Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Süspansiyon ve Fren (Suspension, Brake & Wheel) › Traction Control System Hakkinda Bilgi
- Bu konu 20 yanıt içerir, 9 izleyen vardır ve en son 18 yıl 9 ay önce
kamaru tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
6 Şubat 2006: 03:52 #472
XLR-VKatılımcıTCS yada Traction Control sistemi ile ogrenmek istedigim bazi seyler var ve bu sitedeki guru’larin konuyla ilgili aciklamalarini da bekliyorum …, Benim otomobilin Owners Manual’ina soyle bir goz attim ve TCS ile ilgili cok enteresan bir sey ogrendim .Kisaca diyor ki , Traction Control sistemi kar, camur,kum gibi zeminlerde devre disi oldugundan emin olun yani Traction Control , bu tip zeminlerde kapali durumda olmali …Ama siz islak zemindeyseniz ve Traction Control off durmunda bile olsa sistem otomatik olarak devreye giriyor ve ekranda “Traction Control Activated” yazisi ile sistemin devreye girdigini sofore bildiriyor .
Peki soyle sorayim niye Traction sistem islak zeminlerde kapali bile olsa kendiliginden devreye giriyor da karli,buzlu,camurlu ve kumlu zeminlerde sistem kapali olmali deniyor ?
Bu konuya aciklik getirirseniz cok sevinirim -
6 Şubat 2006: 04:42 #7638
gtagucuKatılımcıBenim bildiğim Traction kontrolün asıl olayı karlı,çamurlu zeminlerde çekişi düzenleyerek arabanın kontrolünün sağlaması.
Benim vectramda vardı bu tcs, Karda, buzda her tür durumda sürekli açık dururdu bayağıda işe yarardı, her tür hava koşulunda sanki kuru zeminde gidiyormuşum gibi sürerdim araçta hiçbir savrulma vs. olmazdı, Tcs hep arabanın düzgün gitmesini sağlardı gerektiğinde otomatik olarak devreye girerek.
Zaten yeni model TCS’ye sahip GM araçlarda TCS kapatılamıyor sürekli açık duruyor diye duymuştum (Astra Coupe mesela)
Kullanım kılavuzunu yanlış anlamış olmayasın? Yada kılavuzda neden karlı zeminde kapatılmasının sebebi yazmıyor mu?
-
6 Şubat 2006: 04:48 #7639
piyuAnahtar yönetici )valla anlattıgına gore biraz sacma olmus…baska birsey olmalı… yani yagmur ile buzu camuru ayırd etmesi mumkun gibi gozukmuyor ama senin arac enfes bisi yapıyor dersen sasmam
-
6 Şubat 2006: 07:24 #7640
illetyusKatılımcıBeni pas gecin…….
Kullandigim arabanin yoldan bana ilettiklerini hissedip duymassam bidaa o arabaya binmem.
Ne o yahu….
her isi kendi halledecek bende icinde misafir sanatci gibi oturucam oolemi….. 😆 -
6 Şubat 2006: 17:19 #7641
XLR-VKatılımcıYok dogru tercume ettim yanlis anlamis olamam kaldi ki gecen haftaki bir otomobil dergisinde 4×4 sistemlerle ilgili karsilastirmali bir test okudum ve orada da TCS ve ESP acik olan araclarin karli zeminde test sonuclari , ESP ve TCS kapali olan araclardan daha kotu acaba dedim ben mi yanlis okuyorum ama teste katilan otomobiller , ESP ve TCS kapali oldugu zaman karli ve buzlu zeminde cok daha rahat hareket ettikleri yaziyordu . Ama islak zeminde mutlaka TCS acik olmali diye de bir sey yaziyordu . Benim Owners Manuel de de benzer seylei okuyunca cok sasirdim
-
6 Şubat 2006: 17:59 #7642
AnonimZiyaretçiilletyus wrote:Beni pas gecin…….Kullandigim arabanin yoldan bana ilettiklerini hissedip duymassam bidaa o arabaya binmem.
Ne o yahu….
her isi kendi halledecek bende icinde misafir sanatci gibi oturucam oolemi….. 😆Gülcan abi aynı frekansdan yayın yapıyoruz haha
-
7 Şubat 2006: 01:01 #7643
Pontiac301Katılımcıbunu herhalde chevrolet yazmaz,cadiilac veya en kötü ihtimalle buıck yazar,bir arkadaşımın sts inin owners manuelindede böyle bir gariplik yazıodu:)
-
7 Şubat 2006: 01:17 #7644
XLR-VKatılımcıDogru haklisin araba Cadillac STS
Ama niye chevrolet te yazmaz ? Buna da aciklik getirirsen sevinirim -
7 Şubat 2006: 03:28 #7645
acmecamaroKatılımcı4×4 ler sapitiyor acikken…dogru…en iyisi kapali tutmak daha zevkli luyor…. ben bunu bu gun uldagdan inerken denedim
kapali tutmaya gelince….. camur kar vs. ortamlarda verim iyi olmadigi icin yada nasil olsa tcs var deyip millet ucup sonra dava acmasin mantigi olabilir/ fikir yurutuyorum…..
-
7 Şubat 2006: 03:54 #7646
AnonimZiyaretçitraction control eğlence düğmesi amerikanlarda hele güçlü ise amerikanınız basın trac off yazsın sonra eğlenin…
-
7 Şubat 2006: 04:00 #7647
Pontiac301KatılımcıÇünkü chevrolet ilkeldir:)))) gerçi artık pek ilkel değil ama caddy kadar halen detaylı değil bence
-
7 Şubat 2006: 04:11 #7648
XLR-VKatılımcıHmmmmm……Sanirim haklisin ama aslinda artik dedigin gibi pek de ilkel degil ama elbette Cadillac kadar detayli olmamasi da markanin konumlandirilma politikasi yuzunden malum Cadillac, GM’in top markasi.Ama Chevrolet de cok ilerledi elbette .Hatta babamin bir arkadasi 76 model sanirim o zamanin en iyi BMW sini almis ve ancak 3 gun tahammul edebilmis hemen galeriye verip Nova almis .Aldiktan sonrada tekrar Chevrolet aldigi icin cok memnun oldugunu ve onun bile konforunun BMW den cok daha ustun oldugunu belirtmis .
Ama sanirim Traction Control olan diger arabalarin manual lerinde de
cok agir sartlarda sistemin kapatilmasi tavsiye ediliyor tahminen -
7 Şubat 2006: 04:26 #7649
Pontiac301Katılımcı Cadillac yıllardan beri aynı bence,her zaman farklı, benim klasik lafım vardır. ”Amerikan değil Cadillac” diye…Açık konuşayım elektronik hakkında hiç bir bilgim yok.ılkel Nova kullanırım gündelikte,ama şuan kendime yumurta kasa caprice aldım,onun üzer,nde hafif yoğunlaşıcam, sts kadar elektronik yok,amortisörleri bile 71 caprice ile aynı,bir nevi ilkel ile yeni teknoloji sentezi:) benim caprice te tcs filan yok zaten o yüzden fazlada detay yok:) birde obd 1 denilen zımbırtısına bakıcak ve beni yolmıyacak namuslu servis arıyorum, -
7 Şubat 2006: 09:47 #7650
illetyusKatılımcıEleanor68 wrote:illetyus wrote:Beni pas gecin…….Kullandigim arabanin yoldan bana ilettiklerini hissedip duymassam bidaa o arabaya binmem.
Ne o yahu….
her isi kendi halledecek bende icinde misafir sanatci gibi oturucam oolemi….. 😆Gülcan abi aynı frekansdan yayın yapıyoruz haha
Dogrudur…..
Su anda tam elektonik donanimli bir arabam daha var ve kim ne derse desin kendimi onun icinde rahat hissetmiyorum.Araba beni degil, ben arabayi kullanayim diye oraya bir direksiyon koymuslar…….
Ne bileyim tercih meselesi iste benim hosuma gitmiyor o yuzden o tip sistemlerle hic ilgilenmedim bile -
7 Şubat 2006: 17:31 #7651
piyuAnahtar yöneticiarkadasım 7-8 sene once seat leon almıstı…kullandım ve begenmedim… esasında ilk cıktıgında millet bayılmıstı… ama cok yavasladıgında filan (duz vites) stop etmiyor alet… kendisi ayarlıyor filan hafif yuruyor… kıl oldum… sonra gaza asılıyorsun kendisi kesiyor filan… eeee dedim…baslarım bu ise…ne bicim…
arabayı sen kontrol ediyorsun hazzı olmadı mı bende sevmiyorum…
cok mu profesyonel’im degilim tabiki ama gene de sevmiyorum
-
7 Şubat 2006: 20:09 #7652
AngelusKatılımcıSenmi arabayı kullanıyon arabamı seni kullanıyor? Arabada figüranmı olmak istiyon
Yakında uydu kontrollü senin gitmek istediğin yola muhalefet eden aha şu yoldan gidiyoruz o yol daha az bozuk daha az benzin harcıycam ver şu direksiyonun hakimiyetini otur kıçının üzerine ben seni götürürüm diyen arabalarda çıkcak onada kısaca bizler kısaca Sie G.ı.T.T teknolojisi diycez (alman tek. olduğu için almanca Sie G.ı.T.T.)Aha buraya yazıyorum bilginiz olsun…!!! Demişti dersiniz.
Sie G.ı.T.T yanlış anlamayın meali Sie Ground ınfrared Traction Technologies.
-
8 Şubat 2006: 02:42 #7653
piyuAnahtar yöneticizhuhauhauah iyi sIkmIsIn… güldüm valla…
-
8 Şubat 2006: 03:11 #7654
XLR-VKatılımcıAslinda Angelus’un dediklerinde hakikat payi var .Mesela ben GM’in kendi kendine giden otomobilleri test ettigini okudum ve tv de seyrettim . Birkac otomobil arka arkaya dizilmis ,ayni suratle seyirdelerdi . Kendi kendilerine fren ve şrottle islerini hallediyorlardi .
Sanirim eskiden Knight Rider vardi ve bende bircogumuz gibi o arabaya hayrandim ama sanirim bundan bir kac sene sonra o dizideki araba bile cok basit kalacak ,yakinda piyasaya cikacak teknoloji harikasi aralarin yaninda -
8 Şubat 2006: 16:34 #7655
illetyusKatılımcıSie G.ı.T.T
hatta
“Hastingen G.I.T.T.” teknolojisi…….
O seyrettiginiz seydeki anlatilanlar su an icin dogru ve bazi yol guzergahlarinda kullanilmaya basladi bile.
Ancak teknolojide bazi seyler varki, bir noktadan sonrasi insanin yani kullanicinin sahsina hakaret ve onu hice saymaya kadar variyor.
Persembenin gelisi carsambadan belli, boyle bir sistem simdilik guvenlik ve trafik duzeni maksadiyla filan cikacak bir sure sonra bizler farkinda bile olmadan her yerde mecburiyete donusturulecek.
Insanlarada kendi yarattigi makinalarin kolesi yada oyuncagi olmak kalacak.
Boyle bir sey gerceklestigi an, sahsen benim araba kullandigim son gundur !! -
8 Şubat 2006: 20:24 #7656
MemoKatılımcıBi dakka bidakka
AA aları bilmem benim almanlarda da aynı prensip hakim. OM de kapatın demiyor ancak ben edindiğim tecrübede karda buzda takılırsam sistemi devre dışı bırakıyorum. Çünkü araaba agır patinaja düşme durumu olduğunda bu sistem yüzünden hiç gaz yemiyor. Napsan boş lastiklere güç gitmiyor, sistem devre dışı çıktığında ise patinaj yaparak biraz yanlıyarak çoğu defa kurtuluyorsun takıldığın yerden. ıki arabadada Z4 3.0 ve E 270 CDI bu karda bizzat tecrübe yaşadım.
Sözün kısası bu sistem sürüş esnasında seyir sırasında beklenmedik kaymaları engellemek takılmalarda yardımcı olmak değil. AWD ve 4×4 lerdede aynı mantık yürütülebilinir sanırım.
-
9 Şubat 2006: 01:38 #7657
kamaruKatılımcıAngelus wrote:Senmi arabayı kullanıyon arabamı seni kullanıyor? Arabada figüranmı olmak istiyon Yakında uydu kontrollü senin gitmek istediğin yola muhalefet eden aha şu yoldan gidiyoruz o yol daha az bozuk daha az benzin harcıycam ver şu direksiyonun hakimiyetini otur kıçının üzerine ben seni götürürüm diyen arabalarda çıkcak onada kısaca bizler kısaca Sie G.ı.T.T teknolojisi diycez (alman tek. olduğu için almanca Sie G.ı.T.T.)Aha buraya yazıyorum bilginiz olsun…!!! Demişti dersiniz.
Sie G.ı.T.T yanlış anlamayın meali Sie Ground ınfrared Traction Technologies.
Kötü haber!!
böyle araçlar günümüzde var artık. sadece ekonomik olması bekleniyor. Detay için http://www.stanfordracing.org
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.