Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Hava pompası????
- Bu konu 30 yanıt içerir, 8 izleyen vardır ve en son 18 yıl 6 ay önce
acmecamaro tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
4 Mayıs 2006: 22:13 #575
AngelusKatılımcıSelamlar
Çrdüne giden arkadaşın birisi bir kutu içerisinde bir takım parçalar göndermiş incik boncuk şeyler fakat bir tanesi ilginç üzerinde air pump for GM cars yazıyor gerisi arapça kutunun içinde 12 cm çapında 2 cm kalınlığında salyangoz tip hava pompaları vede metal kaplama içi plastik boruları var. Kullanım kılavuzu arapça 12 volt elektrikle çalıştığı yazıyor pompaların üzerinde?? Adaptore takıp çalıştırdım oldukça güçlü hava üflüyor? Bu ne olabilir bir fikri olan varmı yada daha önce karşılaşan?
-
5 Mayıs 2006: 01:00 #9264
NOMADKatılımcı1) Selam eğer yanlış anlamadıysam bahsi geçen parça, 78 sonrası Caprice classic lerde ve BOP kardeşleri LeSabre, Electra vs lerde opsiyon olarak sunulan bir parça. Bagajın aşırı ağır yüklenmesi gerektiğinde benzin deposunun yere çarpmaması için aracın kıçının yükseltilmesine yarıyor.
2) Ayrıca birde emisyon kontrollu araçlarda smog air pump var. 2 tipi var biri elektrikli digeri mekanik. mekanik olanını biliyorum ama elektriklisini gormedim.
-
5 Mayıs 2006: 01:19 #9265
AngelusKatılımcı2 ihtimalide düşündüm bunlar büyük ihtimalle smog air pump acaba diyorum bu pompaları buruna monte edip hortumlarıda içeri hava filtresinin oraya çeksem soguk hava ufleyeceği için hava filtresine bir faydası olurmu
-
5 Mayıs 2006: 01:38 #9266
NOMADKatılımcıAngelus wrote:2 ihtimalide düşündüm bunlar büyük ihtimalle smog air pump acaba diyorum bu pompaları buruna monte edip hortumlarıda içeri hava filtresinin oraya çeksem soguk hava ufleyeceği için hava filtresine bir faydası olurmuAhahah kurnaz seni, bence tabi ki olur , ufak çaplı turbo hesabı hatta twin turbo olur senin ki
Aslında tartışmaya açık bir konu, benzeri uygulamalar turbonator ve surbonator adı altında piyasaya surulmuştu ancak o pompalar ( pompa bile degil pervaneydi) bunlar kadar güçlü değildi. Mühendis arkadaşlarda sistemin palavra olduğunu formullerle ispatlamıştı.
Bence olumlu olur ama çok fazla bir şey beklememek lazım.
-
5 Mayıs 2006: 01:40 #9267
piyuAnahtar yöneticiAngelus wrote:2 ihtimalide düşündüm bunlar büyük ihtimalle smog air pump acaba diyorum bu pompaları buruna monte edip hortumlarıda içeri hava filtresinin oraya çeksem soguk hava ufleyeceği için hava filtresine bir faydası olurmudenemekten hicbisi kaybetmessin… enfes proje olur… bakarsın ise de yarar…
-
5 Mayıs 2006: 01:45 #9268
NOMADKatılımcıAngelus elindeki parçanın 1-2 farklı açıdan çekilmiş fotosunu koyman mümkün mü acaba?
-
5 Mayıs 2006: 01:56 #9269
XLR-VKatılımcıTurbonator veya benzeri urunlerin palavra olduklarini herkesten duydum Ebay de gordum ilk olarak ve sordum ,benim uye oldugum Owners Group tada tartistik ve neticede bunlarin gimmick veya kandirmaca seyler oldugunu soylediler ama ne hikmetse kullananlar her zaman olmasa da cogunlukla olumlu seyler yazmislar
-
5 Mayıs 2006: 12:35 #9270
AngelusKatılımcıNOMAD wrote:Angelus elindeki parçanın 1-2 farklı açıdan çekilmiş fotosunu koyman mümkün mü acaba?Olur akşam çeker gönderirim.
-
5 Mayıs 2006: 13:23 #9271
ebrar36Katılımcıbahsettiğin parça dynaride suspension kit içinde çıkan ve araç yüksekliğini ağırlıktan bağımsız olarak ayarlayan bir sensör bir pompa iki dryer iki bracket ve bir filtre ve bir röleden oluşan parçalarından biri.normalde 10 15 sn kadar çalışıp stop ediyor
.22137472 veya 22137446 kodlu gm qpart.bununla birlikte birde 1994 modelden daha yeni araçlarda egsoz manifolduna taze hava pompalayıp atık gazı azaltan elektrikli bir pompada var .pcm tarafından kontrol ediliyor.ama interior bir parça .sendekibüyük ihtimalle ilk söylediğim olmalı…
-
5 Mayıs 2006: 23:39 #9272
AngelusKatılımcıAslında konuyu deştikçe ilginç şeyler çıkıyor bendeki fanların üfleme kabiliyeti düşündüğüm menzilde pek verimli değil. Biraz karıştırınca işi bunların daha verimlileri olduğunudda gördüm.. 235 CFM, 6,7 m3/dak, 600 gr agırlıgında 12 cm boyunda..Bundan iki tane atıp arabanın burna sola ve sağa soğuk havayı hortumlarla filtreye taşısak bence verim artar . Headerslar gelsin sadece deneme ve proje amaçlı yapacağım bu işi….Sonra Dyno ya sokup bakacağım gerçekten farkeden bir şey varmı….. Bilgi veririm..
Turkish Engineering…..
-
5 Mayıs 2006: 23:56 #9273
AngelusKatılımcıDosyalar upload olmuyor maalesef resimleri gönderemiyorum
-
6 Mayıs 2006: 02:34 #9274
piyuAnahtar yöneticigeldi geldi…
-
6 Mayıs 2006: 02:36 #9275
AngelusKatılımcıNasıl oluyor? Başka fotolarda var onlarıda gondereyim olmassa..
-
6 Mayıs 2006: 11:53 #9276
ebrar36Katılımcıresimdeki parça benim tariflerime uymuyor.bakalım ne olduğunu öğrenebilecekmiyiz?
-
7 Mayıs 2006: 02:28 #9277
AngelusKatılımcıebrar36 wrote:resimdeki parça benim tariflerime uymuyor.bakalım ne olduğunu öğrenebilecekmiyiz?Resimdeki parça bendeki parçanın resmi değil.Bendeki parçaların resmi çektim upload etmeye çalıştım error verdi… Resimdeki parça yeni Turkish Turbo projemde kullanmayı düşündüğüm fanlar.. Başka forumlardada bunu tartışıyoruzda acaip fikirler şekillenmeye başladı..Hadi bakalım hayırlısı :
😆 -
10 Mayıs 2006: 22:15 #9278
AngelusKatılımcıBu konular üzerine uzun yıllar çalışan yüksek mühendis bir abimize sordum bana cevabı..
selamlar ,
edelbrock efsanevi karbüratöre sahip olmak, bir sanat eserine sahip olmayla aynı anlamdadır.O yüzden titiz olmak ve ona gerektiği önemi vermek gerekir.Değerini bilenlerin elinde bir kaplan performansına kolayca ulaşabilirsin.Zaten oynama için tasarlanmış oldukları için bir sürü detaylı oynama yapabilirsin bu karbüratörde .Ancak gerçek performans artışı için bir büyük modeline geçmen gerekebilir bazen.Alırsın 750 cfm rahatlatırsın sistemi.
Temel birkaç konuya girmem gerekecek .Ben size temel prensiplerden bahsedeyim sizde buna uygun ne yapılabileğine karar verin .Çünkü birden fazla çözüm olabilir.
KArbüratöre her zaman soğuk hava vermeniz performans için gereklidir.Çünkü soguk hava içinde birim hacimde daha fazla oksijen molekülü bulunur.Bu da motorun verimli yanması için gereklidir.Bu yüzden intercooler kullanılmaktadır.
havayı nasıl soğutacaksınız ; çok çözüm var ama hangisi size uyar denemek lazım .1-intercooler takıp haayı bundan geçirip sonra karbüratöre verebilirsiniz.
2-su püskürme ile sağlanan etkili ivaporatif soğutma kullanabilirsiniz.Burada içeriye girecek olan havanın önüne ince enjektörler ile su püskürtülür.ve buradan geçen soğumuş hava kullanılır.Ancak motora herhangi bir suyun girmesini engellemek için hava dolandırılarak verilir ki ,havadaki fazla su yogunlaşsın ve nemden arınsın)Bu sistemde kullanılacak hava filtresi özel olmalı ve kagıt türlerinden olmamalıdır.
3- havayı birden fazla kanaldan vermek aksi sonuç oalmana neden olabilir.denemek lazım .Havanın çekilme hızı artınca bazen garip davranışlarda bulunabilir.
4-sisteme hava üflemek (turbo) daha faydalıdır .Garanti fazla hava olacaktır.Ancak turboda havayı ısıtır.Belirli klasik tedbirlerden alman gerekecektir.
5-Karbüratörlü araçlarda 1960 lı yıllarda birden fazla karbüratörü sisteme bağlamak moda idi yarışlarda .Bence kesin çözüm budur.Çünkü birden fazla hava girişi yapılınca bişden fazla da karbüratör koymak gereklidir.tabii kapasiteleri küçük olanlardan.Sana kolay gelsin ,iyi bir oyuncak bulmuşsun .Artık yıllarca bununla oynayıp doğru sonucuı bulmak için uğraşırsın .Ancak çok zevkli işlerdir.Gücün parmaklarının ve zekanın altında oynanabilir olması ayrı bir zevktir.
-
11 Mayıs 2006: 01:05 #9279
piyuAnahtar yöneticiHakan, yazılanlar kesin dogru, zaten bunun aksini soyleyebilecek ne egitime ne de tecrubeye sahibim ama bazı konular yanlıs anlasılabilir diye acıklamak isterim…
mesela 750cfm en iyisidir dedigi konu sanırım senin sordugun soruda gecen bazı hp beklentileri ve motor konfigurasyonuna gore… yoksa senin 350’ne suanda 750 cfm fazla gelir… ne kadar ayarlarsan ayarla verimli yanma saglayamazsın… 600cfm dogru deger olmalı diye biliyorum…
buradaki su puskurtme projesi guzel keyifli ama sen o projeyi deneyene kadar harcayacagın zaman+para+vs ile bir supercharger koyup %40 civarı hp kazanabilirsin…
bu konularda benden cok bilgili ve tecrubeli insanlar var… onlarda yazarlar ama teknik bilgisi az olanlar icin sanırım acıklayıcı olmustur…
-
11 Mayıs 2006: 01:44 #9280
AngelusKatılımcıBunların hepsi proje ..farklı donanımlarla minimum masrafla arabalar üzerine ne yapılabilir onlar üzerine makina muhendisi 2-3 arkadaşla farklı projeler yapıyoruz. Elimizde işim gereği Cnc-router ve çok farklı makinalar var metal işleyen veya şekillendiren.Bunları kullanacağız ama ilk önce olayı tamamen çözmem gerekiyor…. Bir anlamda hobi olduğu için ve garaj işine giremediğimiz için ağırdan alıyoruz…Belki seneye ilk yerli superchargeri veya turboyu yapıp kurarız şirketi
SOKAR OTO ..- Döşemekte sınır tanımayız
-
11 Mayıs 2006: 02:09 #9281
piyuAnahtar yöneticiBu konuda basit bir fikir… acık hava filtresi yerine kapalı fakat 2 girisli hava filtresi bulursan, buna uzatma boruları ile on alt taraftan soguk ve bol hava alabilirsin… yanlıs bilmiyorsam turbo filan o civarlara koyuluyor…
ayrıca direk motor gucunu abartmak yerine daha islevsel modifiyeler de var… aku bagaja gibi…
-
11 Mayıs 2006: 12:49 #9282
AngelusKatılımcıAkünün bağaja alınması ne gibi işlevsellik kazandırıyor? Ağırlık transferinden başka ?
-
11 Mayıs 2006: 16:21 #9283
gtagucuKatılımcıAngelus wrote:Akünün bağaja alınması ne gibi işlevsellik kazandırıyor? Ağırlık transferinden başka ?Akü sağ arka tarafa alınınca sürücünün ağırlığıyla arkanın ağırlığı oratılanmış oluyor. Çzellikle f-body’lerde hissedilebilir bir yol tutuşu artışı yaşanıyormuş. Şahsen ben aküyü arkaya takmayı düşünüyorum. Tam markasını hatırlamıyorum ama galiba BBK’nın stepne yerine akü takma aparatı mevcuttu yani dışarıdan da güzelce gizleyebiliyorsun.
-
11 Mayıs 2006: 20:00 #9284
transamumutKatılımcıŞimdi ben bi gemi makinacı gözüyle bakaraktan şuna deyinmek istiyorum holley de kullandim edelbrockta ama şu varki holley gerçektende doğru cfmde alınıpta motora konduğu zaman bence edelbrocku yalan ediyor ama eksi yönleri ise şmandıradan taşmalar iğnelerinde tıkanmalar avans kaçırmaları yani caddeye yönelik bi karbürötör değil benim gözümde holley.Ama edelbrock gene doğru cfmde makinaya takıldığı zaman i bi ayarla çok i sonuçlar veriyor vede dikkat ederseniz pislik geldiğinde motor hafiften yalpalıyor ve zengin karışım yaparak egsoz dan tekrar atıyor yani edelbrock hem gazlamaya hem dolaşmaya on numara bence bende şu an cartel var hemen hemen aynı sistemde üretilmiş 600 cfm lik gayet memnunum.he bide eğer 350 de modifiye olayına giripte 9.5 üstü sıkıştırma yakalarsan benden sana tavsiye 677cfm çıkıyo hesapladığıma göre ama şu an en yakın 670 cfm holey kullan.unutmadan 6500 devir dönmek istiyosan eğer.
-
11 Mayıs 2006: 20:33 #9285
AnonimZiyaretçiBaşka alternatiflerin konuşulmasına bile gerek yok.Performans:Holley
-
11 Mayıs 2006: 21:30 #9286
transamumutKatılımcıdeli gibi makinamda olsa genede holley kulanmam cadede çünkü çok yolda kaldım benzin pis olsun azcık hemen bırakır yolda hiç affetmez holley.Ama fram gibi bi yakıt filitresi alırsanız o zaman kulanırsınız holeyi.Zannedersemde 42 dolar filan olması lazım fram filitre usa fiyatı.
-
11 Mayıs 2006: 21:33 #9287
transamumutKatılımcıelenor 68 dostum sana bi şey sorcam senin bu arabanın eski sahibi hiç klasik oto rallylerine filan katılıyomuydu vede bu kişi ak saçlı yaşlı bi abi oğlu vardı o kullanirdi ara sira genç ti biz gibi yilmaz ustanın uraya gelirlerdi zannedersemde 351 c yada w makina olması lazımdı.
-
11 Mayıs 2006: 23:57 #9288
AnonimZiyaretçiBen mustang i mavi jeans’ın sahibinden aldım Nuri amca yaşlı temiz yüzlü bi amca çok severim kendisini. Onun oğlu kulanıyormuş senede 2hafta filan çıkıyormuş garajdan o kadar.Araba 302 cu(tabi ben deli gibi modeifye ediyorum elime para geçtikçe)
-
12 Mayıs 2006: 00:23 #9289
transamumutKatılımcı302 bilmiyorumda fazla cvp vermez yaptıklarına bence 351 e geçiş yap yada amerikancilarda 390 küsür motor var onla ilgili bi konuş onu yapmayı dene ama bence 351 mantıklı he kendi orjinal motorunuda güzel bi yerde sakla zamanı geldimi orjinal motoru ile ver satınca arabanı.vede motor alırsan benden bi tavsiye dışarda olsun motorun önümüzdeki yaza kadar o motora yapabildiğinin en isini yapmaya çalış sonrada arabaya oturttur.
-
12 Mayıs 2006: 00:30 #9290
AnonimZiyaretçiok
-
12 Mayıs 2006: 01:48 #9291
piyuAnahtar yöneticigtagucu wrote:Angelus wrote:Akünün bağaja alınması ne gibi işlevsellik kazandırıyor? Ağırlık transferinden başka ?Akü sağ arka tarafa alınınca sürücünün ağırlığıyla arkanın ağırlığı oratılanmış oluyor. Çzellikle f-body’lerde hissedilebilir bir yol tutuşu artışı yaşanıyormuş. Şahsen ben aküyü arkaya takmayı düşünüyorum. Tam markasını hatırlamıyorum ama galiba BBK’nın stepne yerine akü takma aparatı mevcuttu yani dışarıdan da güzelce gizleyebiliyorsun.
agırlık transfer’i cok muhim bir olaydır bilirsin… hem guclendirdikce patinaj olayı artacak ve arkada biraz daha agırlık olsa diye kesin dusuneceksin… aku’nun agırlıgını tam bilmiyorum ama 10kg’dan fazla olduguna eminim… one -10 arkaya +10 yapınca 20kg toplamda eder iyi rakam bence…
-
12 Mayıs 2006: 02:12 #9292
acmecamaroKatılımcıAkunun bagaja alinmis hali:
http://pg.photos.yahoo.com/ph/burak_s_99/detail?.dir=2bed&.dnm=feeb.jpg&.src=phAgirlik transferinden baska bir ise yaramaz…ama iyi biseydir…bu arada ciddi bisekilde monte etmek gerekir, kaza aninda enseden 100-150 km hizla gelen bir aku yemek istemeyiz degilmi?
Carb olayina gelince, performance icin holley iyidir ama amerikada iyidir, eddy e gore daha karisik ve backfire da diafram patlatma gibi problemlerden dolayi dikkatli olmak gerek… ben eddy severim, bi bok olursa da 50$ a kitini alir komple rebuild ederim 2-saatte
Carb olcusune gelince, motorun cubic inch ve camshaftin kac devir cevirecegi ve volumetric efficiency sayisina gore bir hesabi var, ezbere 600-650-750 vs alinmaz, mesela 650 ile arabasi bogulanlar var, ben 750 ile yuruyorum… zengin de calismiyor araba….. herseyin bir hesabi var…
Ram air cold air vs. hepsi motora soguk hava girisi saglamak icin yapilan seylerdir ama o sac kurutma makinesi kilikli seye paranizi kaptirmayin, adam gibi mallar alin arabalariniza.
Turbo yapmak isteyenlere, onu da guzel okumak gerek, boost geldimi tum hesaplar degisiyor…ciddi bir is..
-
12 Mayıs 2006: 02:15 #9293
acmecamaroKatılımcıhttp://pg.photos.yahoo.com/ph/burak_s_99/detail?.dir=2bed&.dnm=bade.jpg&.src=ph
bir de yukarida gorulen cutoff switch de faideli bir icattir, hem arabadan cikarken elektrigi kesmek, hemde takla vs gibi durumlarda sistemdeki tum elektrigi kesmek icin iyi bir cozum…
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.