü bi performans sergiliyor mudur ki??

    • #8516
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam Beyler,

      Hepinizin bildiği gibi bu fren sisteminde arabanın durmasını sağlayan 2 parça önemli; Balata ve onun sıkışŸtırdığı Rotor (disk, Ayna). Fizik kuralları burdada geçerli ve iki elemandan biri erimesi gerekiyor. Bizim ve diğer normal ölümlü insanların arabalarında kullanılan DǖKǜM disklere daha yumuşŸak (OEM) balata kullanmanız gerekiyor. ıki sert birbirine çarpınca fren kötü oluyor ve aşŸırı ısınıp GLAZE yapıyor – yani araba durmuyor. En iyisi OEM olayına katılamayacağım, amerikada satılan ucuz yan sanayi PAD’ler daha iyi olabiliyorlarmışŸ (Napa, Autozone, Jeg’s).

      Gelelim diğer olasılığa Yani High Performans fren aynaları ve balatalar. F1 rortorları Uzay teknolojisiyle (Kevlar compoısite, Carbon composite gibi) üretiliyor ve her yarışŸ sonunda BALATA değil ROTOR değişŸiyor. Her 3-4 yarışŸ sonrasında Stress Crack sebebiyle balatalar (seramik komposit) değişŸiyor (bilgi 2003 Ferrari F1 technic bulletinden alınmışŸtır). Nascar ve benzeri yarışŸ arabalarında durum aynı (kurallar müsade ettikce).

      Eğer standart arabanızda düz OEM disk kullanıyorrsanız – OEM balata en iyisi. Eğer disklerde delik veya yarık standart olarak mevcutsa (ki bunlar yumuşŸak Pad fren uygulanırken çabuk aşŸınacağı için) – biraz daha sert (semi metallic) balata kullanırsın verim için. Bu böylece devam eder.

      Fred Puhn tarafından yazılan “Brake Handbook” kitabını herkese tavsiye ederim.

      Saygılar,

      mustsed

    • #8517
      piyu
      Anahtar yönetici

      benim bildigimde su sekilde… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan tekrarlanan sert frenlerde seramik daha performanslı… yani normal balatalarla siz surekli 100-0 filan gibi deneme yaparsanız balatalar ısındıktan sonra performans surekli kotulesecektir… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan fren performansı mumkun oldugunca denk olacaktır…

      sanırım avantajı burada…(arkadaslar yanlıssa duzeltin)

    • #8518
      Angelus
      Katılımcı
      piyu wrote:
      benim bildigimde su sekilde… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan tekrarlanan sert frenlerde seramik daha performanslı… yani normal balatalarla siz surekli 100-0 filan gibi deneme yaparsanız balatalar ısındıktan sonra performans surekli kotulesecektir… seramik ısıya daha dayanıklı oldugundan fren performansı mumkun oldugunca denk olacaktır…

      sanırım avantajı burada…(arkadaslar yanlıssa duzeltin)

      Seramik olayı otomotivde biraz tartışŸmaya açıkmışŸ. Seramikçiler hareketli parçalarda fazla güvenmeyin diyorlar. Headers konusunda ise 1-2 müşŸterim var bozüyük te seramik üzerine headersları veya istediğiniz parçaları seramik tozu kaplı halde. 3.000 derecede fırınlıyorlarmışŸ. ışŸin kötü tarafı alttan alacağınız headerslara sert bir darbede bunlar mike tysondan yumruk yemişŸ bir boksörün dişŸleri gibi dökülüyormuşŸ…

    • #8519
      piyu
      Anahtar yönetici

      ki o darbeyi almak allahın emri :))) (malum bolca kasis var yollarımızda)

    • #8520
      gtagucu
      Katılımcı
      piyu wrote:
      ki o darbeyi almak allahın emri :))) (malum bolca kasis var yollarımızda)

      Kısa headers olursa bir sorun olmaz ki uzun headers’lar da eğer araç standart yükseklikteyse sorun olmuyor (Bununla iligili bir fotoğraf görmüşŸtüm, arabanın uzun headers’lardan daha alçakta kısımları vardı).

    • #8521
      Angelus
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      piyu wrote:
      ki o darbeyi almak allahın emri :))) (malum bolca kasis var yollarımızda)

      Kısa headers olursa bir sorun olmaz ki uzun headers’lar da eğer araç standart yükseklikteyse sorun olmuyor (Bununla iligili bir fotoğraf görmüşŸtüm, arabanın uzun headers’lardan daha alçakta kısımları vardı).

      Bazı arkadaşŸlarda kısa headersların bir işŸe yaramadığından bahsediyorlar. 2 ucu b…lu değnek.. Alsan bi türlü almasan bi türlü

    • #8522
      gtagucu
      Katılımcı

      Her durumda her tür headers düz manifold’lardan daha verimli olacaktır. Headman’in Tork-step headers’ları var kısa headers’lar fakat uzun headers civarında güç verebiliyorlarmışŸ (fiyatıda ona göre pahalı 200$ civarı), bunun dışŸında 130$ civarına headman’in uzun ve kısa headers’ları var.

    • #8523
      ebrar36
      Katılımcı

      bence fren sesi az olan oem yani genuine part kullanmak gerekir.iyi bir uyum yakalanmışŸ olur.özellikle ventulasyonlu ön disklerde fren sesi çok rahatsız edici olabiliyor.neticede araç ağırlıkları yüksek ve çoğu otomatik şŸanzıman olunca frenaj önem kazanıyor.

15 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.