Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Iron Cast vs Aluminium
- Bu konu 8 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 2 ay önce
XLR-V tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
3 Ağustos 2006: 00:08 #674
XLR-VKatılımcıEvet arkadaslar , iron cast (dokum veya dokme demir ) aluminum (bu gayet acik lol ) bloklarin birbirlerine gore arti ve eksileri nelerdir ?
Siz mesela araciniza motor alacaksiniz hangisini tercih ederdiniz ?
Sitemizdeki guru larin gorusleri nedir acaba ? 😉 -
3 Ağustos 2006: 00:10 #10664
AngelusKatılımcıAğırlık var sanırım en önemlisi…Aliminyum daha hafif..
-
3 Ağustos 2006: 00:51 #10665
gtagucuKatılımcıGünümüzde dokme demir blokların aliminyum olanlara göre tek avantajı fiyat. Onun dışında bir artısı yok.
Aliminyum demire göre daha geç ısınır+ daha çabuk soğur bu yüzden aşırı beslemeli sistemlerde ekstradan avantajlıdır. En büyük artısı bu.
Aliminyum daha hafiftir.
Paslanma derdi yoktur.
Eskiden demir bloklar aliminyuma göre daha sağlamdı ama şimdi aliminyum blokları çelik,magnezyum,titanyum vs. karışımlı üretiyorlar bu yüzden çelik bloklardan daha sağlam bile olabiliyorlar.
Yüksek güçte araçlara bakarsanız hepsinde aliminyum yada aliminyum alaşım bloklar kullanılır.
-
3 Ağustos 2006: 02:02 #10666
piyuAnahtar yöneticiOzgur eskiden de saglam yapıyorlarmıs, ben hic sakat bir olay duymadım… belki suanda daha saglam yapıyorlardır ???
aluminyum’da soyle bir olay var sanırım tv’de anlatmıstı… adamlar ciddi kaliteli bir blok icin (sanırım ferrari yapıyorlardır ya da lambo) aluminyum’u 3-4 kez dokuyorlar sıkıstırıyorlar eritiyorlar, yok hava kalmayacak yok rontgenle hatalar kontrol ediliyor filan tonla isi var…
birde eskiden bu konu konusuldugunda su yazılmıstı diye hatırlıyorum… dokme blok yuksek harerette filan bosluk yapıyordu…(tam acıklayamamıs olabilirim) aluminyumda ise blok esniyor ve geri donuyordu?
-
3 Ağustos 2006: 02:31 #10667
XLR-VKatılımcıYalniz bildigim kadariyla aluminum olanlar hararete pek gelmiyor veya toleransi demir bloklara gore daha az .Anti freez miktarina da dikkat etmek gerekiyor ama belki demir blok daha toleransi yuksek olabilir anti freez kisminda da .
Bunun disinda ,bloklari titanyum dan yapsalar olmaz mi ? Sanirim maliyet yuzunden uretilmiyor veya baska bir sebep mi var akla gelmeyen .
Cunku titanyum celikten ve aluminium dan cok daha saglam ve hafif . -
3 Ağustos 2006: 03:18 #10668
LS1aaKatılımcıselamlar,
dediklerinize katiliyorum fakat unutmamamiz gereken bir diger seyde 2 tip blogun forced induction altindaki dayanikliliklari arasindaki fark. Aluminyum bloka takilmis bir turbo veya kompresor sistemiyle arabanizin motorunu bir yere kadar zorlayabilirsiniz. belirli bir turbo veya kompresor psi basincindan yukari cikildiginda aluminyum bloklarda catlamalar meydana gelebilmekte, iron bloklarda ise hic cekinmeden yuksek psi larda kompresor veya turbonuzu calistirabilirsiniz. 35 psi kaldiran iron block 402-408-427 cubic inch motorlar mevcut.
Sanirim sokak tipi, diyelim 550 beygir gucune kadar bir araba istiyorsaniz aluminyum, ama yarisacagimm ve drag yapacagim diyorsaniz iron blok.
saygilarAli A.
-
3 Ağustos 2006: 03:22 #10669
gtagucuKatılımcıXLR-V wrote:Bunun disinda ,bloklari titanyum dan yapsalar olmaz mi ? Sanirim maliyet yuzunden uretilmiyor veya baska bir sebep mi var akla gelmeyen .
Cunku titanyum celikten ve aluminium dan cok daha saglam ve hafif .Saf Titanyumdan ve titanyum alaşımdan yapılan bloklar var.
Gale Banks’in sırf titanyumdan ürettiği bloklar var 1200bg’lik motorlarda kullanılıyor. Ek olarak GM’in en son teknoloji motoru ls7 titanyum alaşımdan yapılmış fabrika 900bg’ye kadar dayanır diyor. Motor 500bg ve 13000$ fiyatlı. GM’in ayrıca 500bg güç üreten çelik bloklu motoruda var fiyatı 6000$. Sonuçta olay maliyetle alakalı. -
3 Ağustos 2006: 03:32 #10670
XLR-VKatılımcıVay be 1200 HP ? 😯
GM’in 472/500 cid lik iron blok icinde asla eskitemezsiniz veya olmez gibilerinden bir yazi okudum gecenlerde .
Bu arada Ali arkadasimizin dedigi 35 psi de muşis bir rakam ,bilgi icinde tesekkurler
Bende aslinda aluminyum dan yanayim ama sanirim dayaniklilik soz konusu olunca iron biraz onde -
13 Eylül 2006: 20:48 #10671
XLR-VKatılımcıBloklar hakkinda bir sey daha var.Simdi aluminyum olanlarda die cast ve sand cast diye 2ye ayriliyor .Mesela LS1 olanlar sand cast bildigim kadariyla . Ama sand cast daha pahali uretmesi ama daha az gozenekli ve materyalin sertligi ve yogunlugu en iyi sekilde verilmis olmakta. Die cast te cok iyi olsada ,motorun dokuldugu kalibin daha cok gelistirilmesi gerekiyor ,disipline edilmis uretim kontrolu var .
Yani sand casting denilen seyde graviteye bagli kalinir , kum icindeki boslugu,cukurlari doldurmak icin .Ama die cast aluminyum da ,aluminyumda basinc verilerek (kalibin icindeki) ve bu gozeneklerin veya porositenin azaltilmasina ve blokun daha stabil bir sekilde uretilmesine sebep olur .
Her ne kadar die cast te bazen isler ters gitse de , aslinda detaylara dikkat edildigi zaman ve uretim zaten iyice kontrol edildigi zaman ,daha iyi bir blok da elde edilmesi mumkun .
Die cast icin soyle de deniyor :
” Die cast , basinc altinda metali dokulme islemidir , sand casting den daha az porositesi olan . “
Ama LT1 de durum nasil tam olarak bilemiyorum .Yani LT1 de die cast mi yoksa sand cast mi ?
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.