Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Otobanda G3 sesi

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #707
      Angelus
      Katılımcı

      Hayırlı akşŸamlar,

      Headersları taktık pek çok ayar yaptık fakat şŸimdi acaip bir problem başŸladı bende şŸehiriçi trafikte herangi bir problem yok ama otobana çıktığım zaman ve araba ısındığında birazda gazlarsam G3 le ateşŸ eder gibi sesler geliyor aletten yanımdaki arabalar kaçışŸıyorlar korkudan.. Aracı sağa çekip biraz beklersem ses yapmıyor fakat tekrar ısınınca gene başŸlıyor makinalı tüfek sesleri hararet göstergesi 90-95 celcius gosteriyor ve kaputu açtığımda headersları özellikle gece kıpkırmızı görüyorum … Nedir değerli yorumlarınız?? normalmi bu olay?

      Not : AteşŸlemeyi makinaya bağlayıp ölçtürdüm herhangi bir problem yok. Pistonlar falanda normalmişŸ.

      Not2 : PCV valve makinaya takılmadı yenisi bekleniyor sebep o olabilirmi? Karb. emişŸi tıkadılar.

    • #10954
      sschevyss
      Katılımcı

      bu patlama sesi sabit hızda giderkenmi yoksa gazdan ayağını çekince mi patlıyo

      ateşŸleme olur, sense ayarından olur tam olarak nezaman olduğunu söylersen tahminde bulunmaya çalışŸayım

    • #10955
      Angelus
      Katılımcı
      sschevyss wrote:
      bu patlama sesi sabit hızda giderkenmi yoksa gazdan ayağını çekince mi patlıyo

      ateşŸleme olur, sense ayarından olur tam olarak nezaman olduğunu söylersen tahminde bulunmaya çalışŸayım

      90 km hizdan sonra başŸlıyor ve motor ısındıktan sonra gaza basınca.

    • #10956
      LS1aa
      Katılımcı

      Degerli Angelus,
      Sanirim backpressure dan bahsediyorsunuz. Arabayi devirli kullandiginiz zamanlar ayaginizi gazdan aniden cektiginizde veya vites kucultup ayaginizi debriyajdan hizla cektiginizde bu seslerde artis varsa backpressure dir. Sehir icinde ise uygun bir yerde 1. viteste arabayi 5500+ rpm’e cikarmayi deneyin ve ayaginizi gazdan aniden cekin, bakin bakalim ayni sey oluyormu. Arabanizin solunum yollarini acmaniza bagli olarak bu tamamiyle normaldir, sebebi ise kalin headers ve/veya stoktan kalin bir egzoz sistemi kullanmanizdir. headers ve egzoz ikiside kalinsa bu ses neredeyse maximuma cikacaktir.
      Imkanim oldugunda kendi arabamin videosunu cekip gostermek cok isterim, zira insanlar korkuyor dediginizde sizi cok iyi anliyorum. Esim evdeyken, benim eve gelisimi 5 dakika onceden anladigini soyler durur :D

      Headerslari gece kipkirmizi gormenizde cok normaldir, sadece headers degil bazen catalytic convertor lere kadar kizariyo. bunu onlemenin bir yolu headers wrap denen bir sargi ile borulari insule etmektir. fakat bu genelde headerslar takilmadan yapilmaktadir, takili halde yapmaya calismak biraz zahmetli ve vakit alici olabilir.

      saygilar
      Ali A.

    • #10957
      LS1aa
      Katılımcı

      eklemeyi unuttum: headers lari destekleme acisindan acik hava filtre sistemi kullanmaniz faydali olur. Arabanizda simdi hava disari daha rahat atiliyor, hava girisinide rahatlatmalisiniz. K&N aircharger, typhoon veya FIPK lere bir bakin.

      saygilar

    • #10958
      piyu
      Anahtar yönetici

      Ali selam,

      Acıkcası cevap vermesini bekledigim birkac kisiden biriydin… sagol…

      ben bisi sorucam… backpressure motordan egsozlara ve headers’a giden havanın cok olup, headers’ın capı kucuk ve gaz yeterince rahat atılamıyor diye mi oluyor? yani ben boyle dusunuyordum ama yazdıgın bana biraz ters geldi… yani rahat hava atıyorsa neden patlama oluyor?

    • #10959
      ata recai
      Katılımcı

      backpressure sebebii sistem rahatladığı için dısarı atılması sırasında birikme yapıyor ve sistem doluncada hepsi bir anda cıkıyor bu sıradada patlama sesine benzer ses cıkıyooo
      benim 94 camaronun katalizörünü iptal etttim bendede inanılmaz bir ses varr caddede gazlıyıp ayağımdan gazı ceker cekmez 3-4 kere patlama oluyoo
      herkez korkuyoo hehhehehehe hoşŸumada gitmiyo değil hanii
      backpressure duyduğum kadarıyla ne kadar doğru bilmiyorum performansı azaltıyormuşŸşŸ doğrumu ?hp yer diye okumuşŸtum bir sitede
      gerçi camaromda böyle birsey hissetmedim ama doğrumu?

    • #10960
      Memo
      Katılımcı

      LS1aa

      Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşŸekkür ederim.

      Sanırım backpressure direk olarak tork düşŸürüyor bir yerlerde okumuşŸtum.

    • #10961
      Angelus
      Katılımcı
      Memo wrote:
      LS1aa

      Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşŸekkür ederim.

      Sanırım backpressure direk olarak tork düşŸürüyor bir yerlerde okumuşŸtum.

      Bana söylenen düşŸük ve orta devirlerde baygınlık yüksek devirlerde serilik vereceği.. Açık söylemek gerekirse patlama seslerinden tırstıgım için yüksek devirleri denemedim … Ama orta devirlerden fena değill…

    • #10962
      LS1aa
      Katılımcı
      piyu wrote:
      Ali selam,

      Acıkcası cevap vermesini bekledigim birkac kisiden biriydin… sagol…

      ben bisi sorucam… backpressure motordan egsozlara ve headers’a giden havanın cok olup, headers’ın capı kucuk ve gaz yeterince rahat atılamıyor diye mi oluyor? yani ben boyle dusunuyordum ama yazdıgın bana biraz ters geldi… yani rahat hava atıyorsa neden patlama oluyor?

      wMTMwMjIwOTZzNDEzZGZkMzF5NTQx.jpg

      selamlar,
      arabanizdaki 1 silindirin icinde patlamaya maruz kalan hava miktari diyelimki bir intake ve exhaust cycle sonunda 1 header borusunu dolduracak kadar exhaust gazi uretiyor ve disari pompaliyor ve bu gaz stok borulari takibederek tepkisiz disari cikiyor.
      Simdi yukaridaki resme bakin, o resimde P3 genis capli headers borusunu sembolize ediyor. Eger stok headers ve egzozlu arabada 1 intake/egzoz valve devrinde stok headers borusu tamamiyle gazla doluyorsa, genis capli boruyu doldurmak icin exhaust valve 2-2.5 veya 3 defa yukari kalkip asagi inmesi gerekecektir. Bunu yaparkende borularda bir birikim ortaya cikacaktir, ve firsat buldugunda ve arabanin devrine gore cikis kapisini bulacaktir.
      zarari varmi?
      genelde yok ama uzun vadede ve bakimsiz arabalarda olabilir.
      kisa vadedeki zarari birtek katalitik konvertorlere olacaktir, check engine light yanar ve arabayi makineye bagladiginizda cat convertor ile ilgili hata verir.
      uzun vadedeki zararini soyle aciklayabilirim. intake valf ve exhaust valfinin cakismasina bagli olarak, diger bir deyisle valf zamanlamasina bagli olarak motorun hava/benzin karisimi degisecektir. ornek olarak, P3te gaz cok biriktiginde, her emme subabi yukari kalktiginda bu biriken egzoz gazindan birazcik cekecek ve temiz hava benzin karisimiyla birlikte yakacaktir. veya tam tersi hava/benzin karisimi tam yakilmadan egzoz borusundan atilacaktir. bunlar sirasiyla running lean ve running rich olarak adlandirilmaktadir. bunu onlemenin en iyi yolu ise dyno tune up dir.

      backpressure i nasil onleyebiliriz?
      1- en etkili metodlardan biri egzantrik milini degistirmek. modifikasyonlariniza gore intake duration i veya exhaust duration i yuksek olan miller kullanarak. ayrica mil zamanlama acisini da buyutmek gerekirki intake ve exhaust valfleri yari yolda cakismasin.
      2- cutouts denilen parcalari kullanmaniz egzoz gazi atimini buyuk olcude rahatlatir.
      dump1a.jpg

      headers toplama borusunun tercihan cat convertorden sonraki kisminda boruyu ikiye ayirarak bir ucu direkt o noktadan acik birakarak diger boruyada egzoz borusunu ekleyip arabanin arkasina tasimak oldukca yardimci olmaktadir. fakar egzoz sesi hemen hemen iki katina cikacaktir.

      umarim konuyu dagitmadan faydali olmusumdur.
      saygilar.

    • #10963
      LS1aa
      Katılımcı
      Memo wrote:
      LS1aa

      Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşŸekkür ederim.

      Sanırım backpressure direk olarak tork düşŸürüyor bir yerlerde okumuşŸtum.

      dogru,
      dusuk devirlerde tork ve hp kaybi olacaktir, ama yuksek devirlerde hpden kazanacaksiniz. dusuk devirlerdeki guc kaybida oyle cok kayda deger bir kayip olmayip yukarida bahsettigim ve diger bir deyisle motorun bogulmasindan kaynaklanan bir hantallasma.

    • #10964
      LS1aa
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Memo wrote:
      LS1aa

      Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşŸekkür ederim.

      Sanırım backpressure direk olarak tork düşŸürüyor bir yerlerde okumuşŸtum.

      Bana söylenen düşŸük ve orta devirlerde baygınlık yüksek devirlerde serilik vereceği.. Açık söylemek gerekirse patlama seslerinden tırstıgım için yüksek devirleri denemedim … Ama orta devirlerden fena değill…

      korkmadan gaza basabilirsiniz. ayaginizi gazdan yavas yavas cekin, ani vites kucultmekten kacinin bunlar patlamalari aza indirecektir.

    • #10965
      ata recai
      Katılımcı
      LS1aa wrote:
      Angelus wrote:
      Memo wrote:
      LS1aa

      Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşŸekkür ederim.

      Sanırım backpressure direk olarak tork düşŸürüyor bir yerlerde

      korkmadan gaza basabilirsiniz. ayaginizi gazdan yavas yavas cekin, ani vites kucultmekten kacinin bunlar patlamalari aza indirecektir.

      LS1AA SORUU YANITLARSAN SEVıNıRıMM

      STANDART 94 CAMARO SADECE KATALıZǖRR ıPTAL EDıLDı.
      VıTES KǜLJǜLTǜRKEN HANGı HIZLARDA KǜLJǜLTǜRSEK SANZUMANA ZARAR VERMEYıZZZ
      ǖRNEK
      MESELA 30 MıLLE GıDERKEN 2 Cı VıTESTEN BıRE CEKEBıLıRıZ GıBı

    • #10966
      LS1aa
      Katılımcı

      quote]

      LS1AA SORUU YANITLARSAN SEVıNıRıMM

      STANDART 94 CAMARO SADECE KATALıZǖRR ıPTAL EDıLDı.
      VıTES KǜLJǜLTǜRKEN HANGı HIZLARDA KǜLJǜLTǜRSEK SANZUMANA ZARAR VERMEYıZZZ
      ǖRNEK
      MESELA 30 MıLLE GıDERKEN 2 Cı VıTESTEN BıRE CEKEBıLıRıZ GıBı[/quote]

      rpm denklestirerek vites kucultun. ornek: 4. viteste oyle bir yerde vites kucultunki 3e gectiginizde rpm ayni seviyede olsun. buyuk rpm farklarindan kacinin. fark buyuk olacaksa ayaginizi debriyajdan yavas cekmeye calisin.
      sanzumana zarar genelde 1. viteste cok sert kalkislarda gelir. Arabayi surekli 1. viteste rpm i kirmizi cizgiye getirerek kaldirirsaniz uzun vadede zarar verecektir.
      2.den ise 1e gecmeyin. 1 sadece arabayi kaldirmak ve harekete gecirmek icin, bu sadece benim gorusum, bu konuda farkli dusunenler olabilir.
      saygilar

    • #10967
      Anonim
      Ziyaretçi

      Buna aynen katılıyorum zaten benim arabanında 2. vitesten 1. vitese geçmesi için nerdeyse tamamıyla durması gerekiyor. Bende zaten araba tam durmadıkca 2. vitesle devam ediyorum ama tabii hafif bir ara gazı veriyorum. Yoksa biraz tıslıyor.

    • #10968
      ata recai
      Katılımcı

      cevaplaR için cok tesekkürler.
      yanlız bir yanlışŸ anlamada oldu belirtmedim tabi arabam otomatikk.

    • #10969
      auyilmaz
      Katılımcı

      Angelus, ustadlarim gerekli cevaplari vermisler, bence o sesin keyfini cikar, sahsen benim hosuma gidiyor. Eger duymak istemiyorsan yuksek suratlere biraz sakin cikman gerekiyor, debriyaj-gaz-vites ayarlarinda da sakin olman gerekiyor. O aracta ne kadar sakin durulabilir onu da bilmiyorum. :)

      HP, tork oranlamasina deginecek olursak…

      Kafanizda soyle bir yapi canlandirin, bir patlama ile piston asagi itiliyor ve egzoz gazi pistonun tekrar yukari hareket etmesi icin yardimci oluyor, ama biz headers, genis egzoz, kat. iptali gibi islemlerle gaz cikisini rahatlatiyoruz. Sonuc itibariyle egzoz gazi daha cabuk tahliye oldugundan, gaz basinci olmayinca pistona yapilan yardim azaliyor, buda dusuk devirlerde piston hareketinin daha zor ve yavas olmasina sebep oluyor. Elbette bunu sizin hissetmeniz mumkun degil.

      Yani buna kisaca tork dususu diyebiliriz. Piston hareketi zorlastigindan ve bir nebze yavasladigindan ilk kalkislarda biraz gucsuz kaliyor.

      Peki bizim yaptigimiz headers, kat. iptali, genis egzoz ne ise yaradi… Cok ise yaradi! :) Dusunun ki kalkisimizi yaptik, aracimiz destek kuvvetinden yoksun hizini aldi. Ama oda ne, aracimiz hizlandikca hizlaniyor. Cunku artik yuksek devirlerde pistonun hareketini yavaslatan o gazin basinci yok! Kalkista ise yarayan o baski, yuksek devirlerde maalesef sorun oluyor. Yani zaten piston almis basini gidiyor, egzoz gazida engel oluyor.

      Buna da HP artisi diyebiliriz. Kalkarken tork, hizlanirken HP… Genis capli egzoz, kat. iptali ve/veya headers modifikasyonu ile torktan feragat ederken, hp kazanimi sagliyoruz… Kisaca “son surat” modifikasyonu olarak nitelendirebiliriz.

      Olasi HP/TORK dususlerinin onune gecmek icinde egzantrik mili uygulamasina basvururuz, buda + bir modifikasyon olurken, backpressure olayina da baslibasina bir cozum…

      cut-out denilen olayda, diger adiyla vanali egzoz olayi… Ama maalesef yollarda o sekilde dolanmaniza fazla izin vermiyorlar, acarim-kaparim vanayi diyebilirsiniz, ama bir Polis arkadasta kesin aracin altina bakip gorerekten, “bunu yokediyosun” diyecektir. :)

    • #10970
      auyilmaz
      Katılımcı

      Ahhh soylemeyi unuttum, LS1aa ustadim zaten belirtmis headers wrap ile sar borulari… Hatta zaman bulur bulmaz bunu ilk firsatta yaptir! Cok faydasini goreceginden emin olabilirsin, olasi bazi hatalarinda boylece onune gecmis olursun. Bunu kesinlikle yaptir, onemli!!!

    • #10971
      Angelus
      Katılımcı

      :D olayı çözdük problem buji kablolarından kaynaklanıyormuşŸ… 1 tanesi headersları kaplamadan önce ısıdan zarar görmüşŸ bu sebeple ısınınca genleşŸiyor ve yüksek hızda yerinden oynayıp ateşŸleme yapmayıp benzini egzosa gönderiyomuşŸ :) Summitten yeni accel kablo ve yalıtımları gelince olay çözüldü 😆

    • #10972
      auyilmaz
      Katılımcı

      Hmmm! Ben duzgun okumamisim, sabit giderken patlama oluyormus. :)

      Neyse kaplama yapmayinca bahsettigim hatalardan biri budur, neyse kaplamada yaptirmissin, artik tadindan yenmez. :P Gerci egzozdan alev atma ve patlatmaninda tadi baskadir beeee! :D

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.