Ana Sayfa Forumlar Forumlar Sohbet (Konu Sınırlamasız) Kışlık bakım önemli

0 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #771
      tetrilejyon
      Katılımcı

      http://www.24haber.comEmniyet yetkilileri, kışŸ aylarında havaların soğumasıyla motorlu araçlara kışŸlık bakım yapılması gerektiğini hatırlattı.

      Araçların soğuk hava şŸartlarına göre hazırlanması sorumluluğunun sürücülerde olduğunu belirten emniyet yetkilileri, bakıma radyatöre antifriz koymakla başŸlanabileceğini belirtti.

      Emniyet Genel Müdürlüğü’nün resmi internet sitesinde de yer alan duyurulara göre, kışŸ aylarıyla birlikte araçlarda elektrik sarfiyatı artacak.

      ılk olarak elektrik marşŸ ve şŸarj dinamolarının kontrol edilmesi ikinci olarak da akülerin bakımının yaptırılmasının önemine dikkat çekiliyor.

      Aracı çalışŸtırmakta zorlanan sürücülerin, akü suyunu, asit oranını ve kutup başŸlarını kontrol etmesi, kutup başŸlarını gres yağı, bulunamıyorsa vazelin yağı
      ile silmesi tavsiye ediliyor, akü kadar aracın yakıt sistemi ve karbüratörün
      de gözden geçirilmesi gerekiyor.

      Emniyet yetkilileri, yakıt filtresinin içine kaçacak suyun donmasının, aracın çalışŸmasını zorlaşŸtıracağını, karbüratörün içine kir ve tortuların girmesinin ise yakıt sarfiyatını artıracağı gibi aracın istenilen düzende çalışŸmasını engelleyeceğini belirtti.

      Bazı tavsiyeler:

      Her zaman aracınızda mutlaka çekme halatı, takoz, zincir ve reflektör bulundurun.YağışŸ anında kayganlaşŸan zeminde takip mesafesine uyun, hız yapmayın.

      Kapıları sürekli olarak kapalı tutun. Şehirlerarası yollarda seyahat
      ederken kapıları kilitli tutmayı unutmayın. Kapı kollarını, elektrikli dikiz aynalarını ve antenleri vazelinle silerek donmasını önleyin.
      Donan cama kesinlikle sıcak su dökmeyin, cam çatlar. Normal çeşŸme suyu yavaşŸ ama iyi bir buz çözücü. Tedbirlerin başŸtan alınması durumunda, pratikliği bakımından camların dışŸ yüzeyinin antifrizle silinmesi daha uygun. ıç yüzeylerin sıvı sabunla silinmesi durumunda buğulanma engellenir.

      Soğuk havalarda aracın el frenini çekili durumda bırakmayın. Eğer çekili unutulmuşŸ ve donma maydana gelmişŸse aracı arkadan ve önden iterek sıkışŸan frenin açılmasına çalışŸın. ǜzerine sıcak su dökerek açmak da bir çözüm yoludur. Aracın kilidinin donması durumunda ise kapıyı açarken anahtarı ısıtın veya buz çözücü spreyler kullanın.

      Fren hidrolik yağının seviyesindeki azalma bir arızanın habercisi olarak
      kabul edilmeli. Fren pedalına basıldığında pedal önce bir yerde durup daha sonra bir gevşŸeme hissediliyorsa ciddi bir sorun var demektir. Fren pedalına basılınca bir yaylanma hissediliyorsa sistemde hava vardır. Hemen servise gidilmesi gerekir.
      ABS fren sistemi, virajlarda ıslak yüzeylerde çakıl ve benzeri malzemeli
      yollarda daha iyi yol tutuşŸu sağlamaz. ABS’nin ıslak yol yüzeyinde önünüzdeki aracı yakın takip ederken ortaya çıkan bir frenleme durumunda size bir yararı olmayacak.

      Lastiklerin havası kontrol edilmesi

      Yaz-kışŸ iyi bir sürüşŸ ve frenleme için lastiklerin dışŸ yüzeyinin ve stepne
      dahil tüm lastiklerin havasını mutlaka kontrol edilmesi gerektiğine de değinen emniyet yetkilileri, kötü bir lastiğin her zaman kaza sebebi olabileceğine dikkat çekti.

      ‘Kabak’ lastiklerin, özellikle yağışŸlı havalarda direksiyon hakimiyetini
      tamamen sürücünün elinden alabileceğini vurgulayan yetkililer, lastiklerin belli sürelerde yerlerinin değişŸtirilmesiyle de eşŸit olarak yıpranmalarının sağlanabileceğini kaydetti.

      ıki ön veya iki arka şŸeklinde değişŸtirme

      Yetkililer, lastiklerin iki ön veya iki arka şŸeklinde değişŸtirilmesi ve her iki lastiğin de aynı desende olmasına dikkat edilmesi gerektiğini vurguladı.

      Araca her binildiğinde emniyet kemeri takılması konusundaki uyarılarını
      yineleyen yetkililer, emniyet kemerinin taşŸıtın orta direklerinde bulunan ayarlı tutucularından sürücünün boyuna göre ayarlanması gerektiğini söyledi.

      Emniyet kemerinin kesinlikle boyun bölgesinin üzerinde
      olmaması gerektiğini belirten yetkililer, kemerin boyun hizasından yukarıda olması durumunda meydana gelebilecek bir kazada sürücünün boğulma tehlikesiyle karşŸı karşŸıya kalabileceğine işŸaret etti.

0 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version