Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › v8'de turbo
- Bu konu 7 yanıt içerir, 7 izleyen vardır ve en son 18 yıl 4 ay önce Anonim tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
9 Temmuz 2006: 01:57 #649piyuAnahtar yönetici
arkadaslar bende corsa 1.7dti var yani turbo dizel… kullanırken 1800 devirde turbo acıyor ve cekis inanılmaz artıyor… suanda amerikan olmadıgından kısmen idare ediyor… kafama birsey takıldı… tecrube eden varsa cok merak ettim…
normalde v8’in tork ve hp bayag guzeldir ama tork herzaman iyidir… ve zaten buyuk keyifte burdadır… birde turbo olursa nasıl bisi olur? yani standart amerikan v8 turbo ben bilmiyorum… buick regal’in turbo’su var ama v6 olmalı…
-
9 Temmuz 2006: 02:33 #10409SzopenKatılımcı
Buick Regal turbo ile bile çok güçsüz bi araba yanlış hatırlamıyorsam turbo olduğu halde 200 hp falandı. Hiç üretilmeseymiş o Hp ile daha iyimiş.
-
9 Temmuz 2006: 03:04 #10410XLR-VKatılımcı
Gm’in 6.5 diesel motorunda sanirim turbo var miydi ama tam kesin bilmiyorum (Tahoe de kullanilmis ama hic rastlamadim )
Amerikani birakin,ben diger ulke ureticilerininde V8 turbosunu su an hatirlamiyorum ama kompressor var sadece asiri besleme olarak ki zaten turbo ve kompressor calisma sistemleri farklidir .
Simdi turbonun en buyuk handikapi, belli bir devirde aktif olmasi ki turbo lag denen sey gerci bunu blow off gibi aletlerle kapatildigini duydum ama yinede randimanli mi kullananlara sormak gerekir herhalde .
Bence zaten piyunun dedigi gibi V8 deyince tork geliyor benim aklima ve en buyuk avantaji belki de V8 in , gucu yuksek tork sayesinde kolayca aktarabilmesi ki bunun bir suru avantajida var tabii ama turbo ancak devreye girince guclu bir motora sahip oldugunu anliyorsun ki eger bu dogruysa o zaman istersen V-12 kullan eger arabanin yuksek gucunden optimum sekilde faydalanmak icin turbonun aktif olmasi gerekiyor .
O da ancak sistem geregi belli bir devirden sonra aktif oluyor bence en buyuk pay niye V8’in turbosu yok soyle diyorum ben V8 in sagladigi guc ve tork normal bir turbo motor kadar verimli ve o yuzden hem aracin guc/tork dengesi hemde devir bandindan ve maximum gucten optimum sekilde faydalanmak icin boyle bir uygulama yok daha dogrusu gerek gorulmemis ama V8 kompressor var cunku o motor calistigi andan itibaten zaten devrede sistem geregi -
9 Temmuz 2006: 11:33 #10411gtagucuKatılımcı
Buick Regal’larda 2 tip turbolu motor var intercooler’lı ve intercooler’sız intercooler’lı olanlar üst 13 saniyelerde gidiyor. Intercooler’ı olmayanlar 14 saniyede gidiyor yani bayağı sağlam aletler.
Bunun dışında Turbolu olarak transam’lar var. Mesela 1989 Turbo Transam var. ıçinde Buick Regal’den geliştirilmiş v6 motor var 350bg civarı güç üretiyor ve alt 13 saniyelerde gidiyor. v8 olarakta 80-81 turbo transam’lar var ama onlar o yıllarda çıkan emisyon kanunları yüzünden pek güç üretemiyorlar.
Sbc v8’ler için turbo üreten birçok firma var. Mesela en meşhuru galebanks. Bu amcam 1200hp veren çift-turbo kit üretiyor. http://www.bankspower.com ‘dan ayrıltılı bilgi bulabilirsiniz. BBS diye bir firmanında 500hp tek ve 600hp çift turbolu sistemlerini de görmüştüm.
Ayrıca bu Gale Banks’in yaptığı 1500hp’lik 1988 Transam GTA’lar var. 400km/s civarı basıyor dünyanın en hızlı arabası ama sadece 2 tane üretildiğinden (3 tane gerekiyor) dünyanın en hızlı seri üretim arabası rekorunu kıramıyor.
Türkiye’de de çift-turbo v8 yapılmış aletler var. Diğer siteleri araştırırsanız orada ayrıntıları var.
Turbo lag olayına gelince Gale Banks’in sitesinde lag olayını çift turbo ile kapıyoruz diyorlardı. Turbo lag’i turbonun tam çevirme hızını ulaşana kadar geçen süredir. Bu olayı 1 büyük turbo yerine 2 küçük turbo kullanarak hallediyorlar genelde.
-
9 Temmuz 2006: 16:18 #10412Mustafa YÜKSELKatılımcı
ben bi corvette ye sonradan takılmış twin turbo biliyorm video izlemiştim araba kalkarken nereye gitsem diye düşünüyodu enteresan ve güçlü bişidi
-
9 Temmuz 2006: 19:03 #10413Pontiac301Katılımcı
Amerikada kuzenimde C4 fabrikasyon twin turbo vardı, inanılmaz zevkli bir arabaydı,
-
10 Temmuz 2006: 03:19 #10414LS1aaKatılımcıpiyu wrote:normalde v8’in tork ve hp bayag guzeldir ama tork herzaman iyidir… ve zaten buyuk keyifte burdadır… birde turbo olursa nasıl bisi olur? yani standart amerikan v8 turbo ben bilmiyorum… buick regal’in turbo’su var ama v6 olmalı…
selamlar,
bende bilgilerimi katmak istedim. su anda bildigim kadariyla fabrika cikisi v8 turbo yok fakat fabrika cikisi v4-v6-v8 kompresorlu amerikan araclari var. Tanidigim veya bildigim birkac sirket amerikan v8li araclari cift veya tek turbolu hale getirip satiyorlar, ve bu arabalarin garantilerinide 3sene veya 36000 mil devam ettiriyorlar. Tabi bunlar cok yuksek fiyatlara yapiliyor.
Turbo lag konusuna deyinmedende gecemiyecegim. Arkadaslarin yukarida bahsettigi gibi turbo lag dusuk devirlerde ne kadar verim kaybina neden oluyorsa, ayni sekilde bir kompresorde buyuk capta header seti ile beraber kullanildiginda dusuk devirlerde turbo lagden daha fazla guc kaybina neden olmaktadir. bir kompresor veya tek turbo sistemi standard olarak 6 psi basinc ile calistiginda, eger buyuk capta header pipes ve exhaust borulari ile kullanildiginda basinc yaklasik 3.5-4 psi olarak olculuyor.
turbo lag ve dusuk devirde guc kaybi olan kompresore en iyi tedavinin yeni bir egzantrik mili oldugunu dusunuyorum. turbo, kompresor ve NO2 aplikasyonlari icin, ozellikle dusuk devirlerdeki guc kaybini kompanse edecek ideal miller mevcut. gayet makul fiyata gercekten buyuk isler basariyorlar. sahsen benim favori modifikasyonlarimdan biridir.saygilar
Ali -
10 Temmuz 2006: 17:08 #10415AnonimZiyaretçi
selam
buick hmm..sanirim buick grand national i unttunuz…araca binene kadar bende burnuma koymamaistim fakat o yillar icin cok basarili 1 araba..
hakikaten de felaket gidiyorturbo icin gerekli parcalar : manifolt +turbo+intercooler + blow off +turboda dahil degilse wastegate..tabi ki eger enjektor ise map sensoru..karburator ise basin tepkili ve bneznayarlari yapilmis karburator ve benzin pompa ve regulator …9:1 sikistirma yeterli olackatir
turbo lag : kisaca gecikme…yani gaza full bastiginiz la turbo nun boost etmesi arasindaki gecen zaman..ne kadar az okadar iyi…
lag i onlemenin en onemli parcasi headers ve turbonun kombinasypna uygun secilmesi..
diger 1 konu da eksantriklerin uygun olmasiatmosferik araclarla turbo araclarin eksantrikleri cok farklidir…
siboplarin acma ve kapama yerleri farklidir..atmosferik aracta alistimiz rolati bozan yuksek dereceler ..turbo da hic gerekmez..ve daha fazla hp uretirlersaygilar
sami
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.