Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Sohbet (Konu Sınırlamasız) › böyle bir?eye sahip olan varmy
- Bu konu 9 yanıt içerir, 3 izleyen vardır ve en son 16 yıl 2 ay önce
poweroto tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
19 Eylül 2008: 19:30 #1140
sschevyssKatılımcıhayatım boyunca hep butür bir makineye sahip olmak istedim:cheer:
devasa bir v8’i hayal ettim benim ihtiyarın kaputunun altında:woohoo:böyle bir motora ship olanımız varsa duygularını benimle paylaşırmı acabaa
http://www.tinafayscrafts.com/1958-chevrolet-impala-2-door-ht.html
arabaya değilde motora dikkat çekiyorum:) -
19 Eylül 2008: 20:25 #15988
rikoKatılımcıBenim dikkatimide büyük resimdeki motor ( yani motosiklet ) çekti
Güzel ve nadir bir araba, Tr. de 58 in impala coupe modeli pek yoktur, daha çok 4 kapılı biscayne’ler var. Gerçi biscayne de pek kalmadı artık.
Ama üzerindeki motor devasa değil, 350 den aşağısı küçük blok olarak kabul edilir, Chevy nin devasaları 409, 427, 454 falandır ( hatta bizim eski taksiciler 409 a tabut motor ismini takmışlar )
Ama sonuçta güzel bir alet, chevy’nin 55 ten 60 a kadar olan kasaları bana çok estetik gelir ( özellikle 59 ve 60 ) 60 tan sonrası da güzeldir ama, bence görüntü rutine bağlamıştır.
-
19 Eylül 2008: 21:06 #15993
powerotoKatılımcıbu motor 283 orjinal motorudur. bence devasa bir motor değil. :laugh: ben devasa deyince 572 ya da 427 454 vs.. gibi bir makina zannettim
-
20 Eylül 2008: 12:59 #15989
sschevyssKatılımcıpeki ya 3 karb. olması bişyi değiştirmezmi, sayfada factory 384 4 speed yazıyor o etkilemişti beni, 384cui ve 4 fites değilmi bu:laugh:
-
20 Eylül 2008: 16:25 #15995
powerotoKatılımcı3 karbüratör dediğin şeyi anlamadım. bu motora gerek yok standart bi motor çünkü. 4 barrel emme manifoldu birde 4 barrel karbüratör aracı farkettirir. tabi aşırı yükleme hariç
-
20 Eylül 2008: 19:04 #15990
rikoKatılımcısschevyss, bu motor 384 değil 348 cu.in, ama yinede dediğim gibi 350 den küçük olan bloklar, Amerikan literatüründe küçük blok olarak geçer.
Bu motor hakkındaki yarım yamalak bildiklerimi de yazayım, 58 öncesi modellerde 265 ve 283 cu.in küçük blok V8 ler kullanılırdı, 348 cu.in ise (5.7 litre) ilk olarak 58 impalalarda kullanıldı ( aynı zamanda 58 ilk ımpaladır )
Bu motor 280 – 285 HP civarındadır ve " overhead valve design" denen üstten sübaplı bir dizaynı vardır. ( tam emin değilim ama galiba bu makine yapısı sebebiyle W-8 olarak geçer )
Bu makina 58 den 61 e kadar arabalarda, 59 dan itibaren El Camino’larda ve 61 den sonra 64 e kadar sadece chevy kamyonetlerde kullanılmış.
-
21 Eylül 2008: 01:35 #15996
sschevyssKatılımcıriko yazan:
Quote:sschevyss, bu motor 384 değil 348 cu.in, ama yinede dediğim gibi 350 den küçük olan bloklar, Amerikan literatüründe küçük blok olarak geçer.Bu motor hakkındaki yarım yamalak bildiklerimi de yazayım, 58 öncesi modellerde 265 ve 283 cu.in küçük blok V8 ler kullanılırdı, 348 cu.in ise (5.7 litre) ilk olarak 58 impalalarda kullanıldı ( aynı zamanda 58 ilk ımpaladır )
Bu motor 280 – 285 HP civarındadır ve " overhead valve design" denen üstten sübaplı bir dizaynı vardır. ( tam emin değilim ama galiba bu makine yapısı sebebiyle W-8 olarak geçer )
Bu makina 58 den 61 e kadar arabalarda, 59 dan itibaren El Camino’larda ve 61 den sonra 64 e kadar sadece chevy kamyonetlerde kullanılmış.
teşekkür ederim bilgiler için harf sıralamsında bi yanlışlık nelere sebep oldu:) 348 yazması gerekiyordu doğru söylüyorsun.
:laugh: şimdi yüz buldum ya soruları döşeyeyim arka arkaya:cheer: 4barrele oranla çift karb. hatta 3 karb.ün ne avantajı var.
tahmin ediyorum ki birden fazla karb. olduğunda aynı oranda çalışmasını sağlamak birhayli zahmetli bi iş olsa gerek, yoksa amerkalıların ilginç fantezilerinden birimi bu fazla karb. sevdasıda:laugh: -
21 Eylül 2008: 12:43 #15997
powerotoKatılımcıevet 348 olabilir. 283 ama 348"den daha fazla kullanılan bir motor. tr.de ben 348 gördüğümü hatırlamıyorum belkide bu yüzden.
-
22 Eylül 2008: 22:01 #15991
rikoKatılımcısschevyss, üç karbüratörün ne faydası var, şu faydası var ne kadar barel, o kadar besleme + güç
Bu üç karbüratör olayı Mopar’da 3×2 barel olarak kullanılmıştır, 3 adet iki barel. Dodge modellerinde six pack, Plymouş modellerinde six barrel olarak geçer.
ıki barel karbüratörde normal kullanımda tek barel beslerken, belli bir devirden sonra ikinci barel devreye girer, 4 barelde de bu sistem 2-2 olarak çalışır.
Aynı prensiple 6 barelde de, başta iki barel beslerken, üst devirlerde diğer dört barel açılır.
Six pack’ın 4 barele göre artısı ise 15 hp civarıdır.
Çrneğin 340 cu.in 4 bbl 275 hp, 340 six pack ise 290 hp verir.
Aynı şekilde 440 larda da, 4 barel 375 hp, six pack 390 hp dir.Sonuç olarak bir fantezi midir, evet bence fantezidir
-
22 Eylül 2008: 22:26 #15992
sschevyssKatılımcıvay müsrif herifler:laugh:
benzin fiyatını düşünmek gibi bir sıkıntıları olmayınca böyle sistemler geliştirmek mümkün:laugh:
çok teşekkür ederim, verdiğin bilgilerden ötürü artık bu bilgi beni ikisene götürü:laugh:
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.