2 CFM degeri birbirinden farklıdır.
Karburatör üzerindeki CFM karburatorun motora yollayabildiği hava/yakıt karışımının miktarıdır.
Hava filtresinde yazılı olan CFM ise filtrenin geçirebildiği hava miktarıdır.
ıdeal hava/yakıt karışım oranının 14.7/1 olduğu kabul edilir.
Hatırlatma:
Karburatör secimiyle ilgili yazıda bahsettiğim bi hesap vardı.
350cid*6000rpm=2100000/3.456=608 cfm
(standart %80, orta mod %85, Full mod % 95)ine ihtiyaç duyar
bu aracın ihtiyac duydugu max hava/yakıt karışımı miktarıdır.
Arac full modlu olsa bunun %95 ine ihyiaç duyar yani 577cfm hava/yakıt karışımına.
karburatorden gececek olan karışım 577 cfm=15.7 birim , ise bunun 14.7 birimi hava, 1 birimi ise yakıt olacaktır.
(557cfm/15.7)* 14.7 =540cfm hava ya ihtiyaç duyarız.
standart yuvarlak filtre 548 cfm ile motorun ihtiyaç duydugu havayı saglayacaktır. Kaldı ki hesabımızı full modlu bir araç için yaptık standart makınalarda rahatlıkla yeter.
Ancak havanın girişini ne kadar rahatlatırsak o kadar iyi olur. Bahsettiğin aracın tepkisindeki iyileşmede buna baglı.