Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Ben geldiiiiim

11 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #453
      Anonim
      Ziyaretçi

      Yeni performer manifold ‘um ve 4v 650cfm karbürötörüm
      Performans’a ilk adımlarım daha bir çok süprizim olucak
      Beni izlemeye devam ediniz
      Kullnanılan parçalar:- Edelbrock performer 5500 rpm manifold
      -Holley performans tipi 4v çift pompalı karbürötör(eski tip emisyon sınırlaması yok)

      ınanılmaz derecede performans artışŸı oldu yakın bi zamanda dinamometre verilerinide siteye koyucam.

      Elektrikli fan ‘a geçtim motordan fark edilir yük azaldı.
      Bayağıdır sitede yoktum ǜniversite davaları ,bide diğer kardeşŸ sitelerin site admini oldum yorucu bi işŸmişŸ 😳 e arabayla uğraşŸtık gelemedim pek siteye ama burlardayım artık.

    • #7362
      bakkir
      Katılımcı

      selam
      hoşŸgeldin
      merak ettim arabanın ortalama yakıt tüketimi değişŸtimi ?
      öncesi ve sonrası ne yaktı

    • #7363
      illetyus
      Katılımcı

      Hayirli olsun……

      Elektrikli fan sistemin’ inin montajini tam olarak bitirdinizmi bilimiyorum ama tavsiyem, fan’ in montaji sirasinda baglanti noktalarinin radyatore dokunmamasi ve sok emici lastikler ile baglamandir……

    • #7364
      piyu
      Anahtar yönetici

      elektrikli fanın davlumbazını göremedim??? olması gerekiyor ki tum radyatoru sogutsun… gurcan ve burak bu konuyu cok iyi biliyorlar daha dogru acıklarlar

      ama bana eksik geldi…

    • #7365
      XLR-V
      Katılımcı

      Gule gule kullan
      Elektrikli fan sanirim motordan guc almiyor ama bu seferde akuye ek yuk bindrmez mi ? Veya daha guclu bir aku mu gerekir ?

    • #7366
      Anonim
      Ziyaretçi
      bakkir wrote:
      selam
      hoşŸgeldin
      merak ettim arabanın ortalama yakıt tüketimi değişŸtimi ?
      öncesi ve sonrası ne yaktı

      Bende 2v var dı ilk karbürtürü ama artık bitmişŸdi vakum kaçağı filan vardı 100kmde 20 lt yakıyordu şŸimdik 4 v de 2v olrak gidince tahminen 15 filan ama 4v ye geçince 25 lt kafadan gidiyor benim izlenimimce .(bu arda eski tipdir emisyon sınırlaması yoktur)

    • #7367
      Anonim
      Ziyaretçi
      regnant22 wrote:
      Gule gule kullan
      Elektrikli fan sanirim motordan guc almiyor ama bu seferde akuye ek yuk bindrmez mi ? Veya daha guclu bir aku mu gerekir ?

      AHhahaa ne yükü yaw.

    • #7368
      acmecamaro
      Katılımcı

      elektrikli fan amp ceker, bunun icin de roleden gecirilir devre…ikincisi davlumbaza gerek yoktur ama fan kucuk gibi biraz eger hararet yapmazsa problem yok …. bazi fanlarin pervanesi cok buyuk olmasada etrafinda davlumbazi oluyor…. biraz kullan bakalim ne olacak hararet gostergen varmi?

    • #7369
      Anonim
      Ziyaretçi
      acmecamaro wrote:
      elektrikli fan amp ceker, bunun icin de roleden gecirilir devre…ikincisi davlumbaza gerek yoktur ama fan kucuk gibi biraz eger hararet yapmazsa problem yok …. bazi fanlarin pervanesi cok buyuk olmasada etrafinda davlumbazi oluyor…. biraz kullan bakalim ne olacak hararet gostergen varmi?

      Burak abi fan ı erkan abiden aldım yani yalnışŸ olmaz işŸi bilen biri 15” lik amerikan fanı bayğaı iyi soğtuyor.Bide zaten röle var haralet gözstegem var yarıya gelince açılıyor.

    • #7370
      illetyus
      Katılımcı

      Su anda bulamadim ama daha onceki bir yazimda belirttigim gibi,
      elektrikli fan uyguladiginiz zaman oldukca faydasini goruyorusunuz ama arabanizin elektrik sisteminide mutlaka gozden gecirmenizi gerekiyorsa biraz daha guclendirmenizi tavsiye ediyorum.

      Ozellikle yaz aylarinda daha kisa araliklarla acilip kapanan elektrikli fan motoru, oldukca yuksek bir akimla calisiyor ve bununla paralel olarak, elektrik motorlari ilk calisma sirasinda “anma akimi” dedigimiz nominal harcama degerinden daha fazla bir akim cekiyor !!

      Kisaca ozetlemek gerekirse, normalde 10 ila 15 Amp. yuklenen bir elektrik motoru, ilk harekete kalkis aninda 25 -30 Amp. arasinda yuklenip sonra normal degerlerinde harcamaya baslar.
      Bu durumda, akunuz hem yeni eklenen bir donanimin calisma suresi boyunca gereken enerjiyi saglamak hemde anlik yuksek yuklenmelere dayanmak zorunda…!

      Bu sartlar altinda akunuzun omrunun kisalmamasi ve gereken performansi saglayabilmesi icin, oncelikle sarj motorunuzun randimanli sekilde calismasi mumkunse biraz daha yuksek degerde olmasi gerekmektedir. Buradaki amac, daha kisa surelerde akunuzun fazladan harcadigini yerine geri koymak icindir.

      Otomatik fan acilip kapanmasi icin yaptiginiz sitemde ise, basta role olmak uzere hararet musurunude kaliteli bir markadan secmeniz guvenlik acisindan faydalidir.

      Aracinizin kontrol paneline kesinlikle bir manuel acma butonu koyun !!!

      Otomatik calisan sistemin, zamaninda devreye girip girmedigini kontrol edebilmeniz acisindan, aracinizin kontol paneline yerlestireceginiz direkt acma butonu yanina bir ikaz lambasi (indicator lamp) koymaniz faydali olur. Bu ikaz isigi, bazi sessiz ve titresimsiz tipde calisan fan motorunun calisip calismadigini anlamak acisinda cok isinize yarar.

    • #7371
      Anonim
      Ziyaretçi

      Gürcan abi = Ulu bilge

    • #7372
      illetyus
      Katılımcı

      Estagfurullah……..

      Not : Cicekleri eve yollayabilirsiniz.

11 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version