Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › wesgate hakkında
- Bu konu 26 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 7 ay önce
Anonim tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
16 Nisan 2006: 21:17 #544
vipervenomKatılımcıarkadaslar wesgate tam olarak nedır
-
17 Nisan 2006: 00:06 #8777
piyuAnahtar yöneticihic bilmedigim bir konu ama turbosarj’ın fazla gelen havasının atıldıgı yer degil mi?
-
17 Nisan 2006: 01:08 #8778
acmecamaroKatılımcıturbo otomobillerde bulunur, turbo nun urettigi basinci inductiona (yani yakit hava karisimini motor sokma isi) aktarmadan once o makinenin kullanabilecegi maximum boost miktarini belirler ve o sevoyede basinci ayarlariz, artan basinci da vastegate vasitasi ile disari atilir.
Yani senin turbon 15pis boost uretiyor ama makinen maximum 12psi kaldiriyor, o zaman kalan 3psi i vastegate disari atiyor… -
18 Nisan 2006: 21:37 #8779
vipervenomKatılımcıtesekkur ederım cok saol bıraz kafamı zorlayan bır soruydu
-
19 Nisan 2006: 02:30 #8780
XLR-VKatılımcıBenim icinde bilgilendirici bir sey oldu . Anladigim kadariyla bir cesit check valf bu wastegate denen nesne
-
19 Nisan 2006: 21:16 #8781
acmecamaroKatılımcıEwet dogru
ayarlanabi;ir bir check valve…belli bir basinctan fazlasini disari atiyor… -
19 Nisan 2006: 21:43 #8782
vipervenomKatılımcıbildigim kadarıyla da turbo türbinin hemen arkasında gorev yapar
-
20 Nisan 2006: 01:40 #8783
Mustafa YÜKSELKatılımcıcuf cuf seside bundanmı çıkıyor??
-
20 Nisan 2006: 02:33 #8784
acmecamaroKatılımcıhayir o blowoff valve…pis japonlar takiyor…
-
20 Nisan 2006: 13:55 #8785
Mustafa YÜKSELKatılımcıpeki bu cuf cuf valve lerin takıldığı yer wesgate olabilirmi??
-
20 Nisan 2006: 14:36 #8786
XLR-VKatılımcıcuf cuf valve mi ?
lmao -
20 Nisan 2006: 22:02 #8787
Mustafa YÜKSELKatılımcı güzel isim ama cuf cuf valve -
21 Nisan 2006: 00:44 #8788
XLR-VKatılımcıOna suphe yok enfes bir bulus
Aynen , biskuvi kasa pardon neydi o ya yumurta kasa mi ne onun gibi iste -
21 Nisan 2006: 12:14 #8789
acmecamaroKatılımcıwastegatein cikisi olmasi gerek…ama takmayi dusunmedigimden arastirmadim…ne o oyle japon arabasi gibi…
-
21 Nisan 2006: 15:29 #8790
Mustafa YÜKSELKatılımcıevet capona benzememeli kesinlikle
-
22 Nisan 2006: 15:52 #8791
vipervenomKatılımcısaolun arkadaslar cevaplarınız ıcın wesgate olayı da gecen hafta nette doılasırken 2002 model mustang cobra denk geldı twın turbo yazıyordu 940 ps lıstesını actıgımda orda denk geldı wesgate aklıma takıldı bır sorıyım dedım
-
23 Nisan 2006: 01:59 #8792
XLR-VKatılımcı940 PS ???? 😯
Garanti NOS falan da yapmislardir yoksa o kadar guc uretebilir mi ? -
23 Nisan 2006: 12:26 #8793
Mustafa YÜKSELKatılımcınos dedinizde abi aklıma bişi geldi bu hidrojen varya
nos yerine hidrojen ve oksijen bassak motor uçarmı???
mesela kalbüratörün hava emişine oranlı olarak oksijen yada azot u hafiften koklatıp benzinede hidrojen karıştırsak nekadar patlayıcı olur????
-
23 Nisan 2006: 15:16 #8794
XLR-VKatılımcıBunun dusuncesi bile cok tehlikeli bence .Ok, hidrojenle calisan arabalarda var ama NOS da aslinda cok tehlikeli bir sey ve eger iyi monte edlimemisse her an arabanin havaya ucma riski de var .Bunu gecenlerde uye oldugum sitede ve grupta da tartistilar ve Nitrious Oxide’in bile ne kadar tehlikeli bir sey oldugundan bahsettiler .
Kaldi ki hidrojen cok daha tehlikeli bir maddedir . -
23 Nisan 2006: 15:38 #8795
Mustafa YÜKSELKatılımcıhurda bi amerikanım çöpe atacak bi 6 silindirim olursa ( 6 silindir var
)denemk istiyorum .. iyi şeyler olabilir dozaj iyi ayarlanırsa yada pistonlara igtmeden de patlayabilir haha emme manifoltu çamurluktan çıkmaz inşallah
-
23 Nisan 2006: 16:07 #8796
vipervenomKatılımcıyo hayır nos yoktu dedıgım gıbı cıft turbo 940 ps ayrıca ozellıkle bır amerıkanın 940 ps uretmesı ıcın nosa gerek yok dedıgım gıbı mustangde nos yoktu tam lıstesını defalarce ınceldım
-
23 Nisan 2006: 16:37 #8797
acmecamaroKatılımcıturbo ve nos ayni anda basmak icin crank,rod ve piston ve konularda binlerce dolar harcaman gerek, arica nos bir sogutma ve yanma hizlangirma etkisi yapar bu da detonasyon a neden olur, turbo da da boost detonasyona neden olur bendenle her ikisini bir arada kullanbilmek icin atesleme konusunda bir kac firin ekmek yemek gerek….. oyle musluk contasi gibi takilmiyor bu parcalar
-
24 Nisan 2006: 16:00 #8798
vipervenomKatılımcıacme kesınlıkle haklısın ama sende takdır edrsınkı ulke olarak otomobıl ve sporlarına bıraz yabancı oldugumuz ıcın herkes kafasına gore bıseyler yazıyo cızıyo sanırım herkes modıfıyeyı motor sporlarını underground oyunu kadar basıt zannedıyor ayrıca bırsey soyledıgın zamanda sen kotu oluyorsun acayıp acayıp cevaplar alıyorsun sanırım sende bu tur seylerı yasıyorsundur ama nasıl olsa sen gercegı neyın ne oldugunu bıldıgın ıcın cogu zaman hıcbırsey soylemıyorum haklsın arkadssım sen dogrusun soyleyıp gecıyorum
-
24 Nisan 2006: 18:05 #8799
Mustafa YÜKSELKatılımcıbana taş attıysanız gelmedi
-
25 Nisan 2006: 15:08 #8800
vipervenomKatılımcıhayır sana tas atmadım merak etme ben genel olarak turkıyenın ortamında n bahseettım
-
25 Nisan 2006: 17:38 #8801
Mustafa YÜKSELKatılımcı sevindim -
1 Mayıs 2006: 22:53 #8802
AnonimZiyaretçiselam
wastegate:
turbo olan arbalarda turbo boost ettigi andan sonra, basinci sabit tutmak icin kullanilan valf dir. baska 1 degisle 15 psi boost etmek istiyorsun 16 etmemesi icin fazla olan basinci tahliye eder….eksoz tarafinda bulunur yani turbonun uzerinde yada hemen once..
blow off :
turbo arabalarda cuf diye duyulan ses….ayaginizi gaz pedalindan cektiginiz anda kelebek kapanir fakat turbo nun pervanesi hala donmeye devam eder ..bu zaman icerisinde arada kalan basincli havanin geriye donerek turbonun pallerine tazik yapmamasi icin havayi disari atamda kullanilan valfturbo ile kelebek..yada intercooler ile kelebek arasinda bulunur
saygilar
sami
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.