Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Manifold açısı olayı
- Bu konu 13 yanıt içerir, 3 izleyen vardır ve en son 18 yıl 5 ay önce
acmecamaro tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
30 Mayıs 2006: 21:11 #607
gtagucuKatılımcıŞimdi Benim motorumun manifoldu (TPI) Gen1 sbc motorlara uyuyor 85 senesinde icad edilmiş bir olay fakat 85-86 model manifold’lar 58-92 arası motorlara sorunsuz uyarken 87 sonrası bu tpi manifold’ları centerbolt şeklinde yapmaya başlamışlar modifiyesiz sadece 87-92 arası gen1 motorlara uyuyorlar. 87 öncesi silindir kapaklarına uyması için içindeki 1-2 deliğin açısının değiştirilmesi gerekiyormuş.
Çretilen Crate motorların büyük çoğunluğu 87 öncesi silindir kapaklarına uygun üretildiğinden benim manifolduma uyacak motor bulmak bayağı zor oluyor. Şimdi sorum Türkiye’de bu iş yapılabiliyormu? Yani yeni motor getirtsem manifoldumu o motora göre ayarlatabilirmiyim?
-
30 Mayıs 2006: 21:43 #9716
acmecamaroKatılımcıdeliklerin yeri degisiyor, bazi delikleri doldurup yeni yerden aciyorlar…pek hosuma gitmyor benim…vortec kapakli bir makinede yeni nesil manifoldunu kullanabilirsin,
-
30 Mayıs 2006: 23:19 #9717
gtagucuKatılımcıacmecamaro wrote:deliklerin yeri degisiyor, bazi delikleri doldurup yeni yerden aciyorlar…pek hosuma gitmyor benim…vortec kapakli bir makinede yeni nesil manifoldunu kullanabilirsin,Vortec kapaklar içinde özel bir baseplate takmak gerekiyor benim manifoldun altına, direk uymuyor.
-
30 Mayıs 2006: 23:31 #9718
acmecamaroKatılımcımanifoldu degistir o zaman… vesile olur :0 mevcut manifold standart mal mi?
-
31 Mayıs 2006: 02:29 #9719
gtagucuKatılımcıEvet üstündeki motorun orjinal manifoldu. Yeni motor alırsam zaten tam performans için değiştirmem gerekicek üstündeki manifold 0-4500rpm arası güç üretebiliyor. Yeni motor alırsam üstüne holley stealş ram manifold takarım 0-6000rpm arası güç üretiyor tek kötü yanı egr girişi olmaması.
-
1 Haziran 2006: 15:15 #9720
acmecamaroKatılımcıegr yi iptal et
ben ettim varligi yoklugu bir -
1 Haziran 2006: 19:13 #9721
gtagucuKatılımcıBugün aldım arabamı motorun rölantisi hafif oynuyor ama durma falan yok. Rölantideyken araba sarsılıyor bu oynama araba ısındıktan sonra olmaya başladı + ara gazları pek kuvvetli değil yabasncı forumlarda bu olaylar egr iptal olursa olur yazıyor, acaba egr’nin yokluğundan mıdır? Yani chip’ten iptal etsem bu olaylar bitermi yoksa devam edermi? Sonuçta çip yazdırmakta yeni egr’de aynı para.
Birde 48mm’lik Throttle body’sini 58mm’likle değiştirmiştim oda alt devirlerde torku azaltabiliyormuş ki bunu hissettim gaz eskisi kadar tepkili değil koltuğa yapıştırmıyor fakat hala gaza hafif dokununca lastikleri öttürebiliyorum.
-
1 Haziran 2006: 21:45 #9722
acmecamaroKatılımcıpeki egr yi iptal edince vakum portuna baglantisinida tikadinmi?
-
1 Haziran 2006: 23:20 #9723
gtagucuKatılımcıacmecamaro wrote:peki egr yi iptal edince vakum portuna baglantisinida tikadinmi?Ben etmedim tamirci etti, egr’yi kenara almış onun yerine düz boru takmış. Vakum portu derken bu valve kapağının üzerinde bir boru var o mu oluyor?
-
1 Haziran 2006: 23:51 #9724
acmecamaroKatılımcıYok egr den cikan hortum tekrar carb e girmesi gerek…. iptal edince carb deki port acik kalirsa vakum kacagi var gibi davranir araba
-
2 Haziran 2006: 01:05 #9725
gtagucuKatılımcıacmecamaro wrote:Yok egr den cikan hortum tekrar carb e girmesi gerek…. iptal edince carb deki port acik kalirsa vakum kacagi var gibi davranir arabaBende carb yok yannız Electronic Fuel Injection kullanıyom
-
2 Haziran 2006: 11:20 #9726
acmecamaroKatılımcıhmm senin araban 3, nesilmis obur topicde gordum fotosunu…
efi de de vakum girisi olmasi gerek… onu arastir istersen….egr varken hortumu nereye giriyordu? orayi tikamalisin..
-
3 Haziran 2006: 05:16 #9727
theunforguvenKatılımcıegryi iptal edip yerine düz boru takmış. egr yok ama gaz sirkülasyonu devam ediyor. sorun bu olabilir…
-
5 Haziran 2006: 00:03 #9728
acmecamaroKatılımcıevet sorun o
ikisini de tikamak gerek…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.