Ana Sayfa › Forumlar › Forumlar › Sohbet (Konu Sınırlamasız) › yeni jenerasyon
- Bu konu 52 yanıt içerir, 14 izleyen vardır ve en son 19 yıl 8 ay önce Chevy_Killer_89 tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
31 Ocak 2005: 23:21 #100exonotzorKatılımcı
hepiniz almıştır heralde piyasadaki tunning dergilerini ,,
eskiden bende iyi tunningciydim , hala öyle diyebildigim birçok arkadaşım var ,, çogundaki araba belli ,, kendilerini seri sanan bir takım vızıltı araçlar. kimseyi ve en önemlisi kimsenin arabasını küçümsemiyorum, ben her arabayımseverim ancak,, gidiyorlar ufak tefek şeylere 30 40 milyar veriyorlar ,, diyorum 10milyar ver 300hp v8 firebird var ,, cevapları genelde belli , çok yakıyor ,, aradaki 20 30 milyar farkı faize koy gelen para benzin olur sana ,, en azından aradaki farkı kapatır diyorum , tık yok.. bazı insanların hata yaptıgını düşünmemek elde deil.
benim felsefem belli param yoksa benzine yetecek , bütün hafta otobüse binerim , haftada 1 gün v8 le gezmek yeter bana
-
1 Şubat 2005: 19:18 #2079Chevy_Killer_89Katılımcı
cok haklısın kardes birde onların motorunu guclendirmek için birsuru sey takıyorlar daha dogrusu bır suru para verıyorlar ama aldıkları peygir gucu en fazla 20 30 hp o kadar masrafı bi amerikanın motoruna yap kalkısta kaputu gorursun
-
1 Şubat 2005: 20:16 #2080exonotzorKatılımcı
zaten horuldayan rolantin ile yanlarında durdugunda bile kendilerini kötü hissediyorlar bu iş para meselesi degil zevk sahibi olma meselesi
-
9 Şubat 2005: 11:29 #2081Mustafa YÜKSELKatılımcı
evet bu iş zevk meselesi
vızıldayıp kaçısmaktansa
gürlerim
ben trafikte hep ağır ve güçlü olmayı severim vızıldamak bana göre değil
-
9 Şubat 2005: 14:11 #2082exonotzorKatılımcı
geçe yaz bilkent otomobil sporları kulübü bahar şenliklerinde slonom yarışı yaptı ,, basit bişeydi ,, arkadaş bir clio ile katıldı ,, bide dedik hadi açık kaputu bişeyler yapalım ne mümkün kocaman bir plastik kaputun altını kaplamış ,, hava filitresini zorbulduk ,, ama beyinsiz ve ruhlu bir araba olsaydı ,, en azından biraz bişiler kurcalaya bilirdik
-
16 Şubat 2005: 14:28 #2083DRIVER34Katılımcı
aslında bu tarışılır bi konu serilik açısındanda sürat açısındanda yeni nesil motorlarda 1600 de yada 2000cc de çok güzel şeyler başarabiliyo
ama ne vardır senin sesin yeter markan yeter
ama yeni nesil bi araçta 0dan 100km ye çıkış zamanı,cartı curtu v.syani bi amerikan aldığında motorun bakımlıysa yapacağın modifiye sadece zevke kalır olmasada yeter yani ama teknolojik araçlarda standartıyla oynamama gibi bişey yok sırf sesi almak için yok filtre,yok headers artık allah ne verdiyse
amerikanda ise ses için sadece gaza dokunman yeterli kalıyor yani -
17 Şubat 2005: 14:55 #2084Mustafa YÜKSELKatılımcı
abi twingo kullnıyorum 1200cc ama allah var seri araba 1 metre patinaj bile çekiyo ama 40 ın üstünde direksiyonu sert kırarsan salto atmak istiyo artık takla bile değil
-
17 Şubat 2005: 19:07 #2085facelessKatılımcı
tamam amerikan kullanmanın zevki baska ona lafım yok.. yalnız herkezin zevki baskadır. birde amerikan parcası bulmakmı daha kolay yoksa sizin bahsettiğiniz arabaların parcalarını mı bulmak kolay?…. 2-3 ay bi parça bekliyeceğime fazla para verir beklemem (sizin bahsettiğiniz arabaları kastediyorum). Ben şuan 2003 subaru impreza sti kullanıyorum. parça bekleme veya baska bi sorun cıkartmadı simdiye kadar.. arabama Remus egzost-T2 Turbo- N20 koydum taş gibide gidiyor… Gürüldeyip yavaş yavaş gideceğime sinek gibi vızıldayıp uçarım daha iyi… Bira iğneleyici bi laf oldu ama kusura bakmayın yani..
-
17 Şubat 2005: 21:57 #2086exonotzorKatılımcı
gerçi o subaru fiyatına , 1000hp amerikan olur
ama subaru zaten bizim eleştirdigimiz kesinde degil , ben el kadar gti a 30 40 milyar verenlere inanamıyorum
-
18 Şubat 2005: 00:09 #2087roadrunnerKatılımcı
bu amerikancılık biraz metresi olan evli erkek moduna benzer.
gülü seven dikenine katlanacak vs…Herkesin kendi görüşü. Hepimiz gündelik kullanım için az yakıt tüketen, mümkünse dizel, park sorunu olmayacak ve yedek parça vs. düşündürmeyecek otomobiller seçeriz fakat bu bizim V8 bir amerikanı dünyaya değişmeyeceğimiz gerçeğini değiştirmez.
-
18 Şubat 2005: 07:39 #2088fordcuKatılımcı
suparu lu arkadas adını sımdı unuttum kusura bakma ama bıraz havalarda ucuyorsun amerıkanlara gurler ve yavas gıder demıssın sen hıc bır ferrari ıle kalkıp ferrarıyı gecen bır amerıkan gordunmu gormedıysen 65 chevelle bır rıca et sana bır kucuk gosterı yapsın he parca sorununa gelınce cebınde paran varsa ıstedıgın parca dhl ıle 2 gunde elınde oda en gec sunu sdakn unutma japon arabaları avrupa arabaları mısyonlarını en fazla 5 sene ıcınde tamamlar ve yok olmaya mahkumdurlar amerıkanlar yıllanmış şarap gıbıdır kaldıkça guzelleşir dunyanın en kuvvetlı motorlarının 60 lı ylların ortalarında uretılmeye baslanıp ekonomık krızler nedenıyle 7o lerın ortalarında bıtmıstır malesef bunun sebebıde benzın pasrasını dusunenlerdır benzıne verecek paran yoksa amerıkan arabası almıyacaksın yada bızım gıbı yapacaksın hafta ıcı gti lara bınecen yazın hafta sonu 2 gunde 1967 ford mustang fastback kullanarak yakabıldıgın kadar benzın yakacaksın + hakıkı amerıkan arabası sevdalısı arkadaslar arabalarını az benzın yaksın dıye ugrasmazlar tam tersı o araba yı benzın ımha etmesı ıcın guc uretmesı ıcın zorlarlar bılmem anlatabıldımmı……
-
18 Şubat 2005: 08:00 #2089Mustafa YÜKSELKatılımcı
[quote:7bf0548d05=”fordcu”]suparu lu arkadas adını sımdı unuttum kusura bakma ama bıraz havalarda ucuyorsun amerıkanlara gurler ve yavas gıder demıssın sen hıc bır ferrari ıle kalkıp ferrarıyı gecen bır amerıkan gordunmu gormedıysen 65 chevelle bır rıca et sana bır kucuk gosterı yapsın he parca sorununa gelınce cebınde paran varsa ıstedıgın parca dhl ıle 2 gunde elınde oda en gec sunu sdakın unutma japon arabaları avrupa arabaları mısyonlarını en fazla 5 sene ıcınde tamamlar ve yok olmaya mahkumdurlar amerıkanlar yıllanmış şarap gıbıdır kaldıkça guzelleşir dunyanın en kuvvetlı motorlarının 60 lı ylların ortalarında uretılmeye baslanıp ekonomık krızler nedenıyle 7o lerın ortalarında bıtmıstır malesef bunun sebebıde benzın pasrasını dusunenlerdır benzıne verecek paran yoksa amerıkan arabası almıyacaksın yada bızım gıbı yapacaksın hafta ıcı gti lara bınecen yazın hafta sonu 2 gunde 1967 ford mustang fastback kullanarak yakabıldıgın kadar benzın yakacaksın + hakıkı amerıkan arabası sevdalısı arkadaslar arabalarını az benzın yaksın dıye ugrasmazlar tam tersı o araba yı benzın ımha etmesı ıcın guc uretmesı ıcın zorlarlar bılmem anlatabıldımmı……[/quote:7bf0548d05]
birde ilave olarak:::: hani 60lı yıllarda sokak yarışları hat safhadaydı o aman markalar sokaklarda yarışıyodu ve dünyanın en güçlü performans harikalarını yaptılar sonra sokak yarışlarını piste taşıyıp can güvenliğini arttırmak istediler üzerine kriz de gelince [b:7bf0548d05]drag[/b:7bf0548d05] icad oldu : )))))))) ve sonuç olarak o arabalar dünyanın performans harikaları olarak kaldı : )))))
-
18 Şubat 2005: 10:44 #2090DRIVER34Katılımcı
subarulu arkadaş ben eleştirirken tabi bazı modelleri kastetmedim
bir subaru bir vtec v.s bunlar ayrı bir katogoride zaten bu konuda üstüne alınma yani bende subaru kullandım ve hakikatten çok güzel bir araba
ama şööle bi düşün
sinek gibi vızır vızır giderken allah göstermesin kontrolü kaybettiğinde bi kaza anındaki güvenliğini de düşün
bak benim arabam 83 granada 2.8 ne ööle tam bi amerikan gibi gürülder nede senin araban gibi uçar orta halli bir araba 160 beygirlik 1500kg bi araç işte… asıl konuya geleyim bundan 1-2 ay önce içinde ailem varken 90 yada 100 yani işte ortalama o hızlarda lastiğim patladı (ön lastik) sonuçta öyle yada böyle arabayı yanaştırdım arıza şeridine şimdi soruyorum 160 beygirlik ve 800kg bi araç olsaydı altımda sence o araba nasıl yanaşacaktı yada vursaydım benim aracıma oranla ne kadar hasar alacaktı yani bak senin aracın için konuşmuyorum kasa yapısını bilmiyorum çünkü…. ama hız yaparken bida işin kötüsünü düşün tamam aırbag falan filan vs varda karton gibi bi arabayla aırbag seni ne kadar korur..
parça konusuna gelince inan nerde arayacağını bilirsen o kadar kolay bulursun ki ben 1952 fordun tüm parçalarını bulduysam 69 model bi mustangın parçalarını bulmak ne kadar sorun çıkartabilecek -
18 Şubat 2005: 10:55 #2091DRIVER34Katılımcı
ayrıca bişey eklemek istiyorum ben forduma 500 milyona motor alabiliyorum eminimki çoğu amerikan arabanında bulursun yeriide söyleyeyim sefaköy şimdi soruyorum senin bi arabanın volant dişlisi ne kadar
bak honda cıvıc SI ‘nın grank miliydi sanırım 600-800 milyon arası oda bulabilirsen aksarayda bayisinde yoktu honda cıvıc yaa piyasada dolu bir araba
ben 500 milyona v6 2.5 motoru artı üstüne 100 daha verip şanzımanı bulabiliyorum motor çıplak değil marşına kadar şarj dinomosundan radyötörüne kadar kendin arabanın üzerinden sökebiliyorsun taze taze yani dalından koparma gibi -
18 Şubat 2005: 11:45 #2092facelessKatılımcı
Driver sefaköyü bende biliyorum zamanında bende cok girdim oraya ona lafım yok. ama bak *Tüm orjinal yedek parçanın 2 Yıl sınırsız km. üretici firma garantisi altında olmasıda bunun en temel göstergesidir.* diyorLar.. simdi sefököyde parca aramakmı mantıkLı yoksa yukarda okuduğun mu söyle diyeyim sana ben sefaköye cok gittim cok parca aldım oradan. tamam orada daha ucuz yalnız bide biliyorsun ucuz etin yahnisi olayı var
Bi arkadaşda ferrari ile chevelleyi kıyaslamıs.. bi zamanlar izmit körfez pistinde bitane sahin vardi biliyormusun.. draglarda kendi katagorisinde bir cok arabayı gecti hatta subaruları bile… önemli olan arabayı düzgün yapmak sırf görüntü olsun diye modifiye yapılmaz…sizin bahsettikleriniz baba parasıyla araba modifiye ediyorlar.. -
18 Şubat 2005: 12:30 #2093DRIVER34Katılımcı
faceless kardeş eğer araba seninki gibi yada diğeri gibi elektronik aksamlıysa zaten sefaköye gidenin aklından şüphe duyarım..
mesala motoru aldın abi benim araba için konuşuyorum sibob kapağını açmadan bişey yapamassınki bakımını yapacan takmadan çıkma parça alyıon …. iki sene garantili parçalar için verdiğin para zaten benim komple motor paramdan fazla bırakta yapsınlar onu 😆 dimi kardeşşahinden bahsetmişsin doğrudur ben bizzat 4. viteste 195 km hıza çıkan şahine bindim ikdaa üzerine bindim yani ve gördü araba
ayrıca bizim kendimizin dükkanda yaptığıama o dediğin arabalar o sürati almak için ne kadar emek istiyor ve ne kadar güvenli.. bi amerikan kolay kolay büyük arıza yapmaz adam gibi binersen her arabanın kullanma şekli vardır ama amerikana bi kere hararet yaptır ayvayı yersin orası ayrı ya bu arabalar kız gibi yaa idare etmesini bilecen anlayacan
baba parasıyla modifiyeden bahsetmişin onu ne sen nede biz bilebiliriz
kimi insan parayı yatırım için kazanır kimide yemek için -
18 Şubat 2005: 18:29 #2094facelessKatılımcı
Driver sefaköyü bende biliyorum zamanında bende cok girdim oraya ona lafım yok. bence iyi oku arkadaşım… zamanında demisim dimi.. kusura bakmada cingene gibi gidipde parca aramak artık sarmıyor beni…
-
19 Şubat 2005: 08:57 #2095DRIVER34Katılımcı
aslında çingene gibi parça aramak biraz kırdı beni açıkçası daha farklı hitap edebilirdin neyse problem değil ama şu kesin amerikana binen adam sefaköye uğramam derse yalan olur bunu aşma gibi şansın yok amerikancılar için diyorum ama şuda var büyük konuşmamak lazım bigün seninde işin düşebilir gerçi subaruya ne parça bulunur orası meçhulde…
ayrıca şuda var babam 50 yaşında ve en az 30 senelik usta ve hala senin tabirinle çingene gibi sefaköyden parça alıyor…
kendine iyi bak
DRIVER34 -
19 Şubat 2005: 14:35 #2096facelessKatılımcı
yok hocam cingene gibi tabiri kusura bakma cidden biraz kaba olmuz o konuda kusura bakma..haklısın.. ama benim dediğim şu eski arabalarıma parça almak icin bende gittim ama benim eski arabalarım amerikan değildi. ayrıca oraya herkez gidiyor bikeresinde bi tamirhanenin çatısında 600 sel kasası görmüştüm, yuh dedim neyse benim asıl bunu yazmamın sebebi cingene tabiri icindi onu düzelteyim.. sana söyle biseydaha anlatayım. eskiden 190 d vardı bende babamın arabasıydı daha doğrusu.. hatırlarsın sanırım amerikan arabalarının lastiklerindeki yazılar beyaz olurdu.. bende sırf ona özendiğim için elime boya alıp arabanın lastiklerindeki yazıları beyaza boyamıstım… tabi bunu simdi yaparmısın deseler asla ve asla yapmam.. o civic vs.. gibi araclara binenlerinde arabalarına yaptıkları bundan farksız.. onun icin ben dediğimi hala savunuyorum.. parası olan herkez arabasını modifiye etmesini bilmiyor.. )
-
21 Şubat 2005: 08:10 #2097DRIVER34Katılımcı
bak o işte doğru herkez modifiye edemez ona bişey demiyorum yani dergiden bi foto alıp onun aynısını yada farklı bir rengini yapmak modifiyecili değil doğana subaru spoyleri koymakta değil tabi bunları söylerken yakıştırılanlardan bahsetmiyorum ama şuda var
olay yakışanı farklıyı yapmak araban seni ifade edecek anlayacan
artı senin o lafı herhangi bi maksatla söylemediğini bende biliyorum biraz alınganlık yapmışım bende işte neyse hiç problem değil kendine iyi bak
byss 😉
baba parası konusuna biraz takıldım ben yanlış anlama bende kendi masraflarımı kendim çkarıyorum ama birine bunu demek için önce onun kardeşi falan olman lazım bide tanımıyorsan bu yargıyı koyman üzücü olabiilir…tanısan bile bilsen bile baba parası olupta yemeyecek adam çok nadirdir yani şimdi benim peder bana 67 GT 500 alacak ben yok baba parası olmaz diyecem valla burdaki üyeler beni taksim meydanında sallandırır gibi geliyo 😆 neyse
bende sana bulaşıp duruyorum he sakın yanlış anlama yani kendine iyi bak:) -
21 Şubat 2005: 10:37 #2098Mustafa YÜKSELKatılımcı
ben sallandırabilirim : ))))))))
-
21 Şubat 2005: 12:03 #2099gtagucuKatılımcı
Bu Sefaköy’deki yer nerede oluyor ayrıntılı olarak tarif edebilirmisiniz? İkitelli sanayinin oralardamı oluyor?
-
21 Şubat 2005: 12:19 #210065chevelleKatılımcı
Şimdi eğri oturalım ama doğru konuşalım. Ben Amerikan arabasını severim. Bunu BEN söylüyorum ki önemli bir husustur bu. 40 yaşındaki arabamı hurda olmaktan kurtardım ben. 12 küsür giderim, durarım ve dönerim arabamla, yani öle sadece ışıktan ışığa kalkmaktan da hoşlanmam, arabamı da ona göre yapmadım…
Ama Amerikan arabası yolda yarışırken standart haliyle son derece DANDİK bir araçtır. Duramaz, dönemez ve kullanımı zordur. Performans kullanımından bahsediyorum, anladığınız üzre…
Rağbet gören F-body ler Mustangler standart halleriyle otomobil sıfatından sayılmaz teknik açıdan. Verin bana bir, atıyorum, Gordini 8 (seneside aynı hani ordan da savunamayız) hepsinin stok haline olan körfez pistimizde her 4 dakikada 1 tur bindireyim.
Arka takımı makas olmayan araçlarda maşallah 2 tona yakındır, o ağırlıkta performans arabası olmaz anca kamyon olur yük taşır.
İşin en vahimi yenisi de son derece dandikmiş… Ağırlığı aynı kalmış materyali incelmiş. Eski arabanın havalandırma, soğutma ve yol tutş eksikliklerine bir de metal aksamın inceliği eklenmiş. Kremayer direksiyon ve 3 linki allahtan koymuşlar ama aynı şey.
O yüzden amerikan arabası sevgisini performans olarak baz almayın da daha çok nostalji, ses güzelliği ve kullanım keyfi gibi kategorilere taşıyın derim ben. Tabi bunların hepsi değişebilir ama bu da çok yüksek miktarda para, sabır, bilgi, sinir gerektiriyor.
Tabi bazı parçaları hurdalıktan bulmak bu işin parasal kısmını zeka ile yenmeye çalışan (veya yurdumuzdaki imkansızlıklar yüzünden zorumlu olarak uygulanan) gayette efektif bir yöntem. Bu eski tip yöntemlerle motor ve şanzımanını 1-2 milyara çıkarttğım 350 ile s2000 zorladığım (allahın impalasıyla hemde hehe) da oldu. Amerikalı da buı yöntemleri kullanır, bende çok severim. Gidip 3000 dolara brembo, wilwood alacağıma kamyon disklerine ısmarlama balatalarla yaptığımız fren de bir örnektir.
Eğri oturup doğruı konuşurken içimizdeki icatcıların yaptığı güzellikler gözlerimi yaşartıyor. Ne kadar köfte o kadar ekmek lafı doğrudur belki ama bunu mümkün olduğunca boşa çıkartmak da bir ödev olmalıdır.
Şimdi ne zırvaladı bu diyeceksiniz. İzah ediyim: Ben 40 yaşındaki arabamla bırakınız Ferrari’leri bir 330u, M3ü, subaruyu filan geçiyorsam (Beni bir kenara bırakın arabasını kıt kanaat toplamış pekçok arkadaş toz attırıyor yeni arabalara, virajdada zorluyorlar üstelik), Oturup ağlayın ulan!!!!
O arabaların geometrisi ve üzerlerindeki parçalar elimizde ve kullanıma açık olsa neler yapacağız onu bi düşünün….
-
21 Şubat 2005: 12:50 #2101DRIVER34Katılımcı
valla konuyu iyi toplamışsın aslında
ama şey demişsin işte dandik bir arabadır standartı falan diye şu var her modelin ayrı bir amacı var adam sen yarışasındiye yapmamış arabayı onu karşılayacak başka arabalar vardır elbette
spor modellerde
sonuçta işin sonu zevke bakıyo tabiki -
21 Şubat 2005: 13:04 #2102DRIVER34Katılımcı
[quote:0273f3a91c=”TEMPEST”]ben sallandırabilirim : ))))))))[/quote:0273f3a91c]
sen zaten fırsat kolluyon ilk fırsatta asıp fordumu da almak istersin sen 😆 -
21 Şubat 2005: 13:49 #2103Chevy_Killer_89Katılımcı
yalnız birşeyi belirtmek istiyorum.bizde 68 skylark455 vardı 36 yasındaki araba FERRARİ 360 modeno yu onu 5 6 sefer ust uste kalkısların hepsinde de gecmiş ayrıca buna porsce ler surat motorları da dahil ayrıca ve ayrıca araba 1700 kg kusur agırlıkta
-
21 Şubat 2005: 14:30 #2104DRIVER34Katılımcı
ya işte talebe göre arz her kitleye hitap ediyo
sonuçta
bir aile bir spor bir pıckup hertürlü model anlayacan -
22 Şubat 2005: 07:34 #2105SzopenKatılımcı
Vızır vızır(yüksek devir) giden, birde üstüne turbo, birde üstüne japon bir araba kaç kilometre gider çok merak ediyorum, kaç sene kullanılır o araba.. Amerikanların taktiği büyük motor+düşük devir=uzun ömürken, japonların ki Küçük motor+yüksek devir=kısa ömür… Konserveye binmek isteyen konserveye biner.
-
22 Şubat 2005: 09:27 #2106Mustafa YÜKSELKatılımcı
[quote:071b4d7278=”Szopen”]Vızır vızır(yüksek devir) giden, birde üstüne turbo, birde üstüne japon bir araba kaç kilometre gider çok merak ediyorum, kaç sene kullanılır o araba.. Amerikanların taktiği büyük motor+düşük devir=uzun ömürken, japonların ki Küçük motor+yüksek devir=kısa ömür… Konserveye binmek isteyen konserveye biner.[/quote:071b4d7278]
çok doğru litre başına 110 beygir o arabayı mahveder
bence ideali cu in başına 1 hp standart motorda 350ci=350hp
-
22 Şubat 2005: 17:54 #2107_lowrider_Katılımcı
arkdasim 106 quicksilver’la ortalama 90 100 ile kaza yapti.araba 3 takla atti,perte kaldirildi.hava yastigi vardi hesapta.isterse hava yorgani olsun amerikan arabalarinin salamligi tartisilmaz. biz 95 yilinda sarkoye yazliga gidiyoduk babamda dodge charger yada challenger vardi.tam hatirlamiyorum.arabada 5 kisi vardi.akrabalar falan.yola serin olur diye gece cikmistik.bide sarkoyün yolu çok dolambaçli dar ve yokustur.babam yolun kenarindaki dur tabelasina carpti.biz o tabelayi(ortalama 20-30 kilo)yerinden sökerek 2-3 metre asagiya tarlaya uctuk.araba ne bi takla ne bisey.indik baktik tabela arabanin altinda ve ön tampon çatlak.helal olsun amerikanlara…
-
22 Şubat 2005: 18:29 #2108Chevy_Killer_89Katılımcı
walla hocam bizim 77 camaroyu abim otoparka koyarken otoparın duvarını catlattı tabi bizimkinin on tampon birazcık cizilmişti
bi defasındada hava yagmurluydu geri geri geliyordu abim 76 transam arka gorunmuyodu ve sokak cok dardı caarrrt… etti indik baktık sahinin kapı iceri gomulmus bizimkinin arka tamponun kosesi hafif bi cizilmiş
-
23 Şubat 2005: 09:26 #21091967mustangfastbackKatılımcı
amerikanlar saglamdır saglam olmasına ama sunu sakın unutma eger araban bıraz da olsa çürümeye başlamışsa ve sen onu yaptırmadan kullanıyorsan senı ıcındden anca itfaiye keserek cıkar çürük olmayan amerıkan saglamdır ama sunu da eklıyeyım ıcıbnde kemer takmadan gıdıyorsan ıcınde saga sola vurursun kaza sırasında mesela bızım bır arkadasımız shifter a ayagnı vurdu kaza sırasında ayagı kırıldı yıllara gore ıcınde kullanılan malzemeler yuzunden hep ıcındekıde yaralanır arabaya bısey olmasa bıle amerıkana fazla guvenmeyın bılmem anlatabıldımmı
-
23 Şubat 2005: 10:16 #211065chevelleKatılımcı
Kendinizi kandırıyorsunuz…
360 Modenayı 68 Skylark geçti ha? Heralde 360 Modena’yı allahın kazması kullanıyordu zira bir 455 Buick Skylark (mavi olan) benim A3 1.8Tyi anca 30cm farkla geçebildi…. Bu da demektir ki en güzel 14.5 gidiyordu o araba…. 300 gidebilirmi skylark? Çıkın otobana bi deneyin isterseniz…
O Skylark gitsin gitsin hadi 12 gitsin (görmedim tam 12 giden skylark burda ben), ki düz yolda 12 gitsen ne yazar… Virajlı bir yolda o skylarkı ben herhangi bir arabayla çok fena geçerim gibi geliyor bana, denemek isteyen 455 Skylark şöförleri gelsin sahilde bi gazlayalım bende bi Mini Cooper alacaktım alırsam onla gelirim 120 bg mi ne yeter ona…. Ne freni tutar ne döner, ki skylark tam şase iyi döner o camarolarla kıyaslarsak…
Hepimiz araçlarımızın limitasyonlarını bilelim de ona göre konuşalım. Araçlarımız tabi ki 40 yaşındakı ağır demir yığınlarına göre çok güzel hızlanıyor. Işıktan ışığa bir Ferrari’ye dahi kafa tutabilecek çok araba var. Lakiin iş araçları karşılaştırmaya gelirse genel olarak daha başarılı araçlar bu yeni araçlardır.
Bir araç olarak hangisini tercih edersiniz caddede? Durup dönebilen bi araç daha iyi bir silahtır…
Ama benim bu yazılarım sizi kızdırıp şevkinizi kırmasın, tersine sadece düz gitmekle kalmayan, durup dönebilen araçlar yapın… Ben yaptım, tabi bi sürü dezavantajı var arabamın sert, rahatsız, sinirli vs ama olsun elimizden geldiğince kompetitif bir araç çıkarttık ve caddede limitlerim içerisinde yeni araçları şaşırtıyorum.
Otomobillerinizi benim son derece salak bulduğum 0-400m drag yarışına hazırlamak şahsi kanaatimce gereksiz… Ama tabi zevkler ve renkler tartışılmaz….
1000 beygir gördüğünüz aracınızla viraja yaklaşırken yanınızdan geçen bir çaydanlık moralinizi bozmaz mı? Düzlükte attığınız farkı size aynen iyade ediyor, boşu boşuna enerji harcıyorsunuz… Bence değişik tip araçları burda olduğu gibi düz ayak karşılaştırmamak lazım…
-
23 Şubat 2005: 10:59 #2111SzopenKatılımcı
[quote:1152ab0253=”65chevelle”]Kendinizi kandırıyorsunuz…
360 Modenayı 68 Skylark geçti ha? Heralde 360 Modena’yı allahın kazması kullanıyordu zira bir 455 Buick Skylark (mavi olan) benim A3 1.8Tyi anca 30cm farkla geçebildi…. Bu da demektir ki en güzel 14.5 gidiyordu o araba…. 300 gidebilirmi skylark? Çıkın otobana bi deneyin isterseniz…
O Skylark gitsin gitsin hadi 12 gitsin (görmedim tam 12 giden skylark burda ben), ki düz yolda 12 gitsen ne yazar… Virajlı bir yolda o skylarkı ben herhangi bir arabayla çok fena geçerim gibi geliyor bana, denemek isteyen 455 Skylark şöförleri gelsin sahilde bi gazlayalım bende bi Mini Cooper alacaktım alırsam onla gelirim 120 bg mi ne yeter ona…. Ne freni tutar ne döner, ki skylark tam şase iyi döner o camarolarla kıyaslarsak…
Hepimiz araçlarımızın limitasyonlarını bilelim de ona göre konuşalım. Araçlarımız tabi ki 40 yaşındakı ağır demir yığınlarına göre çok güzel hızlanıyor. Işıktan ışığa bir Ferrari’ye dahi kafa tutabilecek çok araba var. Lakiin iş araçları karşılaştırmaya gelirse genel olarak daha başarılı araçlar bu yeni araçlardır.
Bir araç olarak hangisini tercih edersiniz caddede? Durup dönebilen bi araç daha iyi bir silahtır…
Ama benim bu yazılarım sizi kızdırıp şevkinizi kırmasın, tersine sadece düz gitmekle kalmayan, durup dnebilen araçlar yapın… Ben yaptım, tabi bi sürü dezavantajı var arabamın sert, rahatsız, sinirli vs ama olsun elimizden geldiğince kompetitif bir araç çıkarttık ve caddede limitlerim içerisinde yeni araçları şaşırtıyorum.
Otomobillerinizi benim son derece salak bulduğum 0-400m drag yarışına hazırlamak şahsi kanaatimce gereksiz… Ama tabi zevkler ve renkler tartışılmaz….
1000 beygir gördüğünüz aracınızla viraja yaklaşırken yanınızdan geçen bir çaydanlık moralinizi bozmaz mı? Düzlükte attığınız farkı size aynen iyade ediyor, boşu boşuna enerji harcıyorsunuz… Bence değişik tip araçları burda olduğu gibi düz ayak karşılaştırmamak lazım…[/quote:1152ab0253]Arkadaş komplex yapıp, sırf bu başlığa cevap yazmak için üye olduğuna göre, skylark’ın 30 cm’i çok acıtmış olsa gerek…
-
23 Şubat 2005: 13:01 #2112SzopenKatılımcı
[quote:6b0f952609=”DRIVER34″]ee tabi şimdi burda tartışılmayacak bazı modeller bunlar ayrı katogoride zaten onlarda çaydanlık olmuyor 😉
çaydanlık vasfındaki arabalarda tabi ebatları açısından bazı alternatiflere sahip ee bırakın olsun okadar 50 yaş fark arada ama şu var hem sağlamlık açısından hemde orjinal fabrika çıkış güçleri açısından bir amerikan tartışılamaz yine söylüyorum istisnayi durumlar hariç[/quote:6b0f952609]Valla Mercedes ve Bmw’ye tabiki çaydanlık diyemeyiz ama diğerlerine… http://amerikanaraba.com/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=117&highlight=&sid=75b7956aebb5753aa323afd58615f770 forum açmıştım dün, audi, volvo bunlar araba değil…
Not: Babam ımpaladan indikten sonra mercedes’ede araba demiyorr….
-
24 Şubat 2005: 07:27 #2113piyuAnahtar yönetici
Konu biraz geyige sardıgından ben cokta yazmak istemiyordum ama ne yapıp ettiniz beni de cektiniz 😆
karsılastırmalar komik… en ucuz 2.eli bile sanırım 200.000usd olan bir ferrari ile max. 30.000usd olan bir amerikanı kıyaslıyorsunuz…nasıl bir adalet anlamadım…ferrari formula yarıslarında oncu bir firma ve bu bilgi birikimini kendi modellerine harcıyor…cok pahalı ama ust sınıf bir arac cıkıyor…diger yandan yanlıs bilmiyorsam ford haric motor bile veren amerikan uretici yok… yani klasman farklı… corvette’ler lemans yarıslarında yarısıyor yanlıs bilmiyorsam gecen sene de kazanmıstı (kendi kategorisinde tabiki) lemans’ta dayanıklılık ondedir… simdi ferrari ile corvette’i kıyasladıgında biraz daha mantıklı bir kıyaslama oluyor… hele birde guzel modifiye edildi mi lingenfelter gibi… o zaman ferrari’nin yarı fiyatına hemde ferrariyi guzelce gecen bir corvette elde etmis olursunuz…
iste ben buna kıyaslama derim… 😉
diger yandan full-size denilen bir impala ya da cadillac’ın konfor olarak onune gecebilecek (tum otomobil tarihi diyebilirim) bir araba oldugunu sanmıyorum… 😆
-
24 Şubat 2005: 08:06 #2114DRIVER34Katılımcı
valla aslında konu pejo falan ne bileyim şimdiki standarlarda gezen arabalardı ferarilere falan atladık ama yine çok çıktığımızıda sanmıyorum
girip girip çıkıyoz anlayacan -
25 Şubat 2005: 03:09 #2115Pontiac301Katılımcı
Yeni nesil arabalar iyi hoş güzel.Hem ekonomik hemde insanla mantıklı geliyor.Fakat arabayı sıfır alıyorsunuz (bu yeni amerikanlar içinde geçerli) anında fiyatı bi anda düşüyor.Ayrıca üreticiler tüketicileri habire servise çağırıyor.Servise gitmedinmi garantiden çıkarıyorlar.Servistede malı gayet iyi yerleştiriyorlar.Kaldıki mutlaka 2 yılda bir arabalar kasa değiştiriyor veya makyajlanıor….Sonuçta yeni arabaların yüzleri çabuk eskiyor.Bizim amerikanların servis problemi yok parçası bol ve ucuz.Küçük paralara rahatlıkla eğlenilicek kombinasyonlar yapabilme imkanı var.Ayrıcada bizimkilerin yüzü eskimiyor…Ama şu bir gerçekki yeni nesil arabalar gerçekten çok az yakıyor…Ve madalyonun öteki tarafıda benzincide ağır basıyor!!! ❗ ❗
-
25 Şubat 2005: 08:07 #2116Mustafa YÜKSELKatılımcı
o bir arabada ne eksik
benim duygularımı tatmin etme yetisi : ))))
-
25 Şubat 2005: 15:10 #2117Chevy_Killer_89Katılımcı
65 chevelle o skylark bizimdi dogrubildin lacivert beyaz serıt o araba Mustafa nındı(goztepe) Mustafa benım abim bu arada
dogru abim anlatmıstı bi audiylede yarıstıgını fakat 30 m de az bi mesafe degil birde o senın audiyle yarıstıgında motoru guclendirilmişmiydi bilmiyorum ancak ben 360 modenno yu gectıgını soylerken hikaye yazmıyorum bu dogru abim bir ara arabayı satmıstı alan sahibi yarısmıstı 360 modenno yla ve bu hikaye degil tam 5 defasındada bizim skylark gecmıstı
bende bir suru drag video su var ve bir video da 70 charger 455 900 hp vs porsche 911 turo 700 kusur hp (bu arada porsce turbo superchgarced nos vsvsvs) kalkıstan 600 m sonra charger cok acı bi fark koyuyo yani sen bizim skylark ın olayına inanmıyosan goztepe sanayi sitesinde sabahattin usta vardır ondan ogrenebilirsin o skylark ın hangi arabaları gectigini veya motorları arabanın motorunu bizzat kendi guclendirmişti
bu arada sana bişey soyliyim mi abim bi 1.8 motor standart bi arabayla yarısırken ki kendinde bir muscle car varken gaza kokune kadar basacagını dusunmuyorum 😉
ayrıca bizim skylarkın 0-400 m derecesi 12 saniyenin altındaydı birde amerikanlar yuksek suratle viraja girilsin diye pek onemsenmemistir ben daha cok drag yarısına verilen onem nedeniyle amerikanların oyle oldugunu dusunuyorum sırf bu yuzden biliyomusun bilmiyorum ama 68 de general motor drag yarısı için 68 ford fairlane 500 uretmiştir cok cok ama cok degerli bi amerikandır ve sanırım ondan 200 adt uretmişlerdir
ne demek istedigimi anladın sanırım lacivert skylark ın 360 modeno yu gectiginin uydurma olmadıgını
-
25 Şubat 2005: 15:57 #2118Chevy_Killer_89Katılımcı
pardon ben 30 cm 30 metre diye anlamısım fakat audiye attıgı fark 30 cm degildi arkadasım yanlıs biliyorsun bi daha soyluyorum abim bir muscle car la 1.8 standart bi arabaylayla yarısırken gaza kokune kadar basacagını sanmıyorum ki zaten kendide dedi gaza fazla dokunmadım diye
o zaman 2003 drag sezonunun 2.ayagında biliyomusun bilmiyorum 78 camaroyla kalkmıstı ve camaroda 8.2 litre 502 cu in motor vardı ve onu elemişti demekki sesnın audi turkiyede ki pek cok pro street i gecebilecek kapasitedebu arada szopen ben sırf bi baslıga yazı yazmak için uye olmadım dikkatini cekerim logonun altında ne zaman uye oldugum yazıyor ORADA HANGİ TARİHTE UYE OLDUGUM DA YAZAMAKTA he bu arada ben komplex yaptıgımı sanmıyorum [color=red:46bf65e35f][/color:46bf65e35f][color=#444444:46bf65e35f][/color:46bf65e35f]
-
25 Şubat 2005: 16:18 #2119Chevy_Killer_89Katılımcı
😳 😳 😳 😳 😳
szopen kusura bakma yanlıs cevap atmısım bana dedın sandım o komplex lafını tekrar kusura bakma yanlıs anlamısım (her zamanki gibi 😆 😆 😆 )birde 65 chevelle o skylark hala dursaydı emin ol abim senınle diledigin yolda yarısırdı
-
25 Şubat 2005: 17:20 #2120exonotzorKatılımcı
allah bana sadece 20milyar versin , o zaman heryerde herşekilde her 4silindirli ile ,, hiç korkum yok
ayrıca bir ruha sahip olmak para ile ölçülemez…
ayrıca 20milyara bir efsaneye can vermenin hazını hiçbir(yüzbinlerce dolarlık ferrari sahibi olmak bile) araç bana yaşatamaz..
360mondena almak para işi ,, bir efsane sürmek ruh işi
-
25 Şubat 2005: 21:53 #2121Chevy_Killer_89Katılımcı
cok dogru bir laf etmişsin exonozotor sana katılıyorum
-
26 Şubat 2005: 09:13 #2122DRIVER34Katılımcı
20 milyara amerikan toplamak demek abi bence türkiyede sayılı olacak bir amerikana sahip olmak demektir…
benim görüşümce sanayide bulunarak ortalama fiyat biçersem orta halli bir amerikan için araba dahil sana maliyeti 10 hadi maxımum 12 milyar tutar bööle bir arabayada dönüp bakarlar
ben kendi granadamı toplam 4 milyara mal ettim bunu içinde bi kere motor yedim güzel dörtdörtlük bi araba değil ama en azından
yinede bakımlı olduğu belli oluyo anlata biliyormuyum -
26 Şubat 2005: 10:11 #2123SzopenKatılımcı
İmzamdaki arabaya 20 milyara yakın (belkide fazla) masraf edildi, araba orjinal toplanacaksa 20 milyar yeterli ama custom olayına girilicekse sınır/limit yok…
-
26 Şubat 2005: 10:26 #2124DRIVER34Katılımcı
ona ne şüphe
-
26 Şubat 2005: 21:23 #2125Pontiac301Katılımcı
Volkanın 455 skylarkı sıfır makina yapıldığı halde 12 saniye anca gidiyor.Lacivert geçen sene son nefesini verirken 12 gitmesi imkansız.Arabayı hepimiz tanıyoruz.Ayrıca modena hikayesini duydum ama görmedim.Kaldıki karşı taraftaki ferrariyi kullanan kimdi oda önemli bir husus!!! Ayrıca hacim herşey demek değildir.Bahsettiğin 502 tekneci ömerin marinize edilmiş yürümeyen 502 sidir.
[quote:d848436a2a=”Chevy_Killer_89″]pardon ben 30 cm 30 metre diye anlamısım fakat audiye attıgı fark 30 cm degildi arkadasım yanlıs biliyorsun bi daha soyluyorum abim bir muscle car la 1.8 standart bi arabaylayla yarısırken gaza kokune kadar basacagını sanmıyorum ki zaten kendide dedi gaza fazla dokunmadım diye
o zaman 2003 drag sezonunun 2.ayagında biliyomusun bilmiyorum 78 camaroyla kalkmıstı ve camaroda 8.2 litre 502 cu in motor vardı ve onu elemişti demekki sesnın audi turkiyede ki pek cok pro street i gecebilecek kapasitedebu arada szopen ben sırf bi baslıga yazı yazmak için uye olmadım dikkatini cekerim logonun altında ne zaman uye oldugum yazıyor ORADA HANGİ TARİHTE UYE OLDUGUM DA YAZAMAKTA he bu arada ben komplex yaptıgımı sanmıyorum [color=red:d848436a2a][/color:d848436a2a][color=#444444:d848436a2a][/color:d848436a2a][/quote:d848436a2a]
-
27 Şubat 2005: 08:55 #2126Mustafa YÜKSELKatılımcı
konunun başka bir yerine deyinicem : )
peugeot 205 gti alıp avrupadan bu arabaya 4 çeker kitini rally şanzumanı motoru body kitini getirtip uygulasak arabayı [b:0c815ad934]grup b[/b:0c815ad934] sınıfı bir rally otomobili haline getirsek ne olur :
imprezaya ne mod yaparsanız yapın eline verir ve bu tarz arabaların tamamının 😈 çok kıvrak olur şehir içi rakip tanımaz
yarış muhabbetini geçelim 205 le şehir içi trafikte geçilmicek araba yok
peki buna yönelmememizin sebebi ne :
❗ kendim için konuşuyorum ❗
babamın gençliğinde 56 fordu varmış bir sürü almanı rezil etmiş ozamanlar bu tek zevkiymiş , annemle evlenmeden önce 56 chevrolet le taksicilik yapmış ve ulaşma rekorları kırmış (10dk de havaalanı k.k.k.) evlenince 60 impala almış ve ben doğduğumda altımızda 60 impala hala vardı ben ilk okula başlayana kadar , sonra 66 belair ımız oldu 60 ı baban dedeme verdi , ardından 68 impala geldi ve bu iki araba burun buruna duruyodu kapıda 68 in şasi sorunundan dolayı 67 biscayne aldık bu arada dedem 60 ı jeep olarak kullanıp yıpratmıştı sonra 66 yı da yolladık 67 ve 68 kaldı kapının önünde ,,,,, ve 68 i parçaladık hurdaya çıkardık (ötv den baya önce) arabayı sökerken ağladım arabalarımızı hep babam tamir eder ben yardım ederdim,,, elimizde sadece 67 vardı artık… sonra haber geldi dedem 66 yla komşusunun garajına girmiş kalın taş duvarlı olan cinsten burnu bile kanamamış…. ben 67 ile trenyoluna uçarak indim birkaç sn bekledikten sonra gaza basıp devam ettim…
bu kadar yeter uzadıkça uzuyo insan annesinden niye vazgeçemez çünkü hayatının bir parçasıdır
biz amerikalıları neden çok seviyoruz onları hayatımıza almışız bir parçamız
-
27 Şubat 2005: 09:11 #2127Chevy_Killer_89Katılımcı
Amerikancı abi bizim skylark oluydu biliyorum ama motoru diriydi hem de capcanlıydı onun bir sahibi yaklasık 14-15 sene once motorunu evinin salonunda toplamıstı evet evının salonunda bizzat kendi toplamıstı ve o yıldan beri hiç arıza yapmamıs motoru ve hiç acılmamıstı zten o camaro yla yarıstıgında motorunu sabahattin usta (goztepe sanayı sitesi) yeni guclendirmişti yani demek istedigim motorda herhangi bir sorun yoktu
ve yaklası 500 – 600 kusur beygir gucundeydi ayrıca dedıgın dogru blok un buyuk olması bişey degiştirmez fakat o camaro da hp bildigim kadarıya 500 civarındaydı yanlısta biliyor olabilirim o skylark ı da tanımayan yoktur 😆 😆 😆 -
28 Şubat 2005: 20:15 #2128Pontiac301Katılımcı
Hatalı konuşuyorsun!!! Sabahattin abi o arabanın motorunu güçlendirmedi sadece aluminyum kaput yaptı!!!Sizin arabanız 500-600 beygir değildi maksimum 300 veya 330 verir. Çyle bir buick şuan türkiyede yok!!!Tekneci ömerin 502 side marine 502si olduğu için 500 beygirlerden bahsedilmiyor…. Beygir türkiyede çok güzel konuşuluyor ama beygiri karacabey harasından değil motora yaptığın yüklemenin ve kullandığın doğru malzemeye göre alıyorsun….Bunun amerikada bir sürü örneğpi var… Sizin motorun asıl sahibide rahmetli cem abidir…4 kapı çürük skylarkında kullanıyormuş bir zamanlar…. Skylarkı herkes tanır çünkü bizim yarış camiası kalabalık değil.Emrede arabayı toplatıyormuş inşallah en eski haline yani 98 yılındaki çicek haline dönerde, araba hakkıyla yeniden layık olduğu yere kavuşur…
[quote:ab667d1d11=”Chevy_Killer_89″]Amerikancı abi bizim skylark oluydu biliyorum ama motoru diriydi hem de capcanlıydı onun bir sahibi yaklasık 14-15 sene once motorunu evinin salonunda toplamıstı evet evının salonunda bizzat kendi toplamıstı ve o yıldan beri hiç arıza yapmamıs motoru ve hiç acılmamıstı zten o camaro yla yarıstıgında motorunu sabahattin usta (goztepe sanayı sitesi) yeni guclendirmişti yani demek istedigim motorda herhangi bir sorun yoktu
ve yaklası 500 – 600 kusur beygir gucundeydi ayrıca dedıgın dogru blok un buyuk olması bişey degiştirmez fakat o camaro da hp bildigim kadarıya 500 civarındaydı yanlısta biliyor olabilirim o skylark ı da tanımayan yoktur 😆 😆 :lol:[/quote:ab667d1d11] -
28 Şubat 2005: 20:54 #2129Chevy_Killer_89Katılımcı
bilmiyorum dedim ya abim bir ara satmıstı o alan kişiler olcmus o kadar cıkmıs ayrıca sabahattin usta ona tek kaput yapmadı eksoz karburator ve dereceli ekzantrik yapmıstı
oyle biliyorum ama yanlısta biliyor olabilirimemre malibu su olan degilmi ? siyah 74 malibu bizim skylarkla takas etmişti abim demek sonunda topluyorlar o skylarkı he
vay be o arabanın bizde cok ama cok anısı var inşallah cok guzel olurbilgilendirdigin için sagol o araba bizdeyken her defasında gordugumde içim parcalanıyodu haracanıcak diye
-
1 Mart 2005: 11:48 #2130Chevy_Killer_89Katılımcı
maksimum 300 veya 330 demıssın ama o kadar degildir kesin daha fazladır cunku biz ilk aldıgımızda 400 hp demişlerdi abim sonra dereceli ekzantrik eksoz falan yaptırdı ona 300 civarı olsa o araba cok agır gider yani gitmez drag a katıldıgında 2003 sezonunda izlediysen guzel gidiyodu
yani demek istedigim o skylark 300 civarı olamaz!!!!
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.