Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Sohbet (Konu Sınırlamasız) › Pontiac V8 makina nasil modifiye edilir
- Bu konu 4 yanıt içerir, 3 izleyen vardır ve en son 17 yıl 6 ay önce BigBlockBird tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
11 Mayıs 2007: 02:54 #942BigBlockBirdKatılımcı
Hic bir pontiac sahibi ile tanismadimki arabasinin hem pistte hemde caddede iyi gitmesini istemesin. Ve bir cogu hem pistte iyi gitmek isterken ayni zamanda caddede de kullanilabilir bir makina yapmak istediler.
Makinalarimizi güclendirmek icin aftermarket parcalarini secmek basit görünüyor. Ve bazen basitce eksantrigi degistirmek, yada farkli bir karbratör yada emme manifoldunu degistirmek performansi gercekten arttiracaktir. Ama herzaman DEGIL!. Pontiac mühendisleri otomobil sanayinde en güclü cadde performans makinelerini ürettiler. Bu arabalarin herbiri birbirine uyumlu parcalarla ve sistemlerle gelistirildi. Daha büyük ve daha agir arabalara genelde daha genis makinalar/yada eksantrik kondu. ve bu makineler düsük RPM de ( dakikadaki devir sayisi) güc üretmesi icin dizayn edildiler. ve son disli takimi aracin agirligi ve motorun gücüne uygun olarak dikkatlice secildi.
Pontiac mühendisleri Standart tipteki araclarka Yaris pistinde en iyi performansi almak icin yönlerini degistirdiler. Daha hafif araclar kullanildi. Motorlar daha cok beygir gücü icin dizayn edildi ve zirvedeki güc en yüksek RPM de olustu.Disli takimi motora yardim etmesi ve öncelikle bu yüksek RPM oranini calistirmasi icin secildi. Fakat bu girisim karsit olarak günlük kullanim sartlarini etkiledi.
Yaris icin pontiac mühendisleri ve tasarimcilari hafiflestirilmis kasalarla ve düsük sinirlamali egsoz sistemleri gelistirdiler. Fakat bu yaris arabalari genel olarak halka satilmadi ve hic bir garantisi yoktu ve bu yaris motorlari fabrikadan solid lifter i alan tek motorlardi. Diger Bütün normal üretilen motorlar, boyutuna yada beygir gücü gözönüne alinmadan, Hydraulic lifters(hidrolik itici) ler aldilar ve garantisi vardi. Bu kitap ilk 287ci versiyonundan en son 455ci e kadar olan Pontiac V8 makinalarinin gelisimlerini anlatiyor. Pontiac tarafindan en iyi sekilde modifiye etmek icin kullanilan teknikler aciklandi. Kullanim,terminoloji, ve farkli egzantrik modellerinin etkileri aciklandi. Quadrajet karbratör, AFB, Tri-Power ve Thermo-Quad karbratörleri anlatildi. Bunlarin normal ayarlari ve modifikasyonlari hakkinda ayrintilar verildi. Intake manifold kullanimi ve farkliliklari paylasildi. Saglam bir makina yapmak icin gereken temel adimlar anlatildi ve fotolarla gösterildi. Susturucular, egsoz manifoldlari hakkinda yaygin olan bilgiler resimlerle güc tablolari ile, testlerle ve teknik aciklamalarla anlatildi. Bazi essiz ve nadir olan pontiac parcalari resimlerle anlatildi.Atesleme,sogutma ve benzin sistemleri her yönü ile aciklandi.
55 yildir pontiac makinalarini test etmem, yarismam,kullanmam,deneyim etmem neticesinde dogan. Bu bilgileri pontiac camiasina vermekten gurur duyuyorum. Umarim bu kitabi okurken eglenir ve faydalanirsiniz
Jim Hand
-
11 Mayıs 2007: 11:51 #12825Mustafa YÜKSELKatılımcı
harika birşeye benziyo
nerde satılır nekadardır bu kitap?
-
11 Mayıs 2007: 12:41 #12826BigBlockBirdKatılımcıTemPest wrote:harika birşeye benziyo
nerde satılır nekadardır bu kitap?
Kitabi USA dan siparis ettim. Amazon.com Bana toplam maliyeti 20Ǣ⬠ya mal oldu.(Almanya icin) Türkiyeye gönderimide 2-3 dolar daha fazla olur.
Pontiac makina kullananlarin muhakkak almasi gereken bir kitap. -
11 Mayıs 2007: 18:51 #12827piyuAnahtar yönetici
kitabın kapaktaki lemans wagon enfes…
yolda giderken station aile arabası ama pistte yarıscı
-
11 Mayıs 2007: 19:18 #12828BigBlockBirdKatılımcıpiyu wrote:kitabın kapaktaki lemans wagon enfes…
yolda giderken station aile arabası ama pistte yarıscı
Kitapta söyle diyor. steysin arabalar mükemmel agirlik dagilimindan dolayi cok iyi bir drag arabasi olabilir. Kendi arabasi olan 1971 model 455 Lemans wagon 1986 dan beri toplam 3500 ün üstünde yarisa katilmis.
En iyi derecesi 11sn.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.