Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Süspansiyon ve Fren (Suspension, Brake & Wheel) › Donus Capi
- Bu konu 11 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 10 ay önce XLR-V tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
26 Ocak 2006: 23:18 #457XLR-VKatılımcı
Ben donus capiyla 4×4 cekis sistemi arasindaki iliskiyi ogrenmek istiyorum .Bildigim kadariyla eger bir araba 4×4 ise onun donus capi ayni siniftaki diger onden cekis veya arkadan itisli arabalara gore daha uzun oluyor .Bunu teknik bir aciklamasini yapabilecek bir arkadasim var mi ? Yani niye 4×4 lerin donus capi daha uzun oluyor ?
-
26 Ocak 2006: 23:45 #7405vipervenomKatılımcı
regnant bıldıgım kadarını soylıyım 4×4 lerde saft 2 adet oldugu ıcın donuslede 4 lastıge motor gucu dagıldıgı ıcın donuslerı uzun oluyor daha dogrusu dedıgım gıbı 4 lastıge guc dagıldıgı ıcın kısa donuslerde araba konturollu kayma yapıyormus dıye bılıyorum bunu da subarucu bır arkadas anlattı dogru yada yalan sız kara verın
-
27 Ocak 2006: 03:17 #7406piyuAnahtar yönetici
???
kusura bakmayın ben isin mantıgını anlayamadım…donus capı denilen sey lastiklerin donus acısı ve aracın boyutları ile alakalı… yani limuzin’in donus capı ile fiat 126bis’in donus capı arasında fark vardır…
eger aynı aracın 2 cekeri ve 4 cekeri dersek sanırım o da degisir cunku 2 cekeri ile 4 cekeri arasında da teknik fark vardır… yani bence kıyaslanamaz… ama genede anlatacak varsa ogrenmek isterim…
-
27 Ocak 2006: 03:49 #7407AnonimZiyaretçi
defransiyelin kilit oranı yükseldikçe dönüş çapı büyür as950 gibi döner yüksek oran kilit olunca.
-
27 Ocak 2006: 05:06 #7408Tümer ARCANKatılımcı
oke ama merak ettiğim bişey var.kilit oranının dönüşü etkilemesinin nedeni nedir? yani kilit oranını arttırınca neyin sonucunda dönüş çapı artıyo? biri bunun tekniğini anlatırsa sevinirim. :
-
27 Ocak 2006: 15:01 #7409AnonimZiyaretçiamerikandelisi wrote:oke ama merak ettiğim bişey var.kilit oranının dönüşü etkilemesinin nedeni nedir? yani kilit oranını arttırınca neyin sonucunda dönüş çapı artıyo? biri bunun tekniğini anlatırsa sevinirim. :
Şimdik kilir olucnca iki lastiğede süreekli güç gidiyor diyelimki yüksek oranlı bi kilit aldınız mesela yvaşça sol tarfa dönücez örnek olarak sol iç teker 5 defa dönüyor dışardaki tkerlek 8 defa ddöner eşimiki kilit oranın yüksek ne olucak iki lastiğide aynıya yakın tur döndürücek saçma sapan bi dönüşün oluyor haifif kaymlar ve geniçşlemeler başlıyor.
-
27 Ocak 2006: 17:50 #7410XLR-VKatılımcı
Tesekkur ederim aciklamalar icin
-
27 Ocak 2006: 20:29 #7411Tümer ARCANKatılımcı
O zaman mekanik bi sınırlamadan değil de lastiklerdeki sürtünmenin azaltılması için bilerek dönüş çapını arttırıyolar galiba.değilmi?
hmmmmm çok sağol bilgi için. -
28 Ocak 2006: 01:46 #7412AnonimZiyaretçi
Ya baba bırakın ya asıl yarım gaza bak nasıl rulet gibi dönüyor haha kiltsiz vatandaşlarda ilk önce sağ ondan sonra ani bi şekilde sola dönrüp gaza asılın veya tam tersleri bırak bilimseli mantığı filan amerikanda yok mantık .. duygu,hisvs vs şeylerden bulunuyor hahaaha
-
28 Ocak 2006: 02:36 #7413piyuAnahtar yönetici
kilitsizdi benim camaro… bagdat caddesine cıktıgımda sola yanlardım… cok guclu olmadıgından surekli olmuyordu… sonra isi ilerlettim… once sol sonra kontra sag yapıyordum… sonra isin .okunu cıkarmaya calıstım… sol-sag-sol yaparken beynim kafatasımda sallandıgını hissettim… felegim sastı ))) 1 yan ya da 2 yan yeter…
-
28 Ocak 2006: 03:58 #7414Chevy_Killer_89Katılımcı
Cok yanlamakta iyi degildir…
Korfez pistinden onceki bos arsadan arabayı indirdikten sonra 68 le agaca giriyorduk az kalsın 8O(deli gibi yanladıgı için) Allah korudu…
__________________________
ROCK CHEVY -
29 Ocak 2006: 01:30 #7415XLR-VKatılımcı
Birde hatirladigim bir sey var…Jeep Wrangler’in consept modelini gordum sanirim Motors TV’de.Jeep’in arka tekerlekleride on tekerleklerin aksi yonunde hareket ediyor ve bu sayede neredeyse 0 donus capina ihtiyac duyuyor ama seri uretime gecilir mi orasini ilerde gorecegiz
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.