Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Hypertech Stage 3 Engine Management Sistemi
- Bu konu 5 yanıt içerir, 4 izleyen vardır ve en son 18 yıl 7 ay önce
ebrar36 tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
12 Nisan 2006: 19:02 #541
AngelusKatılımcıHypertech Stage 3 Engine Management Sistemi nedir ne işe yarar bilen varmıdır acep?
-
13 Nisan 2006: 00:38 #8744
gtagucuKatılımcıHypertech Engine Management Sistemleri üreten bir filma değil ki. Sadece özel chip’ler ve modifiye bilgisayarları üretiyor.
Engine Management Sistemi ECU’nun başka bir adı. Yani bilgisayar tarafından kontrol edilen motor gibi bişey oluyor açıklaması.
-
13 Nisan 2006: 02:14 #8745
AngelusKatılımcıOnu anladımda 88 model bir camaro iroc-z var eleman 350 motor atmış bunuda koydum diyor bu ne diye soruncada chipten farklı bir şey dedi.Daha performanslı falan.. Adamın araba karburatörlü -Edelbrock kit- bunu nasıl kullanıyor bu sistem inject. sistemler için değilmi?
-
13 Nisan 2006: 02:42 #8746
NOMADKatılımcıGTA nın dediği gibi , Hypertech ürettiği bir takım elektronik parçalar aracılığıyla , yeni model araçların çalışmasını düzenleyen (Beyin olarak tabir edilen) elektronik sistemin yeniden programlanabilmesini sağlıyor.
ECU yada beyin ; motorun, şanzımanın, yakıt sisteminin, hava girişinin, egzoz sisteminin üzerinde bulunan sensor denilen parçalar tarafından okunan degerleri birbirleriyle karşılastırır ve aracın en verimli şekilde çalışmasını saglar.
Fabrikalar ECU üzerindeki chip e aracın kullanım amacına göre farklı degerler girer. Bu degerler belirlenirken performans, yakıt ekonomisi,emisyon kuralları, can güvenliği, herbir parçanın ve aracın ekonomik ömrü vs. gibi kriterler gözönune alınır.
Chip üzerinde belirlenmiş bu degerleri değiştirerek aracın güç bandını değiştirmek mümkündür. Chip tuning adını verdikleri işlem bundan ibarettir.
Geçmiş yıllarda üretilmiş birçok araçta chipin üzerine yeniden program yazılabilmesi mümkün olurken ,Yeni model ECU kontrollu bu uygulamanın mükün olmadığı araçlarda Piggyback adı verilen ve aracın beynini yanıltan birtakım sistemler kullanılmıştır. Ayrıca Aracın ECU su sokulerek bir bilgisayar aracılığıyla mudahele edilip yeniden yazılabilenleriyle değiştirilmeside mümkündür.
Hypertech ve benzeri birçok firma bu amaçlara yonelik urunler sunuyor.
Bu sistemler ile aracın sahip olduğu ancak fabrika tarafından sınırlandırılmış gücünü hiç bir mekanik modifikasyona gitmeksizin arttırmak mümkündür.
Aracın max devri yukseltilir, otomatik araçlarda ideal vites aralıkları yeniden belirlenir, sogutma suyunun ve yağın sıcaklığına müdahele edilebilir, max hız limiti sınırı değiştirilebilir , araçların turbo olması durumunda turbo basıncında oynama yapılabilir.
-
13 Nisan 2006: 02:51 #8747
NOMADKatılımcıAngelus bu arada yazmışsın yeni gordum,
1988 Chevy Camaro 5.0 da ECU yolcu tarafında dahbord un altındadır.
Aracın motoru 350 ile değiştiyse aracın üzerindeki ECU düzgün çalışmayacaktır, çünkü aracın tüm verileri değişecektir.
Karbüratörlü olması sorun değil elektrikli benzin pompası oldugu takdirde yeni takılan ECU ile Yakıt miktarını kontrol edebilirsin.
5.0 dan 5.7 ye gectiginde egzoz sitemide değişiklik gerektirecektir. Vsvs
-
28 Nisan 2006: 14:21 #8748
ebrar36KatılımcıHypertech Stage 3 Engine Management Sistemi sadece pcm kontrollü ve obd 1 ve obd 2 düzeyli araçlar için geçerli bir upgrade.üzerinde eeprom olmadığı durumda kullanılamaz.kaldı ki karbüratör sonradan takılma bir motor varsa bunlar bir değer ifade etmeyecektir.bilgi eksikliği olduğunu düşünüyorum..
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.