Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Süspansiyon ve Fren (Suspension, Brake & Wheel) › Jant Degisimi
- Bu konu 7 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 19 yıl 1 ay önce
illetyus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
28 Aralık 2005: 17:16 #429
XLR-V
KatılımcıBen jant degisimi konusunda sizlerin gorusunu almak istiyorum ….
235 60 /16 olan lastik ve jant ebatini 235 50/18 yapmayi dusunmekteyim.Eger bu tip bir sey yaparsak lastigin yuvarlanma metresi ne olur veya hiz gostergesinde sapmalar ne kadar olur ?
Bunun haricinde jant capini buyutmenin arti ve eksileri ne olabilir ? Mesela 18 inch daha iyi yol tutar ama konforu daha azdir bunun disinda baska ne tur bir sey olabilir ? -
28 Aralık 2005: 18:42 #7006
acmecamaro
Katılımcıonemli olan lastigin capi, dolayisi ile de cevresidir, boylece 1 tur attiginda ne kadar yol alacagi ile alakali olarak hesaplarini yapabilirsin…ama yeni nesil bir aracta speedometer sensorun ucundaki disliyi degistirmezsen tum km saati, yakit tuketim gostergesi,service reminder,computer vs. dogru calismaz…bunlar olmayinca da zaten ne anlami kaliyor?
-
28 Aralık 2005: 20:15 #7007
Memo
KatılımcıSpecification Sidewall Radius Diameter Circumference Revs/Mile Difference
235/60-16 5.6in 13.6in 27.1in 85.1in 744 0.0%
235/50-18 4.6in 13.6in 27.3in 85.6in 740 0.6%ışinize yarıyabilir….
selamlar
-
28 Aralık 2005: 22:47 #7008
Memo
Katılımcıbu daha ii olabilir ama genelde aynı
TireSizeCalculator -
29 Aralık 2005: 03:38 #7009
piyu
Anahtar yöneticibakmıssındır zaten…
Diameter Difference: 0.56%cok bisi degil… zaten aracların gostergesi %100 dogru calısmaz… yaklasık %10a kadar fazla gosterir…
-
29 Aralık 2005: 05:06 #7010
XLR-V
KatılımcıTesekkur ederim herkese .Ustteki linkler cok faydali oldu.Bu arada aklima bir sey geldi.Dijital gostergelerde 100% dogru calismaz mi ? Yoksa bunlarinda calisma prensibi analog gostergelerle ayni oldugu icin difference olur mu ?
-
29 Aralık 2005: 05:18 #7011
piyu
Anahtar yöneticibenim bildigim bu psikolojik olarak hız yapmayı engellemek icin yapılıyor. Sanırım yanında daha hassas gprs yardımıyla calısan bir cihazla olcum yapılsa fark cıkmalı ama dijital olupta bile bile fazla gostertmek olur mu olmaz mı bilemiyorum valla???
-
29 Aralık 2005: 05:57 #7012
illetyus
KatılımcıAracin fabrika cikisinda uzerinde bulunan jant ve lastik kombinasyonu, gostege sistemine en uyumlu olandir….Ki bunlarda bile Dogan’in soyledigi gibi %100 netlik yok….
Jant ve lastik kombinasyonu degistirilmek istediginde, jant capinin buyutulmesi durumunda, lastigin yanak yuksekligini azaltmak sureti ile standart olculerden fazla uzaklasilmamis olur….Ancak yinede bu olculer tam olarak bir oncekini tutmaz…..
Bu arada, lazim olabilir diye yaziyorum,
Lastiklerdeki yanak olcusu (inch) yada (cm) degildir…..
Bu olcu, lastigin taban genisligine olan yuzdesel orandir.Ornek : 225/60-R15
225 = Taban genisligi. ( mm )
60 = 135 mm. 225 mm.’nin %60’i
15 = Jant capi. ( inch )
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.