11 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #457
      XLR-V
      Katılımcı

      Ben donus capiyla 4×4 cekis sistemi arasindaki iliskiyi ogrenmek istiyorum .Bildigim kadariyla eger bir araba 4×4 ise onun donus capi ayni siniftaki diger onden cekis veya arkadan itisli arabalara gore daha uzun oluyor .Bunu teknik bir aciklamasini yapabilecek bir arkadasim var mi ? Yani niye 4×4 lerin donus capi daha uzun oluyor ?

    • #7405
      vipervenom
      Katılımcı

      regnant bıldıgım kadarını soylıyım 4×4 lerde saft 2 adet oldugu ıcın donuslede 4 lastıge motor gucu dagıldıgı ıcın donuslerı uzun oluyor daha dogrusu dedıgım gıbı 4 lastıge guc dagıldıgı ıcın kısa donuslerde araba konturollu kayma yapıyormus dıye bılıyorum bunu da subarucu bır arkadas anlattı dogru yada yalan sız kara verın

    • #7406
      piyu
      Anahtar yönetici

      ???
      kusura bakmayın ben isin mantıgını anlayamadım…

      donus capı denilen sey lastiklerin donus acısı ve aracın boyutları ile alakalı… yani limuzin’in donus capı ile fiat 126bis’in donus capı arasında fark vardır…

      eger aynı aracın 2 cekeri ve 4 cekeri dersek sanırım o da degisir cunku 2 cekeri ile 4 cekeri arasında da teknik fark vardır… yani bence kıyaslanamaz… ama genede anlatacak varsa ogrenmek isterim…

    • #7407
      Anonim
      Ziyaretçi

      defransiyelin kilit oranı yükseldikçe dönüşŸ çapı büyür as950 gibi döner yüksek oran kilit olunca.

    • #7408
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      oke ama merak ettiğim bişŸey var.kilit oranının dönüşŸü etkilemesinin nedeni nedir? yani kilit oranını arttırınca neyin sonucunda dönüşŸ çapı artıyo? biri bunun tekniğini anlatırsa sevinirim. :?:

    • #7409
      Anonim
      Ziyaretçi
      amerikandelisi wrote:
      oke ama merak ettiğim bişŸey var.kilit oranının dönüşŸü etkilemesinin nedeni nedir? yani kilit oranını arttırınca neyin sonucunda dönüşŸ çapı artıyo? biri bunun tekniğini anlatırsa sevinirim. :?:

      Şimdik kilir olucnca iki lastiğede süreekli güç gidiyor diyelimki yüksek oranlı bi kilit aldınız mesela yvaşŸça sol tarfa dönücez örnek olarak sol iç teker 5 defa dönüyor dışŸardaki tkerlek 8 defa ddöner eşŸimiki kilit oranın yüksek ne olucak iki lastiğide aynıya yakın tur döndürücek saçma sapan bi dönüşŸün oluyor haifif kaymlar ve geni纟lemeler başŸlıyor.

    • #7410
      XLR-V
      Katılımcı

      Tesekkur ederim aciklamalar icin :D

    • #7411
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      O zaman mekanik bi sınırlamadan değil de lastiklerdeki sürtünmenin azaltılması için bilerek dönüşŸ çapını arttırıyolar galiba.değilmi?
      hmmmmm :? çok sağol bilgi için.

    • #7412
      Anonim
      Ziyaretçi

      Ya baba bırakın ya asıl yarım gaza bak nasıl rulet gibi dönüyor haha kiltsiz vatandaşŸlarda ilk önce sağŸ ondan sonra ani bi şŸekilde sola dönrüp gaza asılın veya tam tersleri bırak bilimseli mantığŸı filan amerikanda yok mantık .. duygu,hisvs vs şŸeylerden bulunuyor hahaaha

    • #7413
      piyu
      Anahtar yönetici

      kilitsizdi benim camaro… bagdat caddesine cıktıgımda sola yanlardım… cok guclu olmadıgından surekli olmuyordu… sonra isi ilerlettim… once sol sonra kontra sag yapıyordum… sonra isin .okunu cıkarmaya calıstım… sol-sag-sol yaparken beynim kafatasımda sallandıgını hissettim… felegim sastı :)))) 1 yan ya da 2 yan yeter… :)

    • #7414
      Chevy_Killer_89
      Katılımcı

      Cok yanlamakta iyi degildir…
      Korfez pistinden onceki bos arsadan arabayı indirdikten sonra 68 le agaca giriyorduk az kalsın 8O(deli gibi yanladıgı için) Allah korudu…
      __________________________
      ROCK CHEVY

    • #7415
      XLR-V
      Katılımcı

      Birde hatirladigim bir sey var…Jeep Wrangler’in consept modelini gordum sanirim Motors TV’de.Jeep’in arka tekerlekleride on tekerleklerin aksi yonunde hareket ediyor ve bu sayede neredeyse 0 donus capina ihtiyac duyuyor ama seri uretime gecilir mi orasini ilerde gorecegiz

11 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.