Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Valf kapakları

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #495
      Angelus
      Katılımcı

      ıyi geceler herkese,

      Valf kapakları gördüğüm üzere low ve tall profile olmak üzere ikiye ayrılıyor sanırım. Valf kapaklarını değişŸtirmeyi estetik bişŸiler almayı düşŸünüyorum ama hangisi benim araca uyar onu bilmiyorum. Eğer 2 side uyuyorsa hangisi önerirsiniz neden?

    • #7995
      acmecamaro
      Katılımcı

      tall valve coverlar valve train i agir modifiyeli araclar icindir…yani gridle yada billet roller rocker takinca vede high lift bir camshaft takinca rockerlar V.coverlara deger bu yuzden tall olanlar takilir…. sasi yapina bagli olarak westinghouse dedikleri brake booster a degebilir…. std. bir valve traine de hava olsun diye takabilirsin…..

      Short cover zaten std. isler icin kullanilir..

    • #7996
      Angelus
      Katılımcı

      standart valve traine tall kapak takmanın herhangi bir zararı olurmu peki veya faydası? hava olması dışŸında? Edelbrock lara baktım görüntüleri hoşŸ tavsiye edebileceğin bir modeli varmı?

    • #7997
      acmecamaro
      Katılımcı

      herhangi bir zarari yada faydasi olmaz… ama mutlaka buffle denen parca olsun, crankcase ventilation onemli….

      Edelbrock elite serisi guzel 71$ summitte

    • #7998
      acmecamaro
      Katılımcı

      Ben fabricated denen kaynak yerleri gozukenleri seviyorum ama hradcore makinelere yakisiyor onlar….

    • #7999
      Angelus
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      herhangi bir zarari yada faydasi olmaz… ama mutlaka buffle denen parca olsun, crankcase ventilation onemli….

      Edelbrock elite serisi guzel 71$ summitte

      Bu baffle için tavsiye edebileceğin bir marka varmı ? Birde suggested parts ta

      Valve cover breaşŸer,Valve Cover Gaskets,Valve Cover Wing Nuts, demişŸ bu kızanlar :) BreaşŸer ne işŸe yarar? Şartmıdır.

    • #8000
      piyu
      Anahtar yönetici

      benim teknik bilgim cok iyi degildir ama bildiklerimden biraz parcalıyayım… :)

      kapagı kaldırınca gozukenler rocker’mıydı? onların ustune bir parca takılıyor boylece sıcrayan yaglar hemen tekrar yaglıyor… boyle bir parca tum motorlarda yok sanırım bunun olması iyi oluyor diye biliyorum… (konuyla alakasız mı??? olsun :)

    • #8001
      acmecamaro
      Katılımcı

      baffle, rockerlarin oradaki yagin crankcase ventilation sirasinda karburator tarafindan emolmesini engeller…yoksa segmanlarin sagam oldugu halde yag yakiyormus gibi duman cikar eksosunda….

      Baffle ayrica satilmaz…subap kapagi alirken ici baffle li olanini secmek gerekir….

      BreaşŸer gerekli… yani, surucu tarafindaki valf kapagindan cikan hortumu karburatorde ilgili yere takiyorsun , yolcu tarafindakini breaşŸer ile havalanmasini sagliyorsun… bunu dogru yapmayip subao kaoagini ust devirlerde kiran birini duydum amerikada….

    • #8002
      Angelus
      Katılımcı

      Arabayla biraz dolaşŸtıktan sonra parkta kaputu açıp baktım söför tarafında valf kapağından hortum çıkıyor ve karb. baglanıyor yolcu tarafında ise kapak üzerinde sadece bir delik var arabayı çalışŸtırdığım zaman yolcu tarafındaki kapağın bağlantı noktalarından hafif mavi bir duman çıkıyor ayrıca bir şŸey daha dikkatimi çekti karbüratörden distrübütöre giden hortumda bağlı değildi.Bu baffle lardan summit de baktığımda 2 li set halinde satıldığını gördüm sadece 2 tane mi kullanılıyor? Acaba diyorum hazır bu işŸe girişŸmişŸken valf kapaklari ile birlikte headerslarıdamı değişŸtirsem??

    • #8003
      piyu
      Anahtar yönetici

      bu arada benim anlattıgım “rocker arm oil deflector” mıs… buldum yazayım dedim… faydalı bir urun…

    • #8004
      acmecamaro
      Katılımcı

      Dogan o senin soylediklerin subap ayari yaparken etrafa yag sicramasin diye kullaniliyor…. eger arabayi kullanirken takarsan rocker larini yaglayamazsin ve eline alirsin ;)

    • #8005
      piyu
      Anahtar yönetici

      as oil is şŸrown off şŸe pushrod, şŸis lightweight aluminium deflector redirects şŸe oil back to şŸe fulcrum balls and valve springs to keep şŸem cool and fully lubricated 0,100” şŸick deflector simply mounts to şŸe rocker studs on sb chevy/sb ford http://www.jegs.com 710-67700 23,99$

      eminmisin???

    • #8006
      acmecamaro
      Katılımcı

      Ayni parca degil bu…rockerlarin deligine takilan teneke gibi bisey benim dedigim…

    • #8007
      acmecamaro
      Katılımcı

      senin soledigin uzun bir parca olmali sag ve sol icin ayri..benimdedigim 16 lik set…. her rocker icin ayri

    • #8008
      piyu
      Anahtar yönetici

      yok bu neredeyse tum rocker’ların ustunu kaplıyor… mantık olarak yagın uzaklasmadan tekrar rockerlara donmesini ve maks. yaglama filan saglıyor…

    • #8009
      Angelus
      Katılımcı

      Acmecamaro senin söylemişŸ olduğun valf kapağı ile hangi baffle uyumludur ve kaç tane kullanmak lazım peki?

    • #8010
      acmecamaro
      Katılımcı

      valve kapaginin icin kendiliginden baffle lari olni al… her kapakta bir tane olur zaten….

    • #8011
      Angelus
      Katılımcı

      Geldi valve coverlar 2 tane morosso breaşŸer baffled ve edelbrock breaşŸersla… Sagolun arkadaşŸlar..

    • #8012
      Pontiac301
      Katılımcı

      iyi hatırlattın bende corvette kapaklarımı arabama koyayım bari,

    • #8013
      Angelus
      Katılımcı

      Kapaklarıda taktım güzel oldu :) Fotoları atarım bir ara.

19 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.