Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Iron Cast vs Aluminium

8 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #674
      XLR-V
      Katılımcı

      Evet arkadaslar , iron cast (dokum veya dokme demir ) aluminum (bu gayet acik lol ) bloklarin birbirlerine gore arti ve eksileri nelerdir ?
      Siz mesela araciniza motor alacaksiniz hangisini tercih ederdiniz ?
      Sitemizdeki guru larin gorusleri nedir acaba ? 😉

    • #10664
      Angelus
      Katılımcı

      Ağırlık var sanırım en önemlisi…Aliminyum daha hafif..

    • #10665
      gtagucu
      Katılımcı

      Günümüzde dokme demir blokların aliminyum olanlara göre tek avantajı fiyat. Onun dışŸında bir artısı yok.

      Aliminyum demire göre daha geç ısınır+ daha çabuk soğur bu yüzden aşŸırı beslemeli sistemlerde ekstradan avantajlıdır. En büyük artısı bu.

      Aliminyum daha hafiftir.

      Paslanma derdi yoktur.

      Eskiden demir bloklar aliminyuma göre daha sağlamdı ama şŸimdi aliminyum blokları çelik,magnezyum,titanyum vs. karışŸımlı üretiyorlar bu yüzden çelik bloklardan daha sağlam bile olabiliyorlar.

      Yüksek güçte araçlara bakarsanız hepsinde aliminyum yada aliminyum alaşŸım bloklar kullanılır.

    • #10666
      piyu
      Anahtar yönetici

      Ozgur eskiden de saglam yapıyorlarmıs, ben hic sakat bir olay duymadım… belki suanda daha saglam yapıyorlardır ???

      aluminyum’da soyle bir olay var sanırım tv’de anlatmıstı… adamlar ciddi kaliteli bir blok icin (sanırım ferrari yapıyorlardır ya da lambo) aluminyum’u 3-4 kez dokuyorlar sıkıstırıyorlar eritiyorlar, yok hava kalmayacak yok rontgenle hatalar kontrol ediliyor filan tonla isi var…

      birde eskiden bu konu konusuldugunda su yazılmıstı diye hatırlıyorum… dokme blok yuksek harerette filan bosluk yapıyordu…(tam acıklayamamıs olabilirim) aluminyumda ise blok esniyor ve geri donuyordu?

    • #10667
      XLR-V
      Katılımcı

      Yalniz bildigim kadariyla aluminum olanlar hararete pek gelmiyor veya toleransi demir bloklara gore daha az .Anti freez miktarina da dikkat etmek gerekiyor ama belki demir blok daha toleransi yuksek olabilir anti freez kisminda da .
      Bunun disinda ,bloklari titanyum dan yapsalar olmaz mi ? Sanirim maliyet yuzunden uretilmiyor veya baska bir sebep mi var akla gelmeyen .
      Cunku titanyum celikten ve aluminium dan cok daha saglam ve hafif .

    • #10668
      LS1aa
      Katılımcı

      selamlar,
      dediklerinize katiliyorum fakat unutmamamiz gereken bir diger seyde 2 tip blogun forced induction altindaki dayanikliliklari arasindaki fark. Aluminyum bloka takilmis bir turbo veya kompresor sistemiyle arabanizin motorunu bir yere kadar zorlayabilirsiniz. belirli bir turbo veya kompresor psi basincindan yukari cikildiginda aluminyum bloklarda catlamalar meydana gelebilmekte, iron bloklarda ise hic cekinmeden yuksek psi larda kompresor veya turbonuzu calistirabilirsiniz. 35 psi kaldiran iron block 402-408-427 cubic inch motorlar mevcut.
      Sanirim sokak tipi, diyelim 550 beygir gucune kadar bir araba istiyorsaniz aluminyum, ama yarisacagimm ve drag yapacagim diyorsaniz iron blok.
      saygilar

      Ali A.

    • #10669
      gtagucu
      Katılımcı
      XLR-V wrote:
      Bunun disinda ,bloklari titanyum dan yapsalar olmaz mi ? Sanirim maliyet yuzunden uretilmiyor veya baska bir sebep mi var akla gelmeyen .
      Cunku titanyum celikten ve aluminium dan cok daha saglam ve hafif .

      Saf Titanyumdan ve titanyum alaşŸımdan yapılan bloklar var.
      Gale Banks’in sırf titanyumdan ürettiği bloklar var 1200bg’lik motorlarda kullanılıyor. Ek olarak GM’in en son teknoloji motoru ls7 titanyum alaşŸımdan yapılmışŸ fabrika 900bg’ye kadar dayanır diyor. Motor 500bg ve 13000$ fiyatlı. GM’in ayrıca 500bg güç üreten çelik bloklu motoruda var fiyatı 6000$. Sonuçta olay maliyetle alakalı.

    • #10670
      XLR-V
      Katılımcı

      Vay be 1200 HP ? 😯
      GM’in 472/500 cid lik iron blok icinde asla eskitemezsiniz veya olmez gibilerinden bir yazi okudum gecenlerde .
      Bu arada Ali arkadasimizin dedigi 35 psi de muşŸis bir rakam ,bilgi icinde tesekkurler
      Bende aslinda aluminyum dan yanayim ama sanirim dayaniklilik soz konusu olunca iron biraz onde

    • #10671
      XLR-V
      Katılımcı

      Bloklar hakkinda bir sey daha var.Simdi aluminyum olanlarda die cast ve sand cast diye 2ye ayriliyor .Mesela LS1 olanlar sand cast bildigim kadariyla . Ama sand cast daha pahali uretmesi ama daha az gozenekli ve materyalin sertligi ve yogunlugu en iyi sekilde verilmis olmakta. Die cast te cok iyi olsada ,motorun dokuldugu kalibin daha cok gelistirilmesi gerekiyor ,disipline edilmis uretim kontrolu var .
      Yani sand casting denilen seyde graviteye bagli kalinir , kum icindeki boslugu,cukurlari doldurmak icin .Ama die cast aluminyum da ,aluminyumda basinc verilerek (kalibin icindeki) ve bu gozeneklerin veya porositenin azaltilmasina ve blokun daha stabil bir sekilde uretilmesine sebep olur .
      Her ne kadar die cast te bazen isler ters gitse de , aslinda detaylara dikkat edildigi zaman ve uretim zaten iyice kontrol edildigi zaman ,daha iyi bir blok da elde edilmesi mumkun .
      Die cast icin soyle de deniyor :
      ” Die cast , basinc altinda metali dokulme islemidir , sand casting den daha az porositesi olan . “
      Ama LT1 de durum nasil tam olarak bilemiyorum .Yani LT1 de die cast mi yoksa sand cast mi ?

8 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version