Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › 351c 2v modifikasyonu?
- Bu konu 16 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 19 yıl 9 ay önce
Burcak tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
26 Ocak 2005: 20:07 #97
horatioKatılımcı351c 2v motora ne gibi modifikasyonlar yapılabilir? öyle blower supercharger gibi şeyler istemiyorum. yabancı web sitelerinde şöyle bir gezindim. net birşey bulamadım. holley, edelbrock gibi markaların özellikle bu motor için bir performans paketi yok yardımcı olabilirseniz sevinirim.
birde 2v sistemi 4v sisteme converte etmek mümkünmü?
-
26 Ocak 2005: 21:41 #2046
piyuAnahtar yöneticiSelam,
1977 Camaro’mda 305ci ve 2bbl vardı. Guclenmesi icin 4bbl’ye gecis yapmıstım sende yapabilirsin… sadece uygun manifold ve karburator yeterli olacaktır. Bunu da istersen temiz bir cıkma arayıp bularak ya da sıfır edelbrock tarzı birsey alarak yapabilirsin…rakamları kesin bilmiyorum ama 600usd civarı manifold+karb. olur diye dusunuyorum. 20-30hp kazandırır…gidiside daha iyi olur…bunlara ek olarak hava filtreside eklersen benzin tuketimi artacaktır ama getirisi hp olarak iyi olacaktır… daha da birseyler ekliyim dersen headers ile yanmıs gaz cıkmasını kolaylastırmıs olursun…. sanırım bunlar 800-900 usd gibi birsey ve 50-60 hp civarı getirmesi gerekir… (bunlar yaklasık rakamlar tabiki…elindeki 351’in ne durumda oldugu ve ozelliklerine gore degisir…)
bilgisi iyi olan arkadaslar da yorumlarını yazarsa guzel bir konu olabilir….
birsey daha aklıma geldi…fiyatı pahalı olmayan standart’ın daha ustunde akım geciren buji kabloları da ateslemeye yardımcı olacaktır…bu soylediklerim aza bir usta bilgisi ile bile yapılacak basit modifiyeler…ama parcalarına zarar verdirmeden taktırmanı da öneririm…
-
27 Ocak 2005: 12:56 #2047
gtagucuKatılımcı4v ‘li silindir başları var 150hp civarı ekstra güç veriyor stock motorda ama fiyatları 1500-3000$ arası
-
27 Ocak 2005: 13:11 #2048
horatioKatılımcıilgilendiğin için teşekkür ederim piyu
arabanın number plate’ini internette araştırdım 1973 351c 2v o tarihteki emisyon kısıtlamalarından nasibini almış bir araba. fabrika çıkışı 170hp olarak yazılmış. benim motor supap kapaklarındaki ufak bir problem dışında gayet iyi durumda. fakat elektrik aksamını komple değiştirmeyi düşünüyorum(buna galiba yeni bir distributör de dahil). transmission c6 olduğu için mild performance konseptini fazla aşmak istemiyorum.ayrıca yürüyen aksam yüzünden şu anda bile kıçı başı oynayan bir araba. benim için en doğrusu makul bir yakıt/performans orantısı belirlemek olacak. Yazacak arkadaşların bunu göz önüne alarak cevap vermelerini rica ediyorum.
PS: hadi parçaları bulduk bunu hangi ustaya taktırıcaz(istanbulda). geçen seferkiyle kriko tornavida birbirimize giriyoduk az kalsın.
-
27 Ocak 2005: 13:24 #2049
piyuAnahtar yönetici2bbl ile 170hp diyorsun manifold+karb+hava filtresi ile zaten 210-20hp olması gerek…2bbl ile 12-13lt harcarken 14-15lt’ye cıkacaksın ama kullanımı cok daha guzel olacaktır…
Bu arada yukarıda cıkma alabilirsin demistim ama bir tecrubemi kafamdan silmisim…2kez cıkma karburator aldım ve 1inde feci kazık yedim…kim oldugunu soylemiycem cunku prensiplerime aykırı ama usta istanbul’da…
bence dogru bir is yapmak ve pisman olmamak icin sıfır bir edelbrock 600cfm cok guzel olacaktır…hem extra tuketmeyecek, hem guc kazandıracak hemde ileride modifiye ettiğinde sana yetecektir…
Bu tip modifikasyonlar hem maliyeti cok yuksek olmayan hemde kısa sürede kolayca performans alabileceginden yazdım…zaten tecrubemde bunlarla sınırlı 😳 Teknik bilgi konusunda daha işin çok başındayım…..
-
27 Ocak 2005: 23:16 #2050
atayKatılımcı351C 2bbl ve 4bbl olarak üst tarafı 2 ye ayrılır.2bbl yi 4bbl yapman için 4bbl’nin manifold ve silindir kapaklarını takım halinde almalısın.Ayrıca 351C’nin silindir kapakları da 2 ye ayrılır open ve close chamber olarak buda sıkıştırma oranını değiştirir.
Senin yapacağın en hızlı,basit ve ucuz olarak 4bbl’nin manifold ve silindir kapaklarını bulup,monte etmek -
28 Ocak 2005: 07:53 #2051
piyuAnahtar yöneticiÇstteki postlarda dedigim gibi emin degildim…ve yanlıs cıktı… 😳
demekki motor tasarım farkı da varmıs…ogrenmis olduk…
atay sagol…
Su C ve W olaylarını da kısaca anlatsana…Ben Cleveland daha performanslı diye hatırlıyordum ama Windsor daha guclu olan sanırım…?
-
28 Ocak 2005: 10:28 #2052
atayKatılımcı351c’nin tek önemli noktası 4bbl silindir kapağıdır.Kapak standartlar arasında hatta günümüzde ki çoğu big block ve bazı aftermarket kapaklar kadar verimlidir.Portları büyük,efektif ve canted dır (BBC gibi).Ayrıca bütün 4bbl’li 351C ler 4 bağlantı olarak üretilmiştir.351C 69-74 arası üretilmiştir ve daha sonra üretimine son verilmiştir.Not:351C’nin 4bbl kapağından tam anlamıyla faydalanmak için ya makinanın yüksek rpmler çevirtmek gerek yada stroker kit (hacim büyütme) yoluna gidilmesi gerek.Portlar o kadar büyük ki anca verim göstere biliyor.
351W 1969’da başlayıp 1990 ların başlarına kadar üretilmiştir.Dolayısıyla daha çok parçası olduğu gibi ucuzdur da.Ayrıca 351w, 289 ve 302 ile aynı grupta olduğundan (small block) parça bulmak daha kolaydı.Geometrik yapı olarak (deck height,rod lenght ratio…) daha iyidir.Günümüzde teknolojinin ilerlemesiyle silindir kapağı üreticilerinin gelişmesiyle 351C’nin tek özelliği olan silindir kapağının gizemi dama atılmıştır.
-
28 Ocak 2005: 14:58 #2053
horatioKatılımcıforumu başlattığımda kafamda bir iki tane soru vardı şimdi sayenizde onlarca var 😆
şu anda anladığım kadaryla benim için en makul seçenek 2. el bir 4v motor bulup kit halinde manifold ve silindir kapaklarını satın almak. fakat anlayamadığım bazı noktalarda var.
1. open and close chamber olayının kompresyona etkisi nedir?
2. motora yüksek rpm nasıl çevirttiririz? zira bu opsiyon sistemden memnun kalmamam ya da başarısız olmam durumunda eski sistemime geri dönme şansımı kolaylaştırıyor. yani bu bakımdan storker kit den daha güvenli geldi bana.
3. bütün bunları istanbulda beni sinirden zıplatmadan yapacak hangi ustalar var
4. tabiki kaça malolur? (parçaları yeni aldığımı varsayarsak)
5. parçaları alırken yada ustalarla görüşürken birileri benle gelebilirmi?Piyu, Atay, GTAgücü cevaplarınız için çok sağolun arkadaşlar…
-
28 Ocak 2005: 17:49 #2054
atayKatılımcıPARA PARA PARA.Ne kadar çok bütçen varsa bu işe o kadar iyi olur…
Cevaplar:
1)open and close chamber olayının kompresyona etkisi çoktur.Kullandığın pistona göre değişir.
2)motora yüksek rpm $$$ çevirtirilir (ciddiyim) çünkü alt tarafı forged steel yapmalısın.351C nin parçaları pahalı ve kısıtlı.
3)İstanbul’da ustadan bol ne var ki!!!???Eline anahtar takımını alan usta oluyor.Bu işte $$$ bakar.Usta vaar ustacık var…
4)Hudacı ve ya alacağın kişinin ruh haline kalmış…
5)Ben sana fikir vere bilirimÇncelikle bu projeyi ne zaman gerçekleştirmeyi planlıyorsun,kaç beygir planlıyorsun,arabane,şanzıman ne,difransiyel ne? ve bütçen ne kadar.Amerikan’da sınır olmadığından 500$ da yaptırırsın 20000$ da.
Bana sorarsan 351C’nin 4bbl üstünü alıcan bu sefer senin ki 2bbl olduğundan dolayısıyla 2 bağlant zayıf olacak ve aklında ? olacak hele bide stroker veya yüksek rpm çevirirsen,RİSK!!!
Sen en iyisi elinde ki 351C 2bbl ya standart olarak topla.Takas da yapabilirsin 351W ile?Ankarada Hacı Nurettin var Türkiye’nin en büyük Ford stoğuna sahip Atay’ın arkı olduğunu söyle Bi takas fiyatı al???Sadece bi fikir… -
29 Ocak 2005: 00:31 #2055
horatioKatılımcıhemen cevapliyim Ataycım
araba 1973 Mustang mach1 malum 351c 2V C6 şanzıman. 170 hp. ben 220-250 arası bir performans istiyorum.araba ben askere gitmeden önce çalışır durumdaydı. askerdeyken hatun arbayı yürütüp bide üstüne çarpmış (dolayisıyla şu anda ex hatun oldu). bütün bunların üzerine araba hala yürüyor fakat aşşağı yukarı 2 senedir kullanamıyorum. problem çok. fakat civatasına kadar orjinal.
2 ay içerisinde ilk tamiratına girecek. 6 ay sonrada hafiften modifiye etmeye başlayabilirim…diyorum ama eminim tamirat daha uzun sürecektir. 6 ay içerisinde şunları yapmayı planlıyorum1. supap kapakları değişecek
2. elektrik aksamı komple değişecek (motor)
3. şasinin ön sol uzantısı hafiften eğri yapılabiliyosa düzeltilecek (preste yapıyorlarmış)
4. direksiyon mili değişecek
5. frenler hidrolik eksiltmeye başladı? halledilecek
6. komple boya badana
7. arka kampanaları disk mi yapiim diyorum…*
8. arkadaki at arabası amortisörinden yapılabiliyorsa kurtulanacak*
9. ön helezonlar, (patlak)amortisörler ve (çatlak)fren diskleri değişecek.
10. klima çıkarılıp atılacak
11.virajdemiri
12. arka ve ön spoiler (opsiyonelmiş bende yok) takılacak
* olanlar fantaziya arkadaşım anlayacağın iş bihayli fazla. altı ayda çıkamam gibi geliyor ama bir dead-line koymakta fayda var. aslında istediğim şey bu arabayı şasisine kadar soymak çürük pas işlerini, izolasyonunu falan yaptırıp milimetrik olarak tekrar birleştirmek (oldu yaptın). önceliğim bu…sonrada performans.
-
29 Ocak 2005: 18:05 #2056
piyuAnahtar yöneticiAynı anda hem performans hemde kaporta-boya-nikelaj-amblem isine girilmez, yani girilirde batarsın…
oncelik vermen gerekiyor…sen onceligi kaporta-boya’ya vereceksen motor-performans olayına ya sonra gireceksin ya da simdilik cok az masraf ile sorunsuz hale getireceksin…
yok hem o hem o der hemde para yetmiyor dersen sonunda araba yarım bir sekilde kenarda yatar yatar yatar yatar…… ileri de benzer proje planlayan birine satılır…. 😥
-
29 Ocak 2005: 20:20 #2057
horatioKatılımcıihtiyacım olan parçalar zaten bende mevcut. sadece üzerine takılacak. boya kaporta işini de babamın ustası halledecek. 2000$ a boya işinin altından kalkıyorum.bırakın amblemi arabanın orjinal radyosu bile üzerinde. bütün bunlar artık para değil zaman meselesi benim için. iki yıl araba yattı fakat bende boş durmadım. problemlerin herhangi biri bile arabayı güvenli yürtmemi engellediği için kullanmadım. taktir edersiniz ki çatlak frendiski, hidrolik kaçıran bir fren sistemi ya da bozuk bir direksiyon mili ile ortalıkta dolaşmak pek akıl karı feğil. ayrıca ufak tefekte olsa problemli bir arabayı kullanmak beni olaydan soğutur.
arabanı doğru düzgün toparlamadan modifikasyon işine girme diyorsunuz… doğru. ama toplatmadan bütün bunları bilmene bile gerek yok diyorsanız, benim “yeni başlayanlar” forumuna başlık açıp birşey sormamın bir espirisi kalmıyor. bu sitedeki amerikan sahiplerinin birçoğunun arabasında ufak tefek te olsa sorunlar olduğuna eminim. forumlarda önemli olan bir kişinin sorusunun diğerlerine örnek olacak şekilde cevaplanmasıdır ki aynı sorundan müzdarip arkadaşlarda burada çözüm bulabilsinler.
proje malum uzun soluklu bir olay. iki günde araba toplanmıyor… fakat ben arabamı ciddi bir proje olarak düşünüyorsam ilerde yapacaklarımı da şimdiden planlamak isterim bu yüzden de şeceneklerimi, limitlerimi bilmem işimi kolaylaştırır. “kaç paran var?”, “motora rpm i $$$ çevirttirir”. “önce kaportanı topla gibi yazılar” benim teknik merakımı kesinlikle tatmin etmiyor arkadaşlar…
son olarakta bu forum başlığı altında 351c 2v modifikasyonlarıyla alakasız yazılarımı (bu yazıda dahil) 2-3 gün içerisinde kaldırıyorumki başlık misyonundan sapmasın. diğer arkadaşlara da tavsiye ederim…
-
29 Ocak 2005: 21:59 #2058
piyuAnahtar yöneticihoratio forum’larımız daha cok yolun basında yazılan konun altında tam olarak sorulan tabiki konusulmuyor, konu heryere gidebiliyor.
Site sahibi olarak konu bulunca elimden geldigi kadar birseyler yazmak, konudan konuya atlayarak, siteye giren ama aktif olarak katılmayanları cekmek istiyorum…
Soruyu sorarken ne seviyede teknik bilgi istedigini yazarsan eger o seviyede bilgisi olan varsa ona gore yazar ama acıkcası mesajlar cevapsız kalsın da hic istemiyorum… 😆
Sanırım Atay sana istedigin detaylı bilgiyi verecektir… 😉
-
2 Şubat 2005: 09:00 #2059
BurcakKatılımcıMerhabalar;
Eğer daha fazla “duration”lı bir egzantrik takar, eksoz ve emme manifoldlarını daha fazla gaz geçişine imkan verecek şekilde 4bbl ve headers ile değiştirirsen, motorun torku daha yüksek devirlere kayar, haliyle gücü de (yani motor daha yüksek devir çevirmeye başlar). Ama önemli olan nokta bu devirlerde parçaların artacak atalet kuvvetlerine karşı dayanabilmesi için daha sağlamlarıyla değiştirilmesi gerekir. Bu da maliyeti çok önemli şekilde artırır. (En hayati parçalar piston, biyel kolu, biyel kolu civataları, daha sonra krank vsdir.) Ayrıca devir artışına göre valf sistemindeki parçaların da yaylardan başlayarak, iticilere kadar değişmesi gerekebilir.
Yani aslında yüksek devirlere çıkmak en kaçınacağın şeylerden birisidir. 6000 deviri pek geçme.Zaten senin istediğin güçler için fazla devir çevirmeye de gerek yok. Yapacakların belli;
-Şöyle orta halli bir egzantrik tak (street vs diye geçenlerden)
-4bbl manifold + karb
-Headers (tercihen Y-şeklinde önce ikişer ikişer birleşen borulardan oluşanlardan)Böylece tekerde 250hp’ye yaklaşabilirsin gibime geliyor. Motor kapaklarını veya diğer parçaları değiştirmeye fazla gerek yok. Motoru iyi şekilde toparlasan yeter.
-
3 Şubat 2005: 16:35 #2060
horatioKatılımcıburçak
sorduğum soru bundan daha iyi cevaplanamazdı. çok teşekkür ederim.
-
3 Şubat 2005: 19:38 #2061
BurcakKatılımcıÇnemli değil
Her zaman
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.