Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Hava pompası????

30 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #575
      Angelus
      Katılımcı

      Selamlar

      ǜrdüne giden arkadaşŸın birisi bir kutu içerisinde bir takım parçalar göndermişŸ incik boncuk şŸeyler fakat bir tanesi ilginç üzerinde air pump for GM cars yazıyor gerisi arapça kutunun içinde 12 cm çapında 2 cm kalınlığında salyangoz tip hava pompaları vede metal kaplama içi plastik boruları var. Kullanım kılavuzu arapça 12 volt elektrikle çalışŸtığı yazıyor pompaların üzerinde?? Adaptore takıp çalışŸtırdım oldukça güçlü hava üflüyor? Bu ne olabilir bir fikri olan varmı yada daha önce karşŸılaşŸan?

    • #9264
      NOMAD
      Katılımcı

      1) Selam eğer yanlışŸ anlamadıysam bahsi geçen parça, 78 sonrası Caprice classic lerde ve BOP kardeşŸleri LeSabre, Electra vs lerde opsiyon olarak sunulan bir parça. Bagajın aşŸırı ağır yüklenmesi gerektiğinde benzin deposunun yere çarpmaması için aracın kıçının yükseltilmesine yarıyor.

      2) Ayrıca birde emisyon kontrollu araçlarda smog air pump var. 2 tipi var biri elektrikli digeri mekanik. mekanik olanını biliyorum ama elektriklisini gormedim.

    • #9265
      Angelus
      Katılımcı

      2 ihtimalide düşŸündüm bunlar büyük ihtimalle smog air pump acaba diyorum bu pompaları buruna monte edip hortumlarıda içeri hava filtresinin oraya çeksem soguk hava ufleyeceği için hava filtresine bir faydası olurmu

    • #9266
      NOMAD
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      2 ihtimalide düşŸündüm bunlar büyük ihtimalle smog air pump acaba diyorum bu pompaları buruna monte edip hortumlarıda içeri hava filtresinin oraya çeksem soguk hava ufleyeceği için hava filtresine bir faydası olurmu

      Ahahah kurnaz seni, bence tabi ki olur , ufak çaplı turbo hesabı hatta twin turbo olur senin ki

      Aslında tartışŸmaya açık bir konu, benzeri uygulamalar turbonator ve surbonator adı altında piyasaya surulmuşŸtu ancak o pompalar ( pompa bile degil pervaneydi) bunlar kadar güçlü değildi. Mühendis arkadaşŸlarda sistemin palavra olduğunu formullerle ispatlamışŸtı.

      Bence olumlu olur ama çok fazla bir şŸey beklememek lazım.

    • #9267
      piyu
      Anahtar yönetici
      Angelus wrote:
      2 ihtimalide düşŸündüm bunlar büyük ihtimalle smog air pump acaba diyorum bu pompaları buruna monte edip hortumlarıda içeri hava filtresinin oraya çeksem soguk hava ufleyeceği için hava filtresine bir faydası olurmu

      denemekten hicbisi kaybetmessin… enfes proje olur… bakarsın ise de yarar…

    • #9268
      NOMAD
      Katılımcı

      Angelus elindeki parçanın 1-2 farklı açıdan çekilmişŸ fotosunu koyman mümkün mü acaba?

    • #9269
      XLR-V
      Katılımcı

      Turbonator veya benzeri urunlerin palavra olduklarini herkesten duydum Ebay de gordum ilk olarak ve sordum ,benim uye oldugum Owners Group tada tartistik ve neticede bunlarin gimmick veya kandirmaca seyler oldugunu soylediler ama ne hikmetse kullananlar her zaman olmasa da cogunlukla olumlu seyler yazmislar

    • #9270
      Angelus
      Katılımcı
      NOMAD wrote:
      Angelus elindeki parçanın 1-2 farklı açıdan çekilmişŸ fotosunu koyman mümkün mü acaba?

      Olur akşŸam çeker gönderirim.

    • #9271
      ebrar36
      Katılımcı

      bahsettiğin parça dynaride suspension kit içinde çıkan ve araç yüksekliğini ağırlıktan bağımsız olarak ayarlayan bir sensör bir pompa iki dryer iki bracket ve bir filtre ve bir röleden oluşŸan parçalarından biri.normalde 10 15 sn kadar çalışŸıp stop ediyor
      .22137472 veya 22137446 kodlu gm qpart.

      bununla birlikte birde 1994 modelden daha yeni araçlarda egsoz manifolduna taze hava pompalayıp atık gazı azaltan elektrikli bir pompada var .pcm tarafından kontrol ediliyor.ama interior bir parça .sendekibüyük ihtimalle ilk söylediğim olmalı…

    • #9272
      Angelus
      Katılımcı

      Aslında konuyu deşŸtikçe ilginç şŸeyler çıkıyor bendeki fanların üfleme kabiliyeti düşŸündüğüm menzilde pek verimli değil. Biraz karışŸtırınca işŸi bunların daha verimlileri olduğunudda gördüm.. 235 CFM, 6,7 m3/dak, 600 gr agırlıgında 12 cm boyunda..Bundan iki tane atıp arabanın burna sola ve sağa soğuk havayı hortumlarla filtreye taşŸısak bence verim artar . Headerslar gelsin sadece deneme ve proje amaçlı yapacağım bu işŸi….Sonra Dyno ya sokup bakacağım gerçekten farkeden bir şŸey varmı….. Bilgi veririm..

      Turkish Engineering…..

    • #9273
      Angelus
      Katılımcı

      Dosyalar upload olmuyor maalesef resimleri gönderemiyorum

    • #9274
      piyu
      Anahtar yönetici

      geldi geldi…

    • #9275
      Angelus
      Katılımcı

      Nasıl oluyor? BaşŸka fotolarda var onlarıda gondereyim olmassa..

    • #9276
      ebrar36
      Katılımcı

      resimdeki parça benim tariflerime uymuyor.bakalım ne olduğunu öğrenebilecekmiyiz?

    • #9277
      Angelus
      Katılımcı
      ebrar36 wrote:
      resimdeki parça benim tariflerime uymuyor.bakalım ne olduğunu öğrenebilecekmiyiz?

      Resimdeki parça bendeki parçanın resmi değil.Bendeki parçaların resmi çektim upload etmeye çalışŸtım error verdi… Resimdeki parça yeni Turkish Turbo projemde kullanmayı düşŸündüğüm fanlar.. BaşŸka forumlardada bunu tartışŸıyoruzda acaip fikirler şŸekillenmeye başŸladı..Hadi bakalım hayırlısı : 😆

    • #9278
      Angelus
      Katılımcı

      Bu konular üzerine uzun yıllar çalışŸan yüksek mühendis bir abimize sordum bana cevabı..

      selamlar ,

      edelbrock efsanevi karbüratöre sahip olmak, bir sanat eserine sahip olmayla aynı anlamdadır.O yüzden titiz olmak ve ona gerektiği önemi vermek gerekir.Değerini bilenlerin elinde bir kaplan performansına kolayca ulaşŸabilirsin.Zaten oynama için tasarlanmışŸ oldukları için bir sürü detaylı oynama yapabilirsin bu karbüratörde .Ancak gerçek performans artışŸı için bir büyük modeline geçmen gerekebilir bazen.Alırsın 750 cfm rahatlatırsın sistemi.
      Temel birkaç konuya girmem gerekecek .Ben size temel prensiplerden bahsedeyim sizde buna uygun ne yapılabileğine karar verin .LJünkü birden fazla çözüm olabilir.
      KArbüratöre her zaman soğuk hava vermeniz performans için gereklidir.

      LJünkü soguk hava içinde birim hacimde daha fazla oksijen molekülü bulunur.Bu da motorun verimli yanması için gereklidir.Bu yüzden intercooler kullanılmaktadır.
      havayı nasıl soğutacaksınız ; çok çözüm var ama hangisi size uyar denemek lazım .

      1-intercooler takıp haayı bundan geçirip sonra karbüratöre verebilirsiniz.
      2-su püskürme ile sağlanan etkili ivaporatif soğutma kullanabilirsiniz.Burada içeriye girecek olan havanın önüne ince enjektörler ile su püskürtülür.ve buradan geçen soğumuşŸ hava kullanılır.Ancak motora herhangi bir suyun girmesini engellemek için hava dolandırılarak verilir ki ,havadaki fazla su yogunlaşŸsın ve nemden arınsın)Bu sistemde kullanılacak hava filtresi özel olmalı ve kagıt türlerinden olmamalıdır.
      3- havayı birden fazla kanaldan vermek aksi sonuç oalmana neden olabilir.denemek lazım .Havanın çekilme hızı artınca bazen garip davranışŸlarda bulunabilir.
      4-sisteme hava üflemek (turbo) daha faydalıdır .Garanti fazla hava olacaktır.Ancak turboda havayı ısıtır.Belirli klasik tedbirlerden alman gerekecektir.
      5-Karbüratörlü araçlarda 1960 lı yıllarda birden fazla karbüratörü sisteme bağlamak moda idi yarışŸlarda .Bence kesin çözüm budur.LJünkü birden fazla hava girişŸi yapılınca bişŸden fazla da karbüratör koymak gereklidir.tabii kapasiteleri küçük olanlardan.

      Sana kolay gelsin ,iyi bir oyuncak bulmuşŸsun .Artık yıllarca bununla oynayıp doğru sonucuı bulmak için uğraşŸırsın .Ancak çok zevkli işŸlerdir.Gücün parmaklarının ve zekanın altında oynanabilir olması ayrı bir zevktir.

    • #9279
      piyu
      Anahtar yönetici

      Hakan, yazılanlar kesin dogru, zaten bunun aksini soyleyebilecek ne egitime ne de tecrubeye sahibim ama bazı konular yanlıs anlasılabilir diye acıklamak isterim…

      mesela 750cfm en iyisidir dedigi konu sanırım senin sordugun soruda gecen bazı hp beklentileri ve motor konfigurasyonuna gore… yoksa senin 350’ne suanda 750 cfm fazla gelir… ne kadar ayarlarsan ayarla verimli yanma saglayamazsın… 600cfm dogru deger olmalı diye biliyorum…

      buradaki su puskurtme projesi guzel keyifli ama sen o projeyi deneyene kadar harcayacagın zaman+para+vs ile bir supercharger koyup %40 civarı hp kazanabilirsin…

      bu konularda benden cok bilgili ve tecrubeli insanlar var… onlarda yazarlar ama teknik bilgisi az olanlar icin sanırım acıklayıcı olmustur…

    • #9280
      Angelus
      Katılımcı

      Bunların hepsi proje ..farklı donanımlarla minimum masrafla arabalar üzerine ne yapılabilir onlar üzerine makina muhendisi 2-3 arkadaşŸla farklı projeler yapıyoruz. Elimizde işŸim gereği Cnc-router ve çok farklı makinalar var metal işŸleyen veya şŸekillendiren.Bunları kullanacağız ama ilk önce olayı tamamen çözmem gerekiyor…. Bir anlamda hobi olduğu için ve garaj işŸine giremediğimiz için ağırdan alıyoruz…Belki seneye ilk yerli superchargeri veya turboyu yapıp kurarız şŸirketi

      SOKAR OTO ..- DöşŸemekte sınır tanımayız

    • #9281
      piyu
      Anahtar yönetici

      Bu konuda basit bir fikir… acık hava filtresi yerine kapalı fakat 2 girisli hava filtresi bulursan, buna uzatma boruları ile on alt taraftan soguk ve bol hava alabilirsin… yanlıs bilmiyorsam turbo filan o civarlara koyuluyor…

      ayrıca direk motor gucunu abartmak yerine daha islevsel modifiyeler de var… aku bagaja gibi…

    • #9282
      Angelus
      Katılımcı

      Akünün bağaja alınması ne gibi işŸlevsellik kazandırıyor? Ağırlık transferinden başŸka ?

    • #9283
      gtagucu
      Katılımcı
      Angelus wrote:
      Akünün bağaja alınması ne gibi işŸlevsellik kazandırıyor? Ağırlık transferinden başŸka ?

      Akü sağ arka tarafa alınınca sürücünün ağırlığıyla arkanın ağırlığı oratılanmışŸ oluyor. ǖzellikle f-body’lerde hissedilebilir bir yol tutuşŸu artışŸı yaşŸanıyormuşŸ. Şahsen ben aküyü arkaya takmayı düşŸünüyorum. Tam markasını hatırlamıyorum ama galiba BBK’nın stepne yerine akü takma aparatı mevcuttu yani dışŸarıdan da güzelce gizleyebiliyorsun.

    • #9284
      transamumut
      Katılımcı

      Şimdi ben bi gemi makinacı gözüyle bakaraktan şŸuna deyinmek istiyorum holley de kullandim edelbrockta ama şŸu varki holley gerçektende doğru cfmde alınıpta motora konduğu zaman bence edelbrocku yalan ediyor ama eksi yönleri ise şŸmandıradan taşŸmalar iğnelerinde tıkanmalar avans kaçırmaları yani caddeye yönelik bi karbürötör değil benim gözümde holley.Ama edelbrock gene doğru cfmde makinaya takıldığı zaman i bi ayarla çok i sonuçlar veriyor vede dikkat ederseniz pislik geldiğinde motor hafiften yalpalıyor ve zengin karışŸım yaparak egsoz dan tekrar atıyor yani edelbrock hem gazlamaya hem dolaşŸmaya on numara bence bende şŸu an cartel var hemen hemen aynı sistemde üretilmişŸ 600 cfm lik gayet memnunum.he bide eğer 350 de modifiye olayına giripte 9.5 üstü sıkışŸtırma yakalarsan benden sana tavsiye 677cfm çıkıyo hesapladığıma göre ama şŸu an en yakın 670 cfm holey kullan.unutmadan 6500 devir dönmek istiyosan eğer.

    • #9285
      Anonim
      Ziyaretçi

      BaşŸka alternatiflerin konuşŸulmasına bile gerek yok.Performans:Holley

    • #9286
      transamumut
      Katılımcı

      deli gibi makinamda olsa genede holley kulanmam cadede çünkü çok yolda kaldım benzin pis olsun azcık hemen bırakır yolda hiç affetmez holley.Ama fram gibi bi yakıt filitresi alırsanız o zaman kulanırsınız holeyi.Zannedersemde 42 dolar filan olması lazım fram filitre usa fiyatı.

    • #9287
      transamumut
      Katılımcı

      elenor 68 dostum sana bi şŸey sorcam senin bu arabanın eski sahibi hiç klasik oto rallylerine filan katılıyomuydu vede bu kişŸi ak saçlı yaşŸlı bi abi oğlu vardı o kullanirdi ara sira genç ti biz gibi yilmaz ustanın uraya gelirlerdi zannedersemde 351 c yada w makina olması lazımdı.

    • #9288
      Anonim
      Ziyaretçi

      Ben mustang i mavi jeans’ın sahibinden aldım Nuri amca yaşŸlı temiz yüzlü bi amca çok severim kendisini. Onun oğlu kulanıyormuşŸ senede 2hafta filan çıkıyormuşŸ garajdan o kadar.Araba 302 cu(tabi ben deli gibi modeifye ediyorum elime para geçtikçe)

    • #9289
      transamumut
      Katılımcı

      302 bilmiyorumda fazla cvp vermez yaptıklarına bence 351 e geçişŸ yap yada amerikancilarda 390 küsür motor var onla ilgili bi konuşŸ onu yapmayı dene ama bence 351 mantıklı he kendi orjinal motorunuda güzel bi yerde sakla zamanı geldimi orjinal motoru ile ver satınca arabanı.vede motor alırsan benden bi tavsiye dışŸarda olsun motorun önümüzdeki yaza kadar o motora yapabildiğinin en isini yapmaya çalışŸ sonrada arabaya oturttur.

    • #9290
      Anonim
      Ziyaretçi

      ok

    • #9291
      piyu
      Anahtar yönetici
      gtagucu wrote:
      Angelus wrote:
      Akünün bağaja alınması ne gibi işŸlevsellik kazandırıyor? Ağırlık transferinden başŸka ?

      Akü sağ arka tarafa alınınca sürücünün ağırlığıyla arkanın ağırlığı oratılanmışŸ oluyor. ǖzellikle f-body’lerde hissedilebilir bir yol tutuşŸu artışŸı yaşŸanıyormuşŸ. Şahsen ben aküyü arkaya takmayı düşŸünüyorum. Tam markasını hatırlamıyorum ama galiba BBK’nın stepne yerine akü takma aparatı mevcuttu yani dışŸarıdan da güzelce gizleyebiliyorsun.

      agırlık transfer’i cok muhim bir olaydır bilirsin… hem guclendirdikce patinaj olayı artacak ve arkada biraz daha agırlık olsa diye kesin dusuneceksin… aku’nun agırlıgını tam bilmiyorum ama 10kg’dan fazla olduguna eminim… one -10 arkaya +10 yapınca 20kg toplamda eder iyi rakam bence…

    • #9292
      acmecamaro
      Katılımcı

      Akunun bagaja alinmis hali:
      http://pg.photos.yahoo.com/ph/burak_s_99/detail?.dir=2bed&.dnm=feeb.jpg&.src=ph

      Agirlik transferinden baska bir ise yaramaz…ama iyi biseydir…bu arada ciddi bisekilde monte etmek gerekir, kaza aninda enseden 100-150 km hizla gelen bir aku yemek istemeyiz degilmi?

      Carb olayina gelince, performance icin holley iyidir ama amerikada iyidir, eddy e gore daha karisik ve backfire da diafram patlatma gibi problemlerden dolayi dikkatli olmak gerek… ben eddy severim, bi bok olursa da 50$ a kitini alir komple rebuild ederim 2-saatte

      Carb olcusune gelince, motorun cubic inch ve camshaftin kac devir cevirecegi ve volumetric efficiency sayisina gore bir hesabi var, ezbere 600-650-750 vs alinmaz, mesela 650 ile arabasi bogulanlar var, ben 750 ile yuruyorum… zengin de calismiyor araba….. herseyin bir hesabi var…

      Ram air cold air vs. hepsi motora soguk hava girisi saglamak icin yapilan seylerdir ama o sac kurutma makinesi kilikli seye paranizi kaptirmayin, adam gibi mallar alin arabalariniza.

      Turbo yapmak isteyenlere, onu da guzel okumak gerek, boost geldimi tum hesaplar degisiyor…ciddi bir is..

    • #9293
      acmecamaro
      Katılımcı

      http://pg.photos.yahoo.com/ph/burak_s_99/detail?.dir=2bed&.dnm=bade.jpg&.src=ph
      bir de yukarida gorulen cutoff switch de faideli bir icattir, hem arabadan cikarken elektrigi kesmek, hemde takla vs gibi durumlarda sistemdeki tum elektrigi kesmek icin iyi bir cozum…

30 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version