Ana Sayfa Forumlar Forumlar Sohbet (Konu Sınırlamasız) Artık benim de bir Amerikanım oldu

  • Bu konu 34 yanıt içerir, 18 izleyen vardır ve en son 18 yıl 4 ay önce ozz tarafından güncellenmiştir.
34 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #628
      yuki
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar hepinize merhaba,
      Aylardır siteyi ve sohbetlerinizi takip ediyorum ve yıllardır hayalini kurduğum çocukluktan gelen amerikan hastalığım sonunda bana bir 74 camaro aldırdı.Araba yaşŸına göre diri olmasına rağmen biraz toplanmaya ihtiyacı var ilk önce yürüyen aksamıyla başŸladım işŸe ama henüz motor ustası bulmadım.bir de tabi ki arabayı adamakıllı sıyıracak iyi bir kaporta ustasına ihtiyacım var.yarın şŸaşŸmaz da birkaç ustayla nabız yoklayacağım,
      ǖnerileriniz ve tecrübeleriniz lütfen
      Yuki ANKARA

    • #10186
      Angelus
      Katılımcı
      yuki wrote:
      ArkadaşŸlar hepinize merhaba,
      Aylardır siteyi ve sohbetlerinizi takip ediyorum ve yıllardır hayalini kurduğum çocukluktan gelen amerikan hastalığım sonunda bana bir 74 camaro aldırdı.Araba yaşŸına göre diri olmasına rağmen biraz toplanmaya ihtiyacı var ilk önce yürüyen aksamıyla başŸladım işŸe ama henüz motor ustası bulmadım.bir de tabi ki arabayı adamakıllı sıyıracak iyi bir kaporta ustasına ihtiyacım var.yarın şŸaşŸmaz da birkaç ustayla nabız yoklayacağım,
      ǖnerileriniz ve tecrübeleriniz lütfen
      Yuki ANKARA

      Hayırlı olsun güzel günlerde kullanman dileği ile.. Resimlerini bekliyoruz arabanın..

    • #10187
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      hayırlı olsun kazasız belasız kullan

    • #10188
      roadrunner
      Katılımcı

      hayırlı olsun, kazasız belasız binersin inşŸallah, Ankara’da motor ustası sasmaz 11.sk. oguz otomotiv. Bu abi kel hüseyin’in yetişŸtirdiği, federal oto arif ustanın yanında iken kendi dükkanını açan bi abimizdir. Her türlü amerikan mekaniğinden anlar. Diğerleri gibi kalın değildir. yesil 76 novacı arkadas gonderdi dersen yardımcı olur. kaporta olayına bisi diyemiycem. bu senin cebinden çıkacak para ve arabanın başŸında fiili olarak durup işŸleri takip edebilme kapasitene bağlı. Ancak makul biryerler bulabilirsin. Hangi arabayı aldın? ne durumda? kolay gelsin…

    • #10189
      NOMAD
      Katılımcı

      Hayırlı olsun, ilk amerikanına sahip olmanın duygusu hiç silinmez insanın içinden. Sen onu sev ki o da seni sevsin.

    • #10190
      Pontiac301
      Katılımcı

      hayırlı olsun, kırmızı 74 ümü aldın;)

    • #10191
      XLR-V
      Katılımcı

      Iyi gunlerde kazasiz belasiz kullanman dilegiyle keyifli surusler dilerim

    • #10192
      atila
      Katılımcı

      Hayırlı olsun. Güle güle, kazasız belasız kullanmanı dilerim. Ben, ŞaşŸmaz’da 1. Cad. 17.Sok.ta bulunan Ufuk Usta’nın müdavimiyim. Gerçi arabam AA değil -71 Opel- ama bu usta AA’larıda yapıyor ve benim hoşŸuma giden elektriğe ayrı, frene-ön düzene ayrı, motora ayrı usta bulman gerekmiyor. Adam arabaya bi uçtan girip ötekinden çıkıyor.
      Eğer daha detaylı bilgi istersen yardımcı olmak isterim.

    • #10193
      ebrar36
      Katılımcı

      kazasız kedersiz bin….

    • #10194
      Anonim
      Ziyaretçi

      Hayırlı uğurlu olsun kazasız keyifli sürüşŸler dilerim.

    • #10195
      yuki
      Katılımcı

      ArkadaşŸlar harikasınız,
      şŸimdilik bilgi toplamak için şŸaşŸmaz, ostim de bir kaç yer dolaşŸtım daha karar veremedim bahsettiğiniz yerlere de bakıcam ama müsadenizle deli orhan’a gitmeye niyetim yok adam bir yıldan evvel vermez diyorlar ben 2-3 ayı gözden çıkardım aslında, yazın hevesim dorukdayken biraz böyle bineyim de sonbaharda mı bui işŸlere başŸlasam diye de düşŸünüyorum bu seferde boya işŸi soğuklara sarkar diye istemiyorum.
      Arabayı( camaro 74) araba.com dan buldum şŸu izmirdeki pınarbaşŸındaki bordo olan canavarın kupası diri fazla yıpranmamışŸ 2500 mil önce motor sıfır toplanmışŸ krankta taşŸlama yokmuşŸ rot başŸları ve ön amartisörler değişŸmişŸ arkaların durumu pek parlak görünmüyor makaslara da yeniden açı verilmesi veya değişŸmesi gerekiyor, şŸanzuman 3 ileri otomatik gayet iyi durumdaymışŸ
      ön göğüsün çatlağı patlağı yok ama boyansa iyi olur o da ne kadar uzun ömürlü olur bilmiyorum, koltuk döşŸemeleri fena değil ama tavan taban dökülüyor.
      yan ve arka camlarda çizik bol değişŸmesi lazım
      durum özetle böyle arkadaşŸlar..
      ha..bu arada makineyi 9.5 ğa aldım
      bide aklımdayken sorayım tüm fren sisitemini değişŸtirmek(abs 4 disk fren gibi) mümkün mü, benim nissan maximanın frenlerinden sonra hiç güven vermiyor açıkcası
      Fotğrafları bir dahaki sefere koymuşŸ olurum

    • #10196
      Pontiac301
      Katılımcı

      o zaman çok işŸin var senin, allah sana sabır versin, içi arabanın çok kötü,bide arkadan darbeli o araba, o yüzden arka tarafa bir muamele yapmak lazım,sökünce çamurluklarada dikkat et,şŸayet kaput ile kafa arasındaki çizgi hiç hoşŸ değil, frenler konusuna gelince, abs yapma gibi bir şŸansın yok, ama arka kampanaları diske çevirebilirsin,daha iyi olur o zaman,

    • #10197
      gtagucu
      Katılımcı
      yuki wrote:
      boya işŸi soğuklara sarkar diye istemiyorum.

      Boya işŸi sarksın soğuğa, boyayı sokakta yapmıyorlar fırında yapıyorlar dışŸarıdaki havanın pek bir etkisi olmuyor. Bence yazın acil mekanik işŸleri hallettir. KışŸ gelipte kar yağmaya başŸlayınca arabanı verirsin kaportaya bahar gelene kadar kaportayı, boyayı adam ederler.

    • #10198
      kago90
      Katılımcı

      zaten boyayı kışŸa girerken yaptırmak daha iyi olur. Birçok yerin işŸi azaldığı için pazarlık payın artar..

    • #10199
      transamumut
      Katılımcı

      arkadaşŸım hayırlı olsun.allah iyi günlerde kullanmanı nasip etsin ama benden sana tavsiye arabanı detaylı şŸekilde soyma vede öle çok klas ustalara gidipte aman benim arabam klas ustada bu yapar diyipte senelerce yatırma arabanı sanayi köşŸelerinde yap mekanik işŸini sonra iyi bi usta bul boyayıda yaptır bin miss gibi.Detaya girme yoksa soğursun arabandan benden sana tavsiye.

    • #10200
      danger
      Katılımcı

      hayırlı olsun. kazasız belasız keyifle kullanırsın inşŸallah. ostimde fordcu ali usta var. sana o yardımcı olabilir. en son 1967 belair şŸanzımanı toplatmışŸtım ona ve çok memnunum. istersen bir uğra. kolay gelsin kardeşŸ…

    • #10201
      yuki
      Katılımcı

      doğru araba arkadan darbeli ama almadan evvel boya kaporta yaptırmayı düşŸündüğüm için fazla dert etmedim sol kapıda da hafif dalgalanma var
      ABS olmamasının nedeni tüm fren sistemi değişŸeceği için mi mümkün değil?

    • #10202
      yuki
      Katılımcı

      danger sağol kardeşŸ ilerde 4 ileri şŸanzuman düşŸünürsem sizlere danışŸırım zaten

    • #10203
      emrekaan
      Katılımcı

      hayırlı olsun arkadaşŸım.. kazasız belasız inşŸallah.

      abs hakkındaki bilgime göre abs mıknatısla çalışŸan bir sistem

      Quote:
      ve mıknatıslanma sistemi beyinden sağlanıyor. arabada beyin olmadığı için, abs de olmaz (diye biliyorum.. ama hatam varsa düzeltin lütfen.. )

      işŸte kendim aradım ve hatamı buldum. ecu ile çalşŸan bir sistemmişŸ. yani basınç kontrol sistemi. bi bakıma beyne bağlı oluyor ama neyse. tekerleklerin hızlarını belirleyen bir sayaç, basınç dağıtıcı, hidrolik boruları, mıknatıslar vs…. çok fazla şŸey.. ve bence bir de chip (beyin)

      neyse. ama şŸöyle iyi bir marka disk le abs kadar güven sağlayabilirsin.. çok iyi tutan diskler var.. sadece önde olsa bile yeter.. hatta bence amerikana önde disk arkada kampana lazım (börn out olaylarında rahatlık için ) ama sen illaki güven diyorsan, iyi bir markadan 4 disk yaptır, araba nissan maximo dan da iyi durur.. ama masrafı çox..
      kolay gelsin arkadaşŸım..

      saygılar

    • #10204
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      ARKADAŞIM HAYIRLI OLSUN
      GǜLE GǜLE KULLAN.

      abs ye gelince bilemem yapılırmı ama yapılsada çok pahalıya patlar. abs başŸlı başŸına bifren sistemi demek extradan bir abs ecu su demek yani gerek te yok bence. abs nin yaptığı görevi sen de yapabilirsin. ayağının ayarını beyinin kendi yapması demek abs. bu arada abs olursa eskisinden daha kısa sürede duracak diye bi şŸart yoktur.kimi sistem mesafeyi kısaltırken kimi si de uzatabilir bi nebze olsun.abs de asıl amaç kontrollu dengeli frenlemedir. daha iyi bi frenleme için abvs şŸart değil. diğer arkadaşŸın dediği gibi arkaları disk yaptırabilirsin veya daha güçlü fren pistonlarıyla daha büyük disc ler kullanabilirsin. araca abs sistem uygulanabilirmi bilmem ama çok pahalıya patlar zaten oluyosa. saygılarımla

    • #10205
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      evet biz impalaya büyük disk taktık öne resmen tekerleri yere çakıyodu..

      birde amerikan delisinin dediği gibi ayak ayarını yaparsan abs falan hikaye üstüne bazı hareketleri yapmana mani bile olabilir

      güçlü fren akıllı kullanım abs gibi zevki öldürmez kanısındayım

    • #10206
      XLR-V
      Katılımcı

      ABS’nin en onemli avantaji islak zeminlerde sert fren yaptiginda ve onune bir engel ciktiginda hem fren hemde manevra yapabilirsin bunuda goz onunde tutmak gerekir .

    • #10207
      piyu
      Anahtar yönetici

      güzel lastik almakta etkilidir 😉

    • #10208
      yuki
      Katılımcı

      Doğru söylüyorsunuz,
      disk aynalarını büyütmek ve bulunabilirse arkalara dağıtıcısı ile birlikte çıkma bir disk takımı almak fazlasıyla yeterli olur,hurdacıları da daha dolaşŸmadım, onlarda ayrı cins adamlar fiatları şŸişŸirdikçe şŸişŸiriyorlar
      arka amortisörler de değişŸecek. ne marka almamı tavsiye ederseniz?

    • #10209
      gtagucu
      Katılımcı
      yuki wrote:
      arka amortisörler de değişŸecek. ne marka almamı tavsiye ederseniz?

      Amortisör olarak Tokico Illumina kullanıyorum. LJok güzel Amortisörler tavsiye ederim. Bu Amortisörlerin sertliği arabanın içinden 5 derece ayarlanabiliyor. bu sayede istediğin zaman rahat bir araba istediğin zamanda güzel yol tutan bir araca sahip oluyorsun.

    • #10210
      Angelus
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      yuki wrote:
      arka amortisörler de değişŸecek. ne marka almamı tavsiye ederseniz?

      Amortisör olarak Tokico Illumina kullanıyorum. LJok güzel Amortisörler tavsiye ederim. Bu Amortisörlerin sertliği arabanın içinden 5 derece ayarlanabiliyor. bu sayede istediğin zaman rahat bir araba istediğin zamanda güzel yol tutan bir araca sahip oluyorsun.

      Bendede dereceli ayarlanabilir K&N amortisörler var onlar nasıl ayarlanıyor biliyormusunuz?

    • #10211
      gtagucu
      Katılımcı

      K&N amortisördemi üretiyor ben sırf filtre üretiyorlar diye biliyordum. Benim amortisörler koltukların arkasından üzerindeki valfi çevirerek ayarlanıyor. K&N’ler hakkında hiç bilgim yok.

    • #10212
      Angelus
      Katılımcı
      gtagucu wrote:
      K&N amortisördemi üretiyor ben sırf filtre üretiyorlar diye biliyordum. Benim amortisörler koltukların arkasından üzerindeki valfi çevirerek ayarlanıyor. K&N’ler hakkında hiç bilgim yok.

      Ya pardon KONI yazacagıma K&N yazmışŸım….. Benzin çarptı galiba uzun yolda

    • #10213
      gtagucu
      Katılımcı

      Konilerin önleri motor kaputunun içinden yapılıyorda arkaları ayarlamak için lastikleri sökmek gerekiyor diye okumuşŸtum. Benimkilerde hiçbirşŸeyi sökmeden birkaç saniyede ayar yapılabiliyor.

    • #10214
      haldic
      Katılımcı

      Selam Yuki,
      Hayırlı olsun, o alete bende sulandım ama ızmir deki arkadaşŸlarım zaman ayırıp baktıramamışŸtım bir türllü, MSN kullanıyorsan bana benide konttqaklarına ekle görüşŸelim,
      hakan_aldic@hotmail.com

    • #10215
      piyu
      Anahtar yönetici
      Angelus wrote:
      gtagucu wrote:
      K&N amortisördemi üretiyor ben sırf filtre üretiyorlar diye biliyordum. Benim amortisörler koltukların arkasından üzerindeki valfi çevirerek ayarlanıyor. K&N’ler hakkında hiç bilgim yok.

      Ya pardon KONI yazacagıma K&N yazmışŸım….. Benzin çarptı galiba uzun yolda

      bende koni kullanmıstım… cok guzel amortisorler… takmadan once ayarlamıstık… ben en sertini kullanmıstım… biraz alısmak lazım… arka makasları da sert yaptırdıktan sonra kasislerden gecerken wheel hoop oluyordu (lastik havada kalıyor) biraz alısmak lazım…

      ama enfes viraj donuyordu… 😉

    • #10216
      Angelus
      Katılımcı

      Bendekide en serti viraj dönüşŸleri mükemmel fakat bozuk yollarda sarsıyor

    • #10217
      gtagucu
      Katılımcı

      Bendeki en sert yapınca raylarda gidiyormuşŸ gibi oluyor ayağımı gazdan çekmeden virajlara falan giriyorum hiç bir göt atma yada kayma olmadan virajları alıyorum. En yumuşŸak yapıncada güzel konfolu bir aracım oluyor. Birde bende moog yaylar var orjinalinden daha sertler onlarında yol tutuşŸa faydası oluyordur.

    • #10218
      yuki
      Katılımcı

      ok Haldic, MSN den görüşŸürüz,

      Arabanın arkası hafif herhalde sert amartisörle başŸlamak daha iyi gibi

    • #10219
      ozz
      Katılımcı

      gule gule kullan arkadasım…
      hakan senin bana sordugun araba değilmi??
      iki sene önce bizim burda levent okumuşŸ”un arabası??

34 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version