Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Sohbet (Konu Sınırlamasız) › Vanilyalı Dondurma Aldı?ımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum
- Bu konu 7 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 18 yıl 8 ay önce firrebird tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
25 Şubat 2006: 20:48 #489AngelusKatılımcı
Vanilyalı Dondurma Aldığımda Otomobilimi Çalıştıramıyorum
General Motors şirketinin Pontiac marka otomobil departmanına gelen bir şikayet mektubu şu satırlardan oluşuyordu:
“Her akşam yemekten sonra ailecek dondurma yeme alışkanlığına sahibiz. Fakat bir çok dondurma çeşidi olduğu için her yemekten sonra ne çeşit dondurma yiyeceğimize hep karar veririz. Ben de markete gider alırım. Geçen ay otomobilimi değiştirip yeni bir pontiac aldım ve o günden beri markete gidip gelmek benim için sorun olmaya başladı. Çünkü ne zaman vanilyalı dondurma alsam market çıkışında otomobilimi çalıştıramıyorum. Fakat başka çeşit bir dondurma aldığımda arabam gayet güzel çalışıyor. Bu sorun size çok saçma bile gelse, benim çok ciddi olduğumu bilmenizi isterim. Vanilyalı dondurma aldığımda arabam çalışmazken, neden başka dondurma aldığımda arabam çalışıyor?”
Kolaylıkla buruşturulup atılacak bir şikayet mektubu gibi görünüyor, değil mi? Çyle de olabilirdi. General Motors yetkilileri bu şikayet mektubunu bir kenara atabilirdi, müşterinin sorusuda sonsuza dek yanıtsız kalabilirdi. Ancak General Motors şirketi olayı araştırması için bir mühendisi görevlendirdi.
Mühendis, nezih bir muhitte oturan, iyi eğitim almış Pontiac sahibiyle karşılaşınca biraz şaşırmıştı, böyle bir konuda dalga geçecek birine benzemiyordu. Akşam yemekten sonra yapılan dondurma alışverişine birlikte çıktılar. Vanilyalı dondurma alıp geri döndüklerinde, gerçekten de otomobil çalışmıyordu. Ertesi akşam çikolatalı dondurma aldılar ve araba çalıştı. Ççüncü akşam sıra çilekli dondurmadaydı ve araba yine çalışıyordu. Son deneme turunda vanilyalı dondurma alındı ve maalesef araba yine çalışmadı.
General Motors yetkilisi şaşkındı. Bir mühendis olarak, arabanın vanilyalı dondurmaya alerjisi olduğunu düşünmek pek akıllıca gelmiyordu. Bunun üzerine ziyaretlerine bir süre daha devam etti. Olayın günün hangi saatinde olduğunu, hangi tip benzin kullanıldığını, gidip gelme süresini ve daha pek çok ayrıntıyı incledi. Kısa bir süre içinde de ilk ipucunu elde etti. Vanilyalı dondurma almak diğer çeşitlere oranla çok daha kısa sürüyordu. Çünkü en çok aranılan ürün olan vanilyalı dondurma marketin hemen girişindeki dolapta satılıyordu. Diğer dondurma çeşitleri ise marketin en arka kısmında kurulu bir tezgahtan seçiliyordu. Herhangi değişik bir çeşidi almak bu yüzden çok daha uzun sürüyordu. Şimdi mühendisin karşı karşıya kaldığı soru şuydu? Otomobil neden daha kısa süre içinde geri dönünce çalışmıyordu? Zaman faktörü işin içine girince mühendis sorunun cevabını bulmakta zorlanmadı. Sorun, motor soğuduğunda devreye giren buhar kilidinden kaynaklanıyordu. Bu kilit, normal şartlarda motor durduktan hemen sonra devreye girip çalışıyordu ve çikolatalı yada çilekli dondurma alana dek geçen süre, motorun tekrar çalışması için yeterli soğumaya imkan tanıyordu. Vanilyalı dondurma gecelerinde ise süre çok kısa olduğu için motor soğuyacak vakit bulamıyor ve buhar kilidi devreye girmiyordu.
Bu öyküden de anlaşılacağı gibi, komik hatta asılsız gibi görünen bir müşteri şikayeti bir şirketin ürün geliştirmesinde kullanabileceği değerli bir veri haline dönüşebiliyor. Müşteri şikayetlerinin değerlendirildiği zamanlarda bir kurum için hediye niteliği taşıdığı bilinir. Bu gerçek öykü, garip bile olsa müşteri sorunlarının ve şikayetlerinin ürün ve hizmet geliştirmeye olan katkısının önemini gösteriyor.
-
25 Şubat 2006: 21:42 #7885XLR-VKatılımcı
Cok enteresan bir hikaye ama musterinin mektubu kadar GM’in de konuya gosterdigi hassasiyeti tebrik etmek gerekir .
GM sadece adi buyuk oldugu icin degil bu sekilde de musteri memnuniyetine verdigi onemden dolayi da buyuk bir firma .
Daha once de ses muhendislerinin islerinin hic kolay olmadigini duymustum adamlar ,yeni piyasaya cikacak bir otomobilde seyir halindeyken egilip her tarafindan gelen sesleri analiz ediyorlar ve ona gore aractaki gurultulerin nelerden kaynaklandigini ve bunun onune nasil gecilecegine dair calismalar yapiyorlar . -
26 Şubat 2006: 04:16 #7886piyuAnahtar yönetici
bende bunu cok eskiden duymustum… musteri’leri dinlemenin ne kadar önemli oldugunun en guzel orneklerinden biri…
-
26 Şubat 2006: 05:55 #7887Mustafa YÜKSELKatılımcı
bu adamlar işi biliyo kutu yapp atmıyolar..
çok güzel bi yazı saol angelus.
-
27 Şubat 2006: 20:24 #7888XLR-VKatılımcı
Ayni hikayenin orjinali, Cadillac Owners Group’tan bir uye tarafindan bugun gonderildi ve bende sanki ilk defa okuyormus gibi okudum .
-
27 Şubat 2006: 20:41 #7889ata recaiKatılımcı
aynı olayı bir türkiyede düşünelimmmm…..
tofaşa mektup atıp aynı seyleri yazıyozzz
gelen yanıt ne olur sizce ..
bence söyle biirsey olabilir..
sike… dondurmanı vanilyanııııı ….
gelirsem oraya küllaha oturturum seniii..gibi bir sey olabilir..
muahhahhahhaha…… -
2 Mart 2006: 03:39 #7890QurnyKatılımcı
bu olayı okumustum adamları ılgısınden dolayı tebrık edıyorum
-
3 Mart 2006: 01:05 #7891firrebirdKatılımcı
pontiac’ın bu güzel olayını bi kaç yıl önce chain maillerden okumuştum ben de.. güzel oldu tekrar okumak beeah..
tekrar hatırlattığın için saol angelus
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.