Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Sohbet (Konu Sınırlamasız) › mercedes amerikan mı alman mı??
- Bu konu 53 yanıt içerir, 14 izleyen vardır ve en son 18 yıl 8 ay önce
DeSerT tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
21 Mayıs 2005: 04:54 #243
emrekaanKatılımcıarkadaşlar benim kafama şu takıldı. bildiğim kadarıyla mercedes ilkk amerikada üretildi. sonra almanyaya verildi. fakat şimdi daimler crysler gurubuna girdi. boylece mercedes amerikanaraba mı???? artık oyle bahsedilio da… merak ettim. doğrumu diye…
-
21 Mayıs 2005: 06:29 #4462
gtagucuKatılımcıDaimlerChrysler grubunda hisselerin büyük çoğunluğu daimler tarafında yani Chrysler artık alman oldu diyebiliriz.
-
21 Mayıs 2005: 11:03 #4463
emrekaanKatılımcıallah allah amerikan grubu almanmı oluyo?? benim izlediğim kadarıyla (kanalını [DCTV yi.]) dodge, crysler, vs vs bir sürü amerikan araba gosteriyo. onun yanında bi mercedesi gosteriyo. başka alman yok. hisse olarak crysler daha geniş olması lazım.?? 🙄
: -
21 Mayıs 2005: 11:27 #4464
gtagucuKatılımcıBildiğim kadarıyla almanların hissesi daha fazla hatta bu birleşme olayı olurken Amerika’da çok büyük protestolar olmuştu en köklü Amerikan şirketini almanlara satıyorlar diye.
-
21 Mayıs 2005: 11:58 #4465
Mustafa YÜKSELKatılımcıher arabanın fabrikası sabit kalmicakmı sonuçta yani dodge hala amerikada üretilecek bence bi sorun yok sonuçta amerikan arabası oluyo
-
21 Mayıs 2005: 23:09 #4466
piyuAnahtar yöneticiSiz nasıl dusunuyorsunuz bilmiyorum ama benim gorusume gore Mercedes Alman, Chrysler Amerikan, Opel Alman’dır (opel GM grupta) dolayısı ile kimin neyi aldıgını onemsemiyorum…Saab isvec ama Gm alıyor…bana gore gene isveç, aslı ne ise o…
-
22 Mayıs 2005: 02:31 #4467
illetyusKatılımcıMercedes in ilk dogusu Avusturyali bir aile tarafindan Almaya dadir…Hatta Mercedes ismi arabayi dizayn eden ve sirketi kuran adamin kizinin ismi. (Daimler-Benz) isminin sebebi ise uzun yillar once Ingiliz Rolls Roys ile bir anlasmalari oldugu icin diye duydum…Ama emin degilim. Bu arada Opel’ in GM ile baglantisi, buradaki Tofas modeli….Yani GM patenti altinda farkli marka ve model uretebilme hakki. Tamamen farkli kategoride araba uretmelerine ragmen hala Amerikan otolarina uyan bazi ufak tefek parcalar Opel lere uyabiliyor…Nadiren ! Son yillara gelecek olursak zaten hangi marka kimin hic belli degil….Zira en olmadik Sirketler gidip en tahmin edilmeyecek firmalari satin aliyor…..Ford.com’ a girin bakin neleri satin almis…Mazda, Volvo,Jaguar,LandRover,AstonMartin. GM’ aldiklari…Saab,Holden,Vauxhall,Opel… Ulkelerin marka prestiji diye bir sey kalmadi
Ingilizlerde zaten araba markasida kalmadi -
22 Mayıs 2005: 09:22 #4468
emrekaanKatılımcıo zaman artık dodge crysler gibi markalar avrupai amerikan, mercedes te amerikani avrupa arabaları mı oluyo??
şirketlerin birleşmesi üretimi etkilemiyormu? yani mercedes amerikada çıkmaya başlamadı mı???çok kafa karıştırıcı bu ya. amerikan şirketi almanla birleşmesydi batacakmıydı? neden birleşti ozaman??
-
22 Mayıs 2005: 10:43 #4469
illetyusKatılımcıBazilari birlesiyor, bazilari komple satin aliniyor…. Bence Amerikan otomobil sirketleri batmiyor ama pazar paylarini genisletiyor..! Yoksa batan sirket nasil bir baska sirketi satin alsinki ?
Yani ornegin GM olarak belirli bir cizgide Amerika icindede (kendi versiyonlarini) araba uretecek, uzak dogudaki bir sirketide satin alip o sirketin standart ve kalitesinde dogu pazarindanda pay alacak. Sonuc olarak bir sirket icin birinci oncelik kazanci artirmak ve buyumekse nerede ne urettigi onun icin onemli degil, her kesime hitap edecek urunu her yerde uretmis oluyor. Tabii birazda basina ve insanlara aciklanmayan perde arkasi ve masa basi anlasmalari var… 😈 Uzun yillardir uzakdogunun yakuzalari Amerikadaki cesitli pazar ortamlarinda az para kazanmadilar….. 😈 😈 GM ve Ford kendisini bugunki noktalara getiren marka ve modellerini degistirecegini sanmiyorum cunki herne kadar dunya pazarinda 20 yildir cok satilmasalarda kendi ulkesindeki potansiel onlara yetiyorki bu iki sirket sakatlanmadan bu gune kadar geldi. Kendi ulkesine yine aslanlar gibi araba uretecek, diger ulkelerede oradaki halkin istedigi tipde uretecek. -
22 Mayıs 2005: 10:46 #4470
illetyusKatılımcı….
-
22 Mayıs 2005: 20:57 #4471
Pontiac301KatılımcıEmre kaan sen içini ferah tut mercedes has ve has alman arabasıdır.Yıllardan beri çizgisini bozmayan nadir markalardan biridir…
-
23 Mayıs 2005: 22:50 #4472
illetyusKatılımcıCizgisini bozmadi evet ama, kullanani fena bozuyor… 😆 Kendi sinifindaki diger markalara gore gereginden fazla yakan bir araba eskiden beri…Yillarca mercedes kullananlarda farkinda ama karizmayi cizdirmemek icin soylemiyorlar. Ustelik Turkiye gibi bir ulkede… 😆 😆
-
24 Mayıs 2005: 05:26 #4473
Pontiac301KatılımcıEvet tüketim işini hala çözemedi.Yalnız yeni cdı versiyonları tamamdır:)
-
24 Mayıs 2005: 08:48 #4474
illetyusKatılımcıSon yillarda tuketim isini ne yapti bilmem ama Mercedes’ in (Almanya) kalite kontrolunde su anda calisan bir akrabam ozellikle 96′ dan sonra mercedesle kaza yapmasaniz iyi olur diyor…. 😯 😮 😯 Yinede cok fazla detayini bilmem. Ama uzun yillardir burda da mercedes kullananlarin 95 yada 96 ya kadar olan olanlari tercih ettiklerine bakarsak dogru gibi. Ama avrupa kategorisinde guzel araba o baska…..
-
24 Mayıs 2005: 09:28 #4475
ozzKatılımcısebep belli gurcan: o senelere kadar uretilen parcalarln hepsi yada cogu almanya da uretilmis..sonrakilerde parcalarln cogu cinde falan uretilmis, banada bunu almanyada mercedes fabrikaslndan emekli olmus bi amcanln yanlnda yeni model bi mercedes gorunce bu mu mercedes benim 190 ml deyince cevap vermisti??
-
24 Mayıs 2005: 09:40 #4476
illetyusKatılımcıEvet bu soyledigin cok onemli bi faktor……Textilden tut otomotive kadar buyuk firmalar parca uretimlerini oralarda yaptiriyor….Su anda dunyaca kalitesi ile taninan butun buyuk firmalarin urunlerine bakin eski kalite yok. Ama az kaldi !! Yaptiklari hiyarligin farkina satislar dusmeye baslayinca vardilar. Hatta bir cok buyuk firmanin satilmak zorunda kalmasida bu yuzden. 2 Yila kadar kalite yine yukselecek. Cunki Cin ve Hindistan ile is yapan yakin bir arkadasimdan biliyorum oole dunyanin telasa kapildigi gibi degiller….Taktikleri ellerinde patladi anliicaniz… 😈 😈
-
24 Mayıs 2005: 13:33 #4477
Mustafa YÜKSELKatılımcıArabanın doğduğu yer önemlidir bence ..
Mustang sözlüklerin çoğunda amerikanın doğusuna özgü vahşi bir at cinsi olarak geçiyor ama mavi fonda mal gibi ford arması taşıyo(gerçi eskiden arması güzeldi)
corvette greenbowling de biyerde üretiliyo yarış bayrağı ve greenbowling in bayrağı var ambleminde
arabaya ne malı olduğunu anlamak için şu soru sorulmalı “nerelisin yavrum” firma sahibinin nereli değil arabanın nereli olduğu önemlidir…
*granadanın amerikada üretilen modelleri var
*bmw arakasa 325 XI (4 çeker) amerikada üretilenleri var
*yine bmw Z4 amerikada üretiliyor fakat:
ozaman da annen nereli sorusunu arabaya sormak gerekiyo : )))))) 😈 -
24 Mayıs 2005: 16:14 #4478
illetyusKatılımcıDogru arabayi yapanin nereli oldugu degil arabanin nereli oldugu onemli ! Mercedes e de bakinca zaten her tarafi ile Alman oldugu belli 😆 😆 😆
-
27 Mayıs 2005: 13:25 #4479
emrekaanKatılımcısağolun arkadaşlar. gerçekten kafam çok karışıktı. beniçok iyi aydınlattınız. sağolun…
-
27 Mayıs 2005: 18:04 #4480
HOTCARKatılımcıKoreliler Chevrolet üretiyorlar.Bu durumda chevy korelimi oluyor?
Tabiiki değil.Patent altında üretim yapılıyor.
Bizde nasıl Fiat tofaş olarak üretiliyorsa.Opel ingilterede nasıl Vauxhall olarak üretiliyorsa hemen hemen aynı durum buradada geçerli diye düşünüyorum. -
27 Mayıs 2005: 18:12 #4481
illetyusKatılımcıZenci bir anne babadan, Japonyada dunyaya gelen bebek ne kadar Japon olabilirse Korede uretilen bir Chevy de o kadar Koreli olur…..
Not : On panjuruna Chevy Bowtie yapistirilmis yeni caydanliklardan bahsetmiyorum !!! Onlarin zaten ne oldugu bile degil… -
3 Haziran 2005: 07:29 #4482
TaKLaKatılımcıbuyrun mercedes tarihi…
inglizce bilenlere.
bay Gottlieb Daimler ve bay Karl Benz in hikayesi…
şe trade name basligi altinda ismin de nerden geldigi yaziyor. iyi bir musterinin kizinin adi aslinda…. -
3 Haziran 2005: 16:50 #4483
QuadraphonicKatılımcıArtik DaimlerChrysler Alman bir firma, fakat Chrysler kanadi yinede kendi arabalarini kendileri tasarliyor. Mesela 300, aracin arka suspansiyonu (Mercedes’teki gibi aluminyum degil ama), direksiyon sistemi, sansumani (5 vites otomatik olan) ve ufak tefek dugmeler vs. hep eski E serisinden alinma. Fakat ortaya cikan arac Amerika’da tasarlanip Mercedes’ten daha iyi yoltutusuna sahip.
Mercedes Muhendislerine gelince, Bob Sheaves’in yaptigi yorumu burada bulabilirsiniz.Kore mali Chevrolet’e gelince… GM Daewoo’yu satin aldi ve uretilen modelleri Chevrolet olarak uretmeye basladi. Burada bir Aveo’nun kaputunun altindaki etikette Daewoo yazdigini gordum. Opel Vauxhall, bunlar artik uluslararasi platformlar. Yanlis hatirlamiyorsam, Buradaki Chevrolet Malibu, Saturn’un bir modeli hep Opel Vectra ile ayni platformdaydi. Ecotec burada Chevy Cavalier’a (ve Pontiac Sunfire) guc veren motordu, hatta GM birileriyla anlasip o 2.2 litrelik motordan 900+HP uretmeyi basardi.
Ben ne kadar MOPAR sevsemde, Alman olduklarini istemiyorum!!! 🙄
-
12 Ağustos 2005: 19:27 #4484
AnonimZiyaretçiEk bilgi olarak Amerika da bir tane bile Opel markası göremezsiniz. Ayrıca Pegeut, Renault gibi markalarda US de yok.
-
12 Ağustos 2005: 19:51 #4485
gtagucuKatılımcıOpel’lerin modelleri Amerika’da Chevrolet, Pontiac, Saturn, Cadillac markaları altında satılıyor. Mesela ıngiltere’de de Opel yoktur ama Vauxhall vardır Opel’le %100 aynıdır, aynı şekilde Avustralya’da holden vardır oda opel’la aynıdır (Bu markaların hepsi Gm firmasına aittir).
Peugeot’lar Amerika’da var, satılıyor. Renault ise Nissan markasıyla Amerikan pazarında yarışıyor (Nissan firması Renault’nun).
Bunlar hep pazarlama stratejileri. O ülkedeki yerel halk hangi markaya alışmışsa yeni bir marka yaratıp riske girmektense orada hazır bulunan bir marka kullanılıyor daha risk az alınmış oluyor.
-
13 Ağustos 2005: 12:54 #4486
illetyusKatılımcıYeni ticari anlayis ve pazar genisletme yontemi olarak hersey tamamda, birde isin “isim” tarafi var ama…!
Digerleri hangi ulkede hangi arabayi ne isimle cikardi yada basarili oldumu olmadimi bilmiyorum ancak Chevrolet bu ulkede hata yapti…..
1-Eskiden beri Turkiyede bilinen ve kabul edilen prestijini yerlere serdi.
2- Chevrolet i yeni taniyacak olan tuketiciye ise digerleri ile hic bir farki olmayan siradan ve cok kotu bir araba ile merhaba dedi.Yukaridaki yazdiginiz ekonomik stratejiler dogru ve dunya capinda rekabet icin gerekli ama bence Cherolet Turkiyeye hangi araba ile yeniden girecegini iyi hesab edemedi.
-
13 Ağustos 2005: 18:09 #4487
gtagucuKatılımcıChevrolet olayı sırf Türkiye için geçerli değil GM bütün Avrupa’da düşük sınıf araba markası olarak Chevrolet’i kullanmaya başladı. VW gibi GM’de sınıf yelpazesini genişletmeye çalışıyor, Artık Avrupa çapında alt sınıfta Chevrolet, orta sınıfta Opel, üst sınıfta ise Saab kullanacak GM.
-
8 Ocak 2006: 13:06 #4488
Tümer ARCANKatılımcıArkadaşlar siteyi uzun süredir takip edemediğim için bu konuya aylar sonra gözüm çarptı.geç oldu ama yazmadan edemem bu konuya. öncelikle firmaların ortaklıkları otomotiv sektöründe direk olarak markaların kökenini ve genlerini değiştirmez.bir arkadaşımız hisselerin çoğu daimler in elinde ve bu yüzden daha çok chrysler alman demiş. Ama ortada esgeçilen bi nokta var. O zaman mercedes de alman değil. çünki daimler bir ingiliz firması ve yıllardır mercedesin sahibi.bu bir gen değişimi hareketi değil.mercedes alman ve chrysler hala amerikan. tabi birbirlerinin teknelojisinden faydalanıyorlar.örneğin crossfıre motoru mercedesin.ama mercedesin kullandığı gece görüş sistemi (şimdilik sanırım seri üretime yansımadı) chrysler a ait.bunun yanında chrysler a ait safkan hemi motorlu bir 300c faktörü de var.yani bu tür ortaklıklar pek bi anlam ifade etmez.ama chrysler in mercedes motoru kullanmaya ihtiyacı varmı? o da bi muamma ve bence gereksiz bir ödün vermedir. tabi bunların maliyeti düşürmek için yapıldığınıda sölemek gerek.bu gen değişimi anca tam olarak firmanın bünyesi altına girmesiyle olabilir ancak.örneğin almanların royce royce u kendilerine benzetmeleri gibi.arabada ingiliz aristokrasisinden eser kalmamış.her yeri düğme ve nikelaj bulmak için bayağı inceleme yapmak gerek.ama hala bi ingilizlik var çözemediğim.birde lamborghini ye bakın.koskoca lambo murcheliago yu dötü poklu evo 8 geçiyo.şu almanların stabil araba sevdasını bi anlasam zaten? yaw 4 çeker lambo mu olurmuş? hemde ne 4 çeker! arabanın testini seyrettim; arkayı savurabilmek için dangalak olmak lazım.sağolsun volswagen çılgın AA sevdama rağmen inkar edemediğimiz bi italyan sevdamız var. onuda carrera 4s e benzetti. adamların eline viper tt 1000 ver adamlar arabayı sana audi s4 yapıp geri yollasın. allahın hans ları.uyuz oldum yaw konu dağılıyo iyice. işte alman diyince de ben böle kafayı yiyorum.neyse hepinize homurtulu ve mutlu geçilen şerit çizgileri.(benim için de dua edin bigün bende yaşıyim şu hevesi valla internetten video indirmekten gözlerde derman kalmadı)
-
8 Ocak 2006: 17:30 #4489
XLR-VKatılımcıBir de dikkatimi cekti Mercedes’ in 06 model S-Class larinda koldan otomatik vites var sanirim USA da satis paylarini yukseltmek icin yapilmis bir sey .Bunun disinda diger arkadaslarin dedigi gibi Tuscaloosa da M-Class uretiliyor . Zaten Daimler-Benz ile Chrysler birlesmeside stratejik ve ortak teknoloji kullanimi var .
Ben sahsen Chrysler’de Mercedes motoru kullanildigi icin rahatsizlik duymam diyemiyorum en azindan daha onceki modeller 100% safkan USA uretimiydi .Ama neresinden bakarsaniz bakin sadece her sey USA uretimi olacak degil .Mesela ABS sistemi Bosh olabiliyor .Ama muhim olan motor,sanziman ve diferansiyelin USA olmasi cunku otomobilin kalbidir bunlar
Ama sunuda soylemeden gecemeyecegim insaallah Rolls Royce da VW yada Ford grubu tarafindan alinir .Cunku BMW’nin cikardigi Phantom serisi sanki orta cag kalesi gibi duruyor veya Mack ,Kenworş un grill i gibi gorunuyor . -
8 Ocak 2006: 18:46 #4490
illetyusKatılımcıSirketlerin satilmasi yada birbirlerinden neyi alip faydalandiklari onemli degil..ki bunu her otomobil ureticisi zaten yillardir yapiyor. Tabii buda belli bir noktaya kadar !! neyi alip kullamak ve neyin kendine has olmasi gerektigi cok onemli !!
Bu kimi zaman birikim yetersizligi kimi zaman teknik sebeplerle oluyor.
Yeni ekonomik sistemde ise sirketlerin gelecegi ve pazar payini korumak adina bazi farkli girisimlerde bulunmak artik sartÇ¢â¬Â¦..Ancak, firmalardaki yapilan en buyuk hatalar sunlar :
Birinci, Rolce Royce gibi Ç¢â¬ştarzÇ¢â¬Â olmus ve statu gostergesi olarak kabul edilen bir arabayi alip modern ve spor bir gorunume sokmak.
Ikincisi, vahsi guc meraklisi kisilerin tercih ettigi Lamborghini ye hic bir anlami olmaya 4 ceker sistemini koymak. Buna 4 ceker Porsche yi ekleyebiliriz ilk gordugumde cok gulmustumÇ¢â¬Â¦.
Ucuncu ve son olarak, Chevrolet in tum dunyada sacma sapan taninan ve alt siralarda olan bir arabayi, Ç¢â¬şbundan sonra biz uretiyoruzÇ¢â¬Â diyerek hicde begeni gormedigi bir pazar bolgesine sokmaya calismakÇ¢â¬Â¦Ç¢â¬Â¦Rolce Royce u alan kisiler icin arabada her tarafinin modernize edilip genel olarak Ingiliz hatlarinin kalmasi ne kadar tatmin edici olurÇ¢â¬Â¦..
Bir Lamborghini ile lastik yakamadan kalkis yapacaksam ve 4. vites de gaza yuklendigim zaman arkasini yanlamayacaksa, bu arabanin bu kadar yildir efsane olmasina gerek varmiydi acaba ? Ve neden bu makinaya bu kadar para vereyim, daha ucuzlari var.
Uretildigi gunden beri hiz tutukunu olanlarin vazgecmedikleri ve kullanici kitlesinde yas ortalamasi hic bir ulkede 25 i gecmeyen bir Porche nin 4 cekerini yapmak nasil bir mantik ?Gelelim Turkiye deki otomobil anlayisinaÇ¢â¬Â¦Ç¢â¬Â¦.
Nerede ise cumhuriyetin ilanindan beri bu ulkeye giren ve buradaki insanlarin tanidigi araba dedikleri sey, %95 agirlikta Amerikan markalari. Diger yuzde beslik kisim ise bir Fransiz ve bir Alman markasi. 60 larin sonundan itibaren yurtdisina calismaya giden Turk iscileri sayesinde, avrupa stili otomobil yani Wv, Mercedes, Fiat, Peugeot, Opel ve bazilari girmeye basladi. Bu ulkedeki tuketicinin tamamen Avrupa otomobile donmesi ise 80 lerin ortalarinda olmustur. Eskilerden beri Amerikan otomobillerinin saglamligi, gucu ve rahatligini bilenler her ne kadar artik ekonomik sebeplerle onlari kullanamasalar bile, yeni nesil otomobillerle tanismis olan tuketici kusagi her ne kadar yalan yanlis ve sacma sapan bir sekilde Ç¢â¬şAmerikan otosu sarfiyatindanÇ¢â¬Â urkutulse bile, genel olarak yaygin olan inanc ve gorus bu arabalarin kendilerine ait bir stilleri ve yapilari oldugudurÇ¢â¬Â¦..Evet kendine farkli bolgelerde farkli pazar paylari yaratma girisimi cok guzel ve akillica, su donemdeki trendleri yakalamak ve sektorde geri kalmamak iyi hos ama, ozellikle Turkiye gibi uzun yillardir pozitif olan imajini boylesi bir urunle yerlere sermek hic akillica degil.
Tuketicinin gozunde bu olay, sadece bir markadan gen almak degil tamamen Ç¢â¬şoÇ¢â¬Â na donusmek..Hatta bazilarina gore tamamen Ç¢â¬şbitmekÇ¢â¬Â anlamina geliyor.
Eski kusak yada yeni kusak ne olursa olsun, bu ulkede Amerikan otosunu tercih eden kisilerin neden Amerikan otosu tercih ettiklerini arastirmak zahmetine kesinlikle girilmemis !
Ben Turkiyede bu gune kadar Ç¢â¬şsadece araba olsunda isimi goreyimÇ¢â¬Â diyerek bir Amerikan markasi alan kisiye hic rastlamadim !! Bu yuzden, boylesi saglam bir gecmisi ve imajinin bulundugu bir ulkeye yeniden giris yaparken cok iyi hesap yapmak gerekiyor.Sonuc olarak, global ticari sartlar ve markalar arasi teknik anlamdaki alis verisler son tuketiciyi cokda fazla ilgilendirmiyor. Eger tuketici, aldigi urunun uzerindeki amblemin arkasinda, kafasindaki daha onceden bildigi ve aradigi seyleri bulamazsaÇ¢â¬Â¦.Orada noktayi koyuyor maalesefÇ¢â¬Â¦ Yine cok uzun oldu kusura bakmayin…. 😆
-
8 Ocak 2006: 18:58 #4491
illetyusKatılımcıAyrica belirtmeden gecemiicem…..
Cunki bu durum beni fena halde uyuz ediyor….Son donemde, bir cok kendine has stili olan marka, cesitli sebeplerden dolayi baska markalarin gorunumune ve stiline sokulmaya baslandiki bu bence cok gulunc bir durum……
Ne stil kaldi ne karakter…..
Madem oyle ugrasip durmayin, dunyadaki tum otomobil sirketleri birlesin ve tek tip araba uretin olsun bitsin…..
Bizlerde oole kisiliksiz kisiliksiz arabalari alip kullanalim…… 😈 -
8 Ocak 2006: 19:32 #4492
XLR-VKatılımcıElinize , keyboard una sagili cok guzel yazmissin ve bu guzel yazini ve forumdaki konuyla ilgili mesajlari o guzel markanin imajini zedeleyen cok bilmis yoneticiler de okur da yaptiklari hatayi anlarlar .
Kimse hikaye anlatmasin madem boyle bir sey yapacaklardi o zaman niye safkan USA Chevrolet modellerini de işal etmiyorlar anlamak mumkun degil .
Lambo icinde cok guzel yazmissin sanki Gallardo degil de Audi nin icine binmis gibi olur insan .Tamam anladik Audi destek veriyormus ama o kadar da bir markayi hatta efsane olmus bir markayi bu kadar dusurmek de olmaz yani . -
9 Ocak 2006: 03:21 #4493
illetyusKatılımcıTesekkur ederim…..
Bunlar sadece, tuketici tarafindan bakildigi zaman gorulen ve hissedilen seyler ve benim dusuncelerim…
Yanildigim taraflarda olabilir mutlaka.Ve emin olunki, yillardan beri surekli “resmi olarak niye gelmiyor” sorusu sorulan Chevrolet,
Turkiye ye gercek otomobilerle yani Amerikan tipi araclarla gelseydi tahminlerin cok uzerinde ilgi gorecekti……Ki bunun ispati her zaman ortadadir !!
Dikkat ediyorumda bu ulkede her ekonomik kriz ortaminda ve ne zaman piyasa kan agliyor dendigi bir donem olsa,
her ne hikmetse milletin araba alacagi ustelikde ya Lincoln 4×4, ya Chrysler 300, yada Grand Cherokee
turu seyler alacagi tutuyor…. 🙄Yoksa bunlarda ekonomik, dusuk gelirli orta sinif arabasi olduda benimmi haberim yok…. 🙄
Ama bir sure once isguzarlik edip, bu yazinin biraz daha resmi bir uslupta olanini gerekli bir kac yere yolladim bile… 😈
-
9 Ocak 2006: 03:35 #4494
Pontiac301KatılımcıArtık yeni arabaların birçoğu dediğiniz gibi aynı,Hiçbir özelliği olmayan sürekli model değiştiren,tüketiciyi enayi yerine koyan,parça fiyatları ve servis ücretleri ve vergileri kol gibi olan ama bizim tüketicimisin hayran kalıp satın aldığı garip cihazlar üretiliyor,ınsanlar o kadar akılsızlarki,Otelde birgün muhabbet ediyorum birisiyle,Adam dediki ben sürekli Honda kullanırım ve çok az yakıyor,Her yılda değiştiririm zaten benzinden karlıyım filan dedi,Bunu diyen gerizekalı her yıl ortalama 70 küsür milyara aldığı accordla ortalama 30.000 yapıp bayii ye bir yıl sonra 40 milyara geri verip yeniden 70 binmem kaç milyara accord alan bir tip…Aradaki 30 milyar fark da hondaya binme imajı,,,Ben bu yeni tüketiciyi anlamıyorum bu sistemide sirkülasyonuda hiç birşeyi anlamıyorum.Sisteem baktığımda insanı koyun yerine koyuyorlar.Ama insanlara baktığımda onlar çoktan çobanlarını takip etmeye başlamışlar bile…Çzücü….
-
9 Ocak 2006: 03:46 #4495
illetyusKatılımcıBu konuda haklisin…..
Koyunlastirma taktigi son donem uretici ve saticilar icin vazgecilmez yontem !
Ustelik, bu yontemin kullanilmaya basladigi 80 lerinden basindan beri guzelce meyvelerini vermeye basladi bile.
Tum dunya ulkelerinde insanlar istenilen “aptallastirma” kivamina tam olarak sokuldular…….
Sektor ve urun ne olursa olsun, eskilerin saglamligini ve ne denli ise yararliligini bilmeyen yeni kusak tuketici, sacma sapan ve aslinda “olmasada olur” bir cok seyi yenilik ve ustunluk olarak yutuyor….Ozellikle otomobil konusunda “olmasada olur” seyler icin yuzlerce ornek verebilirim…. 😆
Bu konu ile inilecek cok detay var…… ama…….
bu saatten sonra degistirilebilecek bir seyde yok aslinda. 😥Biz “geri kafalilar” ! yine bir kere adam akilli para verip daha ucuza ve daha karizmatik sekilde arabalarimiza binmeye devam edelim… 😆
-
9 Ocak 2006: 04:23 #4496
Pontiac301KatılımcıAmerikalıda bunu anladı,Herifler zamanında 55-56 57 yapmışlar ama lanet araba bakımını yapıp bindiğin sürece ölümsüz şekilde tasarlanmış ve amerika zarar etmiş,Niye çünkü alan adam yıllarca binmiş ve biniyorda,80 lerden sonra bizimkiler zaten çöpleşti,Eskiden dayanıklı tüketim malı diye birşey varmış şimdi o yok.Sadece taksitli tüketim malı var.Söylemeden edemiycem benim çatıda içkilerin durduğu general electric buzdolbaım var zamanında babaannem almış.55 model ve lanet şey halen tıkır tıkır çalışıyor,Bakımını yap gazını koy ölümsüz,,,,,o kadar yazıcak şey varki susuyorum sinirlendim yani…..
-
9 Ocak 2006: 04:41 #4497
illetyusKatılımcıO General Electric marka buzdolabindan bende de var… 😆
Uretim yili 1951….. ❗
Uzerindeki motorun kapagi henuz acilmamis ve muhurlu izolasyonu duruyor….. 🙄
Pek inanilir gibi degil ama,
ben o normal !! buzdolabini yazlikta ve Deepfreez olarak kullaniyorum…. 😆 😆 -
10 Ocak 2006: 06:31 #4498
Tümer ARCANKatılımcıılginç bişey daha var.daechevoo memlekete ilk giriş yaptığı zaman chevrolet nin turkiye sitesine mail attım.ve ” bu ülkede bu araçları gercek chevy lerin pazara girmesi için yapılan bir araştırma olarak görüyoruz ve en azından impala, blazer, vette, gibi araçları üst sınıf pazarında görmek istiyoruz” gibilerinden bir yazı yazdım.aslında bayağı uzun yazdım.neyse…
Mail’i Yasemin isimli bi hanım attı chevrolet türkiye pazarlama sorumlusu mu neymiş?o MUBAREK ıNSANIN ıŞE ALINMADAN ÇNCE CHEVROLET DEN HABERı VARMIYDI O DA Bı MUAMMA.Yazısı şöyle;Markamıza gösterdiğiniz bu ilgiden dolayı size memnuniyetimi sunmak isterim.Fakat şu an pazara giriş yaptığımız otomobiller zaten chevrolet araçlardır.vesaire…. diye. Gülermisin ağlarmısın.ben resmen attığım mailimde kadına chevrolet ve gm nin tarihçesini yazmışım.kadın beni neye inandırmaya çalışıyo. daewoo diyemez ki yemez. kadının görevi bu o ne yapsın diyecem ama zaten benim yazımdan belli neyin ne olduğunu bildiğim.nasıl uyuz oldum şimdi bak… sinirlendim yine anlatırken.
ayrıca bi şey daha var.Yok bu chevy tr de satarmı satmazmı diye tedirginlik var belki bu yüzden abd araçlarını piyasaya sokmayabilirler.Ama chrysler dangalak bi firma değil herhalde. o nasıl satıyo?
adamlar 300 c hemi(5.7) soktular piyasaya.millet abd den corvette, xlr, sts,escalade, hummer getirteyim diye afedersiniz( bunu bu tarz araç sahipleri yanlış anlamasın tamamen mecburiyetten çünki başka çareleri yok) galerilerin paravan şirketlerin kucağından kalkamıyo. getir kardeşim daha ucuza alsın millet. çatır çatır da satarsın. hem ekonomi üst sınıfı etkilemiyo ki, bak ferrari tr bayiliği 2006 nın ilk haftasında 11 tane sipariş almış.ben zaten alamam ama sokaklarda daha fazla adam gibi araç görmek isterim en azından.mercedes çok mu az benzin harcıyo? abd de üretilen araçlardan bile fazla yakıyo bazıları.hayır araba hem çok yakıyodur hem de yüzüne bakılacak gibi değildir anlarım. ama gm de yüzüne bakılmıyacak araç yok ki zaten.bakmadan geçilemeyecek araç var.ben xlr ye bakmayacak adamı yolda görsem sen kerizsin boşuna nefes alıyosun der dalarım yani 😆 bence gm usa türkiyede bu araçlar için fazla bi araştırma yapamamış. araştırma yapmaya da gerek yok zaten.çık bağdat caddesine ortaköye, etilere vb. buralarda birer saat dolaş, zaten anlarsın neyin satıp satmayacağını. gm değilmi araçlarını avrupada daha büyük satışlar yapabilmek için yeniden yapılanmalara ve revizyonlara giden? cadillac ı tekrar dünya standardı bir lüx haline getirmeye çalışan? aslında bu yazılanların gitmesi gereken merciler başka yerler. valla gm nin satışlarını herhalde bizx onlardan daha fazla düşünüyoruz. neyse kusura bakmayın arkadaşlar gaza geldim uzun oldu.
-
10 Ocak 2006: 17:03 #4499
XLR-VKatılımcıCok iyi tespitlerde bulunmussun . Belki de biz GM in USA resmi sitesine but tarz mailler atmaliyiz ve durumu izah etmeliyiz .En azindan Chevy modelleri konusunda .Belki TR deki cok bilmis idareciler diyebiir ki ” Efendim zaten Daewoo modellerini Chevrolet markasi adinda pazarlamak GM in Avrupada ki satislarini arttrima taktigi o yuzden TR de buna dahil ” .
Tamam dogrudur Italya da Chevrolet reklamlarini gordum ama bu yine Kalos mu kalas mi her neyse onun reklamiydi .Insan bir de Vette nin reklamini yapar tipki Le mans 2005 yarislarinda yapildigi gibi …
Her neyse ,ama TR nin Chevrolet ve American kulturu var Italya veya diger Avrupa ulkerinde boyle bir kultur var mi ?
Zaten incelesinler Avrupada bir tek TR de bu stratejiye karsi cikan bizim gibi hakiki Amerikanci kisiler var cunku bizler veya bizim buyuklerimiz Amerikan arabalariyla buyumusuz ve bu ayri bir konsept iste o yuzden biz hakiki USA modellrini de istiyoruz ve bu en tabii hakkimiz .
Distributor forma olmadigi icinde bir cok potansiyel USA uretimi arac almak isteyen kisiler ne yazik ki Alman arabari aliyorlar ve yine resimi distributor firma olmadigi icin (Ferrari nin oldugu gibi) bizim otomobiller 2.elde cok deger kaybediyor .
Bence GM bir de eger Avrupa yi bi kadar hedefliyorsa dizel motor yelpazasini genisletmek zorunda .Yine bir cok insan Esacalade,Tahoe alacakken gidip Ranger Rover 3.0 TDI yok VW Touraeg Diesel aliyor ve bunlara cok daha fazla oduyorlar .
Halbuki SUV sinifinda dizel opsiyonu artarsa ben inaniyorum ki Escalade,Tahoe sayisida artacagi gibi potansiyel Range ve diger markalarin mustetileride GM in SUV modellerine gececektir hem de cok daha ucuza .
Jeep GRand Cherokee nin ne guzel dizel versiyonu var niye Tahoe nin, Yukon un ve EScalade nin yok hedef Avrupay sa bu mutlaka olmali -
10 Ocak 2006: 22:18 #4500
oldsmobileKatılımcıselam benimde gonlum dediklerinizden yana hepsine katiliyorum ancak sunuda unutmayalim GM gorundugundan daha kotu durumda yani bizim istedigimiz tipte bir pazar stratejisi eminimki onlarin planlarinda su an icin yoktur o getirmelerini istedigimiz diger modellerin burda tutup tutamayacagini dusunmemis bile olabilirler cunku bizim ekonomimize gore onceden belirlenmis bir pazar stratejisi var..O araclari getirseler tamam alicisi olacaktir bencede ancak GM icin yetmeyecek durumda GM once kendini toparlamak zorunda…. o tip bir riske girmek istemiyor…japonlar sagolsun baska ureticiler sagolsun artik sadece bir kac GM gibi dev yok dunyada bircok uretici devi var tabi bizede bu durumda once SU DAYWOOLARa binip eskitmek kaliyor 😆 …
biz daha gelismekte olan bir ulke sayiliriz onlar icin abi o eski gercek chevrolet kalitesini o eski zamanlarda yurdun gormesi bile bizim icin sans olmus.Yani onlarida goremeyebilirdik… biz yine dua edelim… getiren getirebiliyor o araclari ama olan parasini ucu ucuna denklestirip bu tip arac almak isteyen ama bulamayan orta veya bir orta ust gelir sinifindaki insanlara oluyor…
-
11 Ocak 2006: 00:48 #4501
illetyusKatılımcıArkadaslar bu konudaki yazilarinizi takip ediyorum ve herkezin yazdiklarinda hakli pay buluyorum….
Benim onceki mesajlarda yazdigim seyler sadece bir Chevrolet yada Amerikan tutkunu tuketici gozuyle yazilmis seyler gibi gelebilir sizlere ama !
Yaptigim is geregi her zaman bilincinde ve uygulamasinda olmam gereken bir taktik var, bunu sizlerle paylasmak isterim……Bir satinalmaci (tedarikci), genel anlamda uretici yada satici tarafinda degil, tuketici ve son kullanici saflarindadir….Ancak buradaki cok onemli olan nokta sudurki ; Eger bir satinalmaci, uretici ve satici mantigi ile dusunmeyi beceremezse isini basarili sekilde yapamaz !
Yani kisacasi satici mantigi ile dusunup alici gibi pazarlik yapmak zorundadirki, alim yaparken en ideal mali mumkun olan en ekonomik sartlarda alabilsin…….Bunu anlatmamin sebebine gelince….
Buradaki yetkililerden alinan cevaplar ve uyguladiklari stratejilere baktigimiz zaman bana gore cok amatorce ve bilincsiz hareket edilmis…
Oncelikle ilk defa girdigin bir pazar bile olsa, ilk lansmanda elindeki en ust duzey mali tanitmazsan bastan kaybettin demektir…..
Zira imaj cok zor yaratilan ama cok cabuk yikilan birseydir.
Yani “simdilik bunlarla bir yoklayalim, tutarsa iyilerini sureriz” mantigi hic bir zaman iyi sonuc vermez. Bu mantik, “tersine” kullanilirsa is gorur ancak !
Diyelimki gercekden boyle bir strateji uyguluyorlar….
Sonuc buyuk ihtimalle bekledikleri gibi olmayacak cunki sen neyin oldugunu cozup harekete gecinceye kadar, “marka” negatif sekilde taninmis olacak zaten.
Ustelik su andaki dunya ticaret haritasina baktigimiz zaman, Ne Ford un ne Gm in eski rahat gunleri yok…Yarisda mucadele etmeleri gereken cok sayida rakibi var, daha dikkatli ve dogru hesap yapmak durumundalar.
Musteri psikolojinde oyle hasas bir nokta varki, buna “ilk intibak” diyoruz, soyle boyle bir seviyede yada kotu sekilde olustuysa, isin dahada zor cunki kimi zaman bunu degistirmek olmayabiliyor !
Hadi bizler ve bu ulkedeki az sayida insan, mantikli ve duzgun bir arastirma ile neyin ne oldugunu cozebiliyoruz….Ama ya cogunluk ? turu ve cinsi ne olursa olsun piyasaya cikarilan bir urunun iyi yada kotu oldugu konusundaki bilgi her zaman fisilti gazetesi yoluyla hemde cok hizli sekilde yayilir….Hele hele “bizim bir aamet aabi var, soyle soyle dedi” mantiginin hakim oldugu bu ulkede bu tip acemice bir girisin bence fazla sansi yok.Hele birde o yeniden girdigin ve eskiden beri oldukca saglam olan bir imajinin oldugu, hatta hatta o en parlak donemlerini cok iyi bilen kusagin tamamen bitmeyip hala hatirlayanlarin bulundugu bir piyasa ise boyle bir “yeniden gelis” iyice hatali…..
Boyle bir durumda da, markayi yeni taniyacak olanlari kaybetmekle kalmiyor, cogunlugu fisilti gazetesi ile bilgilenen eski taniyanlarinda bir cogunu kaybediyorsun….Gm in ekonomik acidan zor bir donem gecirdigine acikcasi ben inanmiyorum……
Evet cok parlak bir donem olmayabilir ancak, ben hayatimda simdiye kadar parasal kriz icindeyken sirket satin alarak durumu duzeltebilen bir isletme gormedim….
Ekonomik dar bogaz icindesin ama sirket satin aliyorsun…ilginc….
Ustelik bu Gm in aldigi tek sirkette degil.Sadece sahsi fikrim olarak soyluyorum ;
Eger Gm Turkiye ye kaliteli araclarla girmekten cekindi ise bunun tek bir aciklamasi olabilir…..Oda bizim yoneticilerin gerizekaliligi…!!
Cunki bu ulkedeki mantik malesef “uzum yemek degil bagci dovmek”
Vergi adi altinda alinan harac, o arabanin bedeli kadar ise ve bununlada kalmayip ek masraflari ile kendi fiyatinida geciyorsa, sadece Gm degil, hic bir otomobil ureticisi kolay kolay “saglam bir urunle” boyle bir ulkeye girmek istemez…. -
11 Ocak 2006: 03:33 #4502
Pontiac301KatılımcıHerkese katılıyorum ama şuda işin gerçeği.Ben sürekli internetteyim ve ilanları saniye saniye takip ediyorum,yeni bişey duldummu çöküyorum tepesine ama,Lüks araç getiren galerilere dikkat edin hepsi düşük hacimli modelleri getiriyor,Arsel hep önceden basar parayı en kral modeli getirir ama elindeki Hemi makinalı Chrysler Sürünüyor satamıyor.Niye çünkü vergisi 11 milyar.Aynı arabanın dizelinin vergisi 2700 ytl, eee parası olan insanlar damızlık inekmi ya ne biçim farktır bu!!! O yüzden artık cabbar versiyonları kimse satamıyor.Herkes uyandı çünkü.Çlkemizde birer potansiyel kurbanlık ineğiz çünkü bizler.Bakınız ortalama bir normal aile arabası nedir misal Opel Vectra 2.0…. vergisi nedir?? 1600 ytl…Sizce bu vergi bu arabaya ödenirmi??? Ben ödemem. O yüzden gidip millet düşük hacimli modelleri alıyor.Orta halli sınıfta uyandı üst sınıfta uyandı….Zaten Gm Corvette Tahoe vs getirse ne olacak??? Hepsi bayii lerin elinde patlıyacak.Adam niye işal etsinki??? Ucuz ve çöp araba satarak para kazanıyor ve sürümden oturtuyor canlıyı cebine. Ayrıca ismini vermiyceğim bir arkadaşım türkiyedeki bir opel bayii sinin sahibi.Geçende ziyaretine gittim ve bana dediki,Mehmet biz insanlara dizel alsınlar diye bir sürü ortam yaratıyoruz çünkü dizel servise geldimi parçadan kol gibi oturttuyorum ama benzinlide o şansım daha az.Halbuki benzinli versiyonlar çok çok daha başarılı dedi.Bunu söyleyen çocukta Opele değil annesinden kalma 380 SEC mercedese biniyor…O yüzden bence durum karma karışık ve saçma bir hal almış durumda,Akıllı ve araştıran insanlar zaten bu karmaşanın altından çıkıp kurtulabiliyor…Şahsen ben iptadai ama bir insanın bütün gereksinimlerini karşılıcak(air conditıon,cruıse control,power window&door,power steering,disc brake vs) aksesuara sahip Nova Concoursa biniyorum:) Zevk meselesi….
-
11 Ocak 2006: 03:53 #4503
Mustafa YÜKSELKatılımcıben cabbar versiyonların ucuz olmasını istiyom zaten benzine vergi ödüyoz bide arabaya niye ödüyoz kamyonun vergisi niye camarodan az
-
11 Ocak 2006: 04:35 #4504
Pontiac301KatılımcıÇünkü kamyondan var bilmem kaç bin adet ama kamarodan toplasan 100 tane çıkar….Camaroya cebinden balyası olan adam biner…Kamyona ise şöförler biner ama şöförler sevildiği için onlar iyi insanlardır ama vergiyi onların patronları öder.Sonuçta tepedeki peygamberler her türlü lambayı yakıyorlar. vergideki adaletsizlik her mertebede var….Ama zengine allah belasını versin deyip sömüren ama karşısındada yalaka olan fakirin hep arkasında olduğunu söleyip yüzüne karşı aptalsınız diyen sistemdeyiz….
-
11 Ocak 2006: 04:58 #4505
Tümer ARCANKatılımcıevet vergi konusunda haklısınız.ben orta halli bir ailenin çocuğu olarak, zengin kesimin potansiyel hıyar olarak görülmesinden son derece rahatsızlık duyuyorum.demekki gelecekte biz de bigün parayı bulsak devlet bizi de kucağına oturtmanın hesabını yapacak.zaten kalkmıyoruz ya… yani durumu ve parası olan insanın daha rahat ve mutlu olmasna yardımcı olabilecek bazı metaryallere sahip olması devleti niye bu kadar geriyo ki? o zaman zaten paranın olması veya olmaması bişey farketmez ki. zaten olanda bu gidişle olmayana yakın yaşıyacak.bu sosyalizmin yeni bir boyutudur.zenginden alalım fakire verelim değil de, zenginden alalım cebimize atalım denge böle sağlansın tarzındaki yeni versiyon.hadi corvette kullanan adam arabasının vergisinde bi sıkıntı çekmez ama 2.0 motor bi opelin kendisi nedirki vergisi 1600 ytl.yani 2000 cc bu kadar lüx bi ihtiyaç mıdır? araba zaten 20 yerine 40 a satılır o da yetmezmiş gibi yıllık 2 de sen geçir benzindende yüzde bilmem kaç geçir, bide varil fiyatı düşünce dengeyi korumak için yeni bi düzenlemeyle vergi oranını arttır.oooooooohhh maliye bakanının onlarca kaçak villası ne olacak? ondan sonra bide vergi kaçıranın neymiş efendim yakasındaymış. vallahi hırsızdan hakkını almak çalmak değildir. O yüzden ben vergi kaçıranların sonuna kadar arkasındayım ve destekçileriyim(yani faal değil ama gönülden)keşke bende vergi kaçırabilsem.bu memlekette vergi kaçırmak ihanet değil sevaptır. son derece de adaletli bi davranıştır.keşke herkes cebine uzanan elleri tutup geri itebilse.biz hayvanmıyız yaaaa.GM de haksız değil aslında.neyse konu hepten vergilere kaydı.bide 2000 kulanan 3.5 kullanan 5.7 kullanan zaten benzin fiyatı sebebiyle yeterince kullandığı araçların bedelini ödüyo.neyse.gm ye gelelim. evet GM nin tahmin edilen kadar zor bi dönem geçirdiğine bende inanmıyorum.her ne kadar son dönemde fiat ı özgür bırakmak zorunda kalmışsa da GM nin sadece ABD ALMANYA, GÇNEY AMERıKA ve ıskandinav ülkelerindeki satışları kendi kendine yeter zaten.satınaldığı firmaların karlarından bahsetmiyorum bile.Aslında Chevy nin imajını bu ülkede zedeleyici bir hareket olsa bile bu tür stratejilerle GM daima güç kazanmış ve sürekli büyümüştür.ve hiçbir zaman bir GM aracına sahip olamayacağım bana geleceği gören biri tarafından garanti edilse dahi GM yi hep büyük görmek isterim.bu beni hep gururlandırmıştır.bu ford chrysler vs. için de geçerli.bu yüzden bu tür hareketler bir yandan canımı sıksa da bir yandan beni mutlu ediyo.devlet artık kendi halkını dürttürmekten vazgeçerse.GM ve dünyanın birçok firması tarafından ”ki bu sırf otomotiv alanında geçerli değil” çok daha fazla kazanacaktır.örneğin son gelişme ne oldu bilmiyorum ama devlet hyundainin belkide memlekete yapılacak en büyük yatırımlardan birini yapmasını engellemek için resmen bin dereden su getirdi.adamlar ın tek talebi vergi de indirim di.basit açıklama da şu; size çok büyük getirileri olacak ve ekonominiz için çok olumlu olacak bi atılım yapacağız sizdende bu yararları göz önünde bulundurarak vergi vb. hususlarda gerekli kolaylığı sağlamanızı bekliyoruz. dediler kısaca.yaw böle bişey için günlerce görüşme yapmaya ne gerek var ki? bazı şeylerin tartışması bile hatadır, bu da öle bişey.sonra ne oldu sonuç bilmiyorum tabi takib edemedim.ama bizimkiler kucağa oturtmaktan taviz verecek gibi değildi yani.kusura bakmayın arkadaşlar bu yazıyı okumak sizin için bi eziyet olalaı cümleler oldu ama hala bi hışımla yazıyorum.sabrınız için sağolun.herşeye rağmen BıGBLOCK 😈
-
11 Ocak 2006: 07:26 #4506
illetyusKatılımcıDurun cocuklar…… 😆
Konunun vergi boyutunu bir anlamda ben baslattim ama
fazla durtelemeyin cunki bu konuda gercekten cok doluyum…..
Bayramlik agzim bir acilirsa sitede bayginlik gecirmeyen kalmaz….. 😆 😆 😈 😈 -
11 Ocak 2006: 16:23 #4507
oldsmobileKatılımcıkusgribinden kurtulmak ve halki bilinclendirmek icin imamlarin destegini almamiz gerektigini soyleyen bir basbakana sahip olduktan sonra… gerisi bos abi 😡
-
11 Ocak 2006: 17:13 #4508
Tümer ARCANKatılımcıyaw tam komedi, konu nerden nereye:))
-
11 Ocak 2006: 17:42 #4509
Pontiac301KatılımcıBu sistemin düzelmesi için yapılıcak tek yöntem var.Herkesin bir şekilde uyanması.Herkes ülke çapında 1 ay kontakları kapatsın.Fabrikada çalışan insanlar işlerinde greve gitsin.Herkes üzerinde düşen görevi yapsın bakın nasıl peygambeler birden nasıl toparlanı veriyorlar.Vergi konusunda ufacık bir detay veriyim.Bir arkadaşım toyotanın yan sanayi fabrikasında eşek gibi çalışıyor ne gecesi var nede gündüzü normal maaşı 1100 ytl ama eline geçen para 550 ytl.Yarısı devlete vergi…Ama işte birlik olmayan toplumdayız o yüzden parası olan yaşar aslanlar gibi,bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın der,parası kıt olan insanlarda bu şekilde karın tokluğuna yaşayıp giderler…Alın işte benzine gene zam geldi ve 2850 oldu kurşunsuz…Hepimiz benzin almaya devam edicez değilmi,çünkü arabalarımız birer ihtiyaç.Ama bu zamlar kişi başı gelirin 30.000 dolar civarında olduğu isviçrede olsaydı bütün dünya o halkın,devletini istifa eylemine çağırmasını seyrederdi…..Çok yazık ve üzücü…Ayrıca eski Amerikana binen insan zaten potansiyel vergi kaçırandır.Çünkü bir çoğunda hacimler yazılmamış…Ben şahsen aptal venturaya ve novaya 140 ar milyon ödüyorum…. normalde iki salak arabaay 1700 ytl ödemem lazım…. Ama niye veriyimki…Allah versin onlara…..
-
11 Ocak 2006: 19:08 #4510
illetyusKatılımcı1-Sacma sapan seylerden, sacma sapan vergi alinmaya kalkilirsa…..
2-Vergi alicam derken essegin kulagina ❗ su kacirilirsa…..
3-Makul mantikli rakamlarda kalmayip, “elinde ne varsa somureyim” mantigi ile vergi toplaniyorsa….
4-Bir ulke yonetimi kendini ticareşane, vatandasinida kerizlenecek musteri gozuyle goruyorsa….Senin, benim ve daha bir cok kisinin yaptigi sey vergi kacirmak filan degil resmen kendini korumaya almaktir !
Madem sen benim basimdaki kisi olarak habire “nasil yaparimda daha cok soyarim” diye formuller gelistiriyorsan,
bende habire buna alternatif onlemler turetirim…..Unutmayin !
Her zaman icin, acilmayacak bir kilit icat etmek icin 100 adet muhendis kafa yorarken
o kilidin nasil acilabilecegine kafa yoran 1000 adet hirsiz vardir….. 😈 -
11 Ocak 2006: 21:03 #4511
XLR-VKatılımcıSu vergi konusu tamamen sacmalik ve insanlari ve zengin insanlari kaz gibi yolmaktan baska bir sey degil . Cunku 06 model yilina ait Range Rover 3.0 TDI nin vergisi , 96 Cadillac STS in yarisi kadar ve bu 6 aylik bir donemde .
Neymis efendim motor hacmi 4000 cc nin uzerindeymis ama takdir edersiniz ki 06 model bir SUV fiyati Cadillac tan kac kat daha fazla . Ya anlamak mumkum degil bazi seyleri .
Mesela Fransa da bir defasinda motorine hukumet zam yapti diye butun ciftciler ayaga kalkti trafigi falan kapattilar TR de artik insanlar sanki bazi seylere alismis gibi hic ses cikarmiyorlar . Siz kapayin bakalim bogaz koprusunu hatta gemiler falan da sefer yapmasinlar bakin nasil geri adim atacaklar yok cunku baska cikar yol yok .Bunlar hos seyler degil ama insanlar da sesini cikarmak zorunda .
Sanki TR de yasan insanlar dunyanin en zengin insanlariymis gibi tonlarca vergi odeniyor otomotiv icin degil diger salak vergilerede bakin bir suru sacma isim altinda gereksiz vergiler aliniyor .
Yani USA daki fiyati $ 40000 olan bir otomobil burda en az $120000 ve bunun %40 KDV yuh yani tek kelimeyle -
13 Ocak 2006: 05:49 #4512
Mustafa YÜKSELKatılımcıbence satış fiyatından vergilendirmeliler
bana göre en makulü
0-1 milyar ====100 lira
1-3 ===150
3-6===175
6-12===200
12-18==225
18 üstü =250yada vergi koymicaklar benzine ödüyoz a q biton vergi..sigortası var p. püsürüğü var lastiği var vsvsvsvsvsvsvssvsv
-
16 Ocak 2006: 00:10 #4513
Tümer ARCANKatılımcıdediğim gibi pontiac301 bence en doğrusunu yapıyosun.bu hırsızlardan kaçırabildiğin kadar vergi kaçırmak bence kuruşu kuruşuna helaldir.bende inşallah alırsam bi amerikan ufak tefek ruhsat oyunlarıyla olabildiğince az vermeye çalışırım bu bürokrat kılıklı eşkiyalara. diğer arkadaş ta haklı hepiniz kontak kapatsanız yani hatta tüm ülke 1 gün yollara çıkmasa işe gitmese 1 günlük zarar la bak nasıl akılları başlarına gelir.am biz böle organize olabilecek bi yapıdan çok uzağız.koyunluk artık kanımıza işlemiş.zamlara vergilere o kadar alışmışız ki? 1 göstermelik benzin indiriminin ardından 5 tane zam yaparlar. o indirimin sevincini de fitil fitil getirirler burnumuzdan. allah sonumuzu millet olarak hayır etsin arkadaşlar.
-
31 Mart 2006: 09:35 #4514
DeSerTKatılımcıMercedes saf alman arabasıdır. 1930 lardan sonra özellikle le mans yarışlarında alman hükümetinin desteğiyle sayısız başarılar kazanmıştır. Daha sonraları küreselleşen dünyaya ayak uydurarak amerikan firmalarıyla ortaklıklara girmiştir.Fakat temelde saf bir alman mühendisliği eseridir..
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.