Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Otobanda G3 sesi
- Bu konu 19 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 18 yıl 2 ay önce auyilmaz tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
4 Eylül 2006: 00:21 #707AngelusKatılımcı
Hayırlı akşamlar,
Headersları taktık pek çok ayar yaptık fakat şimdi acaip bir problem başladı bende şehiriçi trafikte herangi bir problem yok ama otobana çıktığım zaman ve araba ısındığında birazda gazlarsam G3 le ateş eder gibi sesler geliyor aletten yanımdaki arabalar kaçışıyorlar korkudan.. Aracı sağa çekip biraz beklersem ses yapmıyor fakat tekrar ısınınca gene başlıyor makinalı tüfek sesleri hararet göstergesi 90-95 celcius gosteriyor ve kaputu açtığımda headersları özellikle gece kıpkırmızı görüyorum … Nedir değerli yorumlarınız?? normalmi bu olay?
Not : Ateşlemeyi makinaya bağlayıp ölçtürdüm herhangi bir problem yok. Pistonlar falanda normalmiş.
Not2 : PCV valve makinaya takılmadı yenisi bekleniyor sebep o olabilirmi? Karb. emişi tıkadılar.
-
4 Eylül 2006: 19:20 #10954sschevyssKatılımcı
bu patlama sesi sabit hızda giderkenmi yoksa gazdan ayağını çekince mi patlıyo
ateşleme olur, sense ayarından olur tam olarak nezaman olduğunu söylersen tahminde bulunmaya çalışayım
-
4 Eylül 2006: 22:20 #10955AngelusKatılımcısschevyss wrote:bu patlama sesi sabit hızda giderkenmi yoksa gazdan ayağını çekince mi patlıyo
ateşleme olur, sense ayarından olur tam olarak nezaman olduğunu söylersen tahminde bulunmaya çalışayım
90 km hizdan sonra başlıyor ve motor ısındıktan sonra gaza basınca.
-
5 Eylül 2006: 10:33 #10956LS1aaKatılımcı
Degerli Angelus,
Sanirim backpressure dan bahsediyorsunuz. Arabayi devirli kullandiginiz zamanlar ayaginizi gazdan aniden cektiginizde veya vites kucultup ayaginizi debriyajdan hizla cektiginizde bu seslerde artis varsa backpressure dir. Sehir icinde ise uygun bir yerde 1. viteste arabayi 5500+ rpm’e cikarmayi deneyin ve ayaginizi gazdan aniden cekin, bakin bakalim ayni sey oluyormu. Arabanizin solunum yollarini acmaniza bagli olarak bu tamamiyle normaldir, sebebi ise kalin headers ve/veya stoktan kalin bir egzoz sistemi kullanmanizdir. headers ve egzoz ikiside kalinsa bu ses neredeyse maximuma cikacaktir.
Imkanim oldugunda kendi arabamin videosunu cekip gostermek cok isterim, zira insanlar korkuyor dediginizde sizi cok iyi anliyorum. Esim evdeyken, benim eve gelisimi 5 dakika onceden anladigini soyler dururHeaderslari gece kipkirmizi gormenizde cok normaldir, sadece headers degil bazen catalytic convertor lere kadar kizariyo. bunu onlemenin bir yolu headers wrap denen bir sargi ile borulari insule etmektir. fakat bu genelde headerslar takilmadan yapilmaktadir, takili halde yapmaya calismak biraz zahmetli ve vakit alici olabilir.
saygilar
Ali A. -
5 Eylül 2006: 10:37 #10957LS1aaKatılımcı
eklemeyi unuttum: headers lari destekleme acisindan acik hava filtre sistemi kullanmaniz faydali olur. Arabanizda simdi hava disari daha rahat atiliyor, hava girisinide rahatlatmalisiniz. K&N aircharger, typhoon veya FIPK lere bir bakin.
saygilar
-
5 Eylül 2006: 14:22 #10958piyuAnahtar yönetici
Ali selam,
Acıkcası cevap vermesini bekledigim birkac kisiden biriydin… sagol…
ben bisi sorucam… backpressure motordan egsozlara ve headers’a giden havanın cok olup, headers’ın capı kucuk ve gaz yeterince rahat atılamıyor diye mi oluyor? yani ben boyle dusunuyordum ama yazdıgın bana biraz ters geldi… yani rahat hava atıyorsa neden patlama oluyor?
-
5 Eylül 2006: 16:58 #10959ata recaiKatılımcı
backpressure sebebii sistem rahatladığı için dısarı atılması sırasında birikme yapıyor ve sistem doluncada hepsi bir anda cıkıyor bu sıradada patlama sesine benzer ses cıkıyooo
benim 94 camaronun katalizörünü iptal etttim bendede inanılmaz bir ses varr caddede gazlıyıp ayağımdan gazı ceker cekmez 3-4 kere patlama oluyoo
herkez korkuyoo hehhehehehe hoşumada gitmiyo değil hanii
backpressure duyduğum kadarıyla ne kadar doğru bilmiyorum performansı azaltıyormuşş doğrumu ?hp yer diye okumuştum bir sitede
gerçi camaromda böyle birsey hissetmedim ama doğrumu? -
5 Eylül 2006: 17:06 #10960MemoKatılımcı
LS1aa
Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşekkür ederim.
Sanırım backpressure direk olarak tork düşürüyor bir yerlerde okumuştum.
-
5 Eylül 2006: 23:06 #10961AngelusKatılımcıMemo wrote:LS1aa
Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşekkür ederim.
Sanırım backpressure direk olarak tork düşürüyor bir yerlerde okumuştum.
Bana söylenen düşük ve orta devirlerde baygınlık yüksek devirlerde serilik vereceği.. Açık söylemek gerekirse patlama seslerinden tırstıgım için yüksek devirleri denemedim … Ama orta devirlerden fena değill…
-
6 Eylül 2006: 00:05 #10962LS1aaKatılımcıpiyu wrote:Ali selam,
Acıkcası cevap vermesini bekledigim birkac kisiden biriydin… sagol…
ben bisi sorucam… backpressure motordan egsozlara ve headers’a giden havanın cok olup, headers’ın capı kucuk ve gaz yeterince rahat atılamıyor diye mi oluyor? yani ben boyle dusunuyordum ama yazdıgın bana biraz ters geldi… yani rahat hava atıyorsa neden patlama oluyor?
selamlar,
arabanizdaki 1 silindirin icinde patlamaya maruz kalan hava miktari diyelimki bir intake ve exhaust cycle sonunda 1 header borusunu dolduracak kadar exhaust gazi uretiyor ve disari pompaliyor ve bu gaz stok borulari takibederek tepkisiz disari cikiyor.
Simdi yukaridaki resme bakin, o resimde P3 genis capli headers borusunu sembolize ediyor. Eger stok headers ve egzozlu arabada 1 intake/egzoz valve devrinde stok headers borusu tamamiyle gazla doluyorsa, genis capli boruyu doldurmak icin exhaust valve 2-2.5 veya 3 defa yukari kalkip asagi inmesi gerekecektir. Bunu yaparkende borularda bir birikim ortaya cikacaktir, ve firsat buldugunda ve arabanin devrine gore cikis kapisini bulacaktir.
zarari varmi?
genelde yok ama uzun vadede ve bakimsiz arabalarda olabilir.
kisa vadedeki zarari birtek katalitik konvertorlere olacaktir, check engine light yanar ve arabayi makineye bagladiginizda cat convertor ile ilgili hata verir.
uzun vadedeki zararini soyle aciklayabilirim. intake valf ve exhaust valfinin cakismasina bagli olarak, diger bir deyisle valf zamanlamasina bagli olarak motorun hava/benzin karisimi degisecektir. ornek olarak, P3te gaz cok biriktiginde, her emme subabi yukari kalktiginda bu biriken egzoz gazindan birazcik cekecek ve temiz hava benzin karisimiyla birlikte yakacaktir. veya tam tersi hava/benzin karisimi tam yakilmadan egzoz borusundan atilacaktir. bunlar sirasiyla running lean ve running rich olarak adlandirilmaktadir. bunu onlemenin en iyi yolu ise dyno tune up dir.backpressure i nasil onleyebiliriz?
1- en etkili metodlardan biri egzantrik milini degistirmek. modifikasyonlariniza gore intake duration i veya exhaust duration i yuksek olan miller kullanarak. ayrica mil zamanlama acisini da buyutmek gerekirki intake ve exhaust valfleri yari yolda cakismasin.
2- cutouts denilen parcalari kullanmaniz egzoz gazi atimini buyuk olcude rahatlatir.
headers toplama borusunun tercihan cat convertorden sonraki kisminda boruyu ikiye ayirarak bir ucu direkt o noktadan acik birakarak diger boruyada egzoz borusunu ekleyip arabanin arkasina tasimak oldukca yardimci olmaktadir. fakar egzoz sesi hemen hemen iki katina cikacaktir.
umarim konuyu dagitmadan faydali olmusumdur.
saygilar. -
6 Eylül 2006: 00:09 #10963LS1aaKatılımcıMemo wrote:LS1aa
Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşekkür ederim.
Sanırım backpressure direk olarak tork düşürüyor bir yerlerde okumuştum.
dogru,
dusuk devirlerde tork ve hp kaybi olacaktir, ama yuksek devirlerde hpden kazanacaksiniz. dusuk devirlerdeki guc kaybida oyle cok kayda deger bir kayip olmayip yukarida bahsettigim ve diger bir deyisle motorun bogulmasindan kaynaklanan bir hantallasma. -
6 Eylül 2006: 00:11 #10964LS1aaKatılımcıAngelus wrote:Memo wrote:LS1aa
Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşekkür ederim.
Sanırım backpressure direk olarak tork düşürüyor bir yerlerde okumuştum.
Bana söylenen düşük ve orta devirlerde baygınlık yüksek devirlerde serilik vereceği.. Açık söylemek gerekirse patlama seslerinden tırstıgım için yüksek devirleri denemedim … Ama orta devirlerden fena değill…
korkmadan gaza basabilirsiniz. ayaginizi gazdan yavas yavas cekin, ani vites kucultmekten kacinin bunlar patlamalari aza indirecektir.
-
6 Eylül 2006: 12:25 #10965ata recaiKatılımcıLS1aa wrote:Angelus wrote:Memo wrote:LS1aa
Bu çok açıklayıcı bilgilendirme için teşekkür ederim.
Sanırım backpressure direk olarak tork düşürüyor bir yerlerde
korkmadan gaza basabilirsiniz. ayaginizi gazdan yavas yavas cekin, ani vites kucultmekten kacinin bunlar patlamalari aza indirecektir.
LS1AA SORUU YANITLARSAN SEVıNıRıMM
STANDART 94 CAMARO SADECE KATALıZÇRR ıPTAL EDıLDı.
VıTES KÇÇÇLTÇRKEN HANGı HIZLARDA KÇÇÇLTÇRSEK SANZUMANA ZARAR VERMEYıZZZ
ÇRNEK
MESELA 30 MıLLE GıDERKEN 2 Cı VıTESTEN BıRE CEKEBıLıRıZ GıBı -
7 Eylül 2006: 07:16 #10966LS1aaKatılımcı
quote]
LS1AA SORUU YANITLARSAN SEVıNıRıMM
STANDART 94 CAMARO SADECE KATALıZÇRR ıPTAL EDıLDı.
VıTES KÇÇÇLTÇRKEN HANGı HIZLARDA KÇÇÇLTÇRSEK SANZUMANA ZARAR VERMEYıZZZ
ÇRNEK
MESELA 30 MıLLE GıDERKEN 2 Cı VıTESTEN BıRE CEKEBıLıRıZ GıBı[/quote]rpm denklestirerek vites kucultun. ornek: 4. viteste oyle bir yerde vites kucultunki 3e gectiginizde rpm ayni seviyede olsun. buyuk rpm farklarindan kacinin. fark buyuk olacaksa ayaginizi debriyajdan yavas cekmeye calisin.
sanzumana zarar genelde 1. viteste cok sert kalkislarda gelir. Arabayi surekli 1. viteste rpm i kirmizi cizgiye getirerek kaldirirsaniz uzun vadede zarar verecektir.
2.den ise 1e gecmeyin. 1 sadece arabayi kaldirmak ve harekete gecirmek icin, bu sadece benim gorusum, bu konuda farkli dusunenler olabilir.
saygilar -
8 Eylül 2006: 02:24 #10967AnonimZiyaretçi
Buna aynen katılıyorum zaten benim arabanında 2. vitesten 1. vitese geçmesi için nerdeyse tamamıyla durması gerekiyor. Bende zaten araba tam durmadıkca 2. vitesle devam ediyorum ama tabii hafif bir ara gazı veriyorum. Yoksa biraz tıslıyor.
-
8 Eylül 2006: 11:31 #10968ata recaiKatılımcı
cevaplaR için cok tesekkürler.
yanlız bir yanlış anlamada oldu belirtmedim tabi arabam otomatikk. -
13 Eylül 2006: 00:50 #10969auyilmazKatılımcı
Angelus, ustadlarim gerekli cevaplari vermisler, bence o sesin keyfini cikar, sahsen benim hosuma gidiyor. Eger duymak istemiyorsan yuksek suratlere biraz sakin cikman gerekiyor, debriyaj-gaz-vites ayarlarinda da sakin olman gerekiyor. O aracta ne kadar sakin durulabilir onu da bilmiyorum.
HP, tork oranlamasina deginecek olursak…
Kafanizda soyle bir yapi canlandirin, bir patlama ile piston asagi itiliyor ve egzoz gazi pistonun tekrar yukari hareket etmesi icin yardimci oluyor, ama biz headers, genis egzoz, kat. iptali gibi islemlerle gaz cikisini rahatlatiyoruz. Sonuc itibariyle egzoz gazi daha cabuk tahliye oldugundan, gaz basinci olmayinca pistona yapilan yardim azaliyor, buda dusuk devirlerde piston hareketinin daha zor ve yavas olmasina sebep oluyor. Elbette bunu sizin hissetmeniz mumkun degil.
Yani buna kisaca tork dususu diyebiliriz. Piston hareketi zorlastigindan ve bir nebze yavasladigindan ilk kalkislarda biraz gucsuz kaliyor.
Peki bizim yaptigimiz headers, kat. iptali, genis egzoz ne ise yaradi… Cok ise yaradi! Dusunun ki kalkisimizi yaptik, aracimiz destek kuvvetinden yoksun hizini aldi. Ama oda ne, aracimiz hizlandikca hizlaniyor. Cunku artik yuksek devirlerde pistonun hareketini yavaslatan o gazin basinci yok! Kalkista ise yarayan o baski, yuksek devirlerde maalesef sorun oluyor. Yani zaten piston almis basini gidiyor, egzoz gazida engel oluyor.
Buna da HP artisi diyebiliriz. Kalkarken tork, hizlanirken HP… Genis capli egzoz, kat. iptali ve/veya headers modifikasyonu ile torktan feragat ederken, hp kazanimi sagliyoruz… Kisaca “son surat” modifikasyonu olarak nitelendirebiliriz.
Olasi HP/TORK dususlerinin onune gecmek icinde egzantrik mili uygulamasina basvururuz, buda + bir modifikasyon olurken, backpressure olayina da baslibasina bir cozum…
cut-out denilen olayda, diger adiyla vanali egzoz olayi… Ama maalesef yollarda o sekilde dolanmaniza fazla izin vermiyorlar, acarim-kaparim vanayi diyebilirsiniz, ama bir Polis arkadasta kesin aracin altina bakip gorerekten, “bunu yokediyosun” diyecektir.
-
13 Eylül 2006: 00:54 #10970auyilmazKatılımcı
Ahhh soylemeyi unuttum, LS1aa ustadim zaten belirtmis headers wrap ile sar borulari… Hatta zaman bulur bulmaz bunu ilk firsatta yaptir! Cok faydasini goreceginden emin olabilirsin, olasi bazi hatalarinda boylece onune gecmis olursun. Bunu kesinlikle yaptir, onemli!!!
-
13 Eylül 2006: 02:45 #10971AngelusKatılımcı
olayı çözdük problem buji kablolarından kaynaklanıyormuş… 1 tanesi headersları kaplamadan önce ısıdan zarar görmüş bu sebeple ısınınca genleşiyor ve yüksek hızda yerinden oynayıp ateşleme yapmayıp benzini egzosa gönderiyomuş Summitten yeni accel kablo ve yalıtımları gelince olay çözüldü 😆
-
13 Eylül 2006: 05:01 #10972auyilmazKatılımcı
Hmmm! Ben duzgun okumamisim, sabit giderken patlama oluyormus.
Neyse kaplama yapmayinca bahsettigim hatalardan biri budur, neyse kaplamada yaptirmissin, artik tadindan yenmez. Gerci egzozdan alev atma ve patlatmaninda tadi baskadir beeee!
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.