Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › V8 6.5 LT Diesel motorlar
- Bu konu 9 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 3 ay önce
sschevyss tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
12 Temmuz 2006: 23:24 #651
AngelusKatılımcıGoodwrench siteyi gezerken bu 6.5 lt v8 diesel motorlarında olduğunu gördüm bu motorlar arabalarada takılabiliyormu? Günümüz dieselleri gibi tork canavarımı öyleyse neden draglarda bu motorlar kullanılmıyor?
-
12 Temmuz 2006: 23:56 #10427
XLR-VKatılımcıDiesel motorlar, USA da ragbet gormuyor o yuzden pek fazla da ARGE yapilmiyor uzerinde .Bence , USA dieselleri Avrupadaki ureticilerin dieselleri gibi verimli degil cunku fazla ustune dusulmuyor ve o yuzden her ne kadar torku yuksek bile olsa Avrupa dieselleri gibi kalkista atak ve canli degiller malum dragda kalkis en onemli konu .
Not:Bir galon gas $ 2,24 iken bir galon diesel $ 3,00 ve USA ya işal edilen Avrupali diesel motor bile yok -
13 Temmuz 2006: 14:45 #10428
piyuAnahtar yöneticidizel havayı benzine oranla asırı kirletiyor… bu yuzden tercih edilmiyor… amerika bizim 50 yıl ilerimizde oldugundan bizde suanda hava temiz dizel’e devam
daha sonra bizde de daha az kullanılacak ya da eurodizel filan tarzı havayı az kirletenleri kullanılacak…dizel dodge ram’lerin kalkıs videosu var… seyrettiniz mi bilmiyorum aama enfes gidiyorlar…
hakan genelde arabalara oluyor ama her kasaya degil… mesela senin kasaya olur ama daha ufak kasaya sıgmaz gibi seyler olabiliyor…
-
16 Temmuz 2006: 04:03 #10429
sschevyssKatılımcıamerikan dizellerinin hiç mi hiç güçlü olamdığını bire bir tanık oldum ışıkta daha önceden de bildiğim bir GMC kamyonet ile yan yana geldim tabi ki kalkış ta kaçınılmaz oldu kamyonet 6,2 v8 yazıyordu benim araba ise 6 silindir 2500cc Blair ben umutsuzca bastım gaza ama hüsrana uğrayan GMC oldu çok şaşırdım ve sevindim bi yerd de
böyle bir dizel motor üzerinde çalışmak boşuna vakit harcamak gibi geliyor bana -
16 Temmuz 2006: 11:25 #10430
emrekaanKatılımcıhayır ya? neden ööle diyorsun ki? 6.5 civarı büyük bi motor var zaten stünde
yeni nesil dizeller neden güçlü? 2000-2500 devir arası turbo devreye giriyor ve tüm gücü 2500-3500 devirleri arasına topluyor. böylece yokuşu 4. viteste 2500 devirde bile çıkabiliyorsunuz.. yani amerikana da bir turbo taktırıp, avrupalı dizeller gibi güçlü yapabilirsiniz ve bu turbo 0.5 bar bile değil -
16 Temmuz 2006: 13:02 #10431
sschevyssKatılımcıyeni nesil dizellere diyecek bişeyim yok ama 90ların başına kadar ki modellerden pek iş çıkmaz gibi geliyor bana uğraşmak isteyene allah kolaylık versin
ama ben yinede benzinli motoru tercih ederim -
16 Temmuz 2006: 16:46 #10432
XLR-VKatılımcı2000 ve uzeri dizeller verimli mesela sen istersen W140 S350 TDI al(Avrupalilar daha onem veriyor diye) ,turbo olmasina ragmen tam bir traktor ! (benzinli versiyonlara gore) .
Mosselman turbo kitleri var ama bence yinede CDI veya yeni nesil TDI gibi gidebilir mi bilmiyorum.
Duzeltme yapayim gider ama randimanli olur mu sormak gerekir -
17 Temmuz 2006: 02:30 #10433
AngelusKatılımcıDizel olayına bakış açım şundan kaynaklanıyor eski amerikan veya mercedes dizel motorlar içine mısır yağı koysan bile çalışıyor. Eğer bu motorlar verimli ise hakkatten şu an piyasada 90 kuruşa litresi biyodizel yakıtlar var… Ciddi bir şekilde alternatif olarak düşünülebilir….
-
17 Temmuz 2006: 02:47 #10434
XLR-VKatılımcıEvet dogru , soya yagimi misir yagi mi ne koysan calisiyor ilk okudugumda hic inanmamistim hatta dalga falan zannettim ama degilmis .Her neyse ama yinede bu yaglar motorda uzun vadede ciddi kurum depositleri ve yanma odalarinda birtakim hasarlara yol acabilecegini de duydum . Ama su an icin yeni nesil dizeller oldukca verimli hatta Le Mans bile kazandi dizel motor .
Ben simdi yeni bir Amerikan araba alsam dizel olani dusunebilirim niye olmasin cunku hazirda benzinli V8 garajda . Sehir icin dizel sehirlerarasi benzinli arabami kullanirim ama su var maalesef alincak AA aslinda 100% AA degil cunku uzerinde baska ureticinin motoru var …
Yani Cadillac BLS te Saab motoru veya Chrysler 300 C alsan onda da Mercedes CDI motoru var . -
18 Temmuz 2006: 03:45 #10435
sschevyssKatılımcıtasarruf düşünüldüğünde dizel motor mantıklı ama biyerde de önemli olan yüksek devir özellikle kalkış yarışlarında benzinli bir motor kadar performanslı olcağını sanmıyorum
http://www.edmunds.com/insideline/do/Drives/Comparos/articleId=115662
burada üç amerikan devinin test videosu var. hiç beklemeden tıklayın bence
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.