Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) wesgate hakkında

  • Bu konu 26 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 4 ay önce Anonim tarafından güncellenmiştir.
26 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #544
      vipervenom
      Katılımcı

      arkadaslar wesgate tam olarak nedır

    • #8777
      piyu
      Anahtar yönetici

      hic bilmedigim bir konu ama turbosarj’ın fazla gelen havasının atıldıgı yer degil mi?

    • #8778
      acmecamaro
      Katılımcı

      turbo otomobillerde bulunur, turbo nun urettigi basinci inductiona (yani yakit hava karisimini motor sokma isi) aktarmadan once o makinenin kullanabilecegi maximum boost miktarini belirler ve o sevoyede basinci ayarlariz, artan basinci da vastegate vasitasi ile disari atilir.
      Yani senin turbon 15pis boost uretiyor ama makinen maximum 12psi kaldiriyor, o zaman kalan 3psi i vastegate disari atiyor…

    • #8779
      vipervenom
      Katılımcı

      tesekkur ederım cok saol bıraz kafamı zorlayan bır soruydu

    • #8780
      XLR-V
      Katılımcı

      Benim icinde bilgilendirici bir sey oldu . Anladigim kadariyla bir cesit check valf bu wastegate denen nesne

    • #8781
      acmecamaro
      Katılımcı

      Ewet dogru ayarlanabi;ir bir check valve…belli bir basinctan fazlasini disari atiyor…

    • #8782
      vipervenom
      Katılımcı

      bildigim kadarıyla da turbo türbinin hemen arkasında gorev yapar

    • #8783
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      cuf cuf seside bundanmı çıkıyor??

    • #8784
      acmecamaro
      Katılımcı

      hayir o blowoff valve…pis japonlar takiyor…

    • #8785
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      peki bu cuf cuf valve lerin takıldığı yer wesgate olabilirmi??

    • #8786
      XLR-V
      Katılımcı

      cuf cuf valve mi ? lmao

    • #8787
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      güzel isim ama cuf cuf valve

    • #8788
      XLR-V
      Katılımcı

      Ona suphe yok enfes bir bulus
      Aynen , biskuvi kasa pardon neydi o ya yumurta kasa mi ne onun gibi iste

    • #8789
      acmecamaro
      Katılımcı

      wastegatein cikisi olmasi gerek…ama takmayi dusunmedigimden arastirmadim…ne o oyle japon arabasi gibi…

    • #8790
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      evet capona benzememeli kesinlikle

    • #8791
      vipervenom
      Katılımcı

      saolun arkadaslar cevaplarınız ıcın wesgate olayı da gecen hafta nette doılasırken 2002 model mustang cobra denk geldı twın turbo yazıyordu 940 ps lıstesını actıgımda orda denk geldı wesgate aklıma takıldı bır sorıyım dedım

    • #8792
      XLR-V
      Katılımcı

      940 PS ???? 😯
      Garanti NOS falan da yapmislardir yoksa o kadar guc uretebilir mi ?

    • #8793
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      nos dedinizde abi aklıma bişŸi geldi bu hidrojen varya

      nos yerine hidrojen ve oksijen bassak motor uçarmı???

      mesela kalbüratörün hava emişŸine oranlı olarak oksijen yada azot u hafiften koklatıp benzinede hidrojen karışŸtırsak nekadar patlayıcı olur????

    • #8794
      XLR-V
      Katılımcı

      Bunun dusuncesi bile cok tehlikeli bence .Ok, hidrojenle calisan arabalarda var ama NOS da aslinda cok tehlikeli bir sey ve eger iyi monte edlimemisse her an arabanin havaya ucma riski de var .Bunu gecenlerde uye oldugum sitede ve grupta da tartistilar ve Nitrious Oxide’in bile ne kadar tehlikeli bir sey oldugundan bahsettiler .
      Kaldi ki hidrojen cok daha tehlikeli bir maddedir .

    • #8795
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      hurda bi amerikanım çöpe atacak bi 6 silindirim olursa ( 6 silindir var )

      denemk istiyorum .. iyi şŸeyler olabilir dozaj iyi ayarlanırsa yada pistonlara igtmeden de patlayabilir haha emme manifoltu çamurluktan çıkmaz inşŸallah

    • #8796
      vipervenom
      Katılımcı

      yo hayır nos yoktu dedıgım gıbı cıft turbo 940 ps ayrıca ozellıkle bır amerıkanın 940 ps uretmesı ıcın nosa gerek yok dedıgım gıbı mustangde nos yoktu tam lıstesını defalarce ınceldım

    • #8797
      acmecamaro
      Katılımcı

      turbo ve nos ayni anda basmak icin crank,rod ve piston ve konularda binlerce dolar harcaman gerek, arica nos bir sogutma ve yanma hizlangirma etkisi yapar bu da detonasyon a neden olur, turbo da da boost detonasyona neden olur bendenle her ikisini bir arada kullanbilmek icin atesleme konusunda bir kac firin ekmek yemek gerek….. oyle musluk contasi gibi takilmiyor bu parcalar

    • #8798
      vipervenom
      Katılımcı

      acme kesınlıkle haklısın ama sende takdır edrsınkı ulke olarak otomobıl ve sporlarına bıraz yabancı oldugumuz ıcın herkes kafasına gore bıseyler yazıyo cızıyo sanırım herkes modıfıyeyı motor sporlarını underground oyunu kadar basıt zannedıyor ayrıca bırsey soyledıgın zamanda sen kotu oluyorsun acayıp acayıp cevaplar alıyorsun sanırım sende bu tur seylerı yasıyorsundur ama nasıl olsa sen gercegı neyın ne oldugunu bıldıgın ıcın cogu zaman hıcbırsey soylemıyorum haklsın arkadssım sen dogrusun soyleyıp gecıyorum

    • #8799
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      bana taşŸ attıysanız gelmedi

    • #8800
      vipervenom
      Katılımcı

      hayır sana tas atmadım merak etme ben genel olarak turkıyenın ortamında n bahseettım

    • #8801
      Mustafa YÜKSEL
      Katılımcı

      sevindim

    • #8802
      Anonim
      Ziyaretçi

      selam

      wastegate:
      turbo olan arbalarda turbo boost ettigi andan sonra, basinci sabit tutmak icin kullanilan valf dir. baska 1 degisle 15 psi boost etmek istiyorsun 16 etmemesi icin fazla olan basinci tahliye eder….

      eksoz tarafinda bulunur yani turbonun uzerinde yada hemen once..

      blow off :
      turbo arabalarda cuf diye duyulan ses….ayaginizi gaz pedalindan cektiginiz anda kelebek kapanir fakat turbo nun pervanesi hala donmeye devam eder ..bu zaman icerisinde arada kalan basincli havanin geriye donerek turbonun pallerine tazik yapmamasi icin havayi disari atamda kullanilan valf

      turbo ile kelebek..yada intercooler ile kelebek arasinda bulunur

      saygilar

      sami

26 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version