Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Benzin so?utma radyotörleri-Kaput altı sıcaklık

21 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #490
      Angelus
      Katılımcı

      Selamlar millet..

      amerikadan bir sürü parça geldi içerisinde 8×26 cm benzin soğutma radyotörü ve aparatları var. Radyotör üzerinde 2 adet 8×8 4800 rpm 75 cfm fan var fakat bu fanlar plastik bilgisayar kasa fanlarına benziyorlar
      Motor kaput altı sıcaklığı bunları etkilermi birde maksimum soğutma ve sıcaklık etki etmemesi için bu radyotörü nereye takmalıyım…tavsiyeleri bekliyorum.

      Not : Yeni nesil araçlarda özellikle yeni ford focusta benzin yoğunluğunu arttırmak ve yakışŸı kaliteli hale getirmek için benzin soğutma sistemleri kullanılmışŸ.

    • #7892
      acmecamaro
      Katılımcı

      bence cok da gerekli degil, yani 11 e 1 bir sikistirma headers, yada dusuk kompresyon ve turbo gibi bir uygulaman yoksa yada nos basmiyorsan soguk benzinden daha oncelikli seylere para ayirmalisin…

      Elektrikli fan iyi olmus o ayri…

    • #7893
      piyu
      Anahtar yönetici

      soguk hava ve benzin herzaman iyi degildir… arabanın performansına uygun olarak planlanması gerekir… sen bu degisikligi yaptıktan sonra ideal sıcaklıga gelmeyen hava-benzin karısımının verimsiz yanması sonucunda “cig benzin” atısı ile karsılasabilirsin de….

    • #7894
      Angelus
      Katılımcı

      Problem aslında yazın 1-1.5 ay arabayla adana – antalya yapacağım soğutma sistemini güçlendiriyorum.baya güçlü fan ,falan geldi.Geçen yaz adanada bulduğum 85 Iroc-z de de vardı bu tesisat eleman incirlikte taktırmışŸ yoksa benzinin yarısı motora gelmeden sıcaktan uçuyor demişŸti.

    • #7895
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam ArkadaşŸlar,

      Getirtiğin fan ve soğutma radyatörü “Vapor lock” denilen olayı engellemek için kullanılıyor. “Vapor Lock” benzinin karbüratöre gelmeden önce fazla ısınmasından dolayı hava kabarcıkları oluşŸturup, akışŸganlığı engellemesi olayıdır. Bunun önüne geçmenin en kolay yolu, benzin pompasından karbüratöre giden yakıt hattının izole edilmesi veya hava akımına bırakılması ile sağlanır. Benzin ve hava ısısının düşŸüklüğü, motora daha çok stoichmetrik karışŸım girmesini sağlar ve patlama ona göre daha güçlü olur – yani iyidir. Benzin soğutma radyatörü ve fanları bence biraz aşŸırı standart veya az modifiyeli bir araç için.

      mustsed

    • #7896
      piyu
      Anahtar yönetici

      mustsed acıklama guzel olmus sagol… fakat ben bir kelimeyi cok teknik buldum acıklarmısın? zahmet olmazsa… stoichmetrik nedir? hayatımda duymadım valla…

    • #7897
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam ArkadaşŸlar,

      Kusura bakmayın bazen kendimi kaybedip bu tür kelimeler kullanıyorum.

      Bizim motorlar için geçerli olan Yakıt hava karışŸım oranı 14.7:1 olmalı (14.7 parça hava : 1 parça yakıt ile karışŸması gerek) ve buna Stoich ismi verilir.

      Stoichmetrik ölçü cetveli 12.1:1 ile başŸlar (Fazla yakıt az hava) ve 17.1:1 ile biter (Az yakıt Fazla Hava). 14.7:1 teknik teori olarak ideal karışŸımdır.

      Tabiki bunu sağlamanın en mükemmel yolu, egsoz manifoldların bitişŸinden 15 cm sonra bir Oksijen sensörü bağlayıp basit bir devreyle bunu ölçerek Karbüratör ayarı yapmaktır.

      Şahsi kanatim, Amerikanınızı devamlı kullanıyorsanız ve markası Chevrolet veya Ford ise, Elektronik enjeksiyona çevirmek (ki 2000li yıllarda bu artık ucuz ve kolay oldu). Birde Ustalarınızda bizim gibi insan ve herşŸeyi bilmek zorunda değiller. ınternet müşŸişŸ bir kaynak eğer neye bakacağını bilirsen.

      mustsed

      1967 Ford Mustang
      4 teker Disc – Kramayer Direksiyon – Elektronik Klima – LED stop lambalar – Yakında EFı (Elektronik Yakıt Enjeksiyonu)

    • #7898
      acmecamaro
      Katılımcı

      Cok guzel aciklamissin air/fuel ratio olayini, bir oksijen sensoru yada lamda sensoru isi cozer….

      Burada bahsettigin enjeksiyon kitlerini ayarliyacak babayigit sayisi oldukca az dedigin dogru internette fuel map ler … instructionlar dolu da iste zamanla olur belki….

      Yakit sogutmaya gelince compresyon oranin yuksek ise, kaputun altinda turbon varsa, yada yanlis atesleme ayari nedeni ile kaput alti sicakligin anormal degilse yakiti kaynatacak kadar isinmaz bence…. yakit borusuna yalitim iyi fikir tabii ve yeterli bence…

    • #7899
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam Acmecamaro,

      Yukarda yazdığım bilgiler “Stock” ve “mild modified” motorlar için, zaten aşŸırı beslemeli (ne tür olursa olsun) araçların birinci şŸartı yakıt pompalarını yüksek hacimliye cevirmek ve mutlaka depo dönüşŸ hattı bağlamak. Bu yapıldığında yakıt hiç durmadan devirdaim ediyor ve soğuyor zaten.

      2 aydır 302 Ford motorumu Enjeksiyonlu yapmanın peşŸindeyim ve Antalya’da 1986 Lincoln emme manifoldu ve tüm aksamlarını buldum – aldım. Şimdi eksik olan ECM (beyin) ve MAF (Hava akışŸ metre) Nisan’da getirttiriyorum. Kalan benzin pompası ve Surge tank kendim yapıyorum. Eğer internet sitelerine baktıysan bu işŸin en zor kısmının elektrik tesisatı olduğunu görürsün. http://www.fordfuelinjection.com sitesini ezberledim ve birçok EGR (emisyon) sensörlerini ortadan kaldırıyorum. Umarım bu yaza biter ve size bir rapor sunabilirim.

      Chevrolet olayıda aynı. SB GM motorları genelde aynı ölçülerde ve TBı veya TPı enjeksiyona çok kolay uyum sağlıyor. Eğer kendine güvenen varsa ECM’i (beyni) dahi kendin yapabiliyorsun (www.megasquirt.com) ve bunu kullanan birsürü tanıdığım var yurtdışŸında.

      Arabalarımızın en büyük dezavantajı ise Şanzumanlar. Eski amerikanların hepsinde son vites 1:1 oranlı oysa yeni arabalar bu oranı 0.63:1 kadar düşŸürülmüşŸ. GM sahipleri biraz şŸanslı bu konuda çünkü piyasada bidolu TH700 şŸanzuman var ve kolayca her tür GM motara takılabiliniyor. Ford’un buna karşŸı gelen şŸanzumanı AOD ve türkiyede bulunması çok zor (en azından ben bulamadım Ankara-ıstanbul-ızmir vs.) T5 manuel şŸanzuman daha kolay olur Ford için ama düz vites istemiyorum (YaşŸ 40).

      Son bilgi olarakda amerikada Gear Vendor diye bir şŸirket Overdrive EK şŸanzuman satıyor ve hatuırladığım kadarıyla 3500$ civarındaydı. Aynı şŸanzumanlar türkiyede 250-300 YTL civarı fiyata satılıyor ve kimse bunun o şŸanzuman olduğunu bilmiyor (henüz) – Bence iyi bir alternatif.

      Saygılar

      mustsed

    • #7900
      acmecamaro
      Katılımcı

      Selam,
      Bende bir twin turbo projesi icin calisiyorum….. holley projection 900 cfm aldim… tum sensorleri uzerinde zaten…. bir de A/F Ratio monitor ve advance retard kit (MSD) var…. iki tane T3 turbom ve manifoldlarim da var… biraz daha ders calisip sonra toplarim makineyi…sanzumani da şŸ350 otomatigi manual pack yapacagim…. ugrasiyoruz…

      Ford bana biraz yabanci…. Gear vendor u iyi biliyorum…guzel mallar satiyorlar…. benim bir arkadasim AOD buldu biryerlerden ama neredne buldu bilmiyorum…arabasini satiyor, antalyadan almisti siyah bir mustang …..

    • #7901
      oldsmobile
      Katılımcı
      acmecamaro wrote:
      Cok guzel aciklamissin air/fuel ratio olayini, bir oksijen sensoru yada lamda sensoru isi cozer….

      Burada bahsettigin enjeksiyon kitlerini ayarliyacak babayigit sayisi oldukca az dedigin dogru internette fuel map ler … instructionlar dolu da iste zamanla olur belki….

      Yakit sogutmaya gelince compresyon oranin yuksek ise, kaputun altinda turbon varsa, yada yanlis atesleme ayari nedeni ile kaput alti sicakligin anormal degilse yakiti kaynatacak kadar isinmaz bence…. yakit borusuna yalitim iyi fikir tabii ve yeterli bence…

      selam enjeksiyon kitlerini ayarlamaktan laf acilmisken enjeksiyon sistemleri cok ilgimi cekiyorda bunla ve fuel mapping ler le ilgili iyi ogretici bir kaynak nerden bulabilirim fuel injection icin bilgi birikimi yapmadan once carburatorlude ille master olmak mi lazim dedigim gibi sorum cok ukalacaysa affola.. daha cok basindayim sadece ilerde kendi injection umu kendim ayarlamak istedigim den dolayi gelir bu sebepp hani daha genciz ya ogrenelim sanirim fuel injection konusunda staj yapcak ustada az degil mi

      ayrica baska http://www.fordfuelinjection.com ve benzeri kaynak siteler varmi bu sistemlerle ilgili…

      birde mustsed abi AOD sanzimanlari ford un MN12 platformundan(89 sonrasi şŸunderbird ler ozelikleve mercuryler var etrafta) cikma olarak bulabilmeniz bir hayli yuksek etrafta arayinca bu arabalardan baya var. fiyatlarida gayet makuldu ben bakiyordum bir ara ama tabi sormak lazim…hani parca arabasi tipinde bu tip arabalardan var ama tabi siz sirf parca istiyorsaniz o baska

    • #7902
      acmecamaro
      Katılımcı

      fuel mapler internette geziniyor..mesela holleyin sayfasinda instructions da dosya dosya var indir yukle tipi… maping ecu ile alakali…enjektorlere puls gonderiyor… opulsu ayarlayan sey de ecu ile calistigindan ecunun markasina gore araman gerek…

    • #7903
      oldsmobile
      Katılımcı

      Tesekkur Ederim… sitedeki cataloglar felanda baya iyi sifirdan baslayan biri icin hersey dusunulmus… aramasi bulmasi bize kaliyor..

    • #7904
      acmecamaro
      Katılımcı

      Reca ederim fuel injection icin 3rd, gen camaro forunlarina takilirsan bilgi daarcigin genicler (bilg daarcigi da TRT den gelen bir kelimedir )

    • #7905
      Mustsed
      Katılımcı

      ıyi AkşŸamlar beyler,

      Acmecamaro: Arabanda motor olarak ne takılı bilmiyorum ama 900cfm projection bayağı büyük bir sistem ve fazla motor oynamalarına gelmiyor. Bunun sebebi ” Speed density” (motorun emdiği havanın ısı derecesi-basıncı ve motor devri üzerinden hesaplamalı) sistemlerinde sabit mapler üzerinden çok az oynama imkanı tanınıyor ve ECM (beyin) ufak değişŸiklikler dışŸındakilere cevap veremiyor.

      Ben daha çok “Mass Air” sistemlerine güveniyorum. Bunlar Hava akışŸl metre ile hava yoğunluğunu ve devirsayısı ile motor ısısından hesaplamalar yapıyor ve genelde motora ek sistemler ve güç artırıcı eklemeler yaptığında kendilerini ayarlıyorlar. Bu sebepten ötürü dünyanın en iyi EFı lerinden biri Ford 5.0 EFı sistemi. EEC-IV beyin kullanıyor ve kesinlikle “Plug & Play”. En büyük özelliği ise “Sequential” enjeksiyon olması (hangi silindir ateşŸliyorsa ona yakıt veriyor – TPı sıralara komple yakıt veriyor (BATCH FIRE))

      Oldsmobile: Senin arabanıda bilmiyorum ama eğer Enjeksiyon olayına girmek istiyorsan, aşŸağıdaki sitelerde gezin ve ihtiyacın olan bilgiyi ezberle. Aslında işŸin en güzel yanı, bu sistemler ayar istememesi ve anlaşŸıldığı takdirde çok basit olmaları. Daha öncede yazdığım gibi, beyinleri kendin dahi yapabiliyorsun (Baskı devre planı-eleman listesi-proğramı hepsini veriyorlar). Bugün almanyadaki dr-mustang sitesinin satılık bölümüne baktım ve 600 – 700Ǣ‚¬ fiyata enjeksiyon sistemi satıyorlar. Eğer bununla ilgili gerçek planların varsa, elimden geldiği kadar sana yardımcı olmak isterim.

      bunlarda bahis ettiğm siteler;
      http://www.customefis.com
      http://www.bacomatic.org/~dw/index.htm
      http://www.affordable-fuel-injection.com/
      http://www.geocities.com/infieldg/v8injection.html
      http://www.megasquirt.info/ Kendin Yap Enjeksiyon sistemi – Ucuz
      http://fordfuelinjection.com/ En ayrıntılı site ve herşŸey mevcut FORD

      Saygılar,

      mustsed

    • #7906
      acmecamaro
      Katılımcı

      Mustsed, selam,
      camaromda L82 biraz yapili bir makina var, 750cfm eddy carburator ile sorunsuz yuruyorum…

      900cfm holley projection alacagima karsilik birinden aldim, bir de 4 baglanti blok, krank ve kollarim vardi…dunya kadar da ivirzivir kiyida kosede 350 chevy parcasi var…bari bi makine topliyim…ilgince de bisey olsunderken….turbo isleri kafama takildi…amerikada bir arkadasimdan iki tane T4 turbo aldim garret….. simdi MSD BTM alacagim…. bir de A/F monitorum var… daha ders calisma ve parcalari denklestirme safhasindayim…bitince de makineyi toplarim ona gore de bi araba bulunur

    • #7907
      oldsmobile
      Katılımcı
      Mustsed wrote:
      ıyi AkşŸamlar beyler,

      Acmecamaro: Arabanda motor olarak ne takılı bilmiyorum ama 900cfm projection bayağı büyük bir sistem ve fazla motor oynamalarına gelmiyor. Bunun sebebi ” Speed density” (motorun emdiği havanın ısı derecesi-basıncı ve motor devri üzerinden hesaplamalı) sistemlerinde sabit mapler üzerinden çok az oynama imkanı tanınıyor ve ECM (beyin) ufak değişŸiklikler dışŸındakilere cevap veremiyor.

      Ben daha çok “Mass Air” sistemlerine güveniyorum. Bunlar Hava akışŸl metre ile hava yoğunluğunu ve devirsayısı ile motor ısısından hesaplamalar yapıyor ve genelde motora ek sistemler ve güç artırıcı eklemeler yaptığında kendilerini ayarlıyorlar. Bu sebepten ötürü dünyanın en iyi EFı lerinden biri Ford 5.0 EFı sistemi. EEC-IV beyin kullanıyor ve kesinlikle “Plug & Play”. En büyük özelliği ise “Sequential” enjeksiyon olması (hangi silindir ateşŸliyorsa ona yakıt veriyor – TPı sıralara komple yakıt veriyor (BATCH FIRE))

      Oldsmobile: Senin arabanıda bilmiyorum ama eğer Enjeksiyon olayına girmek istiyorsan, aşŸağıdaki sitelerde gezin ve ihtiyacın olan bilgiyi ezberle. Aslında işŸin en güzel yanı, bu sistemler ayar istememesi ve anlaşŸıldığı takdirde çok basit olmaları. Daha öncede yazdığım gibi, beyinleri kendin dahi yapabiliyorsun (Baskı devre planı-eleman listesi-proğramı hepsini veriyorlar). Bugün almanyadaki dr-mustang sitesinin satılık bölümüne baktım ve 600 – 700Ǣ‚¬ fiyata enjeksiyon sistemi satıyorlar. Eğer bununla ilgili gerçek planların varsa, elimden geldiği kadar sana yardımcı olmak isterim.

      bunlarda bahis ettiğm siteler;
      http://www.customefis.com
      http://www.bacomatic.org/~dw/index.htm
      http://www.affordable-fuel-injection.com/
      http://www.geocities.com/infieldg/v8injection.html
      http://www.megasquirt.info/ Kendin Yap Enjeksiyon sistemi – Ucuz
      http://fordfuelinjection.com/ En ayrıntılı site ve herşŸey mevcut FORD

      Saygılar,

      mustsed

      cok tesekkur ederim siteleri bookmarkladim benim kendi amerikanim yok ama kullanabilcegim bir fuel injectionli amerikan var fuel injection in basina bir sey gelirse veya sizin dediginiz i gibi ilerde kendim carburatorlu makine alirsam injection a birgun cevirebilme ihtimalleri uzerine dusunup umutlaniyoruz iste insallah olur bir gun herkeze bol egzos dumani kokulu gunler..

    • #7908
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam Beyler,

      Acmecamaro, 350 blok ve aşŸırı besleme için iyi olabilir. Madem Turbo konusunda bukadar takılı kaldın sana 2 site adresi gönderiğim. Bakınca çok basit geliyor ama ben hiç turbo konusunda çalışŸmadım. umarım faydalı olur.

      http://64.225.76.178/main.htm
      http://www.turbocalculator.com/sale-turbos.php

      Saygılar,

      mustsed

    • #7909
      acmecamaro
      Katılımcı

      Tesekkurler,
      draw şŸrough sistem dusunuyorum…. bir iki parca daha aldimmi baslamak icin engel kalmiyor….bakalim…10-12psi boost, 8 -8,5 compresyon dusunuyorum….

    • #7910
      Mustsed
      Katılımcı

      Selam Acmecamaro,

      10-12psi boost ve 8-8.5 komp. bana biraz az geldi. Eğer pistonlardan düşŸük komp. elde edeceksen rahat 18-20 arası boost yaparsın ama yok ben üst kapaklardan ve kalın conta ile hallederim dersen iyi. Bu arada A/F metre 2 adet lazım, ben bunları kendim imal ediyorum yani lazım olursa malzeme fiyatına hallederiz.

      Araba olarak kesin bir düşŸüncen yoksa, Pick-up düşŸünürmüsün. Burda adamın birinde 1953 Chevy 3100 kamyonet var toplamalık. 3000YTL diyor araka kasa yok. Burda bir arkadaşŸa ’54ünü topladık ve hoşŸ oldu.

      Ben tüm 50’li araçlarıma ’73-’76 Malibu veya ımpala şŸasesi koyuyorum ve Antalyada en az 7-8 böyle araç geziniyor. Kendi ’57 BelAir (ki şŸu an adi bir kaportacının elinde) arabamada taktım ve çok güzel oldu. Bu şŸaselerin üstünde herşŸey var, Helezon yaylar, Hidrolik direksiyon, Disk fren vs. Motor bağlantıları hertür V8 alıyor. Tek tek yapmaya kalkarsan hem pahalı hemde zaman alıyor. Bence düşŸünmeye değer.

      Saygılar,

      mustsed

    • #7911
      Angelus
      Katılımcı

      Bu kadar lakırdının sonunda benzin sogutmaya gerek yok diyosunuz yani Peki 700r4 şŸanzıman varmıdır şŸöyle 3-30 paraya temiz?

    • #7912
      acmecamaro
      Katılımcı

      bulursan bana da haber ver

21 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version