Ana Sayfa › Forumlar › Teknik › Motor (Engine) › Ben geldiiiiim
- Bu konu 11 yanıt içerir, 5 izleyen vardır ve en son 18 yıl 9 ay önce illetyus tarafından güncellenmiştir.
-
YazarYazılar
-
-
19 Ocak 2006: 04:17 #453AnonimZiyaretçi
Yeni performer manifold ‘um ve 4v 650cfm karbürötörüm
Performans’a ilk adımlarım daha bir çok süprizim olucak
Beni izlemeye devam ediniz
Kullnanılan parçalar:- Edelbrock performer 5500 rpm manifold
-Holley performans tipi 4v çift pompalı karbürötör(eski tip emisyon sınırlaması yok)
ınanılmaz derecede performans artışı oldu yakın bi zamanda dinamometre verilerinide siteye koyucam.
Elektrikli fan ‘a geçtim motordan fark edilir yük azaldı.
Bayağıdır sitede yoktum Çniversite davaları ,bide diğer kardeş sitelerin site admini oldum yorucu bi işmiş 😳 e arabayla uğraştık gelemedim pek siteye ama burlardayım artık. -
19 Ocak 2006: 18:09 #7362bakkirKatılımcı
selam
hoşgeldin
merak ettim arabanın ortalama yakıt tüketimi değiştimi ?
öncesi ve sonrası ne yaktı
-
19 Ocak 2006: 18:11 #7363illetyusKatılımcı
Hayirli olsun……
Elektrikli fan sistemin’ inin montajini tam olarak bitirdinizmi bilimiyorum ama tavsiyem, fan’ in montaji sirasinda baglanti noktalarinin radyatore dokunmamasi ve sok emici lastikler ile baglamandir……
-
19 Ocak 2006: 18:28 #7364piyuAnahtar yönetici
elektrikli fanın davlumbazını göremedim??? olması gerekiyor ki tum radyatoru sogutsun… gurcan ve burak bu konuyu cok iyi biliyorlar daha dogru acıklarlar
ama bana eksik geldi…
-
19 Ocak 2006: 20:45 #7365XLR-VKatılımcı
Gule gule kullan
Elektrikli fan sanirim motordan guc almiyor ama bu seferde akuye ek yuk bindrmez mi ? Veya daha guclu bir aku mu gerekir ? -
19 Ocak 2006: 22:27 #7366AnonimZiyaretçibakkir wrote:selam
hoşgeldin
merak ettim arabanın ortalama yakıt tüketimi değiştimi ?
öncesi ve sonrası ne yaktı
Bende 2v var dı ilk karbürtürü ama artık bitmişdi vakum kaçağı filan vardı 100kmde 20 lt yakıyordu şimdik 4 v de 2v olrak gidince tahminen 15 filan ama 4v ye geçince 25 lt kafadan gidiyor benim izlenimimce .(bu arda eski tipdir emisyon sınırlaması yoktur)
-
20 Ocak 2006: 20:45 #7367AnonimZiyaretçiregnant22 wrote:Gule gule kullan
Elektrikli fan sanirim motordan guc almiyor ama bu seferde akuye ek yuk bindrmez mi ? Veya daha guclu bir aku mu gerekir ?AHhahaa ne yükü yaw.
-
21 Ocak 2006: 02:16 #7368acmecamaroKatılımcı
elektrikli fan amp ceker, bunun icin de roleden gecirilir devre…ikincisi davlumbaza gerek yoktur ama fan kucuk gibi biraz eger hararet yapmazsa problem yok …. bazi fanlarin pervanesi cok buyuk olmasada etrafinda davlumbazi oluyor…. biraz kullan bakalim ne olacak hararet gostergen varmi?
-
21 Ocak 2006: 03:21 #7369AnonimZiyaretçiacmecamaro wrote:elektrikli fan amp ceker, bunun icin de roleden gecirilir devre…ikincisi davlumbaza gerek yoktur ama fan kucuk gibi biraz eger hararet yapmazsa problem yok …. bazi fanlarin pervanesi cok buyuk olmasada etrafinda davlumbazi oluyor…. biraz kullan bakalim ne olacak hararet gostergen varmi?
Burak abi fan ı erkan abiden aldım yani yalnış olmaz işi bilen biri 15” lik amerikan fanı bayğaı iyi soğtuyor.Bide zaten röle var haralet gözstegem var yarıya gelince açılıyor.
-
21 Ocak 2006: 07:53 #7370illetyusKatılımcı
Su anda bulamadim ama daha onceki bir yazimda belirttigim gibi,
elektrikli fan uyguladiginiz zaman oldukca faydasini goruyorusunuz ama arabanizin elektrik sisteminide mutlaka gozden gecirmenizi gerekiyorsa biraz daha guclendirmenizi tavsiye ediyorum.Ozellikle yaz aylarinda daha kisa araliklarla acilip kapanan elektrikli fan motoru, oldukca yuksek bir akimla calisiyor ve bununla paralel olarak, elektrik motorlari ilk calisma sirasinda “anma akimi” dedigimiz nominal harcama degerinden daha fazla bir akim cekiyor !!
Kisaca ozetlemek gerekirse, normalde 10 ila 15 Amp. yuklenen bir elektrik motoru, ilk harekete kalkis aninda 25 -30 Amp. arasinda yuklenip sonra normal degerlerinde harcamaya baslar.
Bu durumda, akunuz hem yeni eklenen bir donanimin calisma suresi boyunca gereken enerjiyi saglamak hemde anlik yuksek yuklenmelere dayanmak zorunda…!Bu sartlar altinda akunuzun omrunun kisalmamasi ve gereken performansi saglayabilmesi icin, oncelikle sarj motorunuzun randimanli sekilde calismasi mumkunse biraz daha yuksek degerde olmasi gerekmektedir. Buradaki amac, daha kisa surelerde akunuzun fazladan harcadigini yerine geri koymak icindir.
Otomatik fan acilip kapanmasi icin yaptiginiz sitemde ise, basta role olmak uzere hararet musurunude kaliteli bir markadan secmeniz guvenlik acisindan faydalidir.
Aracinizin kontrol paneline kesinlikle bir manuel acma butonu koyun !!!
Otomatik calisan sistemin, zamaninda devreye girip girmedigini kontrol edebilmeniz acisindan, aracinizin kontol paneline yerlestireceginiz direkt acma butonu yanina bir ikaz lambasi (indicator lamp) koymaniz faydali olur. Bu ikaz isigi, bazi sessiz ve titresimsiz tipde calisan fan motorunun calisip calismadigini anlamak acisinda cok isinize yarar.
-
22 Ocak 2006: 03:43 #7371AnonimZiyaretçi
Gürcan abi = Ulu bilge
-
22 Ocak 2006: 03:50 #7372illetyusKatılımcı
Estagfurullah……..
Not : Cicekleri eve yollayabilirsiniz.
-
-
YazarYazılar
- Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.