Ana Sayfa Forumlar Teknik Motor (Engine) Head Gasket olayı

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Yazar
    Yazılar
    • #427
      gtagucu
      Katılımcı

      Arabamın motoru bayağı beyaz egzost dumanı atıyor + su kaybı var. AraşŸtırdım head gasket patlarsa böyle oluyormuşŸ. LJok pahalı birşŸey değil o yüzden Head gasket’ı değişŸtireyim diyorum.

      Sorum acaba motorum için head gasket yurtiçinden bulabilirmiyim 0 olarak? Yoksa yurtdışŸından almak zorundamıyım? Eğer yurtdışŸından alacaksam parça sitelerine baktım bore size, şŸickness vs. değerleri falan var. Hangi değerlerde alacağımı motoru açmadan bilebilirmiyim?

      TeşŸekkürler

    • #6987
      transamumut
      Katılımcı

      MERHABA ABı
      galiba senin gta şŸu yarışŸlardaki kırmızı olsa gerek yada ben yanılıyorum neyse konuya geleyim..
      bu silindir kapak contasını turkiyede tabi bulabilirsin otuz sekiz dolar filandı yanlışŸ hatırlamıyosam AMA BU FıYAT USA FıYATI.bu arada makinanın bindesi kaç filan olduğu önemli deyil sadece big blok mu smal blok mu o önemli.zaten sizin kasalarda genelikle 305 yada 350 oluyor.


      Abi hatta şŸu part no:G7901 gm head gaskets. bu numaryi CLASıCINDUSSTRıES ıN KATALOGLARıNDAN BUL BAK YADA ŞÇœKRǜ ABıLERE BU NUMARAYı VER ONLAR NUMARADAN LJıKARTıR PARLJAYı. FıYATI:23 DOLAR.
    • #6988
      transamumut
      Katılımcı

      Bu arada bende bi kartal var kaputta olan sizin kasalar için orjinal gm.Gold sarısı bunla ilgilenen olursa haberin olsun abi.

    • #6989
      piyu
      Anahtar yönetici

      umut onun icin satılık parça ilan tahtasına ilan bırakabilirsin…

    • #6990
      Burcak
      Katılımcı

      Kafa contasının problemli olması en iyimser yaklaşŸım; ama ayrıca daha büyük olasılıklı olanı. Motor suyunda antifiriz yoksa ve araç soğukta kalmışŸsa bloğun çatlamışŸ olma ihtimali gibi şŸeyler de var, ama dediğim gibi daha az ihtimal.

    • #6991
      XLR-V
      Katılımcı

      Peki blok catlamasi motorun yapisiyla mi ilgili ? Yani sadece aluminyum bloklar mi catlar antifriz yoksa yada antifriz olmayan her motor blogu catlar mi hangi materyalden uretilirse uretilsin

    • #6992
      Tümer ARCAN
      Katılımcı

      her yapıdaki blok çatlayabilir.özellikle çok yüksek ısı ve basınç altında çalışŸan motorlar. ani ısı değişŸiklikleri yol açabilir bu tür çatlaklara.fakat şŸunu belirteyim.döküm çelik bloklar çatlamaya daha elverişŸlidir. çelik dökümü sırasında yapılan işŸlemlerde çeliğin esnekliği azalırken buna ters oranla sertliği artar. yani çok sağlam ve gevrek olur. buda ani genleşŸmelerde ve ısıl değişŸikliklerde daha hassas olması demektir.

    • #6993
      XLR-V
      Katılımcı

      Anlasilan antifrizin onemi bir defa daha ortaya cikmis oluyor .Birde Dex-Cool diye bir marka var turuncu renkli antifriz .Cok arastirdim TR de yok ve bildigim kadaryila konvansiyonel yesil renkli olan antifrizlerden cok daha farkli bir urun .
      Ama arabanizda turuncudan yesil antifrize gecip tekrar turuncuya yani Dex-Cool a gecince bir takim clogged up veya tikanma problemleri ortaya cikmasida muhtemelmis .

    • #6994
      illetyus
      Katılımcı

      Valla turuncusunu bilemiicem onu arastirmadim nasi bisey ama ben iki sene once Bulgardan bir antifriz aldiydim akillara zarar bisey….. 😯

      Nane likoru renginde ve su inceliginde ama kesinlikle eski hortum yada yarali radyatore tavsiye etmemem her tarafi elek gibi yapar alimallah.
      Oradan boyle bisey getirecek filan olursaniz yada elinize gecerse aklinizda bulunsun… ❗

      TIR cilarin kullandigi biseymis, yuksek rakimlarda asiri soguklar icin uretilmis…..derecesi – 52 filan gibi bisey yaziyordu uzerinde.

      Benim Camaro da iki yildir o var…..Su azaltma ve kacirma problemim olmadigi icin 50/50 su ile karisim yapip koydum….Mukemmel !

    • #6995
      acmecamaro
      Katılımcı

      evet turuncu antifiz delco da da var en kalitelisi odur, maslak oto sanayide bati otomotivde var……

    • #6996
      ozdevil
      Katılımcı

      selamlar.aracina uygun headgasketi sana temin edebilirim.fiyat ve bilgi icin baglantiya gecersen sevinirim.
      Aracinin hikayesi nasil bilmiyorum ama headgasketi genelde hararet asiminda gerceklesir ve aracin sadece bir defa hararet yapmasi bu gasketin bozulmasi icin yeterlidir oncelikle motor sesinde ve performansinda rahatlikla hissedecegin kayiplar yasarsin.parca olarak cok pahali degildir ama zaman alici ve dikkat gerektiren bir isdir.Degistirilirken genelde ustkapak contasi egzost monifold gasketi ile birlikte degistirilmesi daha dogru bir yoldur.Degistirmedigin taktirde arabanin antifreeze i motor yagina karismaya baslar ve subaplarda erozyona ve zamanla egzost manifold contasinda kacirmalar yapmaya baslar.
      Daha fazla bilgi ve parca fiyatlari icin baglantiya geciniz.Tesekkurler

10 yanıt dizini görüntüleniyor
  • Bu konuyu yanıtlamak için giriş yapmış olmalısınız.
Exit mobile version