Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Manifold açısı olayı

13 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #607
      gtagucu
      Katılımcı

      Şimdi Benim motorumun manifoldu (TPI) Gen1 sbc motorlara uyuyor 85 senesinde icad edilmişŸ bir olay fakat 85-86 model manifold’lar 58-92 arası motorlara sorunsuz uyarken 87 sonrası bu tpi manifold’ları centerbolt şŸeklinde yapmaya başŸlamışŸlar modifiyesiz sadece 87-92 arası gen1 motorlara uyuyorlar. 87 öncesi silindir kapaklarına uyması için içindeki 1-2 deliğin açısının değişŸtirilmesi gerekiyormuşŸ.

      ǜretilen Crate motorların büyük çoğunluğu 87 öncesi silindir kapaklarına uygun üretildiğinden benim manifolduma uyacak motor bulmak bayağı zor oluyor. Şimdi sorum Türkiye’de bu işŸ yapılabiliyormu? Yani yeni motor getirtsem manifoldumu o motora göre ayarlatabilirmiyim?

    • #9716
      acmecamaro
      Katılımcı

      deliklerin yeri degisiyor, bazi delikleri doldurup yeni yerden aciyorlar…pek hosuma gitmyor benim…vortec kapakli bir makinede yeni nesil manifoldunu kullanabilirsin,

    • #9717
      gtagucu
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      deliklerin yeri degisiyor, bazi delikleri doldurup yeni yerden aciyorlar…pek hosuma gitmyor benim…vortec kapakli bir makinede yeni nesil manifoldunu kullanabilirsin,

      Vortec kapaklar içinde özel bir baseplate takmak gerekiyor benim manifoldun altına, direk uymuyor.

    • #9718
      acmecamaro
      Katılımcı

      manifoldu degistir o zaman… vesile olur :0 mevcut manifold standart mal mi?

    • #9719
      gtagucu
      Katılımcı

      Evet üstündeki motorun orjinal manifoldu. Yeni motor alırsam zaten tam performans için değişŸtirmem gerekicek üstündeki manifold 0-4500rpm arası güç üretebiliyor. Yeni motor alırsam üstüne holley stealşŸ ram manifold takarım 0-6000rpm arası güç üretiyor tek kötü yanı egr girişŸi olmaması.

    • #9720
      acmecamaro
      Katılımcı

      egr yi iptal et ben ettim varligi yoklugu bir

    • #9721
      gtagucu
      Katılımcı

      Bugün aldım arabamı motorun rölantisi hafif oynuyor ama durma falan yok. Rölantideyken araba sarsılıyor bu oynama araba ısındıktan sonra olmaya başŸladı + ara gazları pek kuvvetli değil yabasncı forumlarda bu olaylar egr iptal olursa olur yazıyor, acaba egr’nin yokluğundan mıdır? Yani chip’ten iptal etsem bu olaylar bitermi yoksa devam edermi? Sonuçta çip yazdırmakta yeni egr’de aynı para.

      Birde 48mm’lik Throttle body’sini 58mm’likle değişŸtirmişŸtim oda alt devirlerde torku azaltabiliyormuşŸ ki bunu hissettim gaz eskisi kadar tepkili değil koltuğa yapışŸtırmıyor fakat hala gaza hafif dokununca lastikleri öttürebiliyorum.

    • #9722
      acmecamaro
      Katılımcı

      peki egr yi iptal edince vakum portuna baglantisinida tikadinmi?

    • #9723
      gtagucu
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      peki egr yi iptal edince vakum portuna baglantisinida tikadinmi?

      Ben etmedim tamirci etti, egr’yi kenara almışŸ onun yerine düz boru takmışŸ. Vakum portu derken bu valve kapağının üzerinde bir boru var o mu oluyor?

    • #9724
      acmecamaro
      Katılımcı

      Yok egr den cikan hortum tekrar carb e girmesi gerek…. iptal edince carb deki port acik kalirsa vakum kacagi var gibi davranir araba

    • #9725
      gtagucu
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      Yok egr den cikan hortum tekrar carb e girmesi gerek…. iptal edince carb deki port acik kalirsa vakum kacagi var gibi davranir araba

      Bende carb yok yannız Electronic Fuel Injection kullanıyom

    • #9726
      acmecamaro
      Katılımcı

      hmm senin araban 3, nesilmis obur topicde gordum fotosunu…

      efi de de vakum girisi olmasi gerek… onu arastir istersen….egr varken hortumu nereye giriyordu? orayi tikamalisin..

    • #9727
      theunforguven
      Katılımcı

      egryi iptal edip yerine düz boru takmışŸ. egr yok ama gaz sirkülasyonu devam ediyor. sorun bu olabilir…

    • #9728
      acmecamaro
      Katılımcı

      evet sorun o ikisini de tikamak gerek…

13 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version